News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Mest Epic

Started by soerenov, 05 April, 2010, 19:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

soerenov

Tak for kommentarerne. De får mere hvid.

soerenov

Så blev de tre Revenant Titans færdige.

Dertil har jeg også malet tre Necron Lords. De almindelige Necrons malede jeg tidligere og efterlod pladserne på baserne til Lords'ne tomme.

soerenov

6 necron tomb spyders blev færdig her til aften.

En necronhær på små 2000 pts er snart spilleklar.

soerenov

Disse sager har egentlig været færdigmalede i et par uger nu med undtagelse af lidt lak, men jeg har først fået taget billeder nu.

Necrons: 6 Destroyers, 6 Heavy Destroyers, 2 Lord Destroyers
Det betyder, at Necronhæren er færdig indtil DarkAngel finder på flere enheder, som jeg skal male.

Eldar Phantom Titan                    Space Marine Drop Pod                     Land Speeder Typhoon

Phamtom titanen skulle egentlig have været min sidste eldar titan, men jeg er kommet til at købe endnu en. Den skal dog renses, så der går givet vis lang tid før, jeg får den malet.

Drop pod'en har DarkAngel lavet helt fra bunden af plastplader. Der er en til et eller andet sted, som jeg bør samle.

Typhoon Land Speeder'en har jeg længe ønsket mig til at kunne lægge en Blast Marker på lang afstand.

I malekøen står umiddelbart kun to Marauder Bombers. Derefter må jeg dykke ned i figurlageret og se hvad der dukker op.

soerenov

Så gik der et par måneder. Der kom pludselig en flytning til Norge i vejen for hyggemaleri. Jeg fik hverken figurer eller maling med mig i første omgang, men om et par uger skal jeg hjem forbi og så håber jeg, at der bliver plads i kufferten til lidt hobbysager. Jeg har lige siddet og skrevet en maleliste:

2 Epic Marauder Bombers

3 Epic Manticore artillery tanks (til det episke slag 9. august, så jeg kan stille et fuldt artillerikompagni)

Epic Necrons: Alt hvad DarkAngel har gjort klar til maling (Jeg husker ikke hvad, der ligger og venter).

4 Epic Warhound titans

Mordheim Witch Hunters banden, som jeg har vist billeder af tidligere.

Jeg håber, at få malet alle Epic figurerne inden, jeg kommer hjem på et par ugers ferie i august. Til den tid vil jeg så begynde på mine Epic Squats, som jeg har haft liggende noget tid efterhånden uden at komme i gang med dem. Jeg har lige lavet en 2000 pts liste, som jeg forestiller mig vil være en god kerne til hæren.

2000 POINTS, Thurgrim's Stronghold Squats (Thurgrims Stronghold 1.4)

WARRIOR BROTHERHOOD [300]
1 Hearthguard unit, 9 Warrior units, Rhino

BERZERKER BROTHERHOOD [175]
1 Hearthguard unit, 5 Berzerker units, Terminte Tunneller

BERZERKER BROTHERHOOD [175]
1 Hearthguard unit, 5 Berzerker units, Terminte Tunneller

THUDD GUN [225]
6 Thudd Gun units

THUNDERFIRE [200]
3 Thunderfire

MOLE MORTAR [175]
6 Mole Mortar units

BIKERS GUILD [275]
5 Guild Bike unit, Grand Warlord, Guild trike

BIKERS GUILD [225]
5 Guild Bike unit, Guildmaster, Guild trike

OVERLORD [250]
Overlord Airship

Forslag til forbedring af listen modtages gerne. Jeg har vist alle forskellige Squat enheder, så diverse udskiftninger kan sagtens komme på tale. Jeg vil dog holde mig til at male en 2000 pts liste i første omgang. Når den er færdig, vil jeg udvidde i 1000 pts trin.

Hov, jeg har netop opdaget at Armyforge-siden bruger en gammel udgave af Thurgrim's Stronghold listen. Nå skidt med det; jeg må tilpasse listen senere.

soerenov

Nu har jeg fået kigget lidt på den nyeste Squat-liste. Det kan blive til sådan en liste:

2000 pts Squats Thurgrimm's Stronghold v4.0 NetEA experimental:
Strategy rating 3, initiative rating 2+

Warrior Brotherhood   530
1 Exo-Armour Lord unit, 9 Warrior units, 2 Thunderer units, 2 Moles and 2 Termites

Berzerker Brotherhood   295
1 Lord unit, 5 Berzerker units and 3 Termites

Grand Battery      325
8 Mole Mortar units and 2 Thunderer units

Bikers Guild      300
1 Guild Master unit, 7 Guild Bike units and 2 Guild Trikes

Trikes Guild      250
1 Guild Master unit and 5 Guild Trikes

Thunderfire Battery   100
2 Thunderfire units

Overlord Airship   200

Ialt 2000 pts

Rettelse: Jeg fandt en lille fejl.

soerenov

Så fik jeg malet videre på næste omgang Necrons. Nu er fire Pariahs, en Obelisk og en Pylon malede, de mangler dog lak og baser.

