News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rubber

Frostgrave

Jeg er færdig med mine Frostgrave orcer. De er også posted i skub flere dukker, men der skal nu også lidt billeder op her:

Mvh. Tim

blomkaal

De er super fede, Tim!

Jeg når ikke SFD-udfordringen, men skal også til at i gang med et Frostgrave warband når nu der vil være en lille kampagne til Daffcon. Har fundet min (Chronomancer) Wizard og Apprentice, så nu skal der bare støves nogle fodtudser op :)

rubber

Mange tak, Blomkaal jeg er også rigtig glad for resultatet selv.

En af de ting jeg synes der tager længst tid med det her Frostgrave er næsten at vælge hvilke figurer man skal bruge, der er jo et væld af muligheder at vælge imellem. Der er jo stadig ti dage tilbage før udfordringen slutter, så det kan jo være at du kan nå det med lidt ekstra flid. :) Der er jo også kampagnen her i klubben som tegner til at blive rigtig god.

Daffcon ser ellers ret fedt ud, sådan en weekend med skirmishspil lyder ret festligt. Der er også et par systemer jeg godt´kunne tænke mig at prøve (relics, bushido, Batman mm.)

Mvh. Tim

Master Ciaphas

Det ser godt ud...meeen...hvor er alle de gale gallere og germanere? :-D

Mvh
MC

rubber

Tak skal du have, Jørgen. Germanerne er jo færdige... Gallerne... Ja, de er altså stadig i deres poser, på nær Verkingetorix som er klar på base til maling. 

Jeg synes heller ikke at jeg har set nogen romere på din blog?

Mvh. Tim

rubber

Lion Rampant

Pølser med Sennep.

For mange år siden, en gang i middelalderen, blev Sir Peter Culpepper, første Jarl af Putney, sendt på en diplomatisk mission i Flandern af den engelske krone. Han skulle overbringe et dukument fra kongen til fyrst William, lederen af en lille, men meget stormomsust by, tæt ved den jydske grænse. Desuden skulle han sørge for at holde sig gode venner med Flanderns befolkning og ikke lave mere ballade end hvad godt var...

Men Sir Culpepper var om ikke særligt godt begavet, så temmelig ambitiøs og rede til at gøre et navn for sig selv og diplomati var i hans optik et kvindehverv som der ikke rigtigt var hverken hæder eller penge i. Derfor samlede han sine soldater og gjorde sig klar til at vinde hæder og ære på slagmarken og vise denne fyrst Wilhelm hvad Bangers and Mustard betyder.

Jeg stiller med tre enheder bidowers (super skirmish archers) to enheder foot knights og en enhed riddere til hest

Her leder Sir Culpepper sine mænd mod den lille by der ligger i ly af Das Schloss Nebelwerfer angrebet. De fleste af enhederne kommer frem, mens en enkelt enhed bidowers fejler sin aktivering. Jeg kan allerede mærke at terningerne kan lide mig.

Fyrst Wilhelm (Rasmus 2x4) leder angrebet mod bueskytterne, men de har en skill der gør at de kan trække sig 3" tilbage og skyde en salve. Det er ret hårdt.

Her står fyrst Wilhelm alene efter to enheder bidowers har skudt på ridderne og en omgang nærkamp med ridderne til fods. Længere oppe i billedet er Sir Culpepper ved at komme igennem skoven for at slå på bymilitsen med lange pikes. Riddere er en af de sejeste units i spillet (fordi at de er riddere) men de er også ret ustyrlige, kan man skal man charge og det kan de som regel, så de er lette at lokke i uføre.

Fyrst Wilhelm har Braveheart skillen, der gør at han kun bliver ramt i challenges på seksere, og har i øvrigt pralet med at han vil slå min leder på slagmarken, så han udfordrer til duel, som den hidsige Culpepper tager i mod.
Jeg slår to seksere og Rasmus slår... noget lavt og Wilhelm må tage en uge eller to i sengen.

Pikemændene bliver charget, men er voldsomt svære at komme af med. Og Wilhelms Reiter an fuss gør klar til at komme med i legen...

Sir Peter mener at han har gjort alt det hårde arbejde og at hans mænd nu sagtens kan klare resten selv og trækker sig tilbage fra slagmarken (eller han blev pillet ned af en byge italienske lejesoldaters armbrystpile, men det andet lyder federe).

Det klarer de pålidelige og rigtigt gode Foot knights og de stikker de to huse i brand der giver mig sejren, mens Wilhelms sidste to enheder ser magtesløse på.

Det her var et virkeligt sjovt spil. LR systemet er ret simpelt at gå til og stadig udfordrende nok til at man kan få lidt rynker i panden af og til. Aktiveringsdelen gør at man får godt med sved på panden når man har de virkeligt vigtige rul. Og så er det fedt at lege med riddere og bueskytter. Jeg er i hvert fald frisk på at spille det noget mere, og måske anskaffe mig et par flere enheder.

