2500 pts. Fantasy / 2000 pts. 40K Efterårs Mini Tunering/Udfordring 18/10

Started by Reddawn, 11 October, 2014, 00:41:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Reddawn

Jeg holder en lille efterårs tunering Lørdag d. 18/10.

Guldborgvej 167
4862 Guldborg

Den kommer af snak med GAblag Næsevrider, om en dyst mellem Jer wannabe's Nord for sundet og LFTG Warmongers.
????

Andre er selvfølgelig også velkommende til at melde sig til.

Hvis man feks. "kun" kan mellem 1000 & 1800, er det okay og ikke en hindring, men meddel det venligst.
Da det kunne være der var en spiller,  som der pga. af arbejdet først kan efter 1700.
Så går det hele op alligevel. ????

Hvis man både spiller Fantasy og 40k, og gerne vil spille begge dele.
Så kan det også lade sig gøre. ????

Kræver dog der også er en modstander, der kan og vil det samme.
VP mæssigt vil resultatet blive det samme, da det stadig er Nord mod Syd... ????

Såå... Meld til og meld ud, gerne med hvad Race/Hær man stiller.

Der er 10 pladser.
1. Gablag/Christian
2. Reddawn/Henrik - Empire
3. Lars Lau
4. Andy - DE
5. Anders
6. Lotte
7. Mbayne - Skaven, WE
8. Simon - WoC
9.
10.

2500 pts. Fantasy
2000 pts. 40K
Ingen restriktioner (pt.)
Så lav den ledeste liste og slagt hinanden. ????

Ingen male krav.

1 Gratis Giant pr. hær, følger O&G giant reglerne.

Laveste score får Goflags Ogres med til næste spil.

Den/De Lores man vælger i første spil skal bruges i alle spil.

Alle spil, er standard pitched battle

Fuldt malet hær +100 vp
Best malet hær +100 vp
Beste conversion +100 vp ( single model/unit)

Husregler ved tidligere arrangementer:
Terninger på gulvet, er tabt. Terningkast gælder som fejlet.
Terninger der rulles og ender i terræn, på basen af terræn eller på højkant omrulles uanset resultat.
Det aftales pr bord hvordan og hvorledes.

For hver lige antal deltager er der et bord til 40k som til Fantasy.

Men vi skal ikke glemme hyggen, indtagelse af alkohol er tilladt.
Rygning indendørs tilladt, god udluftning.

Bits Kassen vil være tilstede.
Medbring venligst bits du gerne vil af med, eller har i overskud.
????
Døren til kælderen åbnes kl.: 0800
Deltagere skal være ankommet kl.: 0930
Første spil kl.: 1000-1330
Andet spil kl.: 1400-1730
Tredje spil kl.: 1900-0100

Stand in's!
Ja, man skal have dukkerne.
Men har man en dukker der er konverteret og brugt til hæren er det fint for mig, ligeledes ser jeg det ok, at man feks. har 3-5 HE modeller i en DE Unit, for at ramme en unit antal på 30 osv.

Skulle jeg vælge at spille mine DE, så vil en af mine warlocks units bestå af påbegyndte konvertioner, det samme vil en af min Dark Rider units.
Sådan har jeg spillet min DE hær i et år nu.
(Har manglet bitsne, og stadig gør ???? til færdiggørelse).
Så Stand ni's i den grad og målestok -hvad jeg anser for minimalt- er ok for mig, da jeg bruger det selv.

Er det acceptabelt for andre?

Mad og drikkevare skal enten medbringes, eller købes hos købmanden 200m væk, bestilles og hentes på Grillen 700m væk o.l.

Red

exelynz

Reddawn

Angående Bits, så er Jeg interesseret i bits og leftovers fra følgende:

Blood Angles, gerne Death Company bits med BA logo/dråben osv.
Catachan, alt har interesse.
IG, rester fra køretøjer.
Nidder, Rending Claws og de små ST til warriors, AG og TS til warriors og steelers.
CSM, shoulder pads, csm backpacks, csm generelt og lidt chaos daemons stumper.
Og lidt til
VC
Empire
HE
DE
O&G

Red

mbayne

Hej jeg kan godt lørdag hele dagen.  Kommer med enten skaven eller we.
Vh
michael

Gablag Nosebreaker

Hej Michael!

Fedt at høre du stadig er i live!  ;D

Skønt du også kommer! Det bliver feeeedt ;)

Reddawn det kan godt være vi bliver flere personer end du har plads til! Så må nogle af os bare sidde og male ved siden af eller hvordan? :)
"I see tree tings; green wots mine, green wots soon ta be mine, and not green wots soon ta be mine!!" Imgreen TooToofs

Ninu

"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

exelynz

Der plejer ikke at være noget maler krav :D

Hvis nogle har nogle storm shields til spacemarines og nogle grav Fyns må de også gerne tage dem med hvis i vil af med dem:D

/Andy

Gablag Nosebreaker

"I see tree tings; green wots mine, green wots soon ta be mine, and not green wots soon ta be mine!!" Imgreen TooToofs

Gamle-john

Hvor er det fedt folk er klar på en turnering med så kort varsel  ;D

Reddawn

Quote from: Gablag Nosebreaker on 11 October, 2014, 21:40:59
Hej Michael!

