News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Dr. Evil's maleblog, 40k, SM, terræn og spas

Started by Doktorevil, 18 April, 2013, 16:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Doktorevil

Troede de kunne bytte graits (plejer de ikke at kunne det??), men det er også lige meget :D!

Mener selvfølgelig 4 x Grav Cannons!!

Doktorevil

Nu jeg havde fået åbnet for bloggen igen, så er det sgu svært at holde tilbage! Så lige lidt mere update!

Privaten
Mit liv som ingeniør er dejlig. Jeg er gået hen og blevet projektleder for flere naturprojekter, og skal snart være Dronepilot for afdelingens nyindkøbte legetøj. Så jeg får da mere og mere at skrive på CV'et.
Mit arbejde bringer mig også ud i felten fra tid til anden, hvilket er drøn skønt. Sidst har jeg været i Sønderborg (naturprojekt hvor en ådal laves til vådområde) og Rudkøbing (naturgenopretning af Langelands Festivals området).

Turene er 2-4 dage af gangen, så det er en slags miniferie hjemmefra, med mad og drikke betalt :D! Det siger man ikke nej til ;)!

Disse aftner blev brugt på skrivearbejde, men da det var overstået, så blev der limet Space Marines for alle pengene, imens top gear kørte i baggrunden x)!

Senest er jeg gået i gang med GravCannon Devastators. De er sgu det nye sort, hvorfor jeg skal have lavet en bunke af dem :D! Kanonerne er indkøbt fra nettet, og ser sgu meget grav agtige ud! Glæder mig til at skulle male dem :D!

Sidste lørdag var det jo min fødselsdag, og ud over 4 pods, en ny postkasse og nogle poloer, så fik jeg faktisk en lampe! En lampe?!? Af hvem? Red Warsawa du!

De valgte (på opfordring af min bror), at give mig 3 dejlige ting; En øl, en olfert og en gave :D! Skøn koncert, jeg er blodig i røven endnu og tømmermændene har næsten forladt min krop!

Doktorevil

ETC Min kop te?

Jeg har arbejdet lidt på en liste til ETC i noget tid. Oprindeligt var mine lyster i retningen af Gladius, noget a la:
HQ
CM m. det hele, hammer, shield, auspex, digital, artificer
Chaplain, Auspex

Troop
6 x 5 tacs m. meltagun + Combi-melta, meltabombs, pods

FA
2 x 5 ass m. 2 x flamers, pods

HS
2 x 7 devas m. 4 x GravCannons, pods

3 x lvl 2 psykers m. auspex, force axe og 1 i termiarmour

Ideen med den liste var, at modstanderen næppe ville boarde mig, at jeg scorede syg mange maelstrom points, men mistede bunker af killpoints.

Den er 2 gange blevet afprøvet.

1 gang med eldar (fucking Karsten), hvor mit ene devasquad + CM + 2 x lib blev fjernet af 55 points D-artilleri i tur 1. Dog havde mine GravDevs fjernet alle pånær 2 fra seercounsilet. Jeg mistede dog firepower hurtiigt og havde ikke meget andet end et par pods tilbage ved spillets ende (16-4 til ham tur 6).

1 gang mod necron (Big Car Geneser), med et scarab tungt layout. De åd mildest talt mine pods hurtigere end far her kan rulle terninger. Dog var mine devas enormt effektive spillet igennem og fjernede 10 x warriors, 5 x immortals, 1 x canoptic harvest, 3 x Tomb Spiders og lidt ekstra. Jeg fik i snit 2 powers afsted (perfect timing og/eller forwarning, prescience mv.). Tur 3 så det godt ud, men da tur 5 kiggede sit grimme hovedet frem, så var der ALT for mange scarabs og intet S6 som kunne fjerne dem.
Perfekt counter til min hær.
Spillede sluttede tur 5 (pga tid) med 12-8, dog ville det gå mere og mere i Necron spillerens favør.

