News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Beastmen

Started by van der loo, 13 January, 2015, 20:48:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

van der loo

Char setup er det samme i begge lister indtil jeg finder noget andet der er bedre, men som det er nu er der en lord og slugtounge i forreste række og de andre gemmer sig.
Bussen har CoC, 3 i magic res, samt 4+ ward mod alt flaming (Blackened Plate), så spells med fire damage (flame cage/fiery) har man 2+ ward mod.
Samtidig med stobborn sol kastende enhed er den ikke så sjov at charge. Move 6 hjælper den en del men ellers er hastighed dens store svaghed.

Liste 1 Single bus med carpool

Lords
Beastlord, GW, Heavy Armor, General, Mark of Tzeentch 262 pts
      1 Blackened Plate
      1 Talisman of Preservation
      1 The Other Trickster's Shard
      1 Gnarled Hide

Great Bray-Shaman Level 4  Death, Mark of Tzeentch 320 pts
      1 Dispel Scroll
      1 Opal Amulets
      1 Crown of Command

Doombull, GW, Mark of Tzeentch 360 pts
      1 Armour of Destiny
      1 Arabyan Carpet

Heros
Wargor, BSB, GW 168 pts
      1 Ironcurse icon
      1 Obsidian Lodestone

Slugtongue 190 pts

Core
2*5 Ungor Raiders, Mark of Slaanesh 2*35 pts
7*Tuskgor Chariot, Mark of Slaanesh 7*85pts

Special
3*5 Harpies 3*55 pts
37 Bestigor Herd FCG 489 pts
       1 Banner of Swiftness,

Samlet: 2619
Chars: 1300
Core:665
Special:654

Ved godt at den ikke er vild med Fortitude men så må de få det ene battle point

Liste 2 Dobbelt minivan

Lords
Beastlord, GW, Heavy Armor, General, Mark of Tzeentch 262 pts
      1 Blackened Plate
      1 Talisman of Preservation
      1 The Other Trickster's Shard
      1 Gnarled Hide

Great Bray-Shaman Level 4  Death, Mark of Tzeentch 320 pts
      1 Dispel Scroll
      1 Opal Amulets
      1 Crown of Command

Doombull, GW, Mark of Tzeentch 360 pts
      1 Armour of Destiny
      1 Arabyan Carpet

Heros
Wargor, BSB, GW 168 pts
      1 Ironcurse icon
      1 Obsidian Lodestone

Slugtongue 190 pts

Core
2*5 Ungor Raiders, Mark of Slaanesh 2*35 pts
3*Tuskgor Chariot, Mark of Slaanesh 3*85pts
39 Gor Herd, FCG, Add waepon 337 pts

Special
3*5 Harpies 3*55 pts
37 Bestigor Herd FCG 489 pts
       1 Banner of Swiftness,

Samlet: 2616
Chars: 1300
Core:662
Special:654

Ikke lige så skræmmende som 7 chariots men med mulighed for at lade beatigors klare sig selv også fylde gors med chars så man har 2 hårde enheder.

van der loo

Kommer med et bud der kan holde fortitude bedre

Jazz_

Jeg kender så lidt til beastmen at det vil være dumt at ligge lister op. Vil hellere kommentere når det byder sig.

Møller

Belerophon709

Quote from: Jazz_ on 19 January, 2015, 16:44:07
Jeg kender så lidt til beastmen at det vil være dumt at ligge lister op. Vil hellere kommentere når det byder sig.

Møller

Hvorfor skulle du også lægge lister op?
Sune hentyder til sig selv... ;)

/M

van der loo

Opdateret i første post

Belerophon709

Hvad er du selv mest til?

/Marcus

van der loo

Har ikke spillet med 7 slaneesh chariots før så det skal lige prøves, men har prøvet at conga-line 40 gors med CoC og sol og det virker fint.

Belerophon709

Jeg tænker, uden at det nødvendigvis er relevant i dette tilfælde, at vi skal passe ufatteligt meget på, hvor meget vi går på kompromis med et build, for Blood & Glorys skyld.
Jeg synes personligt, at det kan ødelægge en del i listebygningen.

/Marcus

van der loo

Ja de 1-3 point er nok ikke det der afgøre det for os hehe.

Hvad synes du om char setup/ide?

Belerophon709

I det store hele fint.
Visse elementer ville jeg måske foretrække var anderledes hvis jeg selv skulle spille dem, men det er småtingsafdelingen.

Det store spørgsmålstegn er vel egentlig flyvekoen. Uden nogen form for Look Out er 3++ stadig lidt af et gamble, men måske det værd.
Jeg tænker bare at du mister en stor del af hærens punch på et uheldigt kanonkugle (som der nok kommer en del af). Det ville selvfølgelig også være tilfældet I en Ungor-bunker, men nu bliver han også sårbar overfor eksempelvis WE-skydning, der uden forfærdelig meget held kan få pillet et wound eller to inden han ser CC. På tæppe er han også latterligt udsat overfor Terrorgheist.