Mvh. Tim

blomkaal

Quote from: rubber on 08 October, 2015, 13:52:26
Mange tak, Blomkaal jeg er også rigtig glad for resultatet selv.

En af de ting jeg synes der tager længst tid med det her Frostgrave er næsten at vælge hvilke figurer man skal bruge, der er jo et væld af muligheder at vælge imellem. Der er jo stadig ti dage tilbage før udfordringen slutter, så det kan jo være at du kan nå det med lidt ekstra flid. :) Der er jo også kampagnen her i klubben som tegner til at blive rigtig god.

Daffcon ser ellers ret fedt ud, sådan en weekend med skirmishspil lyder ret festligt. Der er også et par systemer jeg godt´kunne tænke mig at prøve (relics, bushido, Batman mm.)

Mvh. Tim

Det er altid en fornøjelse at komme forbi denne tråd :)

Ja, men inden jeg når at få bestilt, modtaget og samlet dukker er deadline nok ved at være nået, desværre. Og så mangler jeg som sagt stadig at finde dukker til det meste af gruppen, så det kommer desværre nok ikke til at ske. Jeg ville vildt gerne lege med i kampagnen nede i kælderen, men der er desværre lidt langt fra Horsens :(

Daffcon's primære trækpunkt for mig er Malifaux Doubles søndag, måske Story Encounter lørdag, og nu Frostgrave fredag. Ellers satser jeg på at prøve noget Epic, og så ellers bare prøve så mange ting som muligt :)

Sonny

Ikke for at hijacke Tims fantastiske tråd, men Daffcon lyder som et projekt for en klubtur :) Og så Salute weekenden efter. Hmm..

rubber

@Blomkaal, det er også rigtigt, jeg havde glemt at du bor i Jylland, så er det lidt sværere at spille med i kampagnen  ;).
Men man kan vist sagtens spille en endagskampagne i Frostgrave, så det lyder som en godt plan til daffkon. Der er også ret god tid til at få lavet en bande at spille med. Ellers kan det være at der kommer lidt til perspektiv til sommer.
Og mange tak for rosen, det er altid rart at få  :).

@Sonny, jeg synes at det er en rigtig god ide at lave en klubtur til en af de mange conner rundt omkring i England eller Tyskland, det burde vel være muligt at samle nogle stykker der kan tage sammen afsted. Det lyder rigtigt hyggeligt, men skal nok varsles og planlægges i helt vildt god tid for at folk kan nå at varsle familier og spare op og tage fri og alt det der kedelige der skal til. Og tak for de flotte ord om min tråd, det er nu dejligt at få at vide.

Mvh. Tim

blomkaal

Jeg satser i hvert fald stærkt på at skulle til Daffcon, og kan godt give besked så snart jeg opdager der er billetter i salg :)

Master Ciaphas

Det der Lion Rampant ser ret så fedt ud!

Hvad er "entry fee" til spillet, sådan ca.?

Mvh
MC

rubber

Tak skal du have, Jørgen. Det er bestemt et fint spil som helt klart er værd at bruge lidt tid på. Min hær på bordet har stået mig i 400.- plastikfigurer fra Perry brødrene, men jeg har også seks riddere til overs. Rasmus har brugt lidt mere, han har metalfigurer, der er lidt dyrere men også har lidt mere karakter. Men andre ord, det er ikke så dyrt endda. Hvis du kigger efter figurer så skal der være seks eller tolv af hver og der er rimelig rig mulighed for at få hvad man nu gerne vil have med, med i hæren. Men kig lidt på brødrene Perrys hjemmeside, der er masser af guf og deres plastik sæt er meget billige.

Mvh. Tim

TwoByFour

Det var et rigtig fedt spil, selvom jeg fik læstelige prygl. :)

Lige for at byde ind omkring det med "entry fee" til spillet, så er der mange muligheder. Hvis man for eksempel snupper Perry brødrenes English Army 1415-1429 sæt, er der 24 archers og 12 men-at-arms. De kan laves til, eksempelvis, 2 enheder af 6 Men-at-arms (foot knights), 1 enhed archers og 2 enheder bidowers. Der bliver 20 point, og et "normalt" spil er 24 point. 20 point er rigeligt til at starte med at spille og lige snuse til systemet, dog, og det kommer til at koste en 20 pund. Lige til at overkomme. :) Jeg tror det er den pakke du har købt, Tim? Og din hær er jo fed!

Hvad man så gør derfra er lidt oppe i luften. Det kan være endnu et plastic-sæt til 20 pund så man har en masse ekstra, eller et par pakker metal figurer. Perry historicals er dog satans svære at stoppe med, så er i advaret.

