News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

blomkaal

Quote from: Silva on 20 October, 2015, 12:23:29
Please do explain  :o For som jeg ser det på papiret får Colette og tøserne bøllebank, hvis de vover sig i kamp... Så de vinder primært på tricks og scheme marker-point? Men jeg har måske overset noget?  :)

Prompt.

Anarion

Quote from: blomkaal on 20 October, 2015, 23:10:28
Quote from: Silva on 20 October, 2015, 12:23:29
Please do explain  :o For som jeg ser det på papiret får Colette og tøserne bøllebank, hvis de vover sig i kamp... Så de vinder primært på tricks og scheme marker-point? Men jeg har måske overset noget?  :)

Prompt.

Teknisk set korrekt, men trikket er, at man ikke nøjes med at tage Colette og hendes skanks med, hvis strats og schemes lægger op til vold. Favorit arcanist models i voldsrollen er Howard (!!), Josh og Mech Rider, hvor sidstnævnte hjælper med at uddele scheme markers også.
Især hvis man prompter Josh til en fokus, så han kan tage sit (2) AP angreb, så kan det gøre rigtigt ondt (min stakkels Jack Daw tog 24 wounds på den bekostning sidst jeg mødte Colette - og overlevede kun takket være en Nurse).

Hvis man endelig vil holde sig til Showgirls, så kan Coryphee slås ganske acceptabelt.

blomkaal

Quote from: Anarion on 21 October, 2015, 11:11:07
Teknisk set korrekt, men trikket er, at man ikke nøjes med at tage Colette og hendes skanks med, hvis strats og schemes lægger op til vold. Favorit arcanist models i voldsrollen er Howard (!!), Josh og Mech Rider, hvor sidstnævnte hjælper med at uddele scheme markers også.
Især hvis man prompter Josh til en fokus, så han kan tage sit (2) AP angreb, så kan det gøre rigtigt ondt (min stakkels Jack Daw tog 24 wounds på den bekostning sidst jeg mødte Colette - og overlevede kun takket være en Nurse).

Hvis man endelig vil holde sig til Showgirls, så kan Coryphee slås ganske acceptabelt.

Præcis. Blodpletter er så fandens svært at få ud af silke, så hvorfor skulle man selv slå på tæven når man har folk til det, og ovenikøbet gør dem bedre til det? Andre mål skal skøgerne nok klare.

Obeys gør dig, indirekte, "allersejest til alt", da du tager modeller som er gode til det de skal gøre, og får dem til at gøre det mere. Prompt er specielt stærk (grænsende til broken, efter min mening), sammenlignet med andre mestres inkarnation.

rubber

Infinity - yo jing

Jeg er blevet ret tændt på Infinity igen og har fået malet mine selvmordsstraffefangekinesere.

Celestial guard fyren er med i baggrunden for at vise at jeg har "omvendt farveskemaet og viser at han har en remote til at springe dem i luften.

Quote from: merlin on 20 October, 2015, 22:21:35
Nå men nu skal du jo igang med infinity igen.
Vi skal have nogle flere battlereps med Ninja tøserne...

Jeg er meget enig, Merlin, det er for længe siden at jeg har fået spilet Infinity. Det er lidt tilfældigt hvad jeg lige får spillet nede i klubben, det falder jo også lidt sammen med hvad der lige er nogen der har lyst til at spille den dag. Jeg vil jo helst spille det hele, så det med fokus... Men det har vi vist været inde på. Du kan jo kigge ned i kælderen fredag aften og tage et spil med mig, så er der jo noget at skrive om.

Mvh. Tim

rubber

Infinity - Yo Jing

Quote from: rubber on 27 April, 2015, 08:24:00
Jeg er egentlig ret hooked på Infinity nu. Det er et fedt system, meget actionpræget og intenst. Det eneste der taler imod det er at jeg ikke rigtig vil være med til våbenkapløb halløjet, det gider jeg simpelthen ikke.

Screw that, nu vil jeg have mindst en af hver til Yo Jing. Eller jeg har i hvert fald en lang ønskeliste nu. Og det hjælper ikke på det at jeg bare kan cykle ind i Faraos og købe det med mit i forvejen mishandlede hævekort.

