News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Må jeg male din(e) figur(er)?

Started by Jimmi Stender, 14 May, 2021, 12:52:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jimmi Stender

Skrevet med admins tilladelse

QuoteMaleliste:

Rød = Ikke færdigt projekt
Grøn = Færdigt projekt

1. Player1 - Squig Hoppers
2. Rosenaa - Pretorian Guardsmen
3. Lajsen - Thanquol and Boneripper
4. Mini Munchkin - Archaon & Black Coach
5. Mortez2000 - Blades of Vengeance Space Marine standard bærer

Hej Powerfist!

Må jeg male din(e) figur(er)?

Mit navn er Jimmi, jeg er bosat i Silkeborg sammen med min bedre halvdel og vores søn. Jeg går ledig, og bruger den fritid jeg har på at male på mine Fyreslayers.

Dog syntes jeg ulempen ved at samle Warhammer, er at man skal male mere eller mindre ens figurer. Jeg mener, jeg vil gerne spille Age of Sigmar (en skønne dag) og har valgt at kaste mig over Fyreslayers. Det betyder et hav af halv-nøgne dværge der skal males, og det kan meget hurtigt blive meget ensformigt, uanset hvor fede jeg syntes figurerne er!

Så, jeg har derfor længe gået og overvejet at male figurer for andre. Ikke commisions arbejde, da jeg ser mig selv som en middelmådig maler, og kan slet ikke hamle op med de mere "professionelle" inden for vores hobby. Jeg ser det mere som en mulighed for at undgå at skulle investere i nye figurer jeg ikke skal bruge, og alligevel få lov til at male noget jeg syntes er fedt at kaste lidt maling efter. Derfor denne tråd.

Hvad jeg gerne vil male:

Min primær interesse er Age of Sigmar & Fantasy settings generelt, så det er nok primært det jeg er på udkig efter. Jeg har minimal erfaring med at male 40K figurer, men det betyder nødvendigvis ikke, at det er noget jeg vil afvise at prøve kræfter med. Det kommer an på figuren(e).

Nogle hurtige bud på havd jeg godt kunne tænke mig at male kunne være:

- Age of Sigmar
- Warhammer 40K
- Overrask mig!

Ovenstående er bare eksempler på hvad jeg godt kunne tænke mig at male. Sidder du inde med en, eller flere, figurer du gerne vil have malet, så tøv ikke med at sende mig en PM  :)

Pris:

0 Kr. Som sagt, det er ikke commisions arbejde jeg laver, men ganske frivilligt. Selvfølgelig, skulle du have lyst til at give et bidrag, vil jeg ikke sige nej tak. Men min faste pris er 0 kr. Jeg forventer naturligvis, at du betaler for fragt hvis det er noget der skal sendes (jeg er som sagt bosat i Silkeborg). Jeg forbeholder mig retten til at sige nej tak til et projekt, hvis det ikke er en figur der interesserer mig.

Erfaring:

Jeg begyndte at samle Warhammer tilbage da 5. udgave af Warhammer Fantasy udkom. Jeg kan huske, jeg købte det starter set der indeholdt Lizardmen og Bretonnia lige da det udkom. Jeg har mere eller mindre svunget en pensel siden da, dog har jeg lige haft en pause fra hobbyen da "The Old World" blev myrdet af Games Workshop. Jeg sprang så i igen med begge ben da 2. udgave af Age of Sigmar udkom (dog har jeg stadig mit første spil AoS til gode).

Her følger et (meget lille) udsnit af forskellige ting jeg har malet igennem årene (Hvis du vil se mine Fyreslayers, så klik på linket i min signatur):

Witch Hunter:

Fimir:

Bastiladon:

Diverse Dark Elves:

Greasus Goldtooth:

Lizardmen Temple Guard:

Putrid Blightkings:

Hvis du ligger inde med en figur (eller flere) som jeg gerne må male, så tøv ikke med at sende mig en PM  :)

Mvh,

Jimmi

Player1

Ork ja, du må.
Jeg har grønhuder i læssevis der godt kunne trænge til lidt maling. Hvis det er noget der lyder spændende siger du bare til, du kan få næsten lige hvad og så mange du lyster. Et helt regiment farvestrålende Squigs. Kun ikke-GW grønhuder. gamle grønhuder, lidt ældre grønhuder eller meget MEGET gamle grønhuder. Måske noget der kan skyde eller noget der kan flyve, det er helt op til dig :)

rosenaa

Det du laver er Fan... flot !

Og hvis du har interesse i "Overrask mig" kategorien, så har jeg en del Warhammer 40K imperial Guard som trænger...

Det vil sige at det faktisk ikke er den normale type men Pretorian Guard med forskelligt farveskema  ;D

Imperial Guard er jo disse kanaljer:
https://www.belloflostsouls.net/2019/10/warhammer-40k-retro-three-decades-of-imperial-guard-minis.html

Hvorimod Pretorian Guard er disse:
https://www.google.com/search?q=Pretorien+guard+wh40k&tbm=isch&ved=2ahUKEwjygubGusnwAhVKxyoKHT1ODh0Q2-cCegQIABAA&oq=Pretorien+guard+wh40k&gs_lcp=CgNpbWcQAzoGCAAQBxAeULvBBliV3gZgn-kGaAFwAHgAgAGzAYgB0waSAQM5LjGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=JpOeYPLXK8qOqwG9nLnoAQ&bih=812&biw=1321&rlz=1C1PQCZ_daDK941DK941
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Jimmi Stender

Quote from: Player1 on 14 May, 2021, 16:19:46
Ork ja, du må.
Jeg har grønhuder i læssevis der godt kunne trænge til lidt maling. Hvis det er noget der lyder spændende siger du bare til, du kan få næsten lige hvad og så mange du lyster. Et helt regiment farvestrålende Squigs. Kun ikke-GW grønhuder. gamle grønhuder, lidt ældre grønhuder eller meget MEGET gamle grønhuder. Måske noget der kan skyde eller noget der kan flyve, det er helt op til dig :)

Jeg ser frem til at male nogle Squig Hoppers for dig!  :)

Quote from: rosenaa on 14 May, 2021, 17:15:03
Det du laver er Fan... flot !

Og hvis du har interesse i "Overrask mig" kategorien, så har jeg en del Warhammer 40K imperial Guard som trænger...

Det vil sige at det faktisk ikke er den normale type men Pretorian Guard med forskelligt farveskema  ;D

Imperial Guard er jo disse kanaljer:
https://www.belloflostsouls.net/2019/10/warhammer-40k-retro-three-decades-of-imperial-guard-minis.html

Hvorimod Pretorian Guard er disse:
https://www.google.com/search?q=Pretorien+guard+wh40k&tbm=isch&ved=2ahUKEwjygubGusnwAhVKxyoKHT1ODh0Q2-cCegQIABAA&oq=Pretorien+guard+wh40k&gs_lcp=CgNpbWcQAzoGCAAQBxAeULvBBliV3gZgn-kGaAFwAHgAgAGzAYgB0waSAQM5LjGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=JpOeYPLXK8qOqwG9nLnoAQ&bih=812&biw=1321&rlz=1C1PQCZ_daDK941DK941

Tusind tak Rosenaa!  ;D Jeg kan da lige sende dig en PM  :)

Mini Munchkin

Store eller små modeller?

Jeg har en hel del fancy modeller især store, som kunne trænge til maling. Jeg kan sende nogle billeder, hvis det kunnr have interesse?

Mine forældre bor i Silkeborg, så jeg vil kunne afhente og bringe inden for rimelig tidsramme.

Mvh Mads

Jimmi Stender

Quote from: Mini Munchkin on 15 May, 2021, 13:26:25
Store eller små modeller?

Jeg har en hel del fancy modeller især store, som kunne trænge til maling. Jeg kan sende nogle billeder, hvis det kunnr have interesse?

Mine forældre bor i Silkeborg, så jeg vil kunne afhente og bringe inden for rimelig tidsramme.

Mvh Mads

Hej Mads!