Derudover er jeg godt i gang med fire Destroyers samt en Destroyer Lord, en Pylon mere og en Warbarque.

Jeg har egentlig to Pylons mere liggende, men de har lav priotitet, da de næppe kommer i spil foreløbig. Jeg har iøvrigt opdaget, at man kun kan bruge en Pariah i hver Infantry Phalanx, så fire Pariahs er én for meget. Lige om lidt er en 3k liste klar til spillebordet:

2990 POINTS Necrons (NetEA Tournament Pack 2013)
==================================================

TOMB COMPLEX [75]

INFANTRY PHALANX [465]
Necron Lord, 6 Warriors, 2 Immortals, 2 Tomb Spyders, Pariahs

INFANTRY PHALANX [425]
Necron Lord, 6 Warriors, Immortals, 2 Tomb Spyders, Pariahs

INFANTRY PHALANX [425]
Necron Lord, 6 Warriors, Immortals, 2 Tomb Spyders, Pariahs

EQUES MANIPLE [375]
5 Destroyers, Necron Lord, Heavy Destroyers

EQUES MANIPLE [375]
5 Destroyers, Necron Lord, Heavy Destroyers

EQUES MANIPLE [350]
2 Destroyers, 4 Heavy Destroyers

PYLON [200]

WARBARQUE [300]

soerenov

I går aftes fik jeg malet de sidste necrons færdige. Det vil sige fire Destroyers samt en Destroyer Lord, en Pylon mere og en Warbarque. De har alle fået to lag lak, men baserne mangler sand, fordi jeg ikke har noget lim i huset - irriterende. Billeder kommer senere.
Den nedenstående 3k liste er altså nu klar til spillebordet (jeg opdagede et par fejl i den tidligere liste).

2980 pts Necrons (NetEA Tournament Pack 2013)

TOMB COMPLEX [75]

INFANTRY PHALANX [435]
Necron Lord, 6 Warriors, Pariahs, 3 Tomb Spyders

INFANTRY PHALANX [335]
Necron Lord, 6 Warriors, Tomb Spyders, Pariahs

INFANTRY PHALANX [335]
Necron Lord, 6 Warriors, Tomb Spyders, Pariahs

EQUES MANIPLE [350]
5 Destroyers, Heavy Destroyers

EQUES MANIPLE [375]
6 Destroyers, Necron Lord

EQUES MANIPLE [375]
Destroyers, 5 Heavy Destroyers, Necron Lord

PYLON [200]

PYLON [200]

WARBARQUE [300]

Jeg fik også malet en Marauder Bomber og otte sentinels, der blev grå og kedelige, men som er gode at have på spillebordet. Dertil har jeg grundet og "vasket" fire Land Speeder Typhoons og nogle farveprøver til min næste Epichær. Kan I gætte hvilken?

DarkAngel

Jeg har en ide om hvad for en hær du skal i gang med? Den seneste portion du købte på PF? :)

soerenov

Quote from: DarkAngel on 19 December, 2014, 14:43:58
Jeg har en ide om hvad for en hær du skal i gang med? Den seneste portion du købte på PF? :)

Nemlig! Orker med andre ord. Det er sådan en fin overskuelig lille hær lige til at gå i krig med. Det betyder selvfølgelig, at squathæren bliver udsat endnu engang, men skidt med det. Hærlisten bliver vistnok noget i stil med det her:

2455 POINTS

KULT OF SPEED [200]
4 Warbuggy, 4 Warbike

KULT OF SPEED [200]
4 Warbuggy, 4 Warbike

MEKBOY GUNZMOB [175]
5 Big Gunz, Oddboy

MEKBOY STOMPAMOB [225]
3 Stompa

WARBAND [200]
2 Nobz, 6 Boyz, 2 Grotz, Warlord

WARBAND [200]
2 Nobz, 6 Boyz, 2 Grotz

GARGANT [650]

BLITZ BRIGADE (BIG) [300]
Flakwagon, 7 Gunwagon, Oddboy

BLITZ BRIGADE [305]
Flakwagon, 6 Gunwagon, Oddboy

soerenov

De færdige Necronenheder med lak og færdige baser:

2 pylons, 1 warbarge, 1 obelisk, 4 pariahs og 5 destroyers inklusiv en lord.

DarkAngel fik overleveret disse enheder i juleferien og har nu den samlede 3000 points hær til afprøvning. Jeg glæder mig til selv af prøve dem næste gang, jeg er hjemme.

soerenov

Så blev de første orker malet. Billedet er ret mørkt, men jeg kunne ikke gøre det bedre i går aftes.
Jeg har stadig ikke fået købt lim, så baserne må vente lidt.
Som I nok kan se, så bliver det en 'Evil Sunz' hær.

JacobFrandsen

Quote from: soerenov on 08 January, 2015, 09:26:38
Så blev de første orker malet. Billedet er ret mørkt, men jeg kunne ikke gøre det bedre i går aftes.
Jeg har stadig ikke fået købt lim, så baserne må vente lidt.
Som I nok kan se, så bliver det en 'Evil Sunz' hær.

