News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Søger bissetricks til O&G

Started by Tex Averick, 07 March, 2016, 11:54:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tex Averick

Skal så småt igang igen.

Har en masse grønhuder  der venter på at blive brugt.
Er kun kommet til 60 orcs i unit af 30 5 bred og så gik jeg kold.

Hvad er smart til goblins a formationer?

Er der bissetricks til characters etc

Henneberg

Generelt tror jeg det er en godt ide at din general har et 4+ wardsave og måske står i en enhed der giver +1 LD.
Så kan han fordele ld 10 i en 12" boble.
Overvej at bruge helt normale orker da de ikke skal slås fordi du fylder første række med karakterer.
Hvis du stiller dig 5 bred så kan du komme op på flere ranks end de fleste modstanderen og derved fjerne deres steadfast (eller selv være det).

Såfremt du ikke er mod kanoner kan du jo sætte en orc big boss på warboar på begge sider af din enhed. - Eller en på hver side.
Med Boar og spyd kan han også give en mobilitet til hæren og lave små charges alene mod en chariot, fast cavalry eller andet som main unit ikke så godt kan nå.

Trolde eller flere orks på begge sider kan jo nyde godt af ld 10.

I min vurdering er 2 spear chukkas altid en god billig investering da de rammer det meste på 5+ med S6 og no save... Fed mod steam tanks, større modeller, knights og andet.

Ligeledes er en stonethrower også en fin trussel.

Hvis du vil bruge fanatics skal du være opmærksom på at fast cavalry kan komme hen og hive dem ud af din unit for så at skride igen - sært irriterende.

Jeg har ingen erfaring med Araknarok da jeg ikke har modellen, ej heller mangler squigs. - Tror de ofte er brugbare.

En giant gør sig godt mod TK sphinxer, steam tanks og et par andre ting - han er dog ret svag med T5 ( er selv mere vænnet til T6 hos chaos giants).

Mht. goblins skal du huske at de kan få følge af en orc big boss på boar - LD8. Han kan singles ud af kanoner men der er ofter bedre mål for modstanderen...
- igen kan han forlade dem for at jage...
Goblin units skal nok altid være 5 brede og satse på steadfast. Så må de holde modstanderen indtil du kommer med noget der slår hårdt.

Tex Averick

Dejligt dybdegående forklaring.

Så en wyvern er out da hæren har brug for generalens Ld?

Henneberg

Jeg ville mægtig gerne spille med wyvern!!!
Det er en sjov figur, den spreder mere skræk end den burde og giver en fed mobilitet.

Meeeeeeeeeeeeeeeen
1) den dør nemt til kanoner
2) den dør nemt til magi
3) den dør nemt til anden shooting
4) den dør nok også nemt til et eller andet jeg har glemt her...

Så skal man nok også op i ret mange point for at man kan have en shaman lord + warboss general + warboss på wyvern (mindst 750 her så 3k eller derover)

baloo

Da jeg spillede i 8th edition med min tema hær af goblins fandt jeg ud af følgende.(Jeg brugte pga. en tema hær ikke en eneste ork model.)

Jeg vil tro mange af de punkter jeg peger ud er der hvor man stadig vil finde deres stærke sider.

1. Trolde slår i allerhøjeste grad hårdt men skal bruge leadership bobbel.
2. squigs slår hammer hårdt i forhold til deres point cost. Det er jo en elite dværg til halv pris..
3. jeg fik med nerf battet udelukkende pga. leadreship var for lav i min bobbel pga. at jeg havde en hær uden en eneste ork så vælg en general som orc med en fornuftig leadership hvis du vil.
4. de der cave squigs er fantastiske en på hver side af din bobbel til at beskytte dig med er helt vildt. De skal nok skabe ravage for din modstander når de skal tage seriøst skade af at kunne benytte flankerne.

som der blev nævnt kan man jo nemt slippe afsted med at frigøre dine fanatics men jeg plejede at line op med min horde af gobliner i midten hvor generalen og wizards var godt gemt. Det betød du skulle danse uden om trolde, squig Herbs og ikke mindst dine cave squigs.

Huske på at der sikkert er plads til mere end hvad jeg har nævnt :)

Zephyr

Tænkte at det for god ordens skyld kunne være rart at vide om det er triks til 8th eller 9th du er ude efter?

Malorn

8th edition:
Det er mega vigtigt at få din general ned i en unit med Standard of disciplin, da din inspiring presence så er bedre.
Altid en BSB
Beskyt din general mod Deathsnipes med 4+ og gerne Magic Resist 2.
Savage orcs er gode!
Netters undervurderes.
Hvis du skal have en stooor unit infantry Goblins så overvej at give dem buer og spiderbanner.
Counterintuitivt til deres fluff, så bruger de bedste O&G spillere et gunlineaspekt i hæren. Du så sjældent en turnerings hær, der ikke havde 2 Chukkahs, 2 rock lobbas, 2 doomdivers og 2 manglers.
Snotling pumpwagons er underligt nyttige for gode generaler. Personligt har jeg aldrig fået dem til at virke
Wolfchariots er kriminelt billige. 2 af dem er en god ide.

Magi
Overvej 2 level 4 castere, men hav altid minimum 1 level 4 caster der ikke er night goblin. Level 2 Nightgoblin casters er vilde. Hvis din spilgruppe acceptere Lore of Undeath så stikker de helt af.
Big waaagh: Det hele handler stort set om foot of gork, men combat buffen er god, og hvis du får shamanbuffen der er remains in play, så kast den i tur 1-2 og så glem alt om den indtil du er i combat. Håb din modstander gør det samme.
Little Waaagh: Brug Hand of Gork til at smide dine Manglers ind i fjendens center. Curse of da bad moon er sjældent besværet værd.