Det er lidt underordnet, om det er store eller små figurer. Dog har jeg lige sagt ja tak til et større projekt, så små figurer er nok at foretrække lige pt. Men send da endelig nogle billeder eller en beskrivelse af hvad du har, så kan vi måske finde ud af noget.  :)

Mvh,

Jimmi

Mini Munchkin

Jeg sender dig en liste hurtigst muligt, så kan du se på det. Desværre sker der ikke meget på malefronten her med nr. 2 lille dreng kommet til verden, så de fleste jeg sender dig, de er nok også ledige om 6 måneder eller mere, hvis det skulle være 😂

Mvh Mads

Mini Munchkin

Hej :)

Jeg har sendt dig en pm.

mvh Mads

Jimmi Stender

Quote from: Mini Munchkin on 15 May, 2021, 19:26:45
Jeg sender dig en liste hurtigst muligt, så kan du se på det. Desværre sker der ikke meget på malefronten her med nr. 2 lille dreng kommet til verden, så de fleste jeg sender dig, de er nok også ledige om 6 måneder eller mere, hvis det skulle være 😂

Mvh Mads

Jamen så er det vist på sin plads at ønske dig stort tillykke! Det er en stor ting, at blive far. Selv har jeg kun en enkelt knægt på halvandet år, indtil videre, ihvertfald ;)

Din PM er modtaget :)

Jimmi Stender

Oprindelige indlæg opdateret med liste over hvem jeg skal male for, og hvad jeg skal male :)

casper h

Jeg har noget Tomb Kings du meget gerne må male, kunne det være noget?  ;)

Jimmi Stender

Quote from: casper h on 23 May, 2021, 00:33:28
Jeg har noget Tomb Kings du meget gerne må male, kunne det være noget?  ;)

Jeg har sendt dig en PM :)

Jimmi Stender

Booooiiiinnnngg!  8)

Så er der 7 stk. Squig Hoppers klar til Player1. Det var sjovt at male noget andet, end hudfarve til mine Fyreslayers. Jeg gik efter 3 forskellige hudfarver til både squigs og gobliner. Se længere nede for en opskrift på dem alle. På goblinerne gik jeg efter 3 varianter af grøn, imens jeg lavede 4 røde squigs, 2 mørkerøde og én orange. Jeg syntes det giver lidt variation i enheden. Men nok snik-snak fra mig, her er nogle billeder:

Squig 1:

Squig 2:

Squig 3:

Squig 4:

Squig 5:

Squig 6:

Squig 7:

Samlet billede:

Jeg ved ikke om der er nogen efterspørgsel på maleopskrifter, men tænkte alligevel jeg ville dele mine opskrifter på hudfarver med jer. Squigs først!

Rød Squig:

Undercoat: Zandri Dust Spray
Basecoat: Mephiston Red
Heavy Drubrush: Squig Orange på undersiden af squigen.
Shade: Reikland Fleshshade
Drybrush: Squig Orange, denne gang over hele squigen. Lidt mere "hårdhændet" ved squigens underside.
Fine Highlight: Cadian Fleshtone

Mørkerød Squig:

Basecoat: Khorne Red
Heavy Drubrush: Wazdakka Red på undersiden af squigen.
Shade: Carroburg Crimson
Drybrush: Wazdakke Red, denne gang over hele squigen. Lidt mere "hårdhændet" ved squigens underside.
Let Drybrush: Squig Orange
Meget Let Drybrush: Kindleflame

Orange Squig:

Basecoat: Jokaero Orange
Drybrush: Troll Slayer Orange
Drybrush: Fire Dragon Bright
Let Drybrush: Kindleflame

Goblin Variant #1:

Basecoat: Warboss Green
Shade: Agrax Earthshade
Layer: Warboss Green
Highlight: Skarsnik Green
Fine Highlight: Cadian Fleshtone

Goblin Variant #2:

Basecoat: Death Guard Green
Shade: Coelia Greenshade
Layer: Nurgling Green
Highlight: Krieg Khaki

Goblin Variant #3:

Basecoat: Waaagh! Flesh
Shade: Biel-Tan Green
Layer: Warboss Green
Highlight: Skarsnik Green
Let Drybrush (især over næse-området): Underhive Ash

Tak til Player1 for at jeg måtte låne hans figurer, og male dem  :)

Fremover tror jeg, at jeg vil smide WIP billeder op herinde, frem for at vente til jeg har malet mit projekt helt færdigt.

Next up: Pretorian Guardsmen for Rosenaa.

rosenaa

De ser rigtig fede ud - glæder mig til at se, hvad du kan få ud af mine  ;D
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

rosenaa

Jimmi Stender

Quote from: casper h on 05 June, 2021, 01:19:15
Det ser super godt ud  :)

Tak Casper :)

Quote from: rosenaa on 07 June, 2021, 19:11:22
Så Fede !

