Fantastisk forskellighed i metaet...

Started by Kloen, 03 August, 2015, 13:47:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kloen

... se lige top 20-holdene i den nyligt overståede ROC i Tennessee:

Quote1. Kyle Page
Brainiac Skullship 225
The Riddler 55
Indigo Battery 20
300 points
Maps: Qward Amory, Royal Naval Academy, Ninja Alley

2.Terry Terman
Yondu 76
+ Parallax 25
Major Victory 95
Mantis 56
Blind Al 13
Triathlon ID 5
Power Plant 30
300 Points
Maps: Hanl Pym Lab, Attlilian, Hall of Doom

3.Kevin Schaefer
Banshee 98
Tomar TU 103
+ Indigo Bulldozier
+ Entitity 25
Spider Bot 10
Triathlon ID 5
Green Battery 34
300 points
Maps: Attlian, Wundagore mts, Limbo

4.Easton Brock
Doctor Spectrum Prime 110
+ Entity 25
Bill Agent of Aim 30
MS Lion 15
Captain America 50
Ronin ID 5
Nova ID
Power Plant 30
300 points
Maps: None Listed

5.Corey Mathews
Kyle Raynor w White Wall 190
Abin Sur w Shield 58
Iron man ID 5
Green Battery 36
299 points
Maps: Baxter Building, Sentinel HQ

6.Howard Brock
Banshee 98
+Ophidian 25
Atomica 25
Blink 86
+ Proselyte 25
Triathlon ID 5
Green battery 36
300 points
Maps: Ryut, Wakanda, Assassins Alley

7.Justin Headley
Living Lightning 80
+ Ophidian 25
Atomica 25
Trench 25
President lex Luthor 98
Blind Al 13
Orange Battery 34
300 points
Maps: Wrestling Ring. Water Treatment plant

8.Wesley Summers
Pride 127
+ Proselyte 25
Mr Freeze 50
Head Pool 38
+ Entity 25
Indigo Battery 34
299 points
Maps: Hank Pyms Lab, Ryut

9.Warren Ginn
Brainiac Skull Ship 225
Bizzaro 25
Ironman ID 5
Dr Strange ID 5
Legion of Doom ATA 6
Phoenix Force 30
Maps: None Listed

10.Michael Smith
Ragnorok 200
+ Ophidian 25
Juston Setfert 40
Power Plant 30
292 points
Maps: Utopia, Black Mercy Garden

11.Peyton
Banshee 98
Greed 67
Tomar Tu 99
Blue Indigo Ring 4
Greed Relic 8
Green battery 24
300 points
Maps: Power plant

12.Rick Heard
Composite Superman 100
Lydea Mallor 79
+ Black hand
Bizzaro 50
Trench 25
Blue battery 20
299 points
Maps: Park, Sewer

13.Julio Cabral
Tiamat 255
Cowgirl 7
Thomas Kalmaku 6
Yellow Battery 32
300 points
No Maps listed

14.Justin Piercy
Star labs Tech 33
Hulk 150
+ Black Hand 25
Scarlet Witch 55
Ironman ID 5
Phoenix Force 30
298 points
Nok indoor and outdoor

15.Ben Nelson
Tiamet 255
+ Parallax 25
Yellow Battery 18
299 points
Maps: none listed

16.Dusty Kilby
Korvac 210
+ jocasta 25
Juston Seyfort 40
Orange battery 24
299 points
no maps listed

HELT fantastisk at de ligner hinanden så lidt!
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Ja forskelligheden er stor lige i det ROC. Men jeg ved ikke hvor repræsentativ den er. Der er da nogle af de toneangivende spillere med, men alligevel. Uanset så er det fedt at se. Jeg forstår ikke at Brainiac skullship klarer sug så godt. Gad godt høre strategien

Boyer

De har da en del ting til fælles at de har et battery eller Power plant eller andet gejl med, Triathlon Id er også meget brugt
Tænk hvis de rent faktisk fyldt deres hold med figurer og ikke al det gejl.

Men sådan er vi jo så forskellige når vi ser på holdene.

Kloen

Quote from: Boyer on 04 August, 2015, 12:44:07
De har da en del ting til fælles at de har et battery eller Power plant eller andet gejl med, Triathlon Id er også meget brugt
Tænk hvis de rent faktisk fyldt deres hold med figurer og ikke al det gejl.

