News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Single-lørdag den 15. februar 2014

Started by Daniel, 13 January, 2014, 08:53:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Daniel

Så er jeg hjemme igen efter 5 hæsblæssende warhammerspil - tak for det drenge! Det var fedt at I bakkede op om konceptet. Med lidt justeringer er det helt sikkert noget der er værd at prøve igen.

Tak til Faraos Cigarer for de flotte præmier - de fleste gik derfra med dværge af en eller anden art.

Stillingen blev som følger:

(Mikkel og Peter har spillet et spil mindre en andre)

Pizza:
Jeg købte 14 pizza'er til i alt 945 - svarende til 78 kr pr. snude.
Mikkel og Thomas skal ikke betale, da de ikke var med i pizzafesten, men det skal til gengæld Brian og Kaare. I bedes alle overføre 78 kr. til mig, enten på mobilepay: 29993102 eller på reg. nr. 0871  kontonr. 0635701897.

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

thefatpunk

Jeg har nu overført pizza penge for mig og Magnus!

Tak for en skide hyggelig dag. :)
I have been chosen for greatness by the dark gods themselves.

Længe leve Krigsmaskinen! RIP

nowUseemeNowUareDEAD!

ja mange tak for en super hyggelid turnering, det var en god oplevelse.
penge bliver overført i morgen når jeg har sovet (og orker at finde mit nemID)
Their twilight campaign
Is easy to explain.
To prove their ratty worth
They'll overthrow the Earth

Telmor

Tak til mine modstandere for 3 gode spil (også det jeg blev diceraped i Weber). Tak til Kåre for at steppe og klaske Mølbak (hans hær stod også meget bedre til det end min) og for en god bilsnak.

Jeg blev nødt til at gå da min datter var på skadestuen med meget ondt i øret (troede det var maven, da min svigerfar kan være svær at forstå på telefonen). Efter 2 timer og 45 minutters ventetid kunne lægen dog ikke se noget, så vi blev sendt hjem på panodil.
Jeg beklager at måtte gå midt i det hele, men det var det rigtige for mig og min datter (og det kunne jeg også mærke på hende da jeg kom).

Jeg smider lige mit feedback her:
Super med endagsturneringer. I love it. Det er the shit for warhammer hungrende familiefædre. Og jeg synes huset i skodlunde er en god lokation til det.

Stresshammer, jeg kan godt lide ideen, men jeg kan sgu ikke lide det i praksis. Jeg havde fin tid i mine spil men følte mig alligevel ret stresset, da der jo også var bonus point til de første to par spillere der blev færdige. De fleste andre tog det meget mere stille og roligt, så jeg vil gætte på at det har virket bedre for de fleste end for mig. Det store spørgsmål er om jeg ville gøre det igen, og det ville jeg nok, hvis det lå belejligt i kalenderen.
Hvis det skal funke bedre skal det være lidt strammere disciplin omkring hvornår man starter urene.

Generelt set er single konceptet OK, men jeg tror egentlig hellere at jeg ville spille ETC restriktioner, og synes vi burde have flere turneringer med det restriktionsformat (og her kan jeg jo bare selv steppe up (talk is cheap og alt det der)).

Tak fordi du gjorde indsatsen Daniel.

Mvh

Mikkel

The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Daniel

Hej Mikkel

Cool med feedback.

Vedr. denne:
Quote from: Telmor on 16 February, 2014, 07:43:35
Jeg havde fin tid i mine spil men følte mig alligevel ret stresset, da der jo også var bonus point til de første to par spillere der blev færdige.

Jeg er helt enig - de point (og minuspoint) skal ikke være der. Det gjorde, at der var yderligere stress, og at man ofte havde tid tilbage (vi hentede jo også en halv time på programmet og sluttede før tid :-)

Det var unødvendigt, og den del skal helt klart ikke med igen. Hvis man kan holde sig på en time (hvilket vi jo kunne), så er der ikke nogen grunde til at speede det mere op end det.

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Wesser

Hej Folkens

Tak for i går

Jeg beklager, at jeg sådan ormede ud tidligt, men jeg var ikke rask og skulle måske have overvejet at være blevet hjemme...

Fedt med en-dags turneringer. Håber at se mere af den slags :)

Stresshammer var interessant nok, men lidt for meget. Hyggen går også lidt af, og i virkeligheden var der ikke rigtig brug for stopurene. Tror en gentleman-aftale om at rulle 4+ for rules queries og om at generelt være hurtigere end snegle vil være nok

Mht. restriktionerne fandt jeg dem lidt for restriktive. Nu spillede jeg personligt kun mod Chaos (som jeg har ikke har spillet mod før), så det svært rigtig at vurdere, men:

- Kombinationen af at man f.eks. for Vamps kun må tage 1 ethereal unit og kun må tage hver unit 'én gang er barsk, når man også er begrænset af de figurer, som man rent faktisk ejer. Jeg fandt det rigtig svært at sammensætte en legal hær.

