News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Commision maleri.

Started by Jimmi Stender, 23 February, 2013, 11:19:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Jimmi Stender

Hvordan sender man egentligt en Gyrobomber til England, hører jeg jer spørge... jo, nu skal i høre.

For at yde figuren størst mulig sikkerhed, lod jeg mig inspirere af de russiske matrjosjka'er, og tænkte at én kasse simpelthen bare ikke var godt nok. Så jeg købte tre papkasser, en rulle gaffatappe, og en rulle bobleplast.

De tre kasser passer fint ned i hinanden:

Jeg tog derefter en frostpose, lagde forsigtigt figuren ned i den, og pustede lidt luft i posen. Like so:

Posen blev lagt i den mindste kasse, sammen med en masse sammenkrøllede aviser. Derefter fik jeg brugt hele rullen af bobleplast på papkassen, forseglede den derefter med en halv rulle gaffatape, og sluttede af med af udfylde resten af tomhullet med endnu flere aviser.

Da modtager skulle åbne ikke én, men tre papkasser og uanede mængder plast, papir, tape, andre klistrende elementer, syntes jeg det var lidt synd for ham og besluttede mig for at forsøde hans oplevelse en anelse:

Jeg valgte også at trøste ham lidt, ved at skrive på kasserne før jeg pakkede figuren ned:

Så langt, så godt. Nu skulle det hele bare ned i den store kasse, og pakkes fint ind.

Hvis den figur går i stykker under transporten, dropper jeg min hobby og begynder at gå til Ludo.

Ah ja, jeg havde nær glemt... Når nu min dukke skulle helt til det britiske, syntes jeg kun det var fair at sende en lille souvenir med:

Sådan gør man det. Tak fordi i kiggede. 

FatherNurgle

Hvis den ligger løst i den oppustede pose ligger den jo og vælter frem og tilbage. Jeg tvivler på at den løsning holder.
Hvis ikke du har sendt den endnu synes jeg du skal genoverveje metoden.
Hvordan iøvrigt med kondens fra din udånding? Har du haft det med i overvejelserne?

Ziechyel

Jeg er også (meget) bange for at din lille helikopter ikke når frem i et stykke, hvis du sender den sådan der  :(

Det kan godt være at dukken ikke bliver "mast", men den vil flyve (høhø) rundt i posen og vil næsten med garanti knække...

Du er nød til at fylde posen med noget blødt også puste en lille smule luft i den.
Tradeprofil
A Munchkins Journal
"NAS - Den hårdeste AS til dato!"

golddigger

Ha ha, så nu er Stender nødt til at pakke hele skidtet op igen. Godt der er trøstende ord og en snickers undervejs :D

Jimmi Stender

Figuren har ikke meget bevægelsesrum i den lille kasse, der er måske en cm på hver side af posen til kassens bund og top.

Den midterste kasse ligger i spænd i den største, så den kan overhovedet ikke bevæge sig, uanset hvor meget man ryster kassen.

Jeg krydser fingre for de tolder, for den blev sendt i går.

Turen til England tager normalt 48 timer, så måske får jeg at vide i morgen, hvor mange stykker den er ankommet i :P

Belerophon709

Pointen er, Jimmi, at der er plads til bevægelse INDE I SELVE POSEN! ;)

Marcus

Jimmi Stender

Aaaaahh...  :P

Koller

Havd siger du til det her?

The Drunken Commander

Jeg er dværgen fra helvede - Marcus Kerns personlige lapdog.

Jimmi Stender

Belerophon709

Jimmi Stender

Belerophon709 > Det er SIDSTE gang jeg betror mig til nogen, om hvordan pastor Didrik misbrugte mig sexuelt under en Avatar fremvisning  :'(

Jimmi Stender

They came from the west.

Jimmi Stender

FineCast - Et eventyr om kærlighed og had.

Jeg arbejder i skrivende stund stadig på en bunke Dark Elves, men mit næste projekt er ingen mindre end den noble "Tradelord Greasus Tribestealer Drakecrush Hoardmaster Goldtooth the Shockingly Obese".

Denne moppedreng var normalt støbt i metal, som sikkert har givet denne ene figur en god vægt, og har i mange tilfælde nok også krævet en del pinning, for at holde sammen på ham. I dag, derimod, kommer Greasus i Games Workshops omdiskuterede FineCast (resin).