Motorcyklerne var egentlig ikke så slemme at samle som jeg havde frygtet, selv om jeg bandede ret heftigt en gang eller to de par timer det tog. Til gengæld er de bare fede at sidde med og male og det tog heller ikke ret lang tid at få dem dolket til med maling. Jeg er selv ret glad for resultatet, i forfold til tiden, så nu skal jeg have mig et af de der suits med en magnetisk tungkanon som næste projekt. Og nogle tigersoldater, dem må jeg også have nogen af.

Mvh. Tim

Silva

Godt nok nogle fede bikes...

Bikes og Colonial Marines-agtige grunts er nogle ret heftige Infinity-lokkeduer.

rubber

Ja tak, der er meget lækkert til Infinity. Du skal bare lige starte, det koster ikke ret meget... (til at begynde med).

Mvh. Tim

TwoByFour

Arh men det ser jo fedt ud Tim!

Dem glæder jeg mig til at skyde i smadder, du må enten dukke op onsdag aften nu hvor vi har fået fast spilledag til infinity, eller også må vi lige finde ud af det.  :D
Maleblog - primært Infinity:     Paint and Procrastination

rubber

Tak skal du have, Rasmus. Jeg glæder mig også meget til at få dem på bordet snart og bare spille lidt Infinity. Nu har jeg jo også snart nok til at jeg kan skifte ud på alle pladserne og lave en masse platte lister. ;)

Jeg har det lidt svært med at komme onsdag om aftenen, men hvis du har mulighed for det kan det blive onsdag formiddag? Eller torsdag formiddag? Send en PM hvis det er.

Jeg så lige ovre på din blog at vi også snart skal spille lidt Ronin, det ser jo kæmpe fedt ud. Det ser jeg også frem til at prøve.

Mvh. Tim

Silva

Damn you, Tim!

Nu har jeg taget mig selv i at kigge på USAriadna-folk to gange på Infinitys hjemmeside!!!

PS. Forstår ikke helt at den store startpakke indeholder en USAriadna-gut på bike, men jeg kan ikke finde bikers til salg ellers i hjemmesidens butik? Findes der MC tropper til USAriadna eller gør der ikke?

Hvor meget er der typisk i en almindelig slagstyrke? Antal figurer?

merlin

Det er rent øjeguf med de der Ninja tøser Tim, der er kun tilbage og sige forsæt :)

Silva@ du skal regne med at der bliver brugt ca 10-15 figurer ialt (300 point lister) alt efter hvad du vil spille.

Motorcyklisterne er lige udkommet i den pakke du nævner, tror ikke du kan købe dem løst endnu, det er nok derfor du umiddelbart ikke kan finde dem :)
Der er kun og sige, du kan roligt starte med dette spil, det fungerer rigtig godt spilmæssigt, og det er lækre figurer, så....

rubber

Mange tak, Merlin. Jeg klør på og maler videre når jeg får købt mig nogle flere figurer til spillet. Jeg har et spil med 2x4 på torsdag, så det kan være at der lige skal laves lidt mere til der. Jeg har meget fidus til de der suits og tigersoldaterne kunne jeg godt bruge en eller to af. Mere ninja.

Freddy, det er bare med at komme igang med at spille det. Den starterpakke er bare superfed og der er vist også nogle ret gode ting i, lister og startregler og sådan noget. Jeg er selv ret fristet af den må jeg sige. Ellers har Sonny fået gjort Icestorm pakken færdig, så du kan prøve spillet med malede figurer og det hele.

Mvh. Tim

Silva

Jeg kunne godt finde på at anskaffe mig USAriadna Grunts pakken - mest for at male dem. Og så se hvad der sker derfra.

rubber

Infinity - Yo Jing

Karateklanen

Jeg fik lige taget et par gruppebilleder af mine figurer til Yo Jing indtil videre. Jeg har regnet mig frem til at der er ca 308 points i alt, så det er jo en god start.

Quote from: Silva on 25 October, 2015, 23:53:25
Jeg kunne godt finde på at anskaffe mig USAradnia Grunts pakken - mest for at male dem. Og så se hvad der sker derfra.

Det lyder som en god plan, Freddy. Infinity er det nye heroin.

