Rise of Warlords X - Tournament Prep og Battle Reports

Started by Lerbrandt, 12 October, 2015, 00:49:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lerbrandt

Nu hvor GF er ovre skal vi se frem til Rise of Warlords, hvor der spilles med Consuela AS. Det er en hel anden boldgade i forhold til hvad man stiller, så føler jeg nærmest skal male helt ny hær! Jeg vil umiddelbart stille Chaos Space Marines fremfor Khorne Daemonkin, da jeg syntes compen til CSM er superfed, der gives rig grund til at stille Kharn og Hellbrute f.eks.

Listen ser umiddelbart således ud:

Chaos Space Marines Combined Arms - 1314
HQ Warlord Kharn the Betrayer - 160
HQ Chaos Lord, Axe of Blind of Fury, Chainsword, Meltabombs, Sigil of Chaos, Juggernaught of Khorne - 170
Troops 8 Berzerkers, Power Fist, Lightning Claw, Icon of Wrath - 217
Troops 10 Cultists - 50
Elite Hellbrute, Twin-Linked Lascannon - 125 (50pts counts toward Troop requirement)
Fast Attack 6 Chaos Bikers, Mark of Khorne, 2 Meltaguns, Power Fist, Icon Wrath - 207
Heavy Support Maulerfiend, Lasher Tendrils - 140
Heavy Support Land Raider "The Kharn Mobile", Dirge Caster, Extra Armour - 245

Khorne Daemonkin Allied Detachment - 335
HQ Bloodthirster of Fury - 250
Troops 8 Bloodletters, Bloodreaper - 85
Elite 5 Possessed - 0 (Too dumb to field)

Listen er true Highlander, there can be only one! No spam, bare en masse bisser der skal ind og slås, og som indenfor Consuela AS'et nok er nogle af de mest hårdtslående. Jeg er i tvivl om jeg skal bringe en D-thirster, da den normale bloodthirster kan være lidt slatten, men tror han vil gøre et fint job, initativ 1 på D-thirsteren kan også være et kæmpe problem, og der vil jo ikke være knights der vader over det hele i Consuela så D kan være overkill. Jeg skal lige playteste det før jeg bestemmer mig, i så fald ville jeg være nødt til at tage flere cultister da der ikke ville være plads til bloodletters i Allied Detachment.
Alexander Lerbrandt
40k: Khorne Heretic Astartes
Khorne dedikeret blogboard kan ses her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=873.0

Waaargh

Med lidt held kan du komme op og bokse med nidder. De har jo indbygget boksemestre i deres tunge enheder.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Omalley69

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Lerbrandt

Har besluttet mig for min endelige liste til Rise, er super hypet og super stresset om at få det hele malet, men syntes hæren vil se "striking" ud på bordet, og tror også den er rimelig kompetent. Jeg savner min helldrake men D-Thirsteren er malet, har nok at nå uden at tage ekstra ting som en helldrake ind:

Khorne Daemonkin Combined Arms Detachment - 1650
HQ Chaos Lord, Axe of Korlath, Power Fist, Sigil of Corruption - 185
HQ Chaos Lord, Power Fist, Ligthning Claw, Sigil of Chaos, Blood-forged Armour, Juggernaugth of Khorne - 235
HQ D-Thirster - 275
Troops 8 Berzerkers, Champion with Power Fist and Icon of Chaos - 202
Troops 8 Bloodletters, Reaper - 85
Troops 8 Cultists, Shotgun - 60
Troops 8 Cultists - 58
Elite Hellbrute, 2 Power Fists with in-built Heavy Flamers - 0 (130)
Fast Attack 5 Flesh Hounds - 80
Fast Attack 5 Flesh Hounds - 80
Heavy Support Kharn-Mobile, Combi-Melta, Extra Armour - 250

Min liste er låst, så bring it, Thomas Gade! ;)
Alexander Lerbrandt
Khorne dedikeret blogboard kan ses her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=873.0

Omalley69

Min Warlord tæver dine Hq...det bliver spændende.

One hive mind to rule them all!
(????)?????*(???

Lerbrandt

Jeg må desværre gå tilbage på min liste som jeg sagde jeg havde låst, kan ikke nå at male chaos lord på fod, blandt andet så nu tager vi det med der er malet:

Khorne Daemonkin Combined Arms Detachment - 1320
HQ Chaos Lord, Power Fist, Axe of Khorne, Sigil of Chaos, Blood-forged Armour, Juggernaugth of Khorne - 250
HQ D-Thirster - 275
Troops 8 Berzerkers, Champion with Power Fist and Icon of Chaos - 202
Troops 8 Bloodletters, Reaper - 85
Troops 8 Cultists, Shotgun - 60
Troops 8 Cultists - 58
Elite Hellbrute, 1 Twin-linked Lascannons, Power Fist with in-built Heavy Flamer - 0 (140)
Heavy Support Kharn-Mobile, Extra Armour, Combi-Melta - 250

Gorepack Formation - 330
Fast Attack 8 Hounds - 128
Fast Attack 3 Chaos Bikers, 2 Meltaguns, Meltabomb - 101
Fast Attack 3 Chaos Bikers, 2 Meltaguns, Meltabomb - 101

Jeg tror også listen er bedre, bikes i stedet for chaos lord, der var for mange point i den der land raider, nu kan jeg bedre poppe tanks og holde objectives. Skriver battlereports mandag dagen efter!
Alexander Lerbrandt

shamanen

Kan du så få den D-thirster væk... ;)

Ellers en meget spændene liste, glæder mig til at se hvordan den klarer sig.. :)
The Waaagh are a cross between a mass migration, holy crusade, looting party and pub crawl, with a bit of genocide thrown in for good measure.

Looking for 40k team to join - have nurgle daemons, chaos knights and orks!

Omalley69

(????)?????*(???