Listen fungerer som den skal, men jeg er i tvivl, om hvorvidt de grav devas faktisk henter sine points hjem (alt den HQ som joiner dem). Og om de gør det effektiv i de fleste spil. Uden forwarning er de faktisk ret sårbar mod det meste :( Vil dog sige, at listen kun har været imod ting som jeg på forhånd har været rigtig bange for :) Så måske de pwner mere mod andre lister, a la wolfs eller marines? Jeg tror helt sikkert der er mere slagpower i dem end andre gladius opsætninger. Men mod andre gladiuser, så vil det helt sikkert komme an på "hvem lander først".

Den næste liste jeg har haft i tankerne ville være noget a la:
HQ
Lib, lvl 2, Auspex, force axe
Lib, lvl 2, Auspex, force axe

ELITE
Commandsquad, 5 x meltagun, pod

TROOP
5 x 5 tac marines, meltagun, combi-melta, pods

FA
3 x pods

HS
3 x 3 centurions, gravcannons, omniscope

Listen er rimlig simpel. Masser af melta vs. knights, Ghostarks mv. Grav vs. high armour targets. Hurricane vs. smådyr.

Der er ca. samme mængde pods 9 vs 10 (gladius). Dog nogen færre HQ choises (færre killpoints :O?). Men nok mere survivable/stabil shooting fra Cents. Hvor Devastator Gravs får 12 skud v. landing og 20 skud efterfølgende, der har cents altid 15 + Hurricane bolters.

Listen ville nok spilles optimalt som White Scar (hit'n'run væk fra meele og pew pew 24/7). Den kunne dog spilles som Ultra Marine, så man får lidt twin linked på centurions og troops.

Alternativt kunne der fjernes 1 hold Cents og købes en culexus samt 5 marines + melta i pods. Fx.

Jeg må playteste sidstnævnte og se, om den slår hårdere mens den beholder sin holdbarhed. Der er i hvert fald langt færre killpoints, men ca. samme niveau shooting :)

Doktorevil

Lille update:

Jeg har længe gået med ideen om at updatere mine Ultramarines look. De har fra jeg startede i hobbien været ganske blå og guld, men jeg har mere og mere kunnet lide kombinationen med hvid oven i :)

Herover ses hvordan de så ud førhen. Ret blå og kedelige :) Men så en lille update:

Dertil fik jeg også arbejdet lidt på knight 2.0. Knight 1.0 døde da jeg tabte den ned ad nogle betontrapper, hvorefter den blev solgt som reservedele på den blå avis. Nu er knight 2.0 ved at være malet op. Den mangler blot lidt spændende på basen :)!

Alt i alt er jeg kanon glad for updateringen! Det giver sgu lidt mere kant til dem, og jeg har endda fået rettet de begynderfejl jeg har lavet på nogen af de gamle units.

Nu skal jeg blot igennem 5 fly, 120+ mariner og 60 bikes, så er vi ved at have et blå/guld/hvid tema i hus ;)!

I andet en 40k hobbien, så har jeg endelig fået mig det drømme setup jeg altid har drømt om. Det er en mega gaming PC, vi snakker den helt store vægtklasse, med 144 hz UHD skærm og nyt lækkert 9.1 headset, ny gamer stol og ny mus. Det kører bare SÅÅÅÅ godt!

Konen tog et lille billede af mig midt i en af ugens eneste gaming sessions :D!

Laursen85

Ser godt ud.

Du finder dig vel godt tilpas i din "mancave".

Online games?

Ni

Tsk tsk tsk... Trådløs mus og hvad der ligner pokemon på den sekundære. Vel og mærke en sekundær der ikke er den samme slags som den primære! Det næste er garanteret at du har op top-alignet dine skærme :/
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Doktorevil

@lenni, ja, jeg kunne bo der, men må desværre ikke:(

@michael, imponerende spottet med pokemon:)!!! Men det er en trådmus, roccat Kone, 2. Skærm er indtil min nye bliver leveret:)! den er ikke top alligened fordi jeg vil have skærmene op og hænge:)

Waaargh

Pokemon, findes der et godt spil med det? Lad mig høre :)

Den hvide farve liver op blandt dine Ultramarines. Har du også gjort noget ved dine fodtropper?
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Doktorevil

De får hvide dele på backpack og knæ / ørne på brystet :) Men der er SÅÅÅÅ mange :(!