Det kan dog være, at det giver hæren lige præcis den threat-factor, den har behov for, og at fjendens prioriterer at skyde andetsteds netop pga. 3++

/Marcus

Jazz_

Kan du ikke bare giver doombull'en charmed+taliPre+carpet, så du er ud over først uheldige kanonkugle? Tænker at den doombull er for stor en trussel til at lade blive hjemme. Selv om at han skulle dø i et par kampe tror jeg at han henter sine pts hjem i andre ved at solo-smadre alt hvad han løber ind i.

Møller

van der loo

jo har overvejet taliPreeneten med chamed eller med shadowhide ( laver soft cover til -2 og hard til -3) men så ryger 4+ward mod flaming i bussen, også dør den noget hurtigere mod warmachines med flaming samt breath weapons. Husk at han også har T5 W5 så der skal en del pile til, og hvis det er ved at gå galt er han nem at gemme.

Jeg ville også gerne have chalice of the dark rain med men kan ikke lige se hvordan.

Norx

Med 5 W så er også oppe i en heldig kanonkugle.
Basballen's private gulvklud

van der loo

Og selvom han mister 3 W er han stadig farlig mod en del ting

Belerophon709

Som udgangspunkt er det 1 ud af 9 kanonkugler, der rammer ham, der One-shotter ham. To af de andre 9 går også igennem hans ward, men dræber ham ikke alene (men tilsammen).
Tager han et enkelt wound fra en bue eller lignende, er vi ned på 1 ud af 6, der One-shotter.

SAF kan betyde en del ift. at blødgøre ham for kanoner m.m.

Det sagt, så skal han naturligvis med.
Jeg er også stor fan af Blackened Plate - men min erfaring er dog også, at det binder BL til enheden, mens han med f.eks. Ramhorn kan noget helt andet på egen hånd (hvis man har brug for det).
Det drejer sig dog også om spillestil - og jeg tror du har ramt den godt. Der er en god helhed i buildet.

/Marcus

Belerophon709

Listen var god. Ingen tvivl om det. Som vi snakkede om kunne det nemt være gået modsat. 7 chariots er MEGA stress. Flyvekoen ligeså. Chalice kunne være lækkert, men ja, hvad skulle skæres?  :-\
Tror den står godt mod rigtig meget, og kan være et rigtig godt kort i MU.

/M

van der loo

Chalice koster enten "opal amulet og blackend plate" eller CoC, og det ved jeg ikke helt om det er et godt bytte.

Jeg skal lige  vende mig til de 7 chariots så de kan blive brugt bedre men helt sikkert en sjov liste.

Belerophon709

En lille tanke: Hvorfor har Beastlorden Gnarled Hide? Det giver ham et 3+AS, hvis jeg ikke tager fejl?

Edit: Tænker at du måske kan rykke den over på BSB'en, lade ham bruge HW/Skjold og downsize fra MR(3) til MR(2). Så har han 2+AS.

/Marcus

van der loo

Det er at kombinere 3+ ward med lidt armor, 5+ armor er bare ikke nok, som du så igår på doombull :P

MR(3) er også en del bedre ind MR(2)

Belerophon709

Ja, men tænker på om det er "godt nok" med den armour, når den er dér, kontra en BSB med 2+AS som hos 206'eren.

MR(3) er, i bussen vel egentlig kun et spørgsmål om 4++ eller 5++ for Bestigors mod non-flaming magi? Mod flaming er det stadig 2++, hvilket det jo også er for Beastlorden og Great Bray... Efter første er det så 4++ for GB mod 3++ før, men stadig...

/M

Troels C

Har I overvejet mark of nurgle med fencers blades, -1 to hit armour og et ward save? Det synes jeg virker rigtig godt... Specielt med beast magic's savage beast of horros, eller hvad den nu hedder...

Bare et venligt forslag :)

van der loo

Jep har skam overvejet det, problemet er at jeg bruger death magic så med fencers er det kun S5 på beastlorden.

Belerophon709

Nu har du jo andre muligheder for at knappe Armour op - så måske er det det værd...

/Marcus

Troels C

Jeg spiller selv med Beast OG Wild. På den måde har man 2 savage beast of horros agtige spells.

Jeg kan godt se at det måske er for lidt med S5 hvis du ikke har beast. Der er jo dine GW dutter. De plejer at være meget gode til den slags.

Jeg synes ellers man kan lave nogle sjove lister. Jeg håber der kommer masser af beastmen :D

van der loo

Kom endelig med builds  ;D