News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Nye Fiskemænd!

Started by Kyte22, 22 August, 2014, 15:23:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kyte22

Hey folket. Der har ikke været mange updates fra mig, de sidste par måneder, og her er hvorfor. I stedet for at lave Pokémoner til min egen figursamling, har jeg besluttet at lave lidt guf til udgivelse, og fiskemænd er og bliver jo mit altoverskyggende livsprojekt, og det er efterhånden et par år siden, mine akvatiske kreaturer sidst har modtaget nye forstærkninger.

Derfor tænkte jeg at det måtte være tid til at lave et nyt monster, hvilket mundede ud i denne chimæra af fossilfisken Dunkleosteus og Tyrannosaurus Rex. Jeg kalder den Dunkleodon Hydraulis

Da det har taget Troll Forged miniatures noget længere end hvad godt er, at få udgivet mine gamle figurer, har jeg besluttet at støbe og udgive denne figur selv. Jeg undskylder de dårlige billeder. De er taget med en tablet, hvor jeg ikke kunne få macro-funktionen til at virke, så jeg skylder vist en omgang taget med zKoTTes kamera. Jeg kan ikke love noget endnu, men jeg regner med at have nogle afstøbninger klar til pre release til Giant Fanatic.

Med alt den overskydende greenstuff fra projektet, besluttede jeg mig for at lave noget fornuftigt, hvilket mundede ud i dette "Fauna Aquatica Swarm set":

Og et billede af en nogle samlede afstøbninger med lidt grundmaling, så I kan se de færdige swarms princippet:

Igen lortebilleder. Ved ikke helt om de gør figurerne justice. Jeg lover at tage nogle bedre, næste gang jeg besøger zKoTTe.

zKoTTe

Morten Juel Søndergaard

Banshee

Fodrer du de piratfiskebser med indholdet fra den bøtte man kan se i baggrunden???

Det er super-cool!

De venligste

Lasse
"Can You hear the sound of an enormous door slamming in the depths of Hell?"

"We deliver faster then a bullit!"

De nordfynske katalysatorer - proud member

Kapersfingeren

Uh ville gerne se lidt skarpere billeder.

Tore Bolhøj

Lækker, lækker, lækker! Jeg savnder bare noget bedre lys og måske en QW figur ved siden af, så jeg kan se størrelsforholdet.
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

Tordenskjold

Nice figurer! Især aquatica swarm syntes jeg er en god ide!

Og er det en malet ArceWorlde figur i baggrunden på det første bilede? Den vil jeg da også gerne se et godt billede af  ;D

Kyte22

Quote from: Tore Bolhøj on 22 August, 2014, 21:11:47
Lækker, lækker, lækker! Jeg savnder bare noget bedre lys og måske en QW figur ved siden af, så jeg kan se størrelsforholdet.

Billederne er elendige, ja, og jeg tager nogle bedre nogle på fredag. Den yderste figur på skalabilledet, er en GW clanrat. Dunkleodonen er på størrelse med de fleste andre chariot size monstre. Den er ca. 14 centimeter fra snude til hale, så den stikker lidt udover pladen.

Tanken er også at lave et optionelt howda hvor to fiskemænd betjener et gyroskop, der skyder med lazer. Hvis der er en dygtig tegner iblandt jer derude, kunne jeg meget gerne tænke mig nogle forslag til howdaets design. Jeg er ikke så god til konstruktioner, som jeg er til monstre.

Quote from: Tordenskjold on 23 August, 2014, 11:26:08
Nice figurer! Især aquatica swarm syntes jeg er en god ide!

Og er det en malet ArceWorlde figur i baggrunden på det første bilede? Den vil jeg da også gerne se et godt billede af  ;D

Det er en malet ArcWorlde figur, ja. Jeg har malet hele den warband jeg fik af dig, og tager også billeder og starter en ArcWorlde blog i løbet af næste weekend :)

Kyte22

Så er der ordentlige billeder af Dunkleodonen:

Disassembled

Jeg regner med at have støbeformene klar til Giant Fanatic. Så må vi se hvad der sker :)

Tordenskjold

Hvor er den cool! Er det meningen at du ville lave en howdah til den?

