Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

rubber

Infinity

Jeg er ikke kommet så meget videre med EotD, men jeg har fået mig et spil Infinity, som Rasmus TwobyFour var venlig nok at demoe for mig. Jeg har jo haft en Yo Jing starterpakke malet i lidt tid nu, og Rasmus lavede en fin liste til at spille mod sine Ariadne.

Det specielle ved Infinity er order-systemet, hvor man har en order pool, med en order for hver figur man har på bordet, men som man kan fordele på figurer som det passer en. Altså kan man bruge alle sine actions på at en enkelt figur løber/skyder/slås/laver tricks eller fordele actionsne mere ligeligt mellem ens figurer.
Det og så at man altid har en reaction når man bliver beskudt. Det gør at man kan prøve at dodge at skud eller prøve at skyde tilbage. Det er en ret fin feature, der gør at man er med i spillet selv om det er modstanderens tur.
Ellers gælder det om at stacke sine odds i eget favør, komme inden for den optimale range og skyde (close combat er rimeligt nedtonet i Infinity) modstanderen og løse missioner. Man bruger D20 her.

Deployment med Bjarnes fede scifi terræn

Missionen var bare at slå hinanden ud. Rasmus havde en Nisse sniper (!) i sin højre side af bordet, der skød på alt der stak næsen frem og kontrollerede det meste af det åbne terræn. Ellers satte han sine to billige mænd til at sikre mens han rushede fremad med sine to dyre nærkamps mænd.

Syv orders på en billig figur

Det gjorde at jeg kunne bruge seks orders på min celestial warrior med boarding shotgun (12 pts) til bare at løbe frem og punpe en masse bly i dem, mens mine andre figurer stod på baglinien og hyggede sig.

Hun klarede et obskønt antal ammorul

Reaktions systemet gjorde at hun kunne skyde tre skud på de to dyre modeller og de kunne skyde tilbage en som respons på det. Normalt ville det betyde at hun måske kunne tage et wound fra en af dem før hun blev skudt væk, men hun klarede faktisk at tage ridderen (den forreste figur) ud og give den anden et wound, før hun måtte forlade banen.

Death from above

Der er selvfølgelig en masse tricks i Infinity, men vi havde ikke så mange i spil. Rasmus havde en faldskærmssoldat der droppede ned bag mine linier og blæste løs på mine elite krigere. Av for den.

Tæt på

Men for at følge temaet i spillet, klarede min nærkamps agent alle armour saves for at løbe hen og slå på ham med sit sværd. Herefter valgte vi at slutte spillet, for der ville nok ikke ske så meget mere andet end at jeg skulle snige mig ind på Rasmus sniper og jeg ville nok ende med at table ham. Jeg havde fire figurer af de dyre tilbage og Rasmus havde to billige og sin Nissesniper tilbage, så vi aftalte at jeg havde vundet.

Jeg er egentlig ret hooked på Infinity nu. Det er et fedt system, meget actionpræget og intenst. Det eneste der taler imod det er at jeg ikke rigtig vil være med til våbenkapløb halløjet, det gider jeg simpelthen ikke.
Jeg skal dog liiige have en Ninja sniper og en doktor... Og nogle af de der selvmordsbombere skal jeg også have.

Mvh.

Hjelmen

Fed opsummering af jeres spil! Tak for det :)
Quote from: rubberDet eneste der taler imod det er at jeg ikke rigtig vil være med til våbenkapløb halløjet, det gider jeg simpelthen ikke.
Jeg skal dog liiige have en Ninja sniper og en doktor... Og nogle af de der selvmordsbombere skal jeg også have.
;D

merlin

Quote from: Hjelmen on 27 April, 2015, 08:42:01
Fed opsummering af jeres spil! Tak for det :)
Quote from: rubberDet eneste der taler imod det er at jeg ikke rigtig vil være med til våbenkapløb halløjet, det gider jeg simpelthen ikke.
;D

Helt enig :) jeg ville dog nuppe en HMG gut med, til at sprede hagl.... :D

rubber

Tak for kommentarerne, Bo og Merlin. Fedt at i læser med.

Det bliver jo nok også til en HMG mand også, det virker også som en god ide. Men så skal jeg heller ikke have flere til dem... Måske lige en faldskærmsmand eller en ninja til, men så er det også slut!

Mvh.

merlin

Vil følge din blog :D
Slut med infinity dukker siger du  :o, Narghh pas på med at sige det...
Lækkert med en battle rep.

rubber

Empire of the Dead

Hello my name is Twilight and I'm a Dracula

Jeg har fået min sidste bande til EotD, vampyrerne, klar. Det er egentlig dem der er blevet bedst af de fire bander jeg har malet indtil videre, synes jeg selv.

Og som rosinen i pølseenden er gorillaen også blevet færdig. Jeg tror jeg vil kalde ham Ron Pearlman.

