En lektion i "beginning of turn"

Started by Bartok, 16 August, 2015, 14:21:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Flemming besøgte mig i lørdag i hjemme i clixhulen, hvor ungerne og konen var ude. Vi nåede fire neglebidende battles, 3x 300 point og 1x 600.

Først vandt jeg en kneben sejr, hvor Thor vaklede på sidste click og skulle rulle 9 for at ramme Black Cat. Proxima holdt Thor fra at
pushe væk fra sine clicks med Invincible pga. af sine væmmelige tracer-spyd, så han slet var ikke var så offensiv, som han burde. Indledende havde Wolverine lagt ud med at crit-misse mod Hawkeye, hvilket lærte ham at rykke rerolleren i position.

FLEMMING: Proxima Midnight 100 + Wolverine Agent of Hydra 90 + Black Cat 45 + Star Sapphires Battery m. construct
PER: Aou005 Thor 200 + Asgardian ATA 5 + Hawkeye 94

I næste battle lærte Flemming en vigtig lektion i, at man må lave en hel del i løbet af "beginning of turn". Han bandede lidt over den regel - men benyttede den så i vid udstrækning i et andet spil sidst på aftenen. Mine red lanterns var fuld af giftige dampe, som de begge kunne sidestep'e hen til fjenden og fyre af. Terningerne var nu på min side, Proxima røg hurtigt, Lockjaw havde besvær med at bide sig fast i Spectres ankler, og Guy Gardner fik fuld valuta med sin attack value 12 og charge + flurry.

FLEMMING: Lady Deadpool 112 (m. talebobler) + Proxima Midnight 100 + Headpool 38 + Lockjaw 25

PER: Spectre 200 + Guy Gardner (Red) 88

[fortsættes...]

Kloen

Du har før udnyttet "beginning of turn" effektivt mod mig med Validus, Greithoth'd hammer og noget Pulse wave.  :'(
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Kaime

Ja jeg har en del gamle regler i hovedet som jeg skal have aflært igen - siden jeg har spillet så mange forskellige figurspil igennem tiderne :)

Beginning of turn mht. free actions er meget åbent og man kan lave mange ting - det gør ting som outwit og sidestep super fede hvis man bruger poison.

Før i tiden synes jeg sidestep var ret pointless, men efter jeg har spillet noget mere så kan jeg se at den faktisk er god i mange situationer - også i forbindelse med ranged/close combat expert og "gratis" break-away forsøg for at komme ud af nærkamp. Der er godt nok mange synergier og små regel detalier som man ikke umiddelbart ser når man bare selv læser regelbogen!

Lige nu synes jeg det sværeste er at vurdere om en figur er sej eller ej, da jeg f.eks. synes headpool er sej - men når jeg så prøver ham så får han ikke lavet noget overhovedet.

Kloen

En af mine sidestep-favoritter er Deathstroke til 195 som har IM: characters, sidestep og RCE - han sidestep'er ud af nærkamp og tager så et ranged combat expert-skud. "Sop" Sidestep, outwit+poison ER ondt. Jeg elsker at smide sidestep på Despotellis
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Sidestep opdager man først brugbarheden af, når man prøver den selv. Den er overraskende god, især i 300-spil hvor ens antal actions er relativt begrænsede.

Hvorfor synes du, at Headpool er sej, Flemming?
Ja, det tager tid at lære at vurdere figurernes egentlige værdi. Og selv efter adskillige års clixerfaring kan man nemt komme til at revaluere en figur eller spilleelement.

Kaime

Jeg synes bare det med at han max får 1 dmg fra et angreb plus at han kan heale sig selv virkede fedt - men jeg kan godt se at hans attack value er for lav til at det gør noget særligt i praksis

Kloen

Jeg kan godt se det teoretisk fede i Headpool. I praksis er der bare ofte ting man hellere vil end at "spilde" en action på et 2 damage attack. Tie-up funktionen er dog udemærket