Der er dog dømt male dag den 14! Så tager et "Før/efter" billede :D!

Laursen85

Quote from: Doktorevil on 01 November, 2015, 20:45:50
De får hvide dele på backpack og knæ / ørne på brystet :) Men der er SÅÅÅÅ mange :(!

Der er dog dømt male dag den 14! Så tager et "Før/efter" billede :D!

bare kom igang :)

så du klar til field day d. 15 :)

Doktorevil

Jeg har hurtigt fået fyldt de 3000 point op :) Det er slet ikke nemt når man har SÅ mange mariner :D!

Doktorevil

Hurtig Update

Så nærmer ETC sig med hastig skridt. Jeg har indsendt min liste, og faktisk også fået den afprøvet. Listen er som følger:

PRIMARY DETACHMENT: Codex Grey Knights – Formation Nemesis Strike Force
SECONDARY DETACHMENT: Codex Space Marines – Allied Detachment
TERTIARY DETACHMENT: Codex Officio Assassinorum

Primary detachment, Nemesis Strike Force, Grey Knights

HQ1 - Librarian (110) ML 3 (25) Nemesis Daemon Hammer (5) Domina Liber Daemonica (25) [165]
HQ1 - Warlord: Librarian (110) ML 3 (25) Nemesis Daemon Hammer (5) [140]

Troop1: Strike Squad (110), Psycannon (15) [125] Dedicated Transport 1
Fast1: Stormraven Gunship (200) Locator Beacon (10) Hurricane Bolters (30) [240]
Lord Of War: Kaldor Draigo [245]
Dedicated Transport 1 = Rhino [35]

Primary Detachment Total [950]

Secondary detachment, Allied Detachment, Space Marines (White Scar Chapter Tactic)

HQ1: Librarian (65) ML 2 (25) Power Axe (0) The Hunters Eye (20) [110]
Troop1: Tactical Squad [70] Dedicated Transport 2
FA1: Drop Pod (35), Locator Beacon (10) [45]
Heavy1: Centurion Devastator Squad (165), 3 x additional Centurion (165), 6 x Grav Cannon and Grav Amplifier (120), Omniscope (10) [490]

Allied Detachment Total [760]

Tertiary Detachment, Officio Assassinorum Detachment, Officio Assassinorum
HQ1: Culexus Assassin [140]

Officio Assassinorum Detachment Total [140]

Army Total [1850]

Allies: Battle Brothers

Jeg har haft følgende spil:

Necrons - Decurion m. Harvest og Spyders
Eldar - Vault/Spiders/Bikes Spam og Culexus
DA/SW - Thunderdome extraordinare

Necrons:

Spillet gik rigtig fint. Det sluttede så vidt jeg husker på 8/12 til min modstander, der simpelthen scorede mere end jeg kunne og var umulig at slå ihjel. Jeg hev mange KP hjem og fik også scoret lidt med mine pods. Men det var sgu ikke det store. Alt i Alt ønsker jeg at undgå Necron Match-upet, da man kun fjerner 1 unit i turen ud af 14 units.

Eldar:

Jeg fik spillet min Centliste mod det direkte counter. 6 x jetbikes, 8 x vaults (3,3 og 2), 3 x spiders Allied med BA og Culexus i pod.

