Journeyman league i RT

Started by DickovDK, 18 September, 2014, 12:42:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

DickovDK

Hejsa igen,

Så er der vist skabt lidt røre i vandene omkring Warmachine and Hordes i RT. Jeg har tidligere snakket om at tage lidt 35pts spil og nu er der også kommet en forespørgsel om 15pts spil. Som nogle af jer så følger med i ændrede snakket sig hen i mod en Journeyman league.

Reglerne er forholdsvis simpel i sådan en liga. Man melder sig til at spiller i 6 uger, hvor man maler som en gal og spiller så meget mod forskellige folk som muligt.

Kort opsummeret er det således at:
- Man lægger sig fast på en faktion
- Alle modeller i sin faktion man maler i perioden fra Ligaen start til slut giver point
- Hver uge udvidedes point antallet man spiller med dog med Battlebox som udgangspunkt.
-- I den pågældende uge kan man spille lige så meget man vil DOG med den regel at man ikke kan score point mod den modstander man lige har haft. Med andre ord Per og Benny kan ikke bare spille 20 spil over en weekend og får point for alle. Hvor i mod Per, Benny og Sine kan skiftes og spille 20 spil mod hinanden og så tæller spillene.

Reglerne findes her http://privateerpress.com/organized-play/leagues/journeyman-league-rules

Er der interesse for dette at deltage i sådan en liga så meld jer til her. Hvis supporten er stort nok, skal vi nok få det til at køre, men er vi 4 mand, der gider så holder det ikke i retten:  ::)

Allerede nu har jeg jo så mer' eller mindre grebet roret for at styre båden i den rigtige retning. Men dette kan kun gøres med en flok aktive sømænd ;D

Hjelmen

Fedt!

Jeg tror ikke selv jeg kan deltage, men jeg vil da lige se på mine maleplaner om der i år er plads til Warmachine ;)

Og så tillader jeg mig lige at pushe den her tråd i PFs Warmachine forummet og eksternt! For det er dælme et godt initiativ.

magecoth

lyder som en god ide, er ikke medlem endnu men det her lokker meget til at blive det.

blomkaal

Jeg er interesseret, men vil som sagt lige prøve et spil eller to inden jeg siger endeligt ja. Hvornår havde du tænkt dig at det skulle starte?

DickovDK

Quote from: blomkaal on 18 September, 2014, 13:31:51
Jeg er interesseret, men vil som sagt lige prøve et spil eller to inden jeg siger endeligt ja. Hvornår havde du tænkt dig at det skulle starte?

Når der er spillere nok :) realistisk tænker jeg vi snakker uge 42-43 stykker (altså midt oktober) Uge 42 er jo efterårsferie så det kan tænkes de fleste ikke er "tilstede" i den uge. Og presse det ind før er måske ikke smart - hellere gøre det ordentlig og sjovt end at presse det igang med det samme!

Thunderlegs

Det lyder da ok spændende, har lidt svært ved at lure om der er et minimum man skal male. Derudover ved jeg med min egen male hastighed, blandet med motivationen, at det bliver lidt hårdt at skulle male bare 2 modeller på en uge..... Ja ved godt jeg maler alt for langsomt :).

Men er klar som udgangspunkt.

Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Hjelmen

Quote from: Thunderlegs on 18 September, 2014, 13:37:16
Det lyder da ok spændende, har lidt svært ved at lure om der er et minimum man skal male.
Hvis det kører 100% stringent efter PPs format, så skal du ret beset ikke male noget som helst, men du får point i ligaen for at gøre det. Jeg ville jo mene at man som minimum bør få malet den liste man har til den "uge" man er i.

Det der fra PPs format er lagt op til at man laver i hver "uge":
Uge 1 - Battlegroup box set only
Uge 2 - 15 points: Battlegroup box set contents required
Uge 3 - 25 points: Battlegroup box set contents required
Uge 4 - 25 points: Battlegroup box set contents required ('caster swap allowed)
Uge 5 - 35 points: Battlegroup box set contents required (original or swapped 'caster allowed)
Uge 6 - 35 points: No restrictions

Om hver periode så er en uge, 14 dage, en måned eller whatever, det skal vel så aftales blandt deltagerne, så alle har tid til at være med?

blomkaal

Also, fra PPs JmL regler omkring maling
Quote from: http://privateerpress.com/files/Journeyman%20League%20Rules.pdf
Painting
For a model to count for hobby points it must be primed,
basecoated, and painted with a reasonable diversity
of color. Individual elements of the miniature must be
distinguishable by color or shading. For instance, flesh must
be a different color than hair or clothing; metal should be a
different color than leather.

Så der er ingen krav om at det skal være Golden Demon/Crystal Brush/whatever standard for at det tæller.