Det varmer mit grønne hjerte at se!! Godt projekt. Orker er underholdende at spille.

/Jacob

soerenov

Jeg købte en fin overskuelig portion orker klar til at blive malet. De kan blive til denne liste:

Ghazgkhull Thraka's Warhorde 1820 pts

Ork Warband                                          395
        Warlord, 4xNobz, 6xBoyz, 2xGrotz, 2xKommandos, 3xStormboyz                                         

Ork Warband                                          200
        2xNobz, 6xBoyz, 2xGrotz                                             

Kult of Speed                                        200
        4xWarbikes, 4xWarbuggy                                         

Blitz Brigade                                        235
        Oddboy, Flakwagon, 4xGunwagon                                         

Big Blitz Brigade                                    370
        Oddboy, Flakwagon, 9xGunwagon                                         

Mekboy Stompamob                                     295
        3xCrusha Stompa, 2xDreadnought                                       

Mekboy Gunzmob                                       125
        5xBig Gunz                                         

Det lille Warband kan køre med i den store Blitz Brigade. På den måde kan hæren deles i en hurtig halvdel og en fodslæbende halvdel. Det skal nok blive godt.
Der er iøvrigt plads til et par Oddboys mere, hvis jeg får lavet figurerne.

soerenov

Der skete lidt i weekenden

16 enheder er nu færdige og 11 mere er undervejs.
52-16 = 36 tilbage.

soerenov

Jeg fik pludselig meget travlt de sidste par måneder, men nu har jeg tid til og tanke for at male igen. Jeg har lige gjort tre enheder færdige. Da jeg satte mig til malebordet gik det op for mig, at jeg ikke helt kunne huske hvordan jeg malede de første, så jeg måtte genskabe mit farveskema til orkerne. Det er som følger:
Grundes med Blood Red
Vaskes med 1:1 Bestial Brown og Chaos Black fortyndet med vand og sæbe.
Males op igen med 2-3 lag Blood Red for at skabe en rød farve med dybde.
Våben og maskinedetaljer males med Boltgun Metal.
Nogle detaljer males med Chaos Black som kontrast til alt det røde og metalfarven.
Orkhud males med Snot Green.
Lædertøj, sko og lignende detaljer males med Bubonic Brown.

DarkAngel

Det er altid en god ide at få sit farveskema nedskrevet, man ved aldrig hvornår man må lægge maleriet fra sig eller får tid til at genoptage det igen.

Jeg glæder mig til at se flere orker her.

soerenov

Nu er halvdelen af orkerne færdigmalede:

De mangler alle lak og baser, men det ordner jeg til sidst.

soerenov

Der er sket en del siden sidst. Jeg har nu fået lakeret og lavet baser på alle de malede enheder fra tidligere opslag og flere enheder er kommet til. Snart er hele orkhæren færdig.

Alt fra og med de tre stompas er helt færdigt. Det resterende warband til venstre for Stompas'ne er næsten færdigt. Kun Nobz'ne mangler lidt farve, inden warband'et alle skal have lak og sand på baserne. De fem big gunz er egentlig malede, men jeg vil gerne give dem noget bemanding. Jeg overvejet at klippe de to baser med kommandoes i stykker og bruge dem som kanonskytter i stedet for. I venstre hjørne af billedet kan man se tre baser med stormboyz. De venter til sidst, for jeg mangler tre baser mere for at kunne bruge dem i spillet. Lige til højre for stormboyz'ne står nogle ekstra Nobz, som kan bruges til opgraderinger.

Det er noget af en rekord jeg hastigt nærmer mig her. Jeg har aldrig før malet en hel hær så målrettet og på så kort tid. Jeg begyndte i januar og det ser ud til, at jeg bliver færdig inden udgangen af juni, så det er altså på under et halvt år!

Forresten, så kan jeg godt bruge en enkelt gunwagon af samme type, hvis en venlig sjæl derude har en i overskud.

Frede

Hvis ingen lokale har en gunwagon i overskud, så kan jeg sende dig en for portoen.

- F -

soerenov

Hej Frede

Det lyder godt, tak! Jeg skal dog lige presse Jacob og StM først.  :)

JacobFrandsen

Du kan sagtens få en gunwagon af mig. Var der ikke også noget om nogle ig-characters?

Hvis du kommer til dk, så sig til.

/Jacob

soerenov

Hej Jacob

Tak! Jeg kommer til DK 23.-26. juli.

Jeg mener at huske, at jeg har købt en lille håndfuld IG-charachters fra anden side.

soerenov

Kommandos'ne blev til kanonskytter og warband'et har fået to lag lak, så de mangler nu kun sand på baserne (og ved lejlighed motiver på bannerne).

soerenov

Det andet warband blev færdigt for snart en uge siden. Nu mangler bare 3 baser nobz og 3 baser stormboyz.

Er der nogen derude, der har 3 baser stormboyz, som de er villige til at sælge?
(eller bytte for andre epic godter)