Hæren er totalt Anti-Star. Jeg var presset helt tilbage i banen. Hvis jeg hoppede frem og skød, så ville han straffe mig turen efter med en Culexus i fjæset og D-barrage i panden.
Som sagt, som gjort. Jeg hoppede frem da jeg mente muligheden var der, men trods jeg fjernede hans vaults, så var 6 x bikes squads og en bunke warpspiders here end nok til at fjerne alt mit på 1 tur.
2 spil endte i 0-20, men jeg havde ikke forventet andet. Jeg lærte en masse om placement og do's and dont's.

DA/SW
CentStar elsker Star-lister. Pew Pew lige i smasken. Trods jeg blev fanget i CC, så hoppede jeg blot væk igen og fik ryddet bordet i tur 4. Jeg håber at møde en modstandere som spiller thunderdomes. Helst uden alt for mange andre units, som pods, scouts, landspeeders mv :)

Men jeg glæder mig! Hele listen er malet op og klar. Listen passer snildt på mit display board, da jeg kun har 12 KP, hvoraf 6 af dem er i min Star :)

Doktorevil

Tanker om ETC 2015:

Generelt:

Jeg havde en brandgod ETC. Den bedste hidtil. Det var fedt at komme på et hold "last-minute", trods det betød, at der ikke var så meget Team-building op til turneringen.

Hold lister-sammensætning:

Vores pairings var markant begrænset af, at vi manglede en assaulty hær, hvis primær fokus var at rushe modstanderen (fx thunderdome, wolfstar, bikelist eller wraiths). Vi havde en Grinder liste, men dens primære fokus var at counter hære som ikke kunne håndtere AV13. Så en decideret assaulty hær havde været godt.

Vi burde ikke have skiftet fra Harvest til Destroyer, da vi ellers nok havde match-uppet lidt bedre.
Grunden til, at jeg tror vi kunne bruge en assaulty hær er, at vi altid endte med en "pest eller kolera" ved at lade modstanderne bestemme 3 af match-upsene. Der var flere gange, hvor vi ikke kunne undgå trælse match-ups til sidst.

Spil:
Personligt fik jeg finpudset min liste ret godt op til ETC, hvilket mine match-ups mod MSU beviste. Jeg kunne sagtens har haft lidt flere spil, men fik 7-8 gode spil, hvilket hjalp enormt meget.

Jeg var også glad for, at jeg fik lavet mig nogle huskelister, som jeg kunne støtte mig op ad.

1: Spil mod MSU eldar var en positiv oplevelse. Det bliver ikke meget værre end det, hvad angår CentStarens muligheder, mht scoing, obj. mv. Jeg får konsekvent dræbt minimum 2 units per tur og får scoret en god del med mine reserves. Desværre har jeg scoret kortet "Harness the Warp", hvilken ikke er med i ETC kortene. Vi ruller en 4+ om jeg får et point eller ej, og det fik jeg ikke. Så i stedet for en 10-10, så fik jeg 9-11.
Skulle jeg spille det matchup igen, så ville jeg potentielt kunne score en 12-8 eller deromkring, ved at tage hensyn til Spider-jump og at Culexus ignorerer Armour i CC og kun rammes på 6'ere.
Jakob var en super gut, som helt sikkert var en af mine favorit modstandere! Vi havde et sjovt spil og fik hygget og snakket resten af turneringen ?

2: Spil mod demoner. 20-0. Den kan ikke gå galt. Der er ingen demonhær jeg ikke kan nuke ;) Hehe. Jeg er komplet uafhængig af mine spells, idet Preferred Enemy giver reroll 1'ere og min artifact giver ignore cover. Hverken ScreamerStar eller Drones kan tæve mig i CC, selv uden Invis oppe og køre. Med Force aktiveret så forsvinder der 2-4 droner/Screamers ved I6 (draigo) og så kommer der bunker af Daemon Hammers og Power Axes.
Den eneste måde det kan gå galt på er, hvis jeg scatter med Gate og mishapper. Men det forsøger jeg at placerer efter ikke at gøre. Jeg fik dog et mishap, hvor modstanderen placerede mig i Culexus range, men trods det, så gik det ganske godt ;)!