- En ting der ikke duer er 1 magic item/gift/power/virtue tingen. Jeg fandt det personligt bøvlet at skulle spille mod Warriors, der har adgang til f.eks. Chaos Armour og de ret så gode marks of Chaos, som giver abilities, der i praksis er lige så gode, hvis ikke bedre end det meste.

- Åh ja, og så er det lidt trist med den 300 pts. regel. I hvert spil fandt jeg det ærgerligt, at jeg hverken kunne tage mere end 5 Blood Knights, ej mere end 1 unit af dem, og at jeg ikke kunne tage Flag of Blood Keep på nogen måde. Men sådan er der så mange units i Warhammer..

Som turneringens prugelknabe (men pyt med det, jeg raiser da bare nogen nye folk) vil jeg gerne takke Daniel for et fint arrangement...der er penge til dig om 5 minutter

Wesser

Thomas Kyrsting

Tak for en rigtig hyggelig éndagsturnering - :)

og tak til alle mine modstandere - jeg mødte kun hyggelige spillere.

Det var god turneringstræning, når man blev presset til at spille lidt hurtigere, og konceptet er godt. Det var dog en meget stresset dag for mig, da jeg i hver kamp brugte næsten al min tid (i en kamp løb min tid ud), og der så heller ikke var lagt pauser ind imellem kampene. Det betød, at jeg stort set ikke fik nogen pauser eller slappet af i løbet af dagen.

Formatet med skakur og kun én time pr. spiller er godt, men så skal der ligges pauser ind imellem hver kamp (fx 20-30 min), så man lige kan få hvilet hjernen og snakket lidt med folk imellem kampene. Derudover skal man nok også nøjes med 4 kampe i stedet for 5 på en dag (så kan man også starte lidt senere og slutte tidligere).

thefatpunk

For nu at komme med noget ordenligt feedback.

Jeg synes speedhammer formatet er skide sjovt. Jeg synes det er mega fedt og gimmicky med skakuret. Jeg synes det er utroligt god træning at blive tvunget til at spille hurtigere, da man så forhåbentlig også oftere vil køre tempoet lidt højere i andre formater, og dermed ikke ende i situationer hvor der bare ikke er tid til at spille spil færdige til tiden.

Jeg synes det var svært at lave en non-cookie-cutter liste at tage med, pga. reglen om ingen gentagelser. Det var dog super fedt, og jeg synes det opfordrer folk til at gå væk fra de kedelige standard builds der nok ret meget er tendens til. Jeg elsker når folk tør afvige fra normen og tør stille noget anderledes og risky! (Orc Arrer Boyz og Warshrine - I'm talking to you!)

Mht. pauserne synes jeg der var alt for lang tid imellem hvert spil, men sådan er det jo desværre når man presser sig selv til at blive hurtigt færdig. Jeg kan ikke genkende problematikken, men jeg vil bestemt ikke benægte det ikke kan have været problematisk for nogen. :)

God træning, god stemning, hyggelig lokation! Jeg er helt bestemt klar en anden gang!

Nåeh ja, til sidst vil jeg også lige komplimentere på to ting. For det første er jeg utroligt glad for jeg kunne deltage på trods af min chimera var sort som natten og aldrig rørt af en pensel! Jeg synes det er god stil at gøre plads til nyere folk på den måde. Samtidig synes jeg det var pisse fedt at i valgte at køre alle præmierne som random lodtrækning i stedet for bare at give dem til vinderne! I mine øjne kan det være med til at skabe et meget roligere og lidt mindre strengt spil folk imellem. Det er sgu dejligt at selv den lille mand kan få en ting at gå hjem med! Det vil jeg helt bestemt tage med i tankerne hvis jeg selv en dag tager del i at stable noget turnering på benene!

Jazz_

Rigtig sjovt med en speedhammer. Det fjernede et af de elementer jeg ikke er så glad for ved normale turneringer (ventetiden når modstanderen skal bruge 15 min på en "simple" beslutning :-) ). Jeg stiller gerne op til sådan en dag igen. Det kunne rigtig sjovt hvis man fik fingre i rigtige skakure.

Når der er så meget fokus på tiden er det vigtig at alle starter samtidig. Løsningen fra spil 2 hjalp meget.

God initiativ.

Møller

grindingmadness

Jeg sender pengene for pizza imorgen, der er gået lidt kaos i økonomien. Men jeg sender dem imorgen
Knowledge is power, hide it well

Gunslinger

Hej Daniel,

Pizzapenge sendt iøvrigt.