Men sådan er vi jo så forskellige når vi ser på holdene.

Hvordan er det du ser Batteries, Power Plant og ID Cards som havende overhovedet noget spilteknisk til fælles, Lars? 300 er ret umuligt "fylde" med figurer. Det kræver store holdbygningsevner at få bare 3 på som tilsammen er konkurrencedygtige.

Quote from: Bartok on 04 August, 2015, 11:03:25
Ja forskelligheden er stor lige i det ROC. Men jeg ved ikke hvor repræsentativ den er. Der er da nogle af de toneangivende spillere med, men alligevel. Uanset så er det fedt at se. Jeg forstår ikke at Brainiac skullship klarer sug så godt. Gad godt høre strategien

Jeg tror den fungerer som tank og damagesuger, samt skiftevis supporter og attacker
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Kloen

Bartok

Ja resources er ikke til at komme uden om, hvis nan vil vinde konkurrencer i dag. Mange af dem er nu ret underholdende når nan først har lært dem at kende. De gør at der er mere at sætte sig ind, og der er mange nye kombinationsmuligheder. De mest ekskluderende elementer er vel de såkaldte entities fra War of Light som koster knaster

Bartok

Søren, jeg synes bare at skibets damage potentiale ser ud til at være lav i forhold til dens point cost

Kloen

Quote from: Bartok on 04 August, 2015, 21:29:26
Søren, jeg synes bare at skibets damage potentiale ser ud til at være lav i forhold til dens point cost

Den har nærmest 4 Damage hele dialen. Og potentielt 5 targets med precision strike og energy explosion.

Bartok

4 er heller ikke meget, når det er det eneste på holdet

Kaime

Jeg tror også det har noget med det her at gøre:

[TENTACLE DIAL] TENTACLE CLAWS: Give Brainiac Skull Ship a power action and make a close combat attack targeting up to CLOSE number of characters within 3 squares and line of fire. Each hit character is dealt 3 damage.

Så den kan potentielt gøre 15 dmg i 1 angreb hvis den har meget health?

Kloen

Quote from: Bartok on 04 August, 2015, 22:54:38
4 er heller ikke meget, når det er det eneste på holdet

Sandt. Mit gæt er at Indigo bliver brugt til at holde det fri fra beskydning, mens Riddler perplexer evt. charge-rækkevidde ned. Men jeg vil vildt gerne se kampene. Måske har han bare tungtrænet med det hold, velvidende at ingen forventede at se det i metaet - så ingen havde counters?

Quote from: Kaime on 05 August, 2015, 08:31:39
Jeg tror også det har noget med det her at gøre:

[TENTACLE DIAL] TENTACLE CLAWS: Give Brainiac Skull Ship a power action and make a close combat attack targeting up to CLOSE number of characters within 3 squares and line of fire. Each hit character is dealt 3 damage.

Så den kan potentielt gøre 15 dmg i 1 angreb hvis den har meget health?
Klart, og der passer Indigo Battery jo perfekt - Skull Ship rykkes inden for 3 og Riddler perplexer værste fjendes range ned. Det er jo smukt

Bartok

Mange figurer har jo damage reduction, der kan gøre de 3 dmg til en stille og rolig affære. For ikke at nævne om skullship'et overhovedet rammer. Og i en kompetitiv 300-kamp er der måske kun to figurer at target'e, så det potentielt max er 6 dmg. Jeg forstår ærligt talt ikke, at det hold rendte med sejren, men glæder mig over det, fordi spredningen i holdkonstruktionen hos de forskellige spillere er så stor og uforudsigelig

Kloen

Quote from: Bartok on 05 August, 2015, 12:21:41
Mange figurer har jo damage reduction, der kan gøre de 3 dmg til en stille og rolig affære. For ikke at nævne om skullship'et overhovedet rammer. Og i en kompetitiv 300-kamp er der måske kun to figurer at target'e, så det potentielt max er 6 dmg. Jeg forstår ærligt talt ikke, at det hold rendte med sejren, men glæder mig over det, fordi spredningen i holdkonstruktionen hos de forskellige spillere er så stor og uforudsigelig

Næh - jeg kan da også tænke på nogle hold som kunne nakke det. Men der er nok noget vi overser