Jeg har også fået printet mig nogen character sheets, så jeg er ved at være klar til at tage mig et spil eller to hvis der er nogen der er friske. Der skulle gerne komme en bog med regler for robotter og galninge og kaptajn Nemo og en masse andet spas til sommer, så jeg er lidt spændt på om det er noget jeg gider at gå videre med.. Det gør jeg nok uanset hvad.

Lige nu synes jeg ikke at der er ret meget steampunk over det jeg har fået samlet mig, og det kunne jeg godt tænke mig at få rodet bod på, med nogen underlige maskiner, tesla generatorer og tidsmaskiner. For som Thorbjørn sagde det her i weekenden, så er tidsmaskiner det fedeste redskab til at fortælle en god og sammenhængende historie.

Quote from: merlin on 02 May, 2015, 18:27:31
Vil følge din blog :D
Slut med infinity dukker siger du  :o, Narghh pas på med at sige det...
Lækkert med en battle rep.

Tak skal du have, Merlin. Jeg har lige en pakke med en syv-otte yo Jing soldater der gerne skulle komme inden ugen er omme. Så må vi se om jeg skal have mere end det (og mon ikke jeg skal det?). Håber at du vil læse med, selv om der er meget andet end Infinity her på min blog...

Mvh. Tim

rubber

Saga: Anglo-Danere

https://www.youtube.com/watch?v=fu2bgwcv43o (for fuld smadder!)

Så er første del af mine Saga figurer, Anglo-Danerne, blevet færdige og er klar til at forsvare det land de selv har røvet mod andre røvere. Det hele er malet (selv for mig) meget hurtigt, for bare at få noget færdigt og brugbart i en fart. Jeg kan godt mærke at det at have 50 figurer stående på en gang er meget stressende, så det er dejligt at være halvejs. De er faktisk blevet ok som spillebrikker, selv om de måske ikke er helt så pæne når man ser dem på skærmen. Jeg er i hvert fald fortrøstningsfuld med at få de sidste 25 vikinger færdig (de er allerede godt i gang) så vi kan få os noget historisk vikingespil.

Tegnen og hearthguard med danerøkser, barske fætre

Håber at i synes om dem, trods alt.

Mvh. Tim

jonno

rubber

Tak skal du have Jonathan.

Mvh. Tim.

Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

rubber

Quote from: Overhamsteren on 07 May, 2015, 00:23:04
Ja ser sgu godt ud!

Tak skal du også have, Rasmus. Jeg kan dog se at jeg lige skal give skjoldene et pift. De er lige blevet lidt for mørke og lidt kedelige. Det ser jeg på i morgen.

Mvh Tim.

Overhamsteren

Jeg er også frisk på at spille et af alle dine spil en dag. :)
Bortgives:

rubber

Cool, Rasmus. Kan du på onsdag?

Mvh. Tim

merlin

Ser godt ud... og nu skal du i gang med infinity igen ::)

rubber

Saga - Vikinger

Så fik jeg også gjort mine vikinger klar til på onsdag. Det blev igen med fynd og klem, fart over feltet og ikke så mange fine fornemmelser. De er blevet lidt mere ensartede end mine Anglo-danere, det kan jeg faktisk ret godt lide.

Høvding og hearthguard

Så nu glæder jeg mig til at prøve spillet, langt om længe.

Mvh. Tim

rubber

Quote from: merlin on 07 May, 2015, 20:00:56
Ser godt ud... og nu skal du i gang med infinity igen ::)

Ja, det skal jeg. Det bliver godt med en pause fra smaddermalingen.

Mvh. Tim

merlin

Sådan, back on track :)

TwoByFour

Sådan, det bliver godt det der Tim. Dine vikinger ser rigtig seje ud, det har du altså gjort godt.
Maleblog - primært Infinity:     Paint and Procrastination

rubber

Tusind tak, Rasmus. Jeg er også blevet ret glad for dem. Det ser bare lidt federe ud at de har de samme farver over hele linien. Jeg ville gerne sige at det var et bevidst valg, men det var for at speede processen op at jeg holdt mig til rød, grøn og hvid. Så behøvede jeg ikke at tænke så meget over farvevalg = mindre spildtid.

Alt i alt er jeg bare glad for at være færdig med de to warbands på ca to uger efter at de har ligget i skabet og samlet støv. Det er ret motiverende at have et mål for at få noget færdigt.

Mvh. Tim.

rubber

Saga - Første kamp

Opstilling i skyggen af en historisk korrekt vikingeborg. Læg mærke til at vi står alt for langt fra hinanden

Så er jeg kommet hjem fra RT hvor jeg har fået spillet mit første spil Saga mod Rasmus Overhamster. Det hele gik lidt trægt, da vi ikke var helt inde i reglerne og også lidt fordi at de er lidt vagt skrevet i bogen. For de uindviede handler spillet, kort fortalt, om krig og kamp i vikingetidens England, med Anglo-danere, walisere, normanner og vikinger (og meget andet godtfolk i udvidelserne). Man har hver sin styrke af elite (hearthguard), almindelige (warriors) og dårlige (trælle) soldater, der er ledet af en warlord, der selvfølgelig er den sejeste af dem alle.
Hver enhed genererer en terning med runer som man bruger til at aktivere sine enheder. Warlord genererer to terninger, trælle nul. Disse terninger bruger man så på et battle board hvor man kombinerer sig til at få sine tropper til at gøre vilde ting. Det kan være flere og farligere angreb eller bedre forsvar eller noget helt tredje. Det er her at forskellene på hærene er mest tydelig, for ellers er de meget ens at se på, med enkelte twist. Vikingerne er f.eks. meget angrebsorienterede og Anglodanerne er meget defensive.

