Hvorfor man kalder Amager for lorteøen...

Started by Kloen, 28 October, 2014, 09:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

...Kan læses lige her:

I formiddags drog jeg ud til Per på Amager for at få spillet nogle af de 300-hold vi ikke nåede sidst.

SPIL 1

Her stillede Per

fi101r Loki 30
dp007b The Professor 34
fi301 Splitlip 20
iim013 Northstar 75
iim013 Northstar 75
dofpH004 Mutant Protestor 15
dofpH004 Mutant Protestor 15
fiB004 Tourist 3
fiB004 Tourist 3
fiR100c The Book of the Skull (complete) 30
300

Mod mine
wol107 Kyle Rayner (Green Lantern) 180
wolR204.12 Spotlight (Indigo) 6
slosh057 Lydea Mallor 79
wolR100 Power Battery (Green Lantern Corps) 2
wolR300 Green Lantern Ring 8
wolR200.09 Nurse (Green) 10
wolR200.08 Scissors (Green) 8
293

Per vandt map roll og valgte det evigt frustrerende, men for hans close combat hold noget nær perfekte antimatter fortress:

Selv om Lydea Mallor lagde ud med at tyvstjæle Pers fiR107 Angrir's Hammer har Per efterhånden sygeligt godt styr på den resource, og mens jeg stadig fedtede rundt fik han equippet alle og havde dermed et helt hold med Power Cosmic:

Hans to 13Mv HSS folk gjorde det svært for mig at lure hvordan jeg skulle komme tæt på.
Min eneste chance var Kyle Rayners sweet click - men Per havde læst på lektien, så da jeg dummede mig og overanstrengte mine tropper synkront:

Slog Per til og double-tap'ede one-shot'ede min Kyle Rayner men Lydea bare kunne kigge på:

Kyle forsøgte at holde stand lidt endnu, men Pers vanvittige mængde af Empower gjorde det umuligt.

Sejr Per og 1-0

SPIL 2
Per stillede:
catws017 Captain America and Black Widow 130
slosh046r Superboy 100
dp020 Weasel 27
fiB002 Skadi's Warbot 30
fiR100 The Book of the Skull 12 (Angrir og Mokk)

Mod mit gimmickhold:

gg043 Stranger 213
wxm072 Wolfsbane 63
wolR103 Power Battery (Orange Lantern Corps) 2
wolR303 Orange Lantern Ring 6
wolR203.06 Decoy (Orange) 6
wolR203.09 Nurse (Orange) 10
300

Per vandt map igen og sendte os til Crash Site:

Per rykkede frem over feltet mens jeg forsøgte at komme af mine 2 activation clicks (virkelig uigennemtænkt):

Her var også eneste tidspunkt min orange lampe fik lov at lyse da jeg fjernede Pers mulighed for at bruge willpower.

Jeg havde ikke fået lagt en strategi for at dele skade ud, så da Per begyndte, døde min Stranger kort tid efter dette billede og spillet sluttede i Pers favør til 2-0

SPIL 3

Nu var vi nået til hvad der skulle vise sig at blive dagens mest spændende spil.

Her stillede Per nogle bisser:
slosh040r Emerald Empress 115
slosh008 Phantom Girl 72
wxm010 Shatterstar 73
ata028 New Mutants 4
avxR100 The Phoenix Force 36
300 future

Mod mine:
wol107 Kyle Rayner (Green Lantern) 180
wolR200.09 Nurse (Green) 10
ffgotg006r Lockjaw 25
jl52016r Enchantress 50
wolR100 Power Battery (Green Lantern Corps) 2
wolR300 Green Lantern Ring 8
wolR200 Shield (Green) 8
wolR200.04 Wall (Green) 10
wolR200.06 Decoy (Green) 6
299

Per vandt map IGEN, men valgte denne gang knapt så taktisk:

Per lagde benhårdt ud:

Men heldigvis kunne min Enchantress lige akkurat TK'e Kyle Rayner op på det elevated.