Fedt at høre du stadig er i live!  ;D

Skønt du også kommer! Det bliver feeeedt ;)

Reddawn det kan godt være vi bliver flere personer end du har plads til! Så må nogle af os bare sidde og male ved siden af eller hvordan? :)

Skulle vi ende med at blive 8 spilere er det intet problem, så vil man sagtens kunne sidde i vaskerummet og male eller kigge i bits kassen.
I de 2 spillerum er der plads til et par tilskuere i hvert rum, uden at det umiddelbart vil hæmme spillerne, men der er ikke plads til at sidde og male ved spillebordene som så, hvis det kun er en enkelt dukke man sidder med i skødet/hænderne og plet maler lidt på, så kan det nok arrangeres og tilordnes således at malende tilskuere placeres i et hjørne ????
Spørgsmålet er hvor mange ekstra der kommer og kigger?
Det ovenstående må ikke opfattet som at tilskuere er til besvær, det er de ikke.

Ingen male krav.

Husregler ved tidligere arrangementer:
Terninger på gulvet, er tabt. Terningkast gælder som fejlet.
Terninger der rulles og ender i terræn, på basen af terræn eller på højkant omrulles uanset resultat.

Overvejer at indføre skak reglen med at, når en brik slippes så er det der den skal stå.
Det er for at spare lidt tid under deployment og under spillet.

Ved sidste tunering måtte alle tage en Giant gratis med, Gianten fulgte/følger stats og regler som Giant hos O&G.
Er der stemning for at indføre det igen?
Kræver lige at man har en Giant, jeg har et par til låns.
Var ganske sjovt at se 2 Giants tæske løs på hinanden i 3-4 omgange.????

Ved sidste tunering fik laveste score Goflags Ogres med til næste spil, er det noget der er stemning for igen?

Red

Reddawn

Quote from: Reddawn on 11 October, 2014, 17:30:50
Angående Bits, så er Jeg interesseret i bits og leftovers fra følgende:

Blood Angles, gerne Death Company bits med BA logo/dråben osv.
Catachan, alt har interesse.
IG, rester fra køretøjer.
Nidder, Rending Claws og de små ST til warriors, AG og TS til warriors og steelers.
CSM, shoulder pads, csm backpacks, csm generelt og lidt chaos daemons stumper.
Og lidt til
VC
Empire
HE
DE
O&G

Red

Jeg har også nogle dukker både til 40k og fantasy (nogen i blister), ny maling, redskaber og bøger som jeg skal af med. Så hvis der skulle være nogen der har lidt af de ovennævnte racers dukker eller køretøjer liggende, som de gerne vil af med, så tag dem endelig med.
Måske kan vi lave lidt bytte handel.

Red

Reddawn

Fuldt malet hær +100 vp
Best malet hær +100 vp
Beste conversion +100 vp ( single model/unit)

???

Skal vi bruge det?

Red

Gamle-john

Gablag Nosebreaker

fed idé med gratis giant og +100 vp bonuserne!!!

Den gevinst der er ved at bruge skak-reglen er i mine øjne mindre end det man taber. Mest fordi at man warhammer ofte bare har brug for at bevæge det ene unit før det andet af helt simple praktiske årsager. Jeg tror det hurtigt bliver meget rigidt hvis man ikke må flytte en lille smule på et unit der allerede har flyttet sig een gang.

Reddawn

oki, vedtaget  :D

det med skak regler, er kun fordi jeg koger indvendigt når folk fedter rundt med samme enhed i 10 min, noget som jeg selv kan forfalde til i ny og næ.

mbayne

Ja det passede lige med arbejde og hjemmeliv :) glæder mig, så lige male kravene, så nu må jeg ned i anexet for at se hvad af min we hær er malet, og om jeg kan stille den hær jeg vil :)

mbayne

Gamle-john

Bryder mig ikke om disse skak regler. Det er trods alt en hygge turnering, og man skal da have chancen for at tænke sig om et par gange før man flytter sine figurer  :)
Der er self grænser, men dem kender folk nok godt

Gablag Nosebreaker

Quote from: mbayne on 13 October, 2014, 16:20:26
må listerne indeholde named lords and heroes?

Ja det tror jeg godt :) Der er helt frit slag på alle hylder!

mbayne

hmm mon man kan finde tid til at male lidt inden turneringen så man kan få fuldt malet hær..... Jeg skal kun slagte 25 ænder, 3 grise og lave 200 meter pølser....... 8)

Gablag Nosebreaker

Quote from: mbayne on 13 October, 2014, 19:59:22
hmm mon man kan finde tid til at male lidt inden turneringen så man kan få fuldt malet hær..... Jeg skal kun slagte 25 ænder, 3 grise og lave 200 meter pølser....... 8)

Pudsigt du nævner det for sådan gør jeg også når jeg converter orcer ;)

mbayne

exelynz

Hejsa alle sammen..

Jeg sidder lige og nørder lidt med en beregningstabel til på Lørdag og tænkte på om vi bare skal spille om 0 til 20 pts ligesom de fleste turneringer. hvad siger folket til det??

efter som vi lige nu kun er 3 syd fra spiller vi så stadig i hold eller skal vi bare spille normalt hvor alle kan møde alle?? eller den længst syd fra bare på vores hold?? eller hvad siger i??

/Andy