Kyte22

Quote from: Tordenskjold on 14 September, 2014, 11:24:38
Hvor er den cool! Er det meningen at du ville lave en howdah til den?

Ja. Et howda med optionelt lazer-skydende gyroskop. Jeg mangler bare en, der kan tegne en skitse. Jeg er virkelig elendig til konstruktioner :/

Egrimm

De er dælme sprøde, rigtig godt arbejde! Glæder mig til at se den videre udvikling.

Kyte22

Så er der lige en copy/paster fra wonderlands-tråden. Jeg har fået malet min (første) Dunkleodon.

Og så er jeg så småt begyndt på mit næste søuhyre. En stor fed søslange. En hver hær af fiskemænd, Cthulhu-aliens og havuhyrer må da have sig en søslange. Et stort nasty dybhavsbæst, der kan sluge Ogres i en mundfuld. I en dejlig åle-snoende pose, der udnytter pladsen på basen, så den ikke ser ubalanceret ud ligesom f.eks Tomb Kings slangerne/slangemændene! Den skal nok blive færdig en gang til næste år...

Laranor

Den ser bidsk ud. Mangler du stadig tegnere til den howda ting? Og hvis ja, hvilken stilart går du efter?
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

Kyte22

Quote from: Laranor on 14 November, 2014, 21:47:01
Den ser bidsk ud. Mangler du stadig tegnere til den howda ting? Og hvis ja, hvilken stilart går du efter?

Ja, jeg er gået totalt i stå med det howda. Jeg kunne godt tænke mig noget bygget af lootede skibsvragsdele med en slags ancient alien war machine der kan skyde laserstråler, og plads til 2 crewmen og en character. det er ikke så specifikt, ved jeg godt, men der er heller ikke så store krav. Det skal bare være en havdinosaur med et laser-skydende aggregat af gammel ekstraterrestriel oprindelse på ryggen og nogle fiskemænd der kan betjene aggregatet.

Jeg ville blive så glad for en tegning!

Venlig Hilsen Jonas

Kyte22

Det svære bliver bare at lave noget, der både kan støbes i få dele og ser nogenlunde velbalanceret ud. Om våbenet så er et gyroskob, noget alá empire cirkusvognene, et necron-lignende heavy våben, en svævende monolith eller noget helt tredje, er lidt ligegyldigt. Bare det ser fedt ud.

Laranor

Jeg kan prøve at lave nogle skitser og så sende dem til dig hvis jeg får en adresse i en pm.

Laranor

Opfølgende spørgsmål. Hvilke(n) tidsperiode(r) skal skibsvragene være fra?

Kyte22

Quote from: Laranor on 15 November, 2014, 21:33:24
Opfølgende spørgsmål. Hvilke(n) tidsperiode(r) skal skibsvragene være fra?

Spillet, den kommer til at høre til, foregår i 1400-tallet (historisk med monstre fra forskellige mytologier), så alt før det er free game! her er min Terrortoise, der også har et skibsvragshowda. Men alle ideer kan bruges :)

Laranor

Ok. Så træskibe generelt. Det kan gøres. Kan jeg få en adresse via pm jeg kan sende skitserne til når de er færdige?

Laranor

Hvilken skala er Dunkleodonen? 25mm?

Kyte22

Quote from: Laranor on 16 November, 2014, 01:27:15
Hvilken skala er Dunkleodonen? 25mm?

Nej, den err heroic 28mm ligesom warhammer :)

Laranor

Ok.Så ved jeg da hvilken skala jeg skal arbejde med med de tegninger. Jeg har allerede nu et udkast til en howdah og to kanoner, de er dog noget grove i det endnu.

Kyte22

Laranor

Ok. Vil du have dem sendt med posten eller overrakt personligt?

Kyte22

Det ville da næsten være nemmest, hvis du kunne scanne dem ind og uploade dem her i tråden :)