3:  Spil mod MSU Necrons med scarab spawning og Harvest. Endnu en kamp som jeg er stolt af. 9-11 er sgu ret godt, især når han fra tur 2 har 20+ scarabs som holder midfield. Jeg kunne godt have trukket en 12-8, men det afhang helt af, hvor godt han savede med Harvest og hvor meget LOS terræn der var på bordet. Opdagede først bagefter, at min Culexus har precision shots med -2 til Look Out Sir. Havde jeg husket det, så var hans Warlord var måske blevet myrdet.
Men alt i alt dejligt at kunne trække en draw mod MSU og i særdeleshed Necrons. Tak til Trulle for hyggen og at han var en gentleman, da jeg lavede en upser og glemte en spell ?

4: Spil mod Cult og Culexus. KÆMPE brianfart. Jeg havde ALT hvad jeg skulle bruge til en 20-0 i tur 3. Mit warlord trait var "Warlord and unit arrive turn 1 and reroll scatter", samt jeg bestemte hvem der startede. Jeg blev dog forstyrret af, at min kone ringede og brokkede sig, hvorfor jeg efter telefonsamtalen kom til at tage første tur (trods jeg kunne have givet den til ham, og hans Culexus ville komme ind tur1). Trods denne brianfart havde jeg gode muligheder at stadigvæk at tage point hjem, men følgende ting gik galt:
a.   Da jeg opdager fejlen, forsøger jeg at gate tilbage og gemme mig i LOS. Worst Case så laver hans Culexus 2-4 wounds på enheden når den lander. Jeg ruller 6 terninger på Gate (Warp Charge 1, med reroll 1'ere), men får den ikke af.... WTF
b.   Jeg spawner derefter daemonettes så jeg kan blokke hans knight fra CC med min Star. Han har ikke noget AP2 tilbage (efter min star myrder hans Heavy Grav), så jeg tager faktisk kun 6 wounds totalt fra alt hans shooting, fordelt på 1 død cent, 2 wounds på draigo, 1 på Lib og 1 på Warlord. Men da jeg skal løbe mine daemonettes som har D6+3" run move (hvor jeg skal bruge 6" for at lukke) så ruller jeg 1, bruger fleet og ruller 1 igen...... WTF
c.   Jeg er nu i CC med hans knights, men den måde jeg får piled in, så er der kun 2 cents i base-base med den knight. De dør og stjernen hedder draigo, Warlord, Lib, Lib og 3 cents tilbage. Mere end nok til at vinde spillet. Jeg taber CC men bliver fanget af ham på Initiativ. Jeg forsøger at Hit and Run på alt andet end en 6'er, men slår 6 i denne og hans næste CC fase. FFS!!!

5: Spil mod Flyvrants. Jeg trak igen en rigtig flot 9-11 mod 6 fliers. Det er slet ikke det listen er bygget til, men den kan sagtens håndtere det. Jeg kunne dog havde dræbt markant flere hvis min Culexus var kommet ind før tur 4 (spillet sluttede tur 5). Og havde jeg fået tur 1 / stjålet initiativet, så var det blevet 20-0 uden tvivl.  Han forsøgte endda at give mig first turn efter at have samlet sig omkring bastionen, men da han spurgte om min killrange ikke kun var 30", så fortalte jeg ham om Gate og han fik lov til at trække first turn tilbage. Jeg ville have et sjovt spil, og det ville det bestemt ikke blive ellers ?  Tjoo.. men kun for mig ;)!
Dog valgte min Warlord (og Invis Lib) and perils på de 2 første spells og begge perils var 4'ere (take a wound no saves of any kind), aka død warlord, first blood til modstanderen og ingen invis på star.
Staren kunne fjerne 1,5 flyvrant per tur, hvilket gik ganske fint ?

Alt i alt, så burde jeg have end på 78 personlige points, men et fuckup og lidt venlighed satte mig lidt tilbage de sidste 2 spil ?

