News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Chaos Space Marine: Word Bearer

Started by Jimmi Stender, 05 February, 2013, 19:44:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmi Stender

Jeg spiller ikke selv Warhammer 40K, men jeg er blevet "pålagt" at male minimum én Word Bearer, inden udgangen af Februar 2013.

Lad mig forklare, ovre på The Warhammer Forum er der en årlig "TWF Annual Mini Exchange". Det er et projekt der går ud på, at man man lover at købe og male en figur, som skal sendes til et tilfældigt medlem af forummet (dette medlem har selvfølgelig også selv meldt sig til samme projekt).

Der er så en arrangør der tager imod alle tilmeldinger, og beslutter hvem der skal male for hvem. Man får ikke selv at vide, hvem der maler til dig. Det er for at det skal være en overraskelse.

Man får kun oplyst hvem man selv skal male til, og hvilke figurer/hære denne person samler på (man oplyser til arrangøren hvad man selv samler på, når man tilmelder sig).

I kan læse meget mere om projektet her.

Det er andet år i træk at jeg selv er med, og kan helt klart anbefale det til Powerfist også. Sidste år skulle jeg også male en Chaos Space Marine, og jeg valgte at male Abaddon the Despoiler.   Jeg syntes selv, det er min hidtil bedst malede figur :)

Anyways, ham jeg skal male til i år, samler på Eldars, Dark Eldars og CSM Word Bearers. Jeg syntes personligt, at CSM har de fedeste figurer i 40K universet, så mit valg faldt hurtigt på dem.

Jeg kender - intet -  til 40K fluff, så jeg har måtte lave en del research før jeg kunne starte på dette projekt. Jeg går ikke helt gal i byen, hvis jeg siger at Word Bearers har en mørkerød farve, vel?  ::)

Jeg er netop blevet færdig med at fjerne moldlines, og har nu fundet elefantsnottet frem:

Og som de fleste gode ting her i livet, starter det med en ren gummihandske:

En våd fornøjelse senere:

Jeg vil løbende holde jer opdateret.

Belerophon709

:o

Vil du værsesgo få det kætteri væk fra denne del af forummet, tak!

;)

Marchs

Jimmi Stender

Så er der sket lidt mere fremskridt  ;D

Efter at have læst lidt Fluff, male artikler og set nogle Youtube videoer, har jeg endelig lagt en plan for hvordan jeg vil male min Word Bearer Chaos Space Marine.

Jeg skal bruge følgende malinger:

Fra øverst venstre:

Ironbreaker
Khorne Red
Wild Rider Red
Caliban Green
Leadbelcher
Screaming Skull
Administratum Grey
Mephiston Red
Abaddon Black
Lahmian Medium
Rakarth Flesh
Dawnstone
Nuln Oil
Evil Sunz Scarlet
Runefang Steel
Warboss Green
Agrax Earthshade
Moot Green
White Scar
Ushabti Bone
og vand.

Alt stammer fra Citadel, med undtagelse af vandet fra vandhanen ;)

Figuren blev samlet, undercoatet med Chaos Black, smidt på en stor base med elefantsnot, og er nu klar til at blive malet:

Basecoat:

Jeg startede ud med, at give figuren en Khorne Red basecoat. Jeg brugte en 2:1 blanding, af Khorne Red og vand.

Efter det første lag, så figuren sådan ud:

Det er ikke helt lige så tydeligt på billedet, som det var i virkeligheden, men det første lag dækkede ikke tilfredstillende. Så jeg besluttede at give det flere lag, indtil jeg var tilfreds.

Efter i alt 3 lag, så figuren sådan ud:

Shade:

Da malingen var helt tør, fik den en tur med Nuln Oil. Jeg lavede en 2:1 blanding med Shade:Vand.

Det tager godt nok irriterende lang tid for en Shade til at tørre, men her var resultatet efterfølgende:

Layering:

Da Shaden var tør, var det tid til at påbegynde Layering processen. Det første lag, bestod af et mix af Khorne Red, Lahmian Medium og vand, i en 1:1:1 blanding.
Ideén var, at det første lag næsten skulle dække lige så meget som Basecoaten, med undtagelse af de dybeste punkter og sprækker på figuren.

Her er det kun den ene skulderplade der har fået et lag:

Work in Progress:

Endelige resultat:

Så langt så godt.

Hvis jeg kan tage mig sammen, vil jeg se om jeg ikke kan få smidt lag nr. 2 på i aften. 

Jimmi Stender

Jeg fik lag nr. to på i går aftes.

Jeg tog en Khorne Red, Mephiston Red, Lahmian Medium og vand, og lavede en 1:1:1 blanding (altså 1 dråbe KR, 1 dråbe MR, 2 dråber LM og 2 dråber H2O).

Jeg påførte laget på de mest fremskudte punkter, for at forsøge at lave en fin overgang mellem dette lag og det forrige.

Det er desværre ikke de bedste billeder (iPhone 5):

I næste trin, er jeg begyndt at male Runefang Steel på rustningens kanter. Men efter jeg lige var kommet igang, tog jeg en Hobby Drill og lavede huller i marinens Boltpistol, for at give den en pænere, og mere realistisk, effekt:

Nu vil jeg fortsætte med at lægge Runefang Steel på, jeg poster her bagefter :)

Jimmi Stender

Der sidder en held del kranier, i diverse størrelser, rund omkring på rustningen. Skal de være metalliske, eller knogle-farvede?

Jimmi Stender

Jeg fik en pakke fra Estland i dag. Det viser sig, at ham jeg malede en Abaddon figur til sidste år, skulle male en figur til mig i år  :)

Her er hvad jeg har fået:

Farquaad

Meget...øhm...fimset...sådan nærmest elf'sk  :P

Jimmi Stender

Jimmi Stender

Så blev jeg færdig med min figur, og fik sendt den til Helsinki, hvor jeg håber modtageren bliver glad for den (og at den når frem i ét stykke :P ).

Pga tidspres, måtte jeg skynde mig lidt med at male figuren færdig, så jeg har kun det endelige resultat jeg kan dele her. Kritik modtages meget gerne.

Personligt syntes jeg ikke det var verdens fedeste opgave, at skulle male en CSM Word Bearer. Jeg har lært noget nyt om mig selv, og det er at jeg har - meget - svært ved at leve mig ind i opgaven, og gøre noget ekstra godt for figuren, når det er en figur (eller farve tema) som slet ikke siger mig noget. jeg spiller ikke Warhammer 40K, men jeg syntes at Chaos Space Marines har nogle rigtig fede figurer (som den eneste faktion i 40K). Hvis jeg skulle male nogle CSM til mig selv, ville det helt klart blive i et Black Legion tema, da jeg syntes de ser rigtig rå ud. Jeg malede Abaddon the Despoiler sidste år, og nød jobbet da jeg syntes det er en fed figur, og fedt tema. Sådan var det som sagt desværre ikke med denne Word Bearer. Men men, jeg fik malet den færdig, og her er det endelige resultat: