News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rubber

Sådan ser middelalderbygningerne ud med de første par lag. Der skal stadig males en del og rettes en masse klatmaleri, men sådan er det når man tager de store pensler i brug. Jeg synes egentlig at det tegner ok... Måske en lille smule kedeligt. Forslag til at peppe det lidt op modtages med kyshånd.

Mvh. Tim

Egrimm

Jeg synes nu det ser godt ud indtil videre! Hvad angår "pep" kan du jo sætte slyngplanter og mos rundt om på bygningerne sammen med fugt skjolder og afskaldning i malingen eller lignende.

TwoByFour

Det ser jo pænt ud Tim! Egrimms forslag om slyngplanter er nok den bedste måde at få noget farve ind, tror jeg. Ellers kan du jo sætte en plakat eller to op, efterlysninger om landevejsrøvere og så videre, hvis det altså skal være senmiddelalder bygninger.

Ellers så lav nogen blomsterbede / småmarker der kan være ved siden af dem for at få lidt farve ind?
Maleblog - primært Infinity:     Paint and Procrastination

rubber

Tak skal i have. Jeg synes også at det ser lidt bedre ud på billedet, end det gjorde igår da jeg sad og rodede med det.

Jeg tror at i har ret i at lidt slyngplanter og måske en græstot eller to på tagene ville give det hele et løft. Det har jeg noget af nede i skabet, det er altid sjovt at lege med.

Jeg kunne også godt tænke mig nogle ting der er "tilbehør" som du foreslår, Rasmus. Der må være nogen der laver nogle fede altankasser derude. Jeg kunne godt tænke mig nogle redskaber som leer og gruttekedler og hvad man nu ellers brugte af redskaber dengang.
Efterlyst plakater og den slags... Det er egentlig en god ide, jeg må lige se på om jeg kan finde på noget, så det ikke bliver for fjollet. En "Wanted for murder: Ebbe Skammelsøn" plakat er måske lige på vippen.

Men tak for input, det giver lige lidt mere energi til at arbejde videre med projektet.

Mvh. Tim

Hjelmen

Quote from: rubber on 17 June, 2015, 13:50:28En "Wanted for murder: Ebbe Skammelsøn" plakat er måske lige på vippen.
Det er kun fjollet hvis den er bukket i neon ... du tør ikke.

rubber

Quote from: Hjelmen on 17 June, 2015, 14:41:49
Quote from: rubber on 17 June, 2015, 13:50:28En "Wanted for murder: Ebbe Skammelsøn" plakat er måske lige på vippen.
Det er kun fjollet hvis den er bukket i neon ... du tør ikke.

Havde du ikke en flouscerende gul maling, Bo? (Nej, du har ret, jeg tør ikke.) Men jeg blevet er lidt lun på ideen om en Ebbe Skammelsøn efterlysningsplakat. Det må jeg lige finde ud af hvordan man laver.

Mvh. Tim

Hjelmen

Gul, blå, orange og magenta. Vildere klovn! VILDERE!

DarkAngel

Eller Jens Langkniv han var også fredløs. :)

rubber

Quote from: Hjelmen on 18 June, 2015, 10:30:39
Gul, blå, orange og magenta. Vildere klovn! VILDERE!

Måske jeg skulle have skrevet mandril aftale-referencer modtages med kyshånd! Mit næste projekt skal være en husbåd der trækker en anden husbåd. Wesley Snipes style!

@Christian: Jens Langkniv er også et godt bud. Har dog aldrig rigtig læst tegneserien.

Mvh. Tim

rubber

Plast Craft Games middelalder terræn

I fredags fik mit middelalderterræn det sidste pift og er dømt færdigt indtil videre. Jeg fik hældt en masse græs og blomster på det. Det gik lidt over gevind på de to langhuse, mens det blev ganske fint på bindingsværkshusene. Men se selv hvordan det ser ud:

Så fik vi spillet den første mission i Herquest spillet:

Det var dælme sjovt. Sådan husker jeg det i hvert fald, jeg havde fået tre-fire øl på det tidspunkt.

Mvh. Tim

Grobut

Det ser sgu mægtigt ud - både HQ og huse.

Hvis du syntes græsset er blevet lidt for meget, så klip lidt i dem med en saks, smid en fortyndet brun wash på og slut evt. med lidt benfarvet drybush - tager sammenlagt 10 min + lidt tørretid for washen. :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

TF Riley

QuoteDet var dælme sjovt. Sådan husker jeg det i hvert fald, jeg havde fået tre-fire øl på det tidspunkt.

Du fik tre-fire øl, mens vi spillede Boss Monster!! :D

rubber

@christian, tak skal du have. Jeg prøver at studse duskene lidt, det er en god ide.

@thomas, Jae, jooe, det kan godt være at det vare tretten, fjorten øller på det tidspunkt. Det gjorde det jo ikke mindre sjovt.

Mvh. Tim

rubber

Saga

Jeg fik mig et spil Saga mod Rasmus TwoByFour i dag og vi spillede fem points denne gang, så vi havde fem enheder og en warlord hver.

Anglo-danerne gør sig klar til at forsvare deres by mod de vilde vikinger

Fra min bordende.

Vi kom ret hurtigt i nærkamp og det startede, som altid, med at jeg ikke ramte en pind og Rasmus vikinger tævede mine stakkels krigere ret hårdt. Jeg vil ikke komme med en meget detaljeret beretning fra spillet, men jeg kom godt med i spillet igen. Jeg prøvede at slide hans warlord med enhed ned og det gik egentlig ok, bortset fra at det gik hårdere ud over mine egne enheder end hans.

Vi stod meget hurtigt med en masse ret små enheder

Så ramte hans rødhårede berserkere mine enheder og de river altså stort set alt hvad de rammer i stykker. De dør som regel mens de gør det, men hvis de bliver brugt rigtigt, f.eks. på en enhed med meget fatigue eller flere små enheder er de virkeligt gode!

Jeg chargede ind med min warlord selv om det ikke var det smarteste træk

Han fik min warlord ned med sine berserkere (husk at holde afstand) og vi kæmpede lidt frem og tilbage til der kun var en enkelt af mine krigere og fire af hans og en warlord tilbage, så valgte jeg at smide håndklædet i ringen.
En af de vigtigste ting jeg lærte her var, at det ikke altid kan betale sig at bruge modstanderens fatigue for nogle små fordele, hvis det betyder at han kan vælte "frisk" videre til næste unit. Det er nogen gange bedre bare at ofre enheden og lade fatigue markersne blive på enheden så de må stoppe og reste.

Alt i alt var det et meget godt og spændende spil. Reglerne er ret simple men der er alligevel en del muligheder at udforske i det. Og som sædvanligt er battleboardsne også lidt udfordrende at få udnyttet maksimalt. Jeg har i hvert fald fået lyst til at spille lidt mere, og måske prøve at bruge nogle levies. Lidt skydning vil helt sikkert gøre meget for Anglo-Danernes defensive spillestil.

Giv aldrig op...
Mvh. Tim

TwoByFour

Det var et rigtig godt spil Tim, tak for kampen igen. Det var jo temmelig lige må man sige, jeg tror nemt det kunne være gået begge veje.

Jeg var også ret glad for mine rødhårede krydsermissiler. Der er noget rart ved at kunne pege på en enhed og bestemme at de bare skal have en rigtig, rigtig ringe dag, lige nu.

Saga er vist noget vi skal have folk med på i klubben, det er jo sjovt og nemt at spille. I andre skal sgu også være med til at lege!

Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

rubber

Quote from: Overhamsteren on 25 June, 2015, 00:52:59
Det ser sgu smukt ud :)

Tak skal du have, Rasmus. Jeg synes også at det ser ret lækkert ud med to malede hære der rammer hinanden, og så på mit fine, nye terræn. Det var faktisk stillet op som vi spillede på det af nogen andre, så det kser ud til at der er nogen der bruger det til noget. Det er jeg ret glad for.

Idag fik jeg min Ziggy Stardust figur, eller rettere mine tre figurer:

Hvad har det så med prisen på kippers at gøre, spørger i? Ikke så meget andet end at jeg bestilte den hos http://arcanesceneryandmodels.co.uk/ og de har også en masse Saga figurer fra gripping beast. Og de sender gratis, så der er næsten ikke nogen undskyldning for ikke at komme igang med spillet mere.

Det er selvfølgelig også lidt for at blære mig med at jeg har den fedeste figur ewar...

Mvh Tim

rubber

Dark Age - Skarrd

Sonny og jeg har talt lidt om at teste dark age, siden jeg startede i klubben i september, men indtil for nyligt har der ligessom hele tiden været et eller andet der huggede opmærksomheden. Nu har jeg i mellemtiden fået en lille bande Skarrd hjem fra Tyskland og de er blevet malet færdige her i går.

Dark Age er et post-apokalyptisk skirmish spil med en del år på bagen, så der er en ret stor range af fede figurer og otte forskellige faktioner at vælge imellem. Settingen er en planet der hedder Samaria, en lille planet som er blevet ramt af et økonomisk kollaps, de rige svin har taget deres ressourcer og har ladet de fattige blive og prøve at finde ud af det med hinanden... Det er en ret low-tec setting, så det er mere sandsynligt at man render rundt med en kølle end en tip top laserpistol (dem har svinene taget med sig). Skarrd stammen var egentlig bare en helt almindelig fucked up bande der rendte rundt i ørkenen, indtil de fandt et laboratorium der eksperimenterede med vivisektion. Så blev de... mere specielle.

The Skarrd father, his harpies and his toxic mistresses, under the cosmic gaze of Ziggy Stardust (not appearing in this game)

Regler og kort er at finde gratis på deres hjemmeside: http://dark-age.com/ hvilket jo må siges at være ganske sympatisk. Det er D20 og det gælder om at slå lavt, men det ser umiddelbart ganske fint ud.

Jeg har også en starterkasse til nogle tekno inkaer som måske bliver malet på et tidspunkt. Sonny har nogle Brood, hvis der er nogen der er friske på at starte en lille bande op.

Mvh. Tim

TwoByFour

Goddamn Tim, du gør det jo svært at lade være med de der tekno-aztekere.... Det virker som et ret spændende spil. Måske hvis jeg får afsat mit 40k. :)

rubber

Hej Rasmus. Jeg synes egentlig bare at du skal give op og få dig en bande til spillet. Jeg kan jo tage inkaerne med næste gang vi ses, så kan du se om det er noget for dig. Jeg tror egentlig helst at jeg vil holde mig til Skarrd og lave lidt flere figurer til dem, så kan du aftage starteren for en billig penge hvis du vil.

Mvh. Tim

Grobut

Orv - det har jeg kigget på i årevis. Må se om jeg kan få købt en bande ved lejlighed  :)

Sonny

Jeg har en håndfuld Brood jeg enormt godt kunne tænke mig at prøve spillet med, og så fik jeg lagt hænderne på en god bunke Forsaken for nylig som jeg ikke er sikker på jeg selv får malet, men som måske kunne gå til andre Dark Age interesserede..

Reglerne er i øvrigt til gratis download og kan hentes her: www.dark-age.com

Grobut

De der Forsaken kunne da godt komme en tur til Sydkysten  :)

Sonny

Ja mon ikke det er bedst for dem  ;D

Grobut

Så skal de da på dannelsesrejse  8)