Jeg må indrømme, at jeg var en af de få der jublede over at GW udskiftede deres metal figurer med resin. Jeg syntes resin er mere behageligt at arbejde med, og så er jeg glad for at mine figurer vejer så lidt som muligt, når de skal transporteres frem og tilbage mellem spille aftener hos venner, i klubber, til turneringer, you name it.

Jeg har da også fået malet en håndfuld FineCast figurer siden de udkom... og ja, nogle skulle i varmt vand for at blive rettet ud, og andre havde brug for en smule Liquid Green Stuff hist og her, for at udfylde eventuelle lufthuller, FineCast figurer har en tendens til at få. Men de FineCast figurer jeg har malet hidtil nu, har primært været figurer på 20mm baser, så det har måske været lidt begrænset, hvor mange katastrofer der kunne samles på samme figur. 

I dag valgte jeg så at holde en lille pause fra at male Dark Elves, og lige kaste et blik på Greasus og eventuelt fjerne moldlines, etc, for at gøre figuren klar til en undercoat. Men helleduse da, hvor ligner det noget der vil tage en evighed, bare at få gjort klar til undercoat!

Alle delene ligger her, og ser helt uskyldige ud:

Det er mange dele for en enkelt figur syntes jeg, men okay, han skal trods alt også monteres på en chariot base.

Jeg startede med at kigge lidt nærmere på Greasus legme, som ved første øjekast ikke virkede så slemt. Der stak små "pinde" ud fra hver eneste "knop" på hans bukser, som jeg fluks gik igang med at fjerne med min hobbykniv:

Jeg syntes det virkede lidt voldsomt, at der var så meget forberedende arbejde alene på krop delen. Men jeg fik da en grim overraskelse, da jeg begyndte at kigge på den fra andre vinkler... Bedøm selv:

Var der nogen der sagde lufthuller!? Mave, skridt, patter, juveler, kappe og andre genstande ligner noget der er ved at rådne væk.

Derudover er der også moldlines (naturligvis), men ikke helt som andre mold lines... næææh nej, denne modline er så vederstyggelig, at den rykke ved hele figurens anatomi:

Mmmm.... <3

De medfølgende Gnoblars har åbenbart også en fetichs for ekstra FineCast på næser og/eller hager:
Læg også gerne mærke til antallet af lufthuller.

Jeg tror ikke Greasus har verdens bedste tandhygiejne, men jeg er nu alligevel ret sikker på, at disse huller ikke hører til:

Ud over utallige lufthuller og stygge moldlines, lider figuren også af et andet, måske mere seriøst problem; gennemsigtighed.

Her er et billede af kistelåget, ikke meget usædvanligt at se her:

Men når jeg holder den op foran lys...

Jeg må formode at materialet nogle steder er så tyndt, at man meget let kan prikke hul igennem det? Jeg har ikke i sinde at forsøge, men jeg syntes bestemt det virker foruroligende.

Et par eksempler mere:

Figuren virker som en ren katastrofe, i min optik. Især problemet med at materialet flere steder er så tyndt, at lyset skinner lige igennem. Det virker som om, at det tager lige så lang tid at forberede figuren, som det vil tage at male den :/

Umiddelbart foretrækker jeg stadig resin over metal, af årsager jeg nævnte tidligere, men hvis man skal igennem dette hver gang man skal arbejde på en lidt større FineCast model, så er det da lige værd at have med i sine overvejelser, om man overhovedet gider dette.

Har i andre erfaringer med resin/FineCast? Er jeg bare vildt uheldig, eller er det normalt at FineCast figurer skal bruge mange reperationer lige fra boxen?

Hvorfor er alle figurer ikke bare støbt i plastik? ... *suk*

Belerophon709

I approve of this post. :)

Marcus

Jimmi Stender

Quote from: Belerophon709 on 16 March, 2014, 17:06:18
I approve of this post. :)

Marcus

Jesh man! Så kan jeg godt gå på pension!  ;D

Jeg sidder nu og kigger lidt nervøst over på de 2 æsker FineCast Grail Knights jeg har købt til overpris direkte fra GW  :-\

FatherNurgle

Det er en ommer. Den skal de bare bytte.
Der er ingen undskyldning for at levere så skident et produkt ... særligt ikke til den pris.