Maleblog - primært Infinity:     Paint and Procrastination

rubber

Quote from: Taoregorn on 14 October, 2015, 11:41:02
Genialt spil!  ;D

Ja, det er lidt smågenialt.

Ja Rasmus, du tog tævene rigtigt pænt må jeg sige. Du må jo få en revanche en dag, jeg stiller i hvert fald gerne op igen.
Det er netop den pakke til 20 pund som jeg har brugt. Så vidt jeg kan se er alle deres middelaldersæt ret velegnede til Lion Rampant. Og de er altså rigtigt fine at have med at gøre og varierede nok til at man ikke ligger mærke til at det er plastik. Så det kan du trygt gå i gang med MC.

Mvh. Tim

rubber

Verkingetorix, Gallernes konge

Master Ciaphas og jeg skal igang med at spille noget Hail Caesar i 15mm og jeg har en starterkasse med 118 gallere og han har ca ligeså mange romere. For ligesom at komme igang med projektet foreslog jeg at vi skulle entre vores generaler i maleudfordringen, mig med Verkingetorix og han med Julius Caesar, så håber jeg at der kommer lidt mere vind i sejlene. Der er nu kun 116 gallere tilbage og det er ligesom lidt mere overskueligt.
Ham med hornet må jo nødvendigvis være Trubadurix.

Og til noget andet der har redet mig som en mare siden maj, mine kinesiske selvmordsbombere ti Infinity er blevet samlet! Det har taget fire forsøg at klistre arme på de tynde skiderikker og jeg har ragequittet de tre første gange og smidt dem tilbage i skabet hvor de har siddet og grint af mig. Men ikke mere! En ret stor personlig sejr for mig at smøre gesso på dem og gøre dem klar til maling. Dem glæder jeg mig til at prøve.

Mvh. Tim

Master Ciaphas

Ovra for novra, hvor er han fed!

Jeg er kommet så langt, at jeg har fået limet Caesar og en centurion på en base og limet sand på ligeså. Planen er, at få dem malet søndag :-)

Ihvertfald vil jeg se frem til at føre Vercingetorix til Forum Romanum og lade skarpretteren besøg ham i Tullianum...

Mvh
MC

rubber

Tak skal du have, Jørgen, jeg tror også at det bliver ret godt når jeg kommer i gang med alle hans venner. Lige nu virker det lidt uoverskueligt når jeg kigger ned i poserne med gallere der skal renses og have boret hænder ud til spyd og alt det der, men jeg tror at jeg starter på det på mandag og så bare tager lidt ad gangen til jeg har det hele på baser. Derefter er det nemlig rimeligt let altsammen. De maler jo næsten sig selv.

Mht. skarpretteren i Tullianum, så tænk på det når du ligger for fødderne af Pomeius statue på idus.

Mvh. Tim

rubber

Malifaux - Showdown i Rogue City

Her i onsdags talte Søren Thunderlegs og jeg om Malifaux, han havde fået nogle nye figurer og havde prøvet spillet en enkelt gang, jeg har prøvet spillet to gange og mente at det kunne vi sagtens finde ud af, reglerne er jo simple nok... Opfyldt af samme ånd der sendte Challenger ekspiditionen afsted sagde jeg "bare lav en 35 pts liste så finder vi ud af det hen ad vejen, det hele står jo alligevel på kortene. Alt det i regelbogen er rimeligt simpelt."

Sørens heksejæger crew med Sonnia som master.

Ophelia (bag lokumsskuret) og hendes bande.

Vi starter med at trække nogle scemes (ikke noget med mission, det er alligevel ikke så vigtigt). Jeg får plant explosives (der fejler totalt) og en hvor jeg skal have Pere Ravage hen at slå på Samael Hopkins, og Søren trækker noget med at plante scemes nede på min halvdel og noget andet han ikke lykkes med heller.

Et par almindelige gremlins begynder at liste sig frem langs saloonen... Og finder ud af at det faktisk passer hvad de siger, hende Sonnia er ret hård. Ildkugler og alt muligt.

Rami får et skud ind på Sonnia. Læg mærke til den lige linje fra Pere til Samuel. Pere har en ret lang charge radius når han får en ekstra action og jeg måler mange gange for at se om han kan nå. Det kan han ikke denne tur...

Så for at være flink rykker Søren ham lige fire tommer frem. Det ender med at de begge springer i stumper og stykker og jeg får mig et point for at opfylde en sceme.

En witchling stalker løber frem inde på midten alene mod Ophelia og Francois... Og bliver skudt i smadder. De har ellers en sej skill der gør at de løber frem når de får skade og giver fire counters når de slår og dør. De er i det hele taget ret hårde de stalkers.

Sørens executioner lunter frem mod mig. Jeg ved ikke lige hvad den gør, men den ser farlig ud så jeg pløkker ham ned med Ophelia. I bagklogskabens lys skulle han nok have gået sammen med nogen... og gemt sig lidt, men hey vi prøver at lære at spille det her.

