News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Hoppes Hobby Blog

Started by Hoppe, 10 July, 2015, 21:22:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kristian

Jeg synes at du maler rigtig flot. Jeg er dog ikke så glad for figurene, men det er jo ikke din skyld.
Skal du ikke snart male en rigtig fantasy race?
Jeg gik lidt og legede med tanken om hvordan man skulle stoppe dig fra at male disse vederstyggelige figurer. Måske hvis jeg truer med at male en eldar hver gang du maler en sigmarine?   :-*
Konge af Lethian!

Hoppe

"rigtig" fantasy race? Du mener gamle grimme figurer fra 90erne? Øøhm, nej tak  :). Det bliver i hvert fald ikke empire eller bretonia... Men nogle elvere og træmænd er meget fede, ligesom meget chaos og undead...

Du forstår det ikke Kristian, det er jo Space Ma...øhh, Stormcast Eternals. Lavet af Kejse...Sigmar.

Overvejede også Khorne fra startboksen, de er også mega fede og chaos har en ret god plastik range. Men jeg ville prøve at male guld, tror en guldhær på bordet vil se awesome ud...

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Hoppe

Jeg er ved at få styr på min første armylist, efter PPC (1000 point). Mangler lige nogle småting, der skal samles og gøres spilleklar.

Lord Celestant on Dracoth (malet)

Knight-Venator (samlet)

5 Retributers med prime og starsoul mace (3 malet, 2 samlet og påbegyndt maling)

3 Procecutors med prime (samlet)

5 Judicators med x-bows, 1 thunderbolt og prime (samlet og grundet)

5 Liberators med sword & shields, prime og greatblade (malet)

5 Liberators med hammers & shields, prime og greathammer (usamlet)

Hoppe

Ravenwing

Så er der buestreng på  :) Jeg ved ikke lige hvornår jeg kommer i klubben næste gang, men sender lige en PM når jeg ved hvornår.

Jesper, medlem af Emperors Pride

Hoppe

Shit, det er fedt det der Jesper. Cancerman strikes again!  :)

Tak for det, glæder mig til at male ham.

Hoppe

Hoppe

Så blev de sidste retributers færdige, så de er oppe på fem.

Hoppe

Hoppe

Honsou

"We are the Knights who say FOR THE EMPE.... SIGMAR!"

De er både klar til at slås, og se shiny ud i gay pride parade. :)

Baserne passer faktisk ret perfekt i tema og er ikke hverken kedelige eller for "se på mig".
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Hoppe

Så fik jeg spillet et prøvespil med Anholm. Ganske sjovt og lærerigt spil.

Anholm prøver at charge, men der er langt.

Mutilith bæst i hård kamp med Liberators og nogle crossbowmænd...

Tzeentch folket rykker frem.

Sigmariner tæsker chaos knights.

Hoppe

Hoppe

Tanker om spillet og mine enheder.

1) Jeg skal huske alle mine regler!

2) Grundreglerne virker godt. Der er noget man skal vende sig til, fx 0,5 inch charge er man inde. Og 3" boble hvor man bliver fanget i nærkamp. Der skal holdes lidt mere afstand. Der er utroligt godt flow i kampen og ikke så meget teknisk bøvl. Jeg elsker de store monstre bliver dårligere når de bliver skadet.

3) Det er sværere og mere taktisk end man tror. Det handler stadig om at manøvrere korrekt, måske mere 40 k style. Jeg synes havde rimeligt godt styr på den overordnede strategi, da den mindende en del om 40 k.

4) De skiftende ture er mærkeligt og svært at huske. Umiddelbart er det her jeg er mest tilbøjelig til at ændre noget. At man ikke får to ture i træk. Men skal selvfølgelig spille noget mere før jeg kan vurdere. Men svært at huske hvis tur det er.

5) Retributers er the bomb. Super killy i forhold til resten. Liberators er mere holdbare, men har et meget begrænset damage output. Procecuters skal ikke gå head til head med 5 chaos knights. De skal hunte characters og andre bløde mål. Lord Relictor er fyret. Kattemanden skal tage sig lidt sammen, men har en utrolig god ability. Judicators kan godt skyde! På meget kort afstand. Mutilith fik da en ordentlig salvo bolts to the face! De er gode mod dårlig armor.

Alt i alt har spillet kæmpe potentiale. Jeg stod i hvert fald midt i kampen og heppede på mine malede liberators mod det store bæst, kom nu, 1 wound tilbage. Aaaaaghhh. For Sigmaaagghhh...

Hoppe

Andreas 2.0

Det opsummerer ret godt mine følelser. Hvis man spiller med missioner, så virker det pludselig ret taktisk - også fordi man virkelig kan miste enheder hurtigt hvis man bare smider dem frem i hovedet på modstanderen = Man skal smide dem det rigtige sted hen. Og så er der det der med turene. I 40k glemmer man ofte hvilken tur man er i fordi man bare gerne vil spille, og her er det så blevet endnu sværere. Det føles også som om et spil kan afgøres på det ene rul, og det er jeg ikke umiddelbart fan af. På den anden side, så giver det nogle helt andre strategiske valg at tage højde for. Playtesting er vejen frem.

