Onsdage, Per og bruisere.

Started by Kloen, 16 May, 2014, 09:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

I onsdags skulle jeg spille mod Per, der var ivrig efter at få afprøvet en ny bruiser han havde fået hjem.
I første spil stillede jeg

SPIL 1
500

slosh040r Emerald Empress 115
slosh054 Persuader 175
slosh029 Tharok 150
avxR100 The Phoenix Force 36
fiH012 Hammer Industries Saboteur 10
fiH012 Hammer Industries Saboteur 10
fiB016 Camera Man 3
499 Fatal Five

(Colossus Fragment på Emerald Empress, Emma Frost på Persuader og Cyclops på Tharok

Per stillede
iim044 Absorbing Man and Titania 250
igR101c Infinity Gauntlet (Complete) 40
iim026 Blizzard 75
iim014r Bulldozer 70
ata102 Wrecking Crew x2 4
ca210 Klaw 60
499 Masters of Evil

Per valgte map mens jeg var skræmt over hans 250point bruiser og sendte os en tur på Helicarrier below decks:

I sin første tur kom Per nærmest på tværs af map'et og var i min forhave:

Alle mine var jo fliers pga. Phoenix Force og gemte sig derfor oppe på elevated mens Empress samlede sit glasøje op.

Jeg rykkede mine saboteurs op hvor de stod bag en wall, men havde valgt grå og mørkegrøn med dem, så hvis Per ville charge eller running shot'e indenfor 5 felter af dem skulle han slå en d6 og på 1 få 1 unavoidable, hvilket betød at mine tropper fik lov at ligge på lur lidt tid:

Men SÅ skulle det også være, mens Blizzard slog 1 og fik en unavoidable skade fik jeg besøg af de andre:

Så Emerald Empress joinede, og hendes traitede free action fik på en tur givet Pers bruiser 6 penetrating skade:

Til deres ære, prøvede de dog lidt mere mod min Emerald Empress:

Men de døde hurtigt:

Per kaldte spillet da mine tropper bare blev bedre og bedre fra Phoenix Force og praktisk talt alle stadig var top-click.
Sejr mig og 1-0
Jeg kunne dog øjeblikkeligt genkende frustrationen hos Per, som kommer når man får en figur hjem som man har glædet sig til, kun for at se den blive slagtet øjeblikkeligt. Så jeg gik med til en hurtig rematch, hvor jeg dog lavede Emerald Empress om til som Vetran Dial, mod at Persuader kom på sin experienced ditto, hvilket passede på pointene hvis jeg smed mine bystanders væk og vi gik til

SPIL 2
500

Per vandt map og sendte os til Supermax

Per kunne smadre sig gennem murene mens jeg var tvunget til at gå udenom:

Per spillede taktisk meget godt her, hvor map'et passede hans hold noget bedre, og han counterede hver eneste positionering jeg forsøgte at lave, så jeg oikke kunne fyre nogle high damage ranged attacks af:

Klaw var dybt latterlig med sin barrier hele tiden, og jeg stod et skidt sted for en ranged attacker:

Tilsidst var der kun Persuader tilbage:

Men han holdt ikke længe.
Sejr Per og 1-1

SPIL 3
600

Dette havde jeg glædet mig til, og jeg stillede endda uden resource, men i de pointlag er jeg altid bange for hvad Per disker op med.
Han stillede:
cw060 Avengers Prime 400
nmlR100c Utility Belt (complete) 14
fi007 Iron Fist 80
ata053 The Order 3
im3006 Tony Stark 50
ffcw006r Scarlet Witch 50
fiB019 Jogger 3
600 Avengers

Mod et hold jeg havde glædet mig meget til at få afprøvet:
wkD-006 Pandora 100
wkD-007 Phantom Stranger 200
wkD-008 Question 100
avx003 Thor 200
600 Mystical

Jeg vandt map og sendte os til Gothams Power Plant:

Per splittede øjeblikkeligt sin Avengers Prime op til
ul096 Thor 186 (som beholdt bæltet)
m10a001 Captain America 63
iim001ae Iron Man 150

Nu gik det grumme i mine planer om board control op for Per, for han kunne ikke bruge theme team prob' uden at tage push damage, og Scarlet Witch og Tony Stark kunne ikke længere både bevæge sig og bruge deres outwit/perplex. Jeg syntes det var smukt og Per forbandede det ret meget.

Vi var begge meget påpasselige pga. hinandens tordenguder, Jeg gemte mig bag elevated-kanten og lurepassede, men tilsidst fik Per nok og rykkede sin Thor frem i hindering, mens Switch barrier-beskyttede Iron Man:

Jeg gik i tænkeboks for at regne ud hvordan jeg skulle få ram på Thor. Svaret blev at lade Pandora hoppe op i hindering med LoF så hun kunne re-rolle Question der chargede Thor. Han slog dobbelt og knockede altså Thor ud af hindering, hvorefter min Thor sagde: "Jamen hej, hvor kom du fra?" og smask, Ultimates Thor var ikke længere så ultimativ, for Phantom Stranger fulgte op og outwittede hans Running Shot:

Den tur tog fusen på os begge og Per måtte lige regroup'e, og pludselig myldrede det ned med tropper fra taget:

Først røg min Question, og da Per nu kunne perplexe igen røg min Thor kort efter:

Efter ham røg den meget over-priced Phantom Stranger. Med kun Pandora tilbage smed jeg håndklædet. Sejr Per og 2-1 til ham

SPIL 3
300

Per stillede:
fi032e Nul 200
slosh039x Bizarro 25
wxm021 Flatman 28
fiR100 The Book of the Skull 27
fi301 Splitlip 20
300

Mod mit noget mindre indviklede
m10a021r Dark Phoenix 100
avx014 Magneto 200
300 X-Men

Jeg smed os på Gamma Range

Per gik hurtigt igang med at uddele hammere, mens jeg ledte efter en vinkel på at skyde Nul:

Lige udenfor billedet stod Magneto som Pulse Wavede Nul, hvilket desværre blot gjorde ham stærkere  >:(
Magneto fortsatte sit korstog mens Phoenix lavede enkelte pod-shots:

Nul var nu blevet smadret langt nok ned til at kunne revert'e til Ultimates Hulk (ul095 Hulk) som altså beholdt hammeren Nul havde og derfor rullede med en attack value på 15 og hurtigt kunne slagte Magneto:

Jeg måtte erkende hvor stærk book of skulls er, og give sejren til Per der sluttede med en sejr og 3-1
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Det var nervepirrende kampe. Jeg var helt færdig bagefter.

Bartok

Spil 2 og 3 var meget lige og taktisk prægede. Din Thor kunne nå næsten overalt på kortet, og mine PC, Outwit og Perplex kunne jeg ikke bruge til en skid - meget frustrerende! Så selvom Phantom Stranger virker ret dyr, var det ret begrænsende for mit hold, at mine to Outwittere først kunne bruge deres power langt inde i spillet. Og ja, det knockback, min Ultimates Thor fik ud af hindering, var godt timet - dér troede jeg, at spillet var afgjort til din fordel.
I det sidste spil lavede du den klassiske fejl med at splitte din force op. Magneto ramte ikke og stod mutters alene mod alle mine figurer. Og selvom han havde ramt, ville min Nul kunne være kommet lige præcis, hvor jeg ville have ham: på et click, så han kunne revert'e til Ultimates Hulk.

Kloen

Phantom Stranger er for dyr og Pandora for skrøbelig, men jeg er overbevist om at Question dukker op på hold til vm.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/