Mvh. Tim

rubber

Age of Sigmar

Så fik jeg mig endelig et spil AoS i lørdags, mod Thomas Kyrsting. Jeg havde en lille bande empire knights anført af en ogre og Thomas spillede vampire count. Jeg havde drukket ca. otte hof på det tidspunkt, så jeg har ikke en detaljeret battlereport, men vil bare lige skrive om mit første indtryk af spillet.

Thomas havde en fin unit på 30 skeletter, der fik lov til at charge i tur to, og når de gør det, så ruller de 120 terninger! Det virker som meget synes jeg, men det meste af spillet gik med af kaste enheder mod skeletterne mens hans flagermus og zombie ogrer rydde lidt op og Counten drillede lidt. Jeg blev rimeligt hurtigt tablet og det var så det...

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om AoS, baseret på det ene spil, også fordi at jegt ikke husker det så godt. På den ene side er det jo meget sympatisk at man kan spille hærslag på en lille times tid, på den anden side virker det lidt for simpelt...
Det med balancen kræver lidt afstemning af forventninger og lidt ide om hvad de forskellige ting gør. Thomas havde nok godt kunne nøjes med 20 skeletter, men vi vidste ikke helt hvor vildt det kunne være. Jeg tror at jeg skal prøve lidt flere spil uden bajere før jeg er helt med på vognen/har afskrevet det helt. Lidt sjovt var spillet da, så tak for intro til Thomas, der også kun havde prøvet det tre gange før.

Mvh. Tim

Mvh.

Overhamsteren

Jeg har ikke prøvet Age of Sigmar endnu så på en måde har jeg da lyst til at prøve det, men må jo nok sige at jeg synes det virker som et ligegyldigt spil, så måske er det ikke lige mig der vil få dig med på vognen. :D
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

rubber

Ja, jeg prøver at holde et åbent sind omkring det, det kan jo være at det kan noget jeg ikke lige kunne se gennem mine beergoggles, men når jeg holder AoS op mod andre systemer der er derude, så virker det måske en anelse for light. Jeg tænker lidt at man kan tweake det lidt med f.eks. nogle gode missioner og alternativ aktivering af units og hvad man ellers kan finde på.

Det skal nok prøves et par gange mere. Det gode er jo at det ikke tager så lang tid.

Mvh. Tim

Silva

Quote from: rubber on 27 October, 2015, 08:01:23
når jeg holder AoS op mod andre systemer der er derude, så virker det måske en anelse for light.

Nu har jeg ikke prøvet det endnu, men jeg er meget positivt stemt over for AoS af netop den årsag. Der er flere systemer derude, der efter min mening opfylder behovet for mere detaljerede battles. Det er rigtig rart at have et system, man kan lege med, når man bare vil have nogle fast-paced slag (har jeg fornemmelsen af man får; har jo som nævnt ikke prøvet det endnu).

rubber

Malifaux - Rogue City hustle

Søren og jeg fik os endnu et spil Malifaux i RT den anden dag for ligesom at holde vores regelkendskab op to scratch og for at prøve om vi kunne gøre det mere rigtigt denne gang. Vi ligger godt ud med at have en mission, vi skulle være inden for seks af lygtepælen for at score points, og vi havde et par gode scemes. At man kan spille med forskellige missioner var i mit baghoved, men keep it simple, som man siger.

Søren mens han stadig kan smile

Jeg spillede med det samme crew som sidst, mens Søren havde byttet sin executioner ud med en mexicaner med sombrero og sværd og pistol som var lidt mere alsidig, han gav nogle buffs, skød godt og slog også fint i nærkamp. En festlig fætter som man siger.

Vi rykker lidt forsigtigt frem. Søren skulle dræbe min dyreste figur, Rami eller Francois for tre VP, så jeg forsøgte at gemme dem lidt. Det gik ikke så godt og Francois måtte ride mod solnedgangen uden at have gjort det store. Søren er forude på point og er ret aggressiv.

Jeg tænker at jeg ikke kan fedtspille den hjem og Sonnia har stukket snuden for langt frem og jeg kaster Pere Ravage efter hende. Han får givet hende lidt skade og hun giver ham lidt tæv turen efter og han løber 4" væk. Jeg har hidtil spillet squeel reglen som noget man selv kunne vælge, men det er vist ikke rigtigt tilfældet.