Jeg sidder og arbejder nogle missioner, som er anderledes end "x objektiver". Tænker der er nogle ret fede muligheder i AoS. Så hvis/når du går på juleferie, kunne det være skægt at få kørt nogle testspil af forskellig art af.
Læs mere på min blog Bitter Old Painters

Skilkoff

QuoteJeg sidder og arbejder nogle missioner, som er anderledes end "x objektiver". Tænker der er nogle ret fede muligheder i AoS. Så hvis/når du går på juleferie, kunne det være skægt at få kørt nogle testspil af forskellig art af.

Det lyder faktisk fedt. Hvis at i prøver det af i EP så sig loge til jeg vil gerne se på og måske få et kick til at komme igang med det.

Honsou

Hoppe

Nej, det er ikke warhammer fantasy. Det er Age of Sigmar...

Hoppe

PeterK

Quote from: Hoppe on 05 December, 2015, 22:04:32

4) De skiftende ture er mærkeligt og svært at huske. Umiddelbart er det her jeg er mest tilbøjelig til at ændre noget. At man ikke får to ture i træk. Men skal selvfølgelig spille noget mere før jeg kan vurdere. Men svært at huske hvis tur det er.

Spillede med en ven og vi havde samme problem. Etablerede derfor ret hurtigt en initiativ counter som lå ved ham der vandt rullet (vi brugte min søns racerbil, men har da planer om at lave en rigtig counter :)).

Hare

Hvem er det som har hacket Hoppe's blog? Det er så mange ting ved det her billede som bryder med alt hvad manden står for jo

Honsou

Quote from: Hare on 07 December, 2015, 08:38:35
Hvem er det som har hacket Hoppe's blog? Det er så mange ting ved det her billede som bryder med alt hvad manden står for jo
Jeg kan også huske den gamle bitre mand der stod og rynkede på næsen af fantasy, og ikke mindst UMALEDE figurer, nede i EP... og nu lader han som om han ikke spiller fantasy, og med umalede figurer til højre og venstre. Gad vide om man ville genkende ham hvis man så ham på gaden en dag?!  :o

Ravenwing

Quote from: Hoppe on 05 December, 2015, 22:04:32
1) Jeg skal huske alle mine regler!

3) Det er sværere og mere taktisk end man tror. Det handler stadig om at manøvrere korrekt, måske mere 40 k style. Jeg synes havde rimeligt godt styr på den overordnede strategi, da den mindende en del om 40 k.

Alt i alt har spillet kæmpe potentiale. Jeg stod i hvert fald midt i kampen og heppede på mine malede liberators mod det store bæst, kom nu, 1 wound tilbage. Aaaaaghhh. For Sigmaaagghhh...

Hoppe

De punkter passer også med min begrænsede erfaring efter 2-3 spil. I to af spillene laver vi turene om, så man ikke fik to ture i træk. Syntes det virker meget overpowered hvis man får to ture i træk. Især hvis man er en skyde hær.

Elsker også at man skiftes til at vælge hvor man vil slå først i nærkamp. Puha, man skal koncentrere sig om at vælge rigtigt. 

Quote from: Honsou on 06 December, 2015, 19:36:38
Hoppe spiller fantasy. :D

AoS og Fantasy er ikke det samme. Bare spørg Fantasy spillerne.  ;)  :-X
Jesper, medlem af Emperors Pride

Troels S

Fedt at læse jeres erfaringer med spillet - har stadig mit første til gode.

Regner også med at få spillet noget i juleferien, når vi er blevet færdige med vores mini 40k kampagne.

Mvh
Troels

"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Andreas 2.0

Hoppe og jeg fik også lige kørt et spil af her til eftermiddag. Igen viste terningrullet om turen sig at være alt for afgørende - ikke at jeg kunne vinde af den grund, men det er en anden sag. Det er simpelt hen så dominerende et rul, at det næsten er fjollet. Man kan mere eller mindre vinde eller tabe på den ene terning :/ Not a fan.
Læs mere på min blog Bitter Old Painters

Hoppe

Ja, det er ret mærkeligt. Og svært at huske. Noget af taktikken ryger.

Hoppe

Miffer

Det ser sgu godt ud Hoppe, det er blevet en virkelig flot hær :)
Ravneborg - Figur- og brætspil samt Pen&paper
Islev skole Tirsdag 18-23, Onsdag 18-22 og Torsdag 18-23
Warlord Supreme - 2015
Sorcerer Supreme - 2016

Hoppe

Så blev der samlet de sidste fem Liberators.

Hoppe

Hoppe

Og så er jeg startet med at male Judicators. Planen er at få dem færdige i ferien, så der er lidt mere "fylde" i den malede hær.

Hoppe

Hoppe

Så mistede jeg lige fokus og kom til at male en Lord-Relictor.

Hoppe