Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

rubber

Mig bekendt er der ingen udvidelser til Bushido. Der er et brætspil, Rise of the Kage der har en udvidelse, måske er det den?

Mvh. Tim

Cazino

Ja det er det. Jeg så bare at de også havde Kage Ninja figurer. Men de fremstår ikke som en faction for sig.
Immer weiter Rollo, immer weiter!

rubber

Ninjaerne er en faktion for sig, men de kan også hyres af nogle af de andre faktioner. Det er i øvrigt de samme figurer der er i brætspillet som dem man kan købe til Bushido, de er bare i plastik i brætspillet og nok ikke helt så skarpe idet.

mVH. Tim

Cazino

Ok. Jeg må lige få et spil og se om det er noget man skal have en pakke af.

rubber

Det synes jeg da at du skal! Vi kan jo lige skrives ved i løbet af ugen. Jeg har også en Bane med bande i skuffen til dig, Casper.

Mvh. Tim

Cazino

Jep. Jeg kan nok nå en formiddag i næste uge.

merlin

Quote from: rubber on 16 May, 2016, 09:16:38

Fedt at du vil se nærmere på det, det er et fint spil med mange fine figurer.

Mvh. Tim

Du lokker mig i fordærv.... Uha det er svært at modstå ;D

rubber

Kom ned og få et prøvespil i klubben, Merlin. Det står stillet op og er klart til at spille med de næste par uger. Med kort og regler og det hele.

Mvh. Tim

merlin

Quote from: rubber on 21 May, 2016, 12:43:07
Kom ned og få et prøvespil i klubben, Merlin. Det står stillet op og er klart til at spille med de næste par uger. Med kort og regler og det hele.

Mvh. Tim

Præcis! Det er det jeg mener... I must resist rubber, resist him, resist these models, resist the Playsystem  ::)

rubber

Bushido Temple of Ro-Kan vs. The Ito Clan

Martin og jeg fik spillet et 36 points spil Bushido i torsdags, fuld starterpakke vs. fuld starterpakke. Det starter godt med at vi rykker mod hinanden. Jeg har blandt andet master Ekusa med (ham på skildpadden), som ikke gør så meget selv, ud over at channelle ki frem og tilbage mellem munkene og bønderne. Vi spillede scenariet the Idols (munkefigurerne inde på midten) som man skulle aktivere med en simple action for at claime point for det.

Han kan virkeligt booste munkene, her har Kenko fået et nøk opad (lidt for meget har jeg senere fundet ud af, men det ser ret fedt ud.)

Yumi er også godt boosted og går i flæsket på en temple bushi.

Kenko bruger al sin ki på at få flere angerbsterninger og bruger nul i forsvar.

Det er lidt dumt hvis nu man er fast besluttet på at slå en masse ettere, for så får Bushien (der ikke er så nem at have med at gøre som han ser ud) lov til at slå på dig uden at skulle trække noget fra... Tak for idag Kenko.

Martin claimer et objective, mens bonden holder stand mod Ito (dræbermaskinen). Bønderne er ret fine til at lave små boosts som cost reduction for munkenes ki feats, heale, eller bare gå i vejen for fjendernes sværd.

Her er Yumi og Master Akusa blevet exausted (-2 terninger i melee) mens Chiyo et helt frisk. Jeg håber ikke at Martin ligger mærke til det... Bemærk at Martin har to objektiver i baggrunden.

Det gør han og han slår så godt på skadetabellen at yumi bliver skåret over halvanden gang.

Herefter vælger jeg at sige tak for spillet, jeg har kun Master Akusa tilbage, der er sej nok, men kan ikke rigtigt noget offentivt.

Det var et rigtigt fint spil, der er en del at lære om faktionerne og en del at lære om hvordan spillet hænger sammen. Men vi morede os ret godt med det og der var faktisk ikke meget der skulle slås efter, så når man har grundreglerne på plads er det ret let at spille. Men sværere at være dygtig til.

Jeg glæder mig til mere (har også spillet et spil mod Sonny, der kommer noget op når jeg har tid), Martin har allerede bestilt en Tengu startpakke, dem glæder jeg mig til at møde. Og så håber jeg at der kommer gang i spillet nede i klubben.

Mvh. Tim

rubber

Bushido Ito vs. Ro-Kan

Fra Sonnys og mit spil i torsdags. Vi stiller op på baglinien, scenariet er stadig The Idols som stadig står inde på midten. Jeg prøver mit held med RO-Kan igen og Sonny styrer slangekulten fra Ito.

Vi rykker frem med det meste, Master Akusa og Sakura bliver på baglinien og bruger hele turen på at Focus. Det gør i praksis at man får en ekstra gang Ki i den tur og det er en ganske effektiv måde at tanke sine tryllere op på.

Jeg rykker frem mod de to yderste statuer og Sonny rykker Ito mod det midterste.

Slut på første tur.

Kenko charger Akimoto, mens Chiyo angriber bonden.

Akimoto får stryg mens bonden holder stand! Jeg er allerede ret godt afsted synes jeg.

