News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

En (ny) blog om Warhammer.

Started by Jimmi Stender, 16 May, 2022, 20:13:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmi Stender

Hej allesammen! Velkommen til "Stender Hjørnet". Mit navn er Jimmi Stender, og jeg er en smule afhængig af plastik figurer  ;D

Lidt info om mig selv:

Mit navn er Jimmi, jeg er født en kold vintermorgen i 1984, og kommer fra Bornholm, hvor jeg er opvokset.
Jeg bor pt. i Silkeborg, hvor der desværre ikke er det store Warhammer miljø. Hvis alt går vel, så vil jeg og min lille familie (kæreste & søn) flytte til Københavnsområdet, hvor jeg forhåbentligt kan deltage langt mere aktivt i hobbyen igen. 

Formålet med min blog:

Først og fremmest; motivation. Det lyder måske lidt kliché, men det er sandt. Der er som nævnt ikke noget Warhammer miljø (som jeg kender til) i Silkeborg området, så min hobby, pt, består udelukkende af at male figurer. Jeg har endnu aldrig spillet hverken Warhammer: Age of Sigmar eller Warhammer: 40.000. Jeg kender heller ikke personligt nogen i nærheden der spiller nogen af de førnævnte spilsystemer, som jeg samler på.

Så formålet er at få malet figurer, så jeg er klar til at en dag få nogle spil ind, med en fuldt malet hær.

Hvad samler jeg på:

Fyreslayers:

Jeg stammer fra de gode gamle Warhammer Fantasy Battles dage, som man også kan se på mine ældre indlæg her i Stender Hjørnet. Da Games Workshop droppede WHFB, gjorde jeg det samme med hele hobbyen. I hver fald for en stund. Nu er jeg så tilbage, og har taget springet ind i Age of Sigmar med en Fyreslayers hær. Mine Fyreslayers er min primære fokus, da det er AoS jeg har sat mig ind i, købt bøger til, etc.

Black Legion:

Jeg har altid haft et godt (fordærvet?) øje til Chaos Space Marines... især Black Legion varianten. Jeg har som nævnt aldrig spillet 40K før, og mit kendskab til baggrunds historien i det univers er også meget begrænset. Men, jeg syntes det er nogle fede figurer! Desuden, så er der bare et eller andet der frister ved tanken om Space Marines med horn  8) Jeg hører ikke Heavy Metal, men får da lyst til det hver gang jeg kigger på hæren  ;D

Jeg ved ikke, om jeg nogensine kommer til at spille et spil 40K. Så, i modsætning til mine Fyreslayers, så er min første prioritet med CSM ikke at få en hær klar til spillepladen. Jeg vil investere i de figurer jeg syntes ser fede ud, male dem, og så må fremtiden vise hvad det fører med sig.

Figur Bytteri:

Jeg håber at Figur Bytteri kan blive en årlig begivenhed her på Powerfist. Figurbytteri går i alt sin enkelthed ud på, at man maler en figur for en anden person, imens en tredje person maler en figur til dig. Se evt hvordan det gik til, i 2014: Figur Bytteri: 2014

Diverse:

Jeg har tendens til at finde på at male meget andet og mere, end de 2 ovenstående hære. Blandt andet har jeg en samling af "Mansions of Madness 2nd Edition" som jeg gerne vil have malet. Det kommer naturligvis også op i Stender Hjørnet. :)

Jeg glæder mig til at komme igang med Stender Hjørnet (igen).

Happy gaming!