DickovDK

Malekravet er netop som folk skriver:
Det er således at man kan male alt hvad man vil blot det er indenfor egen faktion i perioden. Dvs det skal dokumenteres at det ikke er malet fra start (godkendes af Event Organizer - vist mig tror jeg) og så kan man ellers male amok.
Man kan også helt droppe showet med penslen hvis det er hvad man ønsker. Så er chance blot mindre for at "vinde" ligaen. Sætter det i "" da netop sådan en liga vinder man mere ved at deltage i da det er REN læring af os nybegyndere.

Johan B.

Hejsa drenge

Vi er nogle stykker der faktisk roder med at starte en journeyman league op på tværs af Fanatic Roskilde, Emperor's Pride og min ide var faktisk at hører jer om i også ville være med nede i Rogue Trader.

Vores ide var at have lidt begræsning på malepoint og spille point pr uge og ellers så bare følge PPs oplæg. Vi ville lægge vægt på at få taget billeder og lagt op på powerfist, både af malede hære, men også spil.

Jeg synes det ville være vildt fedt hvis vi kunne få det op at kører på tværs af de 3 grupperinger, og havde planer om at se om nogen i jylland og fyn ville være med. Jeg ved godt der ikke er en direkte interaktion på tværs af områderne, men så kan man sidde og konkurre lidt over nettet.

Vi kan evt. Lige snakke på tirsdag Johnny i Fanatic hvis det er

/Johan B.
Johan B.

Honsou

Man skal spille med battle box? Og hvad med figurer der ER malet så?

Jeg ejer ikke en battle box, og vil nok ikke købe en bare for at overholde denne regel, hvis det altså er en regel. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

blomkaal

Quote from: Honsou on 18 September, 2014, 14:53:57
Man skal spille med battle box? Og hvad med figurer der ER malet så?

Der er angivet alternativer til Battlegroups i regel-pdf'en. Men ja, tanken bag Journeyman Leagues er at man tager udgangspunkt i disse, og at deres indhold skal bruges et vist stykke af vejen mod de 35pts./6 uger. Som Bo skrev tidligere i tråden
Quote from: Hjelmen on 18 September, 2014, 13:45:28
Det der fra PPs format er lagt op til at man laver i hver "uge":
Uge 1 - Battlegroup box set only
Uge 2 - 15 points: Battlegroup box set contents required
Uge 3 - 25 points: Battlegroup box set contents required
Uge 4 - 25 points: Battlegroup box set contents required ('caster swap allowed)
Uge 5 - 35 points: Battlegroup box set contents required (original or swapped 'caster allowed)
Uge 6 - 35 points: No restrictions
er man altså begrænset til at skulle anvende nogle bestemte figurer (3-4 stykker) det meste af perioden, og kun i den sidste uge har man fuldstændigt frit spil.

Figurer som er malet på forhånd kan sagtens anvendes, men giver ikke nogle hobby(male)point, som jeg har forstået det.

Quote from: Honsou on 18 September, 2014, 14:53:57
Jeg ejer ikke en battle box, og vil nok ikke købe en bare for at overholde denne regel, hvis det altså er en regel. :)
Journeyman Leagues er vist også mest tiltænkt til nye spillere, eller for folk som gradvist vil starte en ny hær/faction :)

Sonny

Det er en skam det her ikke er facebook, for ellers ville jeg have smide en stor LIKE efter Johans indlæg :)

Hjelmen

Quote from: Sonny on 18 September, 2014, 15:01:46
Det er en skam det her ikke er facebook, for ellers ville jeg have smide en stor LIKE efter Johans indlæg :)
Ja, det kunne være ret sejt med et event der omfatter så stor en del af miljøet!

blomkaal

Quote from: Sonny on 18 September, 2014, 15:01:46
+1, hvis ikke jeg havde været en af de der trælse på-tværs typer, som nægter at bruge Facebook :)

Jeg synes Johans forslag lyder som en skide god idé, mildest talt :)

Anaxagorax

Sig til hvis i vil have lavet et underforum til det for at holde det samlet når det går i gang, så finder vi hurtigt ud af det :)
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

DickovDK

Quote from: blomkaal on 18 September, 2014, 15:05:52
Jeg synes Johans forslag lyder som en skide god idé, mildest talt :)
Johans ide er god men kan blive et administrativt helvede, hvis vi prøver at køre EN liga.

Derimod snakker vi om mini-ligaer hvert sted med en fælles præsentation af kampe og score er det overkommeligt. Desuden udbreder det også miljøet hvilket jeg tænker er vigtigt.