Næste gang:

Trods det er både hyggeligt og sjovt at drikke med andre ETC spillere, så gør jeg det nok ikke næste år. Næste år kommer jeg for at vinde. Jeg vil slutte minimum i top 3, individuelt eller som hold.

Det er en optimistisk holdning, men jeg har pjattet rundt i ETC midten de sidste par år nu, og vil nu op på et højere niveau.
Som udgangspunkt tænker jeg at bruge følgende virkemidler:

-   Mere forberedelse (15-20 spil)
-   Markant mere liste-brainstorming
-   Etablering af liste-synergi på holdet
-   Meget mere pairings-planlægning
-   Flere testplay weekends mod andre ETC hold

Det glæder jeg mig til at køre efter. Biss on the fiss with the miss!

Min Liste

Jeg elsker den liste! Det er simpelthen skarpskåret og optimeret. Jeg har svært ved at se, hvilke forandringer der kan komme, men jeg vil forsøge at beskrive det her:

- GK, SM og Culexus er den rigtige sammensætning. Ingen tvivl.
- GK giver nogle fede Warlord-Traits. Fx arrive tur 1 med deepstrike med reroll scatter. Så kan din Star starte af bordet og være 100% sikker. Det er fedt! Dertil giver GK også en kæmpe fordel mod Daemons, hvilket hvert hold havde med! Der er mange flere seje ting, men disse er de særlige!
- SM (White scar) er helt klart valget pga. ignore cover artifacten og Hit'n'Run. Hit'n'Run gør, at man IKKE er 100% afhængig af Gate to Infinity, hvilket er SUPER lækkert. For så er det både den og perfect timing man sparer at rulle på!
- Culexus, han tjente sig hjem i 3 af spillene. Spil 1 dræbte han 2 enheder jetbikes og scorede 1 objektiv før han døde. Spil 2 dræbte han 8 screamers og 2 heralds + 3 drones og tog alle modstanderens Warp Charges i 2 runder.
- Stormraven, trods jeg ikke brugte den til Culexus som planlagt, så var den Stormraven guld værd! Den fjernede små enheder fra objektiver, samlede killpoints sammen, åd bunker af skud fra modstanderen og hjalp min CentStar med at lande på Objektiver/vigtige positioner. Den var fremragende!
- Droppods, jeg manglede stabil scoring med cents, disse pods gjorde det for mig. Dertil kan jeg holde min Culexus ud til tur 2, hvilket gør min liste istand til at pwne Screamerstar, CentStars og SeerCounsiles som starter af bordet. Det gjorde, at jeg ikke var afhængig af at få første tur, hvilket var pisse fedt! Endnu en grund til at listen var så stabil!
- Psycannon, de 15 points jeg brugte på den Psycannon tjente sig hjem HVER spil. Jeg instant-deathede characters fra Cult Mechanus (t3), den dræbte 5 scouts på the relic (over 2 runder). Så jeg kan godt lide den!
- 6 cents frem for 5. Dette mener jeg også er en rigtig god ide. Alternativet er, at jeg køber flere Kill Points til modstanderen, hvilket ville gøre listen værre. Dertil bliver min Star markant mere resistent, fordi jeg nu har 2 x cents jeg kan ofre, før det går ud over min killingpower.

Der er virkelig ikke noget jeg ville ændre :) Syntes den er fremragende. Måske hvis der kommer nyt codex eller noget ?!

Doktorevil

Afslutning

Afsluttende vil jeg gerne sige tak for at jeg måtte komme på holdet, Get Together. Det var lækkert ikke at undværer ETC!

Jeg vil også gerne undskylde over for mit hold, at jeg tabte os 20 points i min kamp 4. Det er komplet uacceptabelt og totalt rookie, at smide en sikker sejr væk :( Havde jeg været en træls person og bisset mit spil 5, så havde jeg også lavet 20-0 der. Men når en person siger, "Dine cents kan da kun gå 6 og skyde 24", så ser jeg det personligt som en løgn, hvis jeg undlader at fortælle om Gate. Næste år lægger jeg dog denne mentalitet bag mig, og spiller 100% på min modstanders fejl, NO MERCY!