Derfra kunne han så pløkke Pers figurer (der ALLE havde mystics!)
Phantom Girl fulgte efter og gjorde livet frustrerende for Kyle Rayner:

Men da Phantom Girl fik outewit'et sin disruption-power, stod den på retræte og Kyle Rayner kunne gøre brug af sin wall og barrikadere sig:

Herefter bølgede det frem og tilbage - jeg fik brugt Lockjaw taktisk godt:

Men til sidst, og nervepirrende, endte det med at Per fra Phoenix Force havde flurry og blades med Phantom Girl, som med 10Av skulle ramme 19Dv, slå mere end 2 i BCF OG undgå jeg klarede mit impervious. Det lykkedes, og det samme gjorde det næste slag, og så var Kyle Rayner død (markeret med en gul jeton:

Lockjaw stak halen mellem benene og overlod sejren til Per, som nu havde 3-0

SPIL 4

Per stillede et "for sjov"-hold som havde den ondeste gimmick jeg længe har set:
slosh055 Validus 249
gg014b Astral Dr. Strange 13
fiR100 The Book of the Skull 18
fi301 Splitlip 20
300

mod mine
wkM-010 Spider-Man 165
wkM-012 Firestar 115
fiR100 The Book of the Skull 12
wolB002 Rocket Man 8
300 Spider-Man and his Amazing Friends

Her vandt jeg, utroligt nok, map og sendte os til Liberty Island:

Her rykkede vi frem på hver sin side af det elevated i midten og delte hammere ud. Per gav Astral Strange Greithoth's hammer, hvilket gjorde ham til Giant og jeg så nu Pers plan udfolde sig.

Når Astral Strange er Giant er må han bære andre giants. Hvilket jo går godt i spænd med hans free move action i starten af turen. Validus har mulighed for et free action pulse wave i starten af turen, så Per havde essentielt et 9 free action pulse wave i starten af hver tur. Turen efter var min Firestar eller Spider-Man død, og selvom jeg teknisk set godt kunne vinde med en hel masse critical hits, var min hjerne nu ved at være stegt, så Per tog sejren og havde nu 4-0

SPIL 5

Her stillede Per
wxm043 Shadow King 122
ffcw006 Scarlet Witch 75
dofp004 Avalanche 72
fiR100 The Book of the Skull 27
fiB004 Tourist 3
299 Brotherhood of Mutants

mod mine
wol033 Sister Sercy 66
dp036 Bullseye 110
wkD-020 Cheshire 105
nmlR100c Utility Belt (complete) 14 (med suit of sorrows - gad bare ikke bytte den ud)
295

Per vandt map IGEN og tog et klassisk map:

Per lavede en klassisk fælde ved at sende Avalanche frem som byttemad, og jeg var for træt til at indse det, så jeg røg lige på den med Cheshire:

Og bum!, få sekunder efter er Cheshire en knapt så storsmilende kat:

Dette map gør Bullseye nær irrelevant, for Per udnytter alle de blinde vinkler maksimalt, og selv om jeg dog får et par hits ind på Shadow King er han alligevel i mit fjæs:

Han gør kort proces af Sercy, og tygger Bullseye til ubrugelighed, så Per snupper sejren lige efter dette billede:

5-0 og til Per og æg til mig.

Lorteø!
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Midterspillet var virkelig en neglebider. Og uanset sejrherrens navn lærte vi begge noget af kampene. For fairness skal også nævnes, at to af kampene ikke var lige mht. powerniveau, det hold med Stranger og det med Spider-Man & friends. Baseret på erfaring fra de senere battles imod Søren (mange relics, resources, constructs og halløjsa) havde jeg bare lavet mine hold så stærke som muligt, især reflekteret i spil 1. Northstar til 75 point er giftig med HSS og speed 13, dmg 3 og i øvrigt gode keywords: Alpha Flight, The Hand og X-Men.

I fire af fem af mine hold havde jeg Book of Skulls med, og den er sindssyg, så vi kan roligt konkludere, at den har været stærkt medvirkende til, at jeg havde så meget medvind den dag. Nu må den lidt på hylden.