News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Grupperne

Started by Mini Munchkin, 19 February, 2014, 17:57:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thraundil

@paaske
Malereglerne er er lidt spøjse, synes jeg. Det lader til at straffe umalede hære ret hårdt (et reroll af et ward save kan være ret stort, og 100 VP hvis man undlader at bruge det, er ret nasty), og jeg ville for one godt være med på at sløjfe malereglerne i gruppe 1 ;)

Hvis de ikke sløjfes; kan vi lave en form for klarifikation mht. hvornår 50% af ens hær er malet. Er det 50% points-wise, eller totale antal modeller. Sidstnævnte gør hære med billige tropper (e.g. skaven) lidt uret, måske?

Also. Proxies. Ja/nej/indenfor rimelighedens grænser? Jeg har bestilt nogle avatars of war witch elves, men de bliver først sendt i starten af april og har ry for at levere langsomt. Ville det i denne situation være i orden at lave et unit hvor hele front rank består af with elves, men efterfølgende ranks af for eksempel corsair modeller? Vi snakker naturligvis ikke absurde proxies som f.eks. at bruge en tom base som hydra, og front rank vil til enhver tid bestå af ægte modeller.
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

The rasmus

I mine kampe er umalede hære og proxier fint.  :)
Rasmus Budde

paaske

Fedt så skifter jeg til ogger gokker

Karnich

Også fint for mig at sløjfe malereglerne i mine kampe ????

Mini Munchkin

Regner heller ikke med at skulle håndhæve dem :)

mvh Mads Hammer

paaske

Quote from: le hraller on 08 March, 2014, 11:45:14
Jeg ville også være frisk på en DL-dag.

Er vi ikke bare ude i, at vi aftaler hvem der spiller mod hvem og hvornår. Så ved man hvilke hære, man skal spille i mod og kan tage 3 lister med til det. Når dagen så er omme, får den, der har scoret flest VP, en præmie for at have klaret sig bedst. Som en form for udvidet turnering med et ekstra twist: specifik hærliste konstruktion. Bedste general vinder jo stadig, formodentligt.

Hilsen Mads A.

Hej igen
Den form er jeg ikke glad for.. Så kan der gå taktik i at udfordre bestemte modstandere og sige nej til andre.
Jeg har lige skrevet til dl og jeg har fremlagt to alternativer:
1) alle får et gavekort på 50kr og det koster 50kr at deltage.
2) der er 25% på alle deres produkter.

Husk nu på at det er ren luksus at vi måske kan få noget ud af det, og det primære må da være at vi betaler et lille beløb for at vi kan låne alt hvad vi skal bruge:)

Thraundil

Altså. Jeg var i første omgang helt klar på at lægge en 50'er for at leje spillelokaler med fuldt terræn i en hel dag. Der skal da ikke kåres en vinder, når vi låner lokalerne til at spille national liga der intet har med DL at gøre :P

Og mht. logistik. "minimumsantal" er sådan set bare 4 fra en vilkårlig gruppe, så kan der spilles 3 spil i løbet af sådan en dag. Jeg synes dog evt. ikke om det dertil medfølgende tidspres, så måske ville jeg endda foreslå 2 spil på sådan en dag, da det trods alt er nogle lidt "vigtigere" spil end endagsturneringsspil?

Og ellers - så kunne jeg nok også godt overtales til at spille e.g. et NWL-spil om formiddagen og så en træningsmatch om eftermiddagen mod en fra den anden gruppe. Der kan nemt haves en hyggelig dag uanset :P

Also. Kan vi ikke lige få smidt racer på de sidste deltagere, så man kan begynde at brainstorme lister? :P
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

Brøgz

Jeg synes at idéen om at låne DL går af, hvis der kun skal spilles to spil.. Så jeg synes helt klart at 3 spil er et must!
Når det så er sagt, så kan man måske godt være lidt mere loose hvad angår tidspunkterne, hvis man kan aftale det med ens modstandere indbyrdes.
Jacob Brøgger
The 9th Age: Vampire Covenant, Orcs & Goblins, Warriors of the Dark Gods og Dread Elves
Medlem af AFF

Mini Munchkin

Vi skal have samlet alle spilleres navne og emails og sendt af sted, så vi kan blive oprettet som brugere i det online rapporteringssystem. Send mig en pm med navn og email eller skriv det i tilmeldingstråden :)

mvh Mads Hammer

Mini Munchkin

Også helt klart på mindst 3 spil eller flere. Man kan jo gå videre med næste kamp, så snart der er en spiller fra egen liga ledig :) Selvfølgelig ud fra en plan, så der ikke pludselig går ged i den :)

mvh Mads Hammer

Brøgz

Helt enig :) jeg tror bare det bliver svært med mere end 3 spil, da Morten eller Jens fra DL, jo også skal have lov at komme hjem i rimelig tid..
Har du hørt noget fra DL, Kaare?
Jacob Brøgger
The 9th Age: Vampire Covenant, Orcs & Goblins, Warriors of the Dark Gods og Dread Elves
Medlem af AFF

Mini Munchkin

Mere end 3 spil skulle jo skyldes, at man var hurtige og kunne spille mere effektivt end en mini turnering, selvom dette ikke er udgangspunktet :)

mvh Mads Hammer