Jeg syntes stemningen var god og vi var ikke meget fra at ramme top 5. Vi var kun 1 sejr og 9 points bag Hold Kæft (5), og kun 21 point bag Team Ulvestemning (6) (hvilke jeg kunne/burde have trukket hjem). Så det er faktisk ikke meget der afgjorde det!

Jeg vil give Karsten(Ghostdog) en kæmpe tak. Du træk virkelig det tunge læs mht. organisering, brainstorming mv.

princelarming

Dine cents kan ikke DS'e ind fra reserve i tur 1 - det Warlord trait der giver mulighed for DS i tur et giver ikke i sig selv DS, og dermed kan du ikke placere enheden i DS reserve...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Doktorevil

UPS!!

Godt jeg kun fik det 1 spil, som jeg så blev boardet i xD!

Nemesis Strikeforce giver dog mulighed for at man kan vade ind på bordet tur 1. Men det er lidt mere risky uden reroll reserves :D

Ni

Lækkert at alle melder om en god turnering, det er også godt at se at centstar ikke er helt død endnu :)

Jeg bliver dog nødt til at påpege en ting mange tager fejl af:

Quote from: Doktorevil on 01 December, 2015, 13:10:37
...Culexus ignorerer Armour i CC og kun rammes på 6'ere.

Det er IKKE korrekt at culexus kun rammes på 6'ere i nærkamp! Alle hans modstandere har WS og BS 1, hvilket i alle tilfælde vil betyde at han rammes på 5+ og ikke på en ren 6'er i nærkamp. Fair nok, det er typisk en 6'er på skydning.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Doktorevil

Quote from: Ni on 01 December, 2015, 13:42:21
Lækkert at alle melder om en god turnering, det er også godt at se at centstar ikke er helt død endnu :)

Jeg bliver dog nødt til at påpege en ting mange tager fejl af:

Quote from: Doktorevil on 01 December, 2015, 13:10:37
...Culexus ignorerer Armour i CC og kun rammes på 6'ere.

Det er IKKE korrekt at culexus kun rammes på 6'ere i nærkamp! Alle hans modstandere har WS og BS 1, hvilket i alle tilfælde vil betyde at han rammes på 5+ og ikke på en ren 6'er i nærkamp. Fair nok, det er typisk en 6'er på skydning.

Ja, skrivefejl herfra, det var også det jeg mente :) Opdagede det først efter turneringen -.- men husker det næste gang :D!

princelarming

QuoteJeg taber CC men bliver fanget af ham på Initiativ.

Er Draigo ikke Fearless??  ::)

Fint med en målsætning om en bedre placering næste år - Hold Kæft har også opgraderet målsætningen til at gå efter en 5. plads - selv med 12 hold...

Top 3 kræver nok en del ift forberedelse og den slags - det virker som om det måske er vanskeligt med et så sammenbragt hold, som du var på i år... Vanskeligt, men ikke umuligt... Selv en personlig placering i Top 3 er sgu noget af en bedrift, hvis man ser lidt nærmere på de folk der er med til Kval - held og lykke med det! ;)
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Doktorevil

Skriver også, at det er en ret optimistisk målsætning. Men hvis jeg ikke presser den, så får jeg heller ingen juice ud af appelsinen!

Ghostdog og jeg er i tæt dialog omkring næste års ETC :)

Men ja, det kræver en ordenlig omgang forberedelse, hvad angår testspil, liste finpudsning og synergi listerne imellem. Alt sammen noget der skal arbejdes med :)

AlexBware

Fine battle reps. Jeg var selv rimeligt skeptisk overfor listen (men det var nok også fordi jeg selv havde en cullexus assassin med i drop pod).

I øvrigt kan du vist ikke lave hit and run med white scars cents/terminators (eller er det ændret i det seneste codex?)

