torsdag i Faraos

Started by Kloen, 30 November, 2015, 11:52:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kloen

Per og jeg mødtes i Faraos i torsdags til 3 spil.

SPIL 1

Per stillede:
30 AOU029D Ultron-8 (Drone)
30 AOU029D Ultron-8 (Drone)
80 NFAOS037 U.S. Agent
25 FFGOTG006R Lockjaw
90 JLTW049R Sinestro
25 WOL068P Predator
5 NFAOSNFID-007 S.H.I.E.L.D. Level 7
5 WKMVID-008 Shang-Chi
5 FFOAAUID-100 Hank Pym
295

Mod mine
6 FIR100 The Book of the Skull
3 FIR107 Angrir's Hammer
3 FIR106 Nul's Hammer
3 FIR201 Skadi's Hammer
3 FIR104 Greithoth's Hammer
107 JLTW068 Gluttony
45 SMWW6-004 Hawkgirl
110 DP036 Bullseye
20 FI301 Splitlip
300
(jeg kunne ikke finde min Splitlip, så Dagger var stand-in)

Per vandt map og sendte os en tur i banken:

Per rykkede ud i en umiddelbar helgardering:

Så jeg skyndte mig at rykke counter mens jeg delte hammere ud:

Per brød gennem væggen for at få kål på min Splitlip, men Bullseye havde +1 i MV, hvilket Per havde overset, og running shottede ned for at beskytte dværgen Kort efter stillede Sinestro sig tæt på skranken, hvilket var en fejl:

For det lugtede Hawkgirl, og med sit 3-sidestep og charge fløj hun ned og nakkede Sinestro, hvilket betød at Gluttony fik sin Quintessence igen og straks joinede kampen:

Som det kan ses på billedet prøvede Per at hive Shang-Chi ind, men missede sit attack, og kort efter gjorde jeg rent bord (efter at have kørt Book of Skulls op til de sjove clicks hele 2(!) gange på 1 spil.

Sejr mig og 1-0

SPIL 2

Her stillede Per:

40 AVAS020 Juston Seyfert
200 WKM-G003R Sentinel (Captain America)
5 AOUAUID-104 Thor
5 AOUAUID-101 Iron Man
50 FFCW006R Scarlet Witch
300

mod mine:
2 WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
67 JLTW065 Greed
0 HAS101 Mjolnir
107 JLTW068 Gluttony
10 WOLR200.09 Nurse (Green)
75 MOS102R Jor-El
6 WOLR200.14 Sniper Rifle (Green)
25 WOL062P Ion
300

Per vandt map og sendte os en tur i sumpen:

Min Gluttony phasing/teleportede indenfor, mens min Greed sneg sig afsted uden for Pers nøje optalte range

Men jeg havde overset Juston, og Boom-ping-ping var min Greed one-shottet af Cap, så Gluttony rykkede i nærkamp:

Resten af tiden rykkede Gluttony bare rundt og sugede damage til sig (han har vel taget ca. 20 damage det spil alene). Min Jor-el holdt sig i baggrunden med sin sniper rifle:

Min Jor-el holdt sig i baggrunden med sin sniper rifle (som Gluttony kort forinden med en sjettedel chance for succes havde fået lov at låne:

Mit batteri var nu deroppe hvor Gluttony nærmest blev urørlig, så Per skiftede - træt af ikke at kunne skade Gluttony der bare steal energy healede - strategi og mål, men Gluttony fulgte efter:

Egentlig ville Cap gerne heale - men det forhindrer Gluttony inden for 5 felter  ;D

Til sidst fik tog Gluttony imod et slag fra Cap, som eksploderede af Mystics-skaden og efterlod sig 4 onde bystanders:

Gluttony poison-dræbte 1, og satte straks efter de resterende, mens Juston gemte sig langt væk:

Men det var en stakket frist, da bystanders ikke har lyst til at slå på nogen med Mystics  8)
Sejr mig og 2-0

SPIL 3
Vi var nu nået til vores 600-spil hvor Per beefede up:
300 NFAOS052 Hulk
80 NFAOS037 U.S. Agent
100 AOU001 Hank Pym
55 AAOU010 Scarlet Witch
5 NFAOSNFID-007 S.H.I.E.L.D. Level 7
5 AOUAUID-101 Iron Man
50 FFOA006R Captain America
5 AOUAUID-104 Thor
600 Avengers

Mod mine
SMWW6-001 Superman II
70 SMWW6-002 Batman II
95 SMWW6-003 Green Lantern
45 SMWW6-004 Hawkgirl
70 SMWW6-005 Red Tornado
170 SMWW6-006 Doctor Fate
5 ATA118 Wonders of the World
600 Wonders of the World

Her vandt jeg map roll og lod os blive i sumpen

Jeg rykkede ud og forsøgte at gemme mig i noget hindering, men Pers vanvittige range med Cap på holdet gjorde at min Doctor Fate hurtigt var truet:

Positioneringsmæssigt var dette det sjoveste spil, da map'et virkelig føltes i live:

Min Superman endte på sine vanvittige sidste click og jeg koncentrerede mig om at dræbe Giant-Man for at få moral victory:

Hvis ikke Hulk havde været på sit første click ville jeg måske have givet det et forsøg, men med et 300 point monster top-click og jeg med et hold uden outwit blev det for uoverkommeligt og Per tog sejren og reducerede til 2-1 i mit favør

Hvis Per ikke var fan af Greed er det mit gæt han bliver det endnu mindre af Gluttony (som ignorerer Pulse Wave, Flemming)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

ja, Gluttony var rimelig frustrerende for Cap Sentinel, både mht at give ham dmg og mht blokere min Regeneration. Strategisk tror jeg nu, at jeg gjorde tingene i den rette rækkefølge: først nakke din Greed, så Jor-El og sidst gå efter Gluttony. Ellers havde jeg haft tre figurer at deale med. Men lige mod Gluttony er det ikke en fordel at have en onemanarmy. At min outwit heller ikke virkede (pga Gluts power cosmic), var også en streg i regningen.
I spil 1 havde terningerne meget at sige. At lægge ud med den snake eyes blev min undergang. Men jeg dummede mig nok også mht positionering og taktik.
Spil 3 havde vi begge nogle ikke særligt optimerede hold. Så det matchede hinanden meget godt.

Kloen

Det er et spørgsmål om tid før der kommer nogen med en trait som forhindrer at hive ind via ID cards.
Indtil da er Gluttony my man.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

sikkert, der kommer hele tiden counter game elements. Men de er ikke ubalancerede som batterierne og lignende

Kaime

Tæller ID kort som ressourcer eller hvad?

Kan man bruge dem sammen med et battery f.eks.?

Kloen

Quote from: Kaime on 30 November, 2015, 12:50:56
Tæller ID kort som ressourcer eller hvad?

Kan man bruge dem sammen med et battery f.eks.?
Jeps til dit andet spørgsmål. Pt er de uklassificerede = do what you want

Bartok

ID cards er ikke resources.