Sonnia tryller en af mine døde gremliner om til en witchling stalker, der ligger en sceme counter. Ret sej ability alligevel. Dette er ret vigtigt.

På den anden side af bordet går en stalker amok og giver alle skade og fire tokens. Fire tokens gør ikke andet end at man mister et ekstra hitpoint når turen er slut og man kan ikke gøre noget ved det. CVool nok. Stalkeren går dog ned til skud og knojern til sidst.

Fordi Ophelia har fire counters på sig behøver Sonnia ikke line of sight og ignorerer cover med sit skyde angreb, hvilket virker ret fair... Hun er jo hård.

De ender spillets tur fem med at tage hinanden ud! Ophelia skyder ret meget på Sonnia som går ned og går derefter selv ned til de mange firecounters hun har fået.

Da støvet har lagt sig har vi begge et point for vores sekundære missioner og... har lige glemt at spille en primær mission. Jeg har Francois og Rami tilbage og Søren har en Witchling og en purifying flame (som vi aldrig helt fandt ud af hvad kunne) og vi besluttede os for at det var en uafgjort.

Der er ingen tvivl om at det var en lærerig omgang og det var rigtigt godt at have Sonny  i nærheden til at opklare spørgsmål og forklare ting som måske er lidt specielle. Vi lavede en masse fejl og kommer nok til at lave flere næste gang, men et sjovt spil var det da. Og det tog ikke mere end to og en halv time at spille, så det bliver bedre hver gang. Til næste spil vil jeg prøve at finde min regelbog (som jeg var sikker på lå nede i klubben, men som så nok er oppe på loftet) for at gøre det lidt mere rigtigt og måske være lidt bedre forberedt. Men sjovt spil og jeg skal klart have nogle flere. Måske med mit malede Ramos crew? Skal bare lige have kort til ham.

Mvh. Tim

Thunderlegs

Takker for spillet har sjovt nok, men må indrømme de første to ture gav det ingen mening, men så kom man lidt mere ind i det og kunne faktisk ligge en plan...

Jeg er lidt bittert over jeg ikke bare plantede en marker istedet for at give en masse skade til din Leader, men lærte en del og vil da rigtig gerne lege en anden gang.... Det er jo ligesom at læse hvis bo havde skrevet med alt det broken drilleri der er fra din side i forhold til sonnia:)

rubber

Ja, jeg kunne godt se at du var lidt væk i starten, men det gik jo helt fint til sidst. Jeg er også frisk på at spille noget mere, måske i morgen samme tid? (send pm hvis det er). Jeg tror at det bliver bedre næste gang, når nu vi er eksperter til det. Og så skal jeg jo også gerne tæve dig i et eller andet på et tidspunkt.

Det er vel altid sjovere at give nogle tæv i stedet for at løse missioner? Men ja, man skal hele tiden huske missionen i det her spil, det er ret afgørende.

Jeg synes ikke at jeg tuder så meget over Sonnia, der var bare et par gange hvor jeg tænkte "Wow, det var hårdt!" når du hev nogle nye triks ud af ærmet. Jeg vil jo helst selv have dem der er allersejest til alt.

Mvh. Tim

Silva

Super cool cowboyder-by i spillede på :D

Selv om spillet bar præg af mange begynderfejl lød det som et sjovt spil - og det tæller jo højest.

Nu er I jo begge klar til spilledagen den 1.! ;) Jeg regner med at tage Colette og tryllekunstnerne med så dér skal I se hvordan man kan kegle forvirret rundt med sit crew... Hun virker nemlig svær at spille men dog megasjov... Noget med en masse schemecounters  allevegne der kan bruge til tøsernes tryllekunstner, sceneshow, forsvindingsnumre, booste angreb og selvfølgelig schemes. Glæder mig til at prøve hende :)

- Freddy

blomkaal

Quote from: rubber on 18 October, 2015, 16:00:10
Jeg vil jo helst selv have dem der er allersejest til alt.

Never-filth. Eller Colette ;)

Silva

Quote from: blomkaal on 20 October, 2015, 12:14:21
Quote from: rubber on 18 October, 2015, 16:00:10
Jeg vil jo helst selv have dem der er allersejest til alt.

Never-filth. Eller Colette ;)

Please do explain  :o For som jeg ser det på papiret får Colette og tøserne bøllebank, hvis de vover sig i kamp... Så de vinder primært på tricks og scheme marker-point? Men jeg har måske overset noget?  :)

merlin

Som nævnt fedt med battlerep.
Er også enig i at spillepladen er fed, og cowboy hytten er jeg vild med :)

Nå men nu skal du jo igang med infinity igen.
Vi skal have nogle flere battlereps med Ninja tøserne...