Jeg er rigtig glad for, at du syntes godt om dem!  ;D

Som jeg skrev til dig i en PM, så går jeg efter at lave 3 forksellige hudfarver på de 9 soldater du sendte til mig. De første tre har fået en lys hudfarve, som jeg lavede således:

Undercoat: Corax White
Basecoat: Cadian Fleshtone
Layer: Cadian Fleshtone
Highlight: Kislev Flesh

Her er endnu et billede:

Edit: Det er med vilje at jeg ikke har lavet baserne denne gang, da Rosenaa ønsker at lave dem selv så de passer til resten af hans hær :)

mortez2000

Har du interesse i at male nogle Space Marines?  :)

Jeg har en røvfuld Primaris marines bla Ravenwing bikes, Blade Guard veterans, blade guard banner, en konverteret banner, diverse HQ's, en røvfuld dreadnoughts samt en Forgeworld Astraeus Super-heavy tank O.M.A

https://www.forgeworld.co.uk/en-DK/Astraeus-Super-heavy-Tank-2017
Kom lige til at forestille mig en Ork der taler som Asbjørn Riis:

"Så fik ham spæjs marin'n et ornli' dask mæ choopa'en. Ubehaeli'!"

Jimmi Stender

Quote from: mortez2000 on 09 June, 2021, 07:18:10
Har du interesse i at male nogle Space Marines?  :)

Hej! Jeg har sendt dig en PM :)

Mini Munchkin

Ser godt ud 😊 Ser frem til at aflevere mine dukker her i weekenden.

Mvh Mads

Jimmi Stender

Quote from: Mini Munchkin on 09 June, 2021, 17:16:32
Ser godt ud 😊 Ser frem til at aflevere mine dukker her i weekenden.

Mvh Mads

Tak Mads!  :)

Jeg ser også frem til at starte på dine figurer, især den der Black Coach!  :D

Jimmi Stender

Så er der 3 Guardsmen mere, der er klar til slagmarken. Denne gang gik jeg efter en "Bronzed Flesh" hudfarve:

Hudfarven lavede jeg således:

Undercoat: Wraithbone
Basecoat: Ratskin Flesh
Shade: Fyreslayer Flesh blandet med Contrast Medium
Layer: Ratskin Flesh
Highlight: Deathclaw Brown
Edge Highlight: Kislev Flesh

Så er der kun 3 Guardsmen tilbage, og en morter, der skal males :)

Mini Munchkin stak lige et smut forbi Silkeborg, og afleverede disse figurer til mig:

Jeg glæder mig til at starte på dem, lige så snart jeg er færdig med Rosenaa's Guardsmen, og Skaven for Lajsen.  :)

rosenaa

Ski... Flotte - Du fortsætter bare og siger til når du har tid og lyst at male flere til fods og til "hest"  ;D

Jimmi Stender

De sidste tre guardsmen er færdige, og de fik en mørk hudfarve. Her er de:

Hudfarven lavede jeg således:

Undercoat: Wraithbone
Basecoat: Catachan Flesh
Layer: Bloodreaver Flesh
Layer: Knight-Questor Flesh
Edge Highlight: Bugman's Glow

Så blev jeg færdig med at male for Rosenaa, og det var en sjov udfordring at eksperimentere lidt med at lave forskellige hudfarver.

Her er et samlet billede, for god ordens skyld:

Next up: Det næste projekt bliver for Lajsen, og det er allerede ankommet med posten:

Jep, det er ingen ringere end Thanquol & Boneripper der skal have en tur under penslen. Jeg har nostalgiske minder når det kommer til Thanquol. Det var den første Warhammer figur jeg ejede (jeg fik den af min mor, så vidt jeg husker), tilbage under 5th edition Warhammer Fantasy dagene. Jeg fik aldrig malet figuren dengang (taget min daværende alder og evner i mente, var det måske også meget godt, hehe). Så nu kan jeg tage revance, selvom jeg syntes figuren er vokset en del siden jeg ejede den  ;D

(Billede stjålet fra Google)

Jeg glæder mig til at komme igang med figuren, når jeg har fået den samlet.  :)

rosenaa

Det kommer til at blive spændende sgu  ;D