Krigerne rykker mod hinanden

I spillet kan man aktivere hver enhed en gang turen uden at det har nogen effekt, andet end hvad man nu gør med dem. Aktivere man dem mere end en gang får man fatigue, eller bliver udmattet. Det er det de blå perler på mine Anglo-danere symboliserer. Jeg ville gerne hen over bordet, for at kunne vælge hvor jeg kom i kamp, mens Rasmus rykkede frem over bordet med alle sine enheder og gemte nogle aktiveringsterninger.

Det virker og jeg får charget mine Hearthguard med danerøkser ind i hans krigere

Fatigue er så noget som ens modstander kan bruge mod en i f.eks. kamp. Her kan de blå eller røde perler bruges til at forværre modstanderens armor eller til at gøre ham langsommere eller gøre at man rammer bedre. Det er rigtigt vigtigt at man ikke har for mange af dem, for så kan man virkelig komme i problemer.

Vikingerne er ikke synderligt imponerede og slår to ihjel, mod selv at få sendt to af deres hjem til valhalla

Inde på midten af bordet angriber Rasmus høvding og berserkere en unit krigere. Berserkerne er en elite unit med sygt mange angreb, men med virkeligt dårligt armour.

For Odin

døde krigere mod to rød fluesvampspisende, øksesvingende, ulveskindsklædte nudister

Min Warlord og hans Hearthguard charger hans Berserkere og warlord og får let berserkerne ned med nakken, men vikingehøvdingen er ikke så let at komme af med.

Det ser godt ud for mig. Høvdingen er ens vigtigste brik, og hvis jeg kan tage Rasmus ud står jeg til at vinde.

Imens bliver der kæmpet lidt til højre (tættest ved borgen) og Rasmus rydder lidt op i mine krigere og hearthguard. Og her bliver jeg nok nødt til af forklare og brokke mig lidt. For jeg slår usandsynligt ringe over hele linien! Jeg kan ikke ramme Rasmus vikinger om så de maler målskiver på maven og ligger sig ned og basker med armene. Det er en skidt undskylning, jeg ved det, jeg har sikkert også gjort en masse dumme ting men den er ikke til at stille op mod. Terningerne hadede mig.

Mano e mano, som vikingerne sagde

Så efter et par runder får Rasmus min høvding i gulvet og vi beslutter os for at spillet er slut.

Jeg synes at spillet er ret fint indtil videre. Det er helt sikkert at man skal lære battleboardsne lidt bedre at kende for at få det optimale ud af sine krigere (og af spillet) og det kommer nok til at tage et par spil mere, men jeg er ret frisk på nogle flere. Jeg tror også at når vi kender reglerne lidt bedre, så kan det ikke tage så lang tid at spille. Det er et ret hyggeligt spil som man sagtens kan spille over en øl eller to og have et par gode grin over.

Mvh. Tim.

Hjelmen

Det ser fedt ud! Jeg er meget fristet af at starte en gruppe gale russere ;D

jonno

Det ser da totalt blæret ud! Og pænt nice warbands, du har der, Tim.

Overhamsteren

Tak for spillet, glæder mig til at prøve det igen. :)

(og nej dine terninger hjalp dig bestemt ikke i dag)
Bortgives:

rubber

@Bo; Tak, det er faktisk også ret fedt. Jeg overvejer selv lidt hvad jeg skal udvide med nu. Trælle kunne være sjove for lidt skydning, det er bare træls (see) at skulle male tolv figurer for at få et point, når man kan nøjes med fire hearthguard... Eller måske få en normannerbande for både skydning og heste.
Hvilke russere har du set på? Hedningene eller dem til hest? De ser ret fede ud, det synes jeg at du skal gøre.

@Jonno; Mange tak skal du have. Det er jo lidt din skyld at jeg kom igang med Saga, efter at have det liggende i tre, fire års tid, da du skrev om det herinde. Nu håber jeg bare lidt på at der kommer lidt spillere nede i RT.

@Rasmus;Selv tak for spillet, det var alletiders, jeg glæder mig også til at spille det igen. Så kan jeg nå at ligge noget bly i nogen terninger, så jeg har en chance.Næste uge måske?

Mvh. Tim

Hjelmen

Jeg ville faktisk aller helst lave Normanner, men det bliver alt for dyrt, så hedningerusserne er nummer to på listen :)