Pere står rigtigt skidt nu, men thats life. Han tager lidt ild, i stedet for at de andre bliver skudt på (han er lidt afskrevet når han charger, så håber jeg bare at han laver lidt ballade).

http://i847.photobucket.com/albums/ab34/rubber17861/Mobile%20Uploads/image_zpsoycdeqze.jpeg

Jeg får ryddet op inde på midten. Mexicaneren (uden maling på) bliver skudt væk og jeg får VP fra ca tur tre med to figurer. De fleste af Sørens Witchling stalkers ryger også væk. Han mumler noget om at lave nogen flere...

Insane bravery eller man of the match? Begge dele

Sonnia er langt fremme, det er noget med et af Sørens scemes er at komme ned på min halvdel og ligge nogen counters, og jeg tænker at det er bedre at springe på hende end at hun springer på mig og charger en almindelig gremlin ind hende og håber på det bedste. Han laver ikke en skramme i hende, men gør dog at hun står og slår ud i luften en hel tur. Her brænder jeg en masse kort af for at holode ham i spillet.  Gremlinen som fra nu af hedder Jethro, lader livet, lige i tide til at Ophelia kan skyde de sidste par wounds af hende.

Samael Hopkins og Ophelia har en lille shootout, men ingen dør af det og jeg rykker lidt rundt og ligger de sidste scemes og vi tæller op, og det viser sig at jeg har lært at huske på missionen. Spillet ender 11-5 (sådan ca.) til mig. Jeg synes at det var et godt spil og det var rart endelig at få Søren ned med nakken efter vores spil Dystopian wars. Jeg synes at jeg er ved at have nogenlunde styr på det grundlæggende, så er der selvfølgelig en masse fine nuancer som skal på plads, men spillet flyder meget godt for os begge nu. Søren har så bare det handicap at han har lært spillet af mig og det er ikke det bedste udgangspunkt for ham, da jeg også har skulle holde styr på en masse ting selv.

Mvh. Tim

blomkaal

Godt at se gamle Tordenben endelig har fået øjnene op for et ordentligt system ;)

Thunderlegs

Haha ordentligt system:). Den var god... Men takker for endnu et hyggeligt spil, følte det var temmelig lige to ting hvor det var vigtigt for mig gik den anden vej og derved fik du den sejr... Sådan et godt spil skal være næsten tæt til de sidste, selvom det endte med en klar sejr til dig.

Men så må vi se om vi har gjort alt forkert d.1!

rubber

Hail Caesar

Jeg fik taget mig sammen til at lime mine gallere på baser i onsdags, og det var faktisk ikke så slemt som jeg havde frygtet. De har ellers ligget i dvale siden august tror jeg, men uoverskueligheden af at rense så mange figurer og andre projekter har skubbet dem lidt i baggrunden. Men nu er der blod på tanden og de bliver nok malet i år regner jeg med. Hvis ikke at Infinity stjæler al min hobbytid, det trækker ret meget for tiden.
Jeg er gået efter nogle lidt tættere befolkede baser, seks mand på hver og synes umiddelbart at det ser lidt federe ud end med kun fire på hver.

Quote from: Thunderlegs on 28 October, 2015, 19:40:29
Haha ordentligt system:). Den var god... Men takker for endnu et hyggeligt spil, følte det var temmelig lige to ting hvor det var vigtigt for mig gik den anden vej og derved fik du den sejr... Sådan et godt spil skal være næsten tæt til de sidste, selvom det endte med en klar sejr til dig.

Men så må vi se om vi har gjort alt forkert d.1!

Om det er et mere ordentligt system end så meget andet ved jeg ikke rigtigt, men jeg synes at det er et godt system at være lidt kompetetiv i og så er det nu ret sjovt. Jeg synes også at det var et ret tæt og sjovt spil. Jeg er meget spændt på hvad du lærer om spillet på lørdag. Vi må jo lige tage et spil mere efter at du er blevet ekspert.

Mvh. Tim

Overhamsteren

Ser godt ud med 6 på hver base :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

merlin

produktiv som altid :) jeg tager hatten af for dit arbejde...

rubber

Mange tak skal i have. Jeg glæder mig meget til at se det med maling på, så jeg håber ikke at jeg bliver for distraheret i de næste par måneder.  Altså bortset fra de Infinity ting jeg skal ind og købe på mandag.

Mvh. Tim