FatherNurgle

Hvad endte det i grunden med med den gyrocopter? Nåede den helskindet frem?

Azrael

Ja gå da ned og byt den. Har selv haft en hydra der så forfærdelig ud, der fik jeg bare en ny der var helt perfekt.

Jimmi Stender

Quote from: FatherNurgle on 16 March, 2014, 17:33:48
Det er en ommer. Den skal de bare bytte.
Der er ingen undskyldning for at levere så skident et produkt ... særligt ikke til den pris.

Quote from: Azrael on 16 March, 2014, 18:48:40
Ja gå da ned og byt den. Har selv haft en hydra der så forfærdelig ud, der fik jeg bare en ny der var helt perfekt.

Helt enig. Så vidt jeg ved kan figuren kun erhverves direkte fra games Workshops hjemmeside. Kan jeg mon tage figuren med ned i GW, og bede dem om at få en ny tilsendt?

Quote from: FatherNurgle on 16 March, 2014, 17:48:17

Figuren er ikke nået frem endnu.

Men når Track&Trace siger følgende:

Quote15-03-2014   03:00   Newcastle Depot   Loaded to vehicle for delivery
15-03-2014   02:27   Newcastle Depot   Received at delivery depot
14-03-2014   22:53   NORTH WEST PROCESSING CENTRE   Received and processed
14-03-2014   19:22   National Hub   Received and processed
14-03-2014   08:42   International Hub   Forwarded for UK processing
14-03-2014   08:41   International Hub   Received in destination country
12-03-2014   01:17   COPENHAGEN BRC PARCEL   Forwarded for export
11-03-2014   22:11   Delivery Agent - DENMARK   Collected from customer

.. så vil jeg forvente den når frem i morgen.

*krydser fingre*

FatherNurgle

Skriv direkte til GW, og send evt. billederne med som dokumentation, så kan jeg ikke forestille mig andet end at de sender en ny med det samme.
Så kan du jo bare beholde den anden.

Jimmi Stender

Jeg åbnede lige min ene pakke Grail Knights, for at se om de var i samme sørgelige tilstand.

Det var (heldigvis!) en lidt anden historie.

Der er godt nok store mængder flash, og en del lettere bøjede lanser, men det er forholdsvis nemt at ordne. Der er også lidt lufthuller hist og hær, men det ser overkommeligt ud med lidt liquid green stuff.

Hestene er standard Bretonnian plastik heste, og tak det Hellige Spagetti Monster for det!

Jimmi Stender

Quote from: FatherNurgle on 16 March, 2014, 19:27:23
Skriv direkte til GW, og send evt. billederne med som dokumentation, så kan jeg ikke forestille mig andet end at de sender en ny med det samme.
Så kan du jo bare beholde den anden.

Jeg forsøger, tak :)

Azrael

Quote from: Jimmi Stender on 16 March, 2014, 19:18:32
Quote from: Azrael on 16 March, 2014, 18:48:40

Helt enig. Så vidt jeg ved kan figuren kun erhverves direkte fra games Workshops hjemmeside. Kan jeg mon tage figuren med ned i GW, og bede dem om at få en ny tilsendt?

Det var det jeg gjorde :)

Jimmi Stender

Så kom dagens gode nyhed ovre på TWF  ;D

Quote from: FatherNurgle on 16 March, 2014, 17:48:17

Quote from: Dwarf GiantI have received my model from Jimmi. It is fantastic! An extremely well painted Dwarf Gyrocopter. It was very well packed and arrived in one piece. In fact it was so well wrapped Jimmi provided a Snickers half way point to provide more energy for the rest of the wrapping! :lol: In fact opening it up was fun in itself.

The Danish/Viking/Dwarf souvenir is cool too. Thanks, I felt like a kid at Christmas. :D 

I'm pleased I got a Gyrocopter as it was on my 'to buy' list.

In the next week or two I will get some pics up of the Gyro and the Viking (although not the Snickers as that has already gone!)  :mrgreen:

Very chuffed! =D>

http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=120168&start=90

casper h

Fedt den nåede sikkert frem :) Hvad har du så fået retur?
Hvornår kommer du og spiller med mig? ;)