News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Terrain Randoms

Started by mikkelS, 26 May, 2010, 01:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dorner

Hvordan har du fået fat i de tynde plader til dine bygninger, det ligner xps polystyren men det kan man kun få 3 cm?
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

mikkelS

Quote from: Dorner on 04 October, 2014, 21:42:53
Hvordan har du fået fat i de tynde plader til dine bygninger, det ligner xps polystyren men det kan man kun få 3 cm?

Det hedder depron og fås  tykkelser fra 3, 5, 8 mm så vidt jeg husker...samme skum som xps, men med en glat overflade...

Dorner

Quote from: mikkelS on 04 October, 2014, 21:59:19
Quote from: Dorner on 04 October, 2014, 21:42:53

Det hedder depron og fås  tykkelser fra 3, 5, 8 mm så vidt jeg husker...samme skum som xps, men med en glat overflade...

Hvor køber du det?
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

mikkelS

Tutein og koch i farvergade, københavn.

mikkelS

Jeg er kommet lidt videre med det nye bakkeprojekt, siden mit bark-rov i efteråret, og I skal ikke snydes for den spæde start.

Første stykke terræn har jeg hentet lidt inspiration til fra de her fyrre i Italien:

Det endelige stykke terræn skal ikke være identisk, men jeg kan godt lide formen, med de 3 toppe.

Jeg er startet med at brække barken i mindre stykker, da de i snit er 40-45 cm lang. jeg ikke tænker at højden på det færdige skal være mere end 15-25 cm, og da jeg gerne vil have eleveret niveau man kan stille dukker på imellem top og bund. Derfor er der kun behov for stykker på max 15 cm længde til at lave de 3 toppe.

Efter lidt dry-fitting af forskellige stykker gik jeg igang med limpistol er er foreløbigt endt her:

Næste skridt er at fylde ud med spartelmasse, så man får lukket hullerne mellem barkstykkerne, og får lavet en skrånende overgang til det flade plateau. Det må være emnet næste post.

Hygge!
Mikkel

mikkelS

En hurtig update efter aftenens snitterier.

Plateauet har fået lidt form. Først blev grundformen tegnet op med tusch og skåret med hot wiren og bagefter er der skåret skråninger med en hobbykniv med friskt blad. Den opmærksomme PF'er vil nok bemærke at jeg bruge ganske almindelig flammingo og ikke xps-skum. Det er helt bevidst, da det hele får en gang spartelmasse til sidst, og jeg ikke gider at rutte med den dyre skum, her hvor jeg er lidt i en testfase.

Der hvor flammingoen poser meget ud fra bjerget er det planen at der skal være en skråning helt bordniveau og hvor der er smalt skal der være klipper til bordniveau. Der mangler stadig lidt bark stykker hist og pist.

Når de sidste stykker bark er på, skal det hele på en mdf-base. Grunden til at den ikke er på endnu, er at jeg godt ville vente til jeg kan se den fulde størrelse af bakken inde jeg skærer den ud.

Næste skridt bliver de sidste stykker klippe, en mdf-base og måske også lidt spartelmasse. Lad os se om det ikke bliver inden weekenden.

/Mikkel