Nu deltog jeg kun som stand-in og hyggede mig jo vældig fint med blot at lalle rundt. Jeg synes ikke det var stressende. Både Mølbak og jeg havde masser af tid tilbage og det var god træning. Der blev begået nogle dumme fejl pga. tidspresset, men det kunne vi med fordel træne noget mere i - jeg tænker måske særligt ETC holdet kunne gøre brug at, at kunne spille hurtigt og fejlfrit. Ikke at i ikke kan spille... :)

Fedt koncept Daniel - måske skulle vi prøve en omgang med ETC regler og stopure ?

Og sidst mens jeg husker det - BS har vundet en dværg-karakter med et komfur på ryggen ! Scout ?

/Kaare

Children of the night - what music they make !

thefatpunk

Jeg synes tanken om skakur til spil med etc restriktioner er en sygt god idé! Generelt er skakure bare overlegne og bør implementeres mere i hverdagen!

Lord Nielson

Penge sendt,

Tak for en hektisk men god dag.
De første par spil var alt for hektiske men i de sidste fungerede det ok for mit vedkommende.
Jeg synes dog godt at vi kunne have nøjedes med 4 spil, 5 spil med fuld knald på var lige i overkanten.

Daniel

Jeg bumper lige denne. Har modtaget penge fra 7 ud af 12.

Quote from: Daniel on 15 February, 2014, 22:03:01
Pizza:
Mikkel og Thomas skal ikke betale, da de ikke var med i pizzafesten, men det skal til gengæld Brian og Kaare. I bedes alle overføre 78 kr. til mig, enten på mobilepay: 29993102 eller på reg. nr. 0871  kontonr. 0635701897.

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard

Jazz_

Så er der sent penge af sted.

Møller

Jan D'Souza

Fedt at læse i har spillet med skakure. Vi bruger det konsekvent i WM/H og er i sig selv en pseudorestriktion på hærlisten. Det kræver noget tilvænning - der gik et halv år før jeg begyndte at kunne lide det. Nu synes jeg det er irriterende at spille uden, da "down-time" stiger markant og spillet trækker unødigt ud. Bare mine tanker.

Hyg,
Jan

Daniel

@Jan - det var også mega fedt at prøve. Ville sådan set gerne gøre det igen, med lidt små ændringer. For mig som arrangør var det lige hårdt nok, når man også skulle parre runder, bestille pizza, være dommer osv. Men hvis jeg bare var deltagere var det gået glat.

Jeg modtager fortsat gerne de sidste betalinger. Tak :-)

MVh
Daniel
Daniel Hedegaard

thefatpunk

Giv dog den stakkels mand hans pizza penge. ;)

KimH

Quote from: Daniel on 20 February, 2014, 08:51:21
Jeg bumper lige denne. Har modtaget penge fra 7 ud af 12.

Quote from: Daniel on 15 February, 2014, 22:03:01
Pizza:

Mvh
Daniel

Du må liste synderne  ???

- God weekend - og igen fedt arrangement og sjovt med skakurene - max spille-erfaring på kort tid
Hvis du er i tvivl - så charge !

Lasse

Så skal der leges "hvem spillede hvad". Der er en smiley til den der kan tilføje flest ... her: :)

Kasper Weber-Hansen ???   
Thomas Kyrsting ???
Daniel Hedegaard Skaven
Sebastian Jensen ???   
Tórstein Vincent Joensen ???
Magnus Lydholm ???
Morten Møller Warriors of Chaos
Mikkel Buch Skadhauge ???
Peter Westborg VC
Kim Hyldig ???
Louis Ohmann Petersen ???
Rasmus Mølbak ???
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Daniel

Quote from: Lasse on 25 February, 2014, 12:16:59
Så skal der leges "hvem spillede hvad". Der er en smiley til den der kan tilføje flest ... her: :)

Kasper Weber-Hansen ??? WOC   
Thomas Kyrsting ??? WOC
Daniel Hedegaard Skaven
Sebastian Jensen ???   
Tórstein Vincent Joensen ???
Magnus Lydholm ???
Mikkel Buch Skadhauge ??? WOC
Peter Westborg VC
Kim Hyldig ??? WOC
Louis Ohmann Petersen ???
Rasmus Mølbak ??? HE
Daniel Hedegaard

thefatpunk

Quote from: Daniel on 25 February, 2014, 15:15:03
Quote from: Lasse on 25 February, 2014, 12:16:59

Kasper Weber-Hansen ??? WOC   
Thomas Kyrsting ??? WOC
Daniel Hedegaard Skaven
Sebastian Jensen ???   Lizardmen
Tórstein Vincent Joensen ???Orcs & Goblins
Magnus Lydholm ??? Orcs & Goblins
Mikkel Buch Skadhauge ??? WOC
Peter Westborg VC
Kim Hyldig ??? WOC
Louis Ohmann Petersen ??? Skaven
Rasmus Mølbak ??? HE

Lasse

Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

thefatpunk