Doktorevil

Det skal jeg da tjekke ASAP.

NOTE: Kan ikke se noget i Slow and Pur, relentless eller Hit'n'Run som ville gøre jeg ikke kunne. Der står under Slow and Pur. at man ikke kan Run med dem. Men der står ikke under Hit'n'Run at det er et Run-move. Det er en specialregel i sig selv.

princelarming

De havde problemer med HnR i sidste udgave, men har vist fået det i den nyeste...

Doktorevil

DER STØBES

Disclaimer: I denne post fokuseres der på effektive støbemetoder mellem plast/greenstuff, problemstillinger, gode råd mv. Der opfordres ikke til kopi af specifikke produkter.

Som udgangspunkt ville jeg tjekke mulighederne for at detaljer kunne ses efter støbning. Jeg lavede en nem og hurtig støbeform til en gravgun, som har et godt mellem-niveau af detaljer.

Resultatet blev som følger:

Faktisk en rigtig god detalje-transfer, hvilket jeg var ganske tilfreds med.

Herfra opgraderede vi til en lego-form. Det er nemmere at placere de to halve korrekt, når de har samme form. Så får man ikke en skævstøbt gun :)!

Har altid manglet multimeltas til forskellige ting. Bruger dem knap så meget nu, men hva pokker, noget skulle man jo eksperimentere med :D!

Her ses ca. 50% af mine nuværende Space Marine projekter... Suk.. So many models, so little time :( Men man kan også se de 4 molds :)!

Så er vi ved at være godt igang. Jeg får nu lavet ca. 2 støbninger per mold per dag. En om aftenen inden sengetid, og en om morgen inden arbejde.

Ting jeg har lært og huskeråd

1. Støb altid den front som vender ud ad.

Det er klart den første halvdel af molden som får flest detaljer med, så støber du grav cannons eller andet, så støb fronten før bagsiden!

2. Mængder er klart det mest afgørende.

Det er enormt svært at afgøre, hvor meget greenstuff skal i sådan en mold. Når jeg rammer ret tæt på det rigtige (uden at bruge for lidt), så får jeg det bedste resultat. Man vender sig til det ret hurtigt :)

3. Vaseline giver mindre pine!

Trods mange tror, at vaseline er ideelt til leg i den brune baggård, så er det faktisk ikke sagen. Vaselinen hjælper med at gøre moldsene nemme at arbejde med om og om igen. Påfører man det 1 gang, så holder laget til rigtig mange støbeomgange!

4. Køb splittet greenstuff.

Man kan få greenstuff som er en lang baconstimmel med blå og gul side om side, men jeg er mest glad for de pakker, hvor farverne er adskilt i hver sin pølse. Apartheid er the shit når det omhandler greenstuff, altså lige indtil det skal blandes.

5. Lav dine molds godt tykke!

Hvis man laver en moldside for tynd, så bukkes den nemt og deraf kommer fejlstøbninger. Et lag på ca. 0,5 cm over figuren fungerer optimalt og gør at molden bliver modstandsdygtig.

6. Lad dine molds stå.

Når man laver molden kan den godt bruge 2 døgn til at hærde. Trods modellerne kan tages ud efter 1 dag, så er den stadigvæk ret blød, og evt. greenstuff som kommes i kan misforme den ret let.

7. Molden er kun 50% af processen.

Ja, greenstuff molds kan lave nogle ok guns, men der skal dælme lægges lidt arbejde i at rense for moldlines mv. bagefter. Hvis man bare ikke døjer at snitte og klippe, så er det nok ikke noget for dig .D!

Håber det giver lidt info i hele greenstuff verdenen :)!

Doktorevil

Vandt en kähler kirke i pakkespil. Min kusine kom til at tabe den på gulvet, hvorefter jeg dømte den til 40k terræn! Glæder mig til jeg har tid og får bygget den om. Den passer perfekt i skala :D!