Når det kommer til JMan leagues så ja de er tiltænkt nye, men også folk som bare gerne vil spille en anden faction er jo oplagt. Hvis man som Honsou nævner ikke har bBox eller alternativ bBox så kræver det jo lidt investering. For mit vedkommende er det nok en 1000,- eller noget i det nabolag. Men igen miniature wargames ved vi alle koster penge så det er desværre noget vi ikke kommer uden om. Det kan dog tænkes når man har en hær allerede at en del kan genbruges, og selvom det allerede er malet tæller den jo fint, den giver bare ikke hobby point.

Thunderlegs

Kan godt se der bliver lidt arbejde i at holde styr på de forskellige resultater i en liga på tværs af klubber. Når det så er sagt syntes jeg godt nok det kunne være sjovt med en liga på tværs, syntes virkelig johans udelader cool.

Syntes da det kunne være sjovt at få noget stort op og køre.

Johan B.

Jamen jeg er da glad for folk er med på ideen. Jeg tænkte vi bare havde nogle lokale administratorer af hver liga også bare sammenfatte dataene på et fælles ligaboard. Det skal jeg nok administrerende hvis det er.

Men jeg skriver oplægget færdigt og smider det op når jeg kommer hjem i aften. Så kan I flå det fra hinanden.

/Johan B.
Johan B.

blomkaal

Umiddelbart kan jeg heller ikke se hvorfor det skulle være mere kompliceret at køre ligaen spredt over flere steder end bare et enkelt sted. I den simpleste form er det vel bare at få oprettet det subforum Anaxagorax foreslog længere oppe, og så kan folk selv poste resultater der, med én EO som administrerer det hele. Ellers kan man, som Johan skriver, gøre det lidt mere lokalt, med lokale EOs, og en central som modtager data fra disse.

DickovDK

Hvis folk læser min kommentar står der KAN blive et administrativt helvede - ikke at det bliver.

Man kan godt gøre det nemt. EO står jo officielt for det - men lige meget hvordan man laver det om det er lokalt eller nationalt bygger det på en vis mængde tiltro omkring folk spiller fair og ikke "bare" melder noget ind. Hovedsageligt tror jeg det er Hobby pointene der er svære. Jeg har selv i nabolaget af 150 trolde hvor 3/4 er sorte pt. Hvis jeg valgte TB som faktion (hvilket jeg ikke gør) men så kunne jeg jo blot hive et hav af de drenge under penslen - tage billederne nu og så bare male derud af.... lige så vel som jeg kunne påstå at vennerne og jeg spiller her hjemme og jeg vinder ALT :)

Da J-Man league tæller en uge af gangen vil alle spil jo ikke være overvåget så derfor er tiltroen et MUST.

Jeg har desuden på vej hjem fra arbejde tænkt lidt videre og man kunne lave en UBBER-OE som alle OE'erne meldte ind en gang om ugen til. De OE'er der så har ansvaret for fx RT eller EP får så meldingerne fra spillerne løbende. Denne struktur vil give et hieraki som er til at håndtere med fx 10-12 spiller hver sted. Jeg er sikker på Johan og jeg nemt kan finde en vej - endda at man kunne flytte mellem stederne og spille på tværs af stederne (altså en fra EP spiller mod en registreret i RT og melder det ind - det skulle der ikke være noget i vejen for)

Men det virker som en fed ting vi har gang i

- DANISH JOURNEYMAN LEAGUE 2014 -

blomkaal

Quote from: DickovDK on 18 September, 2014, 17:18:13
Da J-Man league tæller en uge af gangen vil alle spil jo ikke være overvåget så derfor er tiltroen et MUST.
Men det er jo også tilfældet hvis man kun kører ligaen i en lokal klub. Man kan jo ikke forvente, at EO finder soveposen frem, og flytter ind i klubben de næste 1½ måned, eller at der kun spilles og males når han er til stede?

Det sagt, så er det selvfølgelig rigtigt at der potentielt bliver mere administration i det. Jeg tror bare ikke det er tilffældet.

Quote from: DickovDK on 18 September, 2014, 17:18:13
Men det virker som en fed ting vi har gang i

- DANISH JOURNEYMAN LEAGUE 2014 -
Hell yeah! Navnet er ikke helt "Harley Davidson & The Marlboro Man" nok, dog 8)

Johan B.

Så har jeg smidt oplægget op
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=81818.0

Det er som sådan ret simpelt. Skal vi stable en league på benene i RT? :)

/Johan B.
Johan B.

DickovDK

Jeg tænker vi eventuelt kan opsummere her hvem der deltager og hvilken faktion

Ligeledes står der noget med præmier, deltager betaling mv
PP hat batches til formålet mem det koster omkring 600 for et sæt til 8 personer... lige dyrt nok i min optik når man samtidig skal smide P enge efter battlebox mv..