Kenko ser derefter sit snit til at charge Ito son er i kamp med Yumi. De får ingen bonusser for at være flere da Ito er indomitable og er ligeglad med den slags, men jeg tænker at de godt kan klare ham alligevel, de er begge godt boostede med Ki fra Master Akusa og bonden har sit ki feat der gør Yumis ki-feats en billigere. Hvad kan gå galt?

Der kan gå det galt at Kenko og Yumi tilsammen giver Ito to i skade. Jeg er bare uheldig med mine damage rul. Master Akusa rykker nærmere for at kunne heale lidt, men det er ikke så god en ide, da han bedst skal bruges på afstand af fjenden og langt væk fra kamp.

Kenko står der stadig, men alle de andre er blevet hugget ned. På en enkelt tur. Jeg vælger at sige at jeg har tabt spillet.

Det blev til endnu et nedrelag til Ro-Kan, men de er faktisk ret sjove at spille med. Der er en masse taktik og synergier der sjove med dem og jeg tror godt at jeg kan få dem til at lykkes. Jeg tænker lidt på at få mig nogle flere munke og måske nogle aber til dem så jeg kan skifte lidt ud og på sigt komme på 50pts.

Ito virker også ret stærke, især med de figurer jeg har her. De er farlige alle fem, og jeg skal ikke igonorere nogen af dem. Poison er rigtigt godt til at slide munkene ned med og first strike er altid bare godt, uanset hvilket spil det er i. Ito er lidt af et kampmonster der kan tæve de fleste og er svær at tæve. Jeg vil gerne have en bueskytte til dem og måske en eller to af de der slangemennesker.

Alt i alt er jeg rigtigt solgt på Bushido, det spiller rigtigt let og hurtigt, men der er masser af dybde i det. Jeg skal spille mod Casper i morgen og så må vi se om jeg kan gøre det bedre og rent faktisk vinde et spil denne gang.

Mvh. Tim

Cazino

Nå, jeg ender nok med Prefecture ser det ud til.
Btw, man kan maks vælge tre af sine terninger når man lægger resultaterne sammen.

rubber

Prefecture er også fede,synes jeg. Jeg vil fortsat gerne have en savage wave starterpakke med. Jeg tror at de er ret sjove at spille med.

Godt at du har set det med terningerne, det giver ret god mening. Det var bare lige gået under radaren.

Mvh. Tim

Cazino

Og lige en vigtig ting mere: Tired giver ikke minus 1 terning. Under melee skulle modifiers kan man se, hvad der giver minus terninger. Og armour trækker x fra dit damage roll, ikke fra wounds man tager.
Det kan være tough eller andre gør det.

rubber

Ok, det er jo en rimelig stor ting. Jeg må lige læse reglerne igennem igen. Men fedt at du fanger de ting.

Mvh. Tim

Cazino

Blood of Orochi virker også lidt, ikke meget anderledes. Det ser ud til at det er hele turen man giver poison, men der er nogle fixed værdier, så hvis jeg giver en model 4 counters, kan jeg altså ikke give dig poison 4, men til gengæld 2 poison 2 markers.

Men ja, der er lige nogle ting man skal læse igen og igen og så lige søge lidt på forummet. Men jeg tror hurtigt det hele kommer med.

rubber

Jeg vil nu påstå at vi har gjort poison rigtigt. Der er en meget god gennemgang her (fra Bushido forummet):

http://bushido-thegame.com/forum/kotep-10-0

Mvh. Tim

rubber

Batman - Clayface

Jeg er kommet godt igang med at male Batman figurerne, så godt faktisk at jeg er færdig med Clayface, lygtepælene og kloakdækslerne. Det er gået stærkt, masser af drybrush og wash, men jeg synes faktisk selv at han ser ret fin ud.

Batman er også tæt på at være malet og de koster ca det samme i points, så måske vi skulle tage et spil med bare de to? Bare lige for at teste systemet, Casper?

Mvh. Tim

Cazino

Poison ja. Ikke blood of Orochi.

rubber

Quote from: Cazino on 27 May, 2016, 08:08:31
Poison ja. Ikke blood of Orochi.

Ja, du har ret. Det er godt at vi har et spil på tirsdag, så kan vi få helt styr på sagerne.

Mvh. Tim

Cazino

Et spil med de to tror jeg er godt til at starte op med. Så man lige kan lære nogle af mekanismerne.

rubber

Bushido

Jeg fik også et spil Bushido mod Casper og jeg tog vanen tro temple of Ro-Kan og han styrede slangeklanen.

Bordet efter første tur. Vi rykker begge frem.

Itsunagi Ito charger Yumi og ligger fem terninger i angreb og en i defense, men giver hende kun fire i skade. Hun får dog en poison to counter.

Jeg når lige at tænke at det er op ad bakke igen, da Yumi sparker hovedet af Itsunagi på en tier i damage roll!

Master Akusa får Chiyo til at tænke over livet med et Ki - feat der gør hende Exausted. Meget bbrugbart.

Kenko klarer sig meget fint mod de tre Itoer.

Yumi må dog forlade banen da hun mister sine sidste to hitpoints til en poison counter som hun fik af Itsunagi.

Det samme sker for Kenko, der forinden har taget Chiyo ud. Poison er meget sejt og giver virkeligt et godt boost til dem der har dem.

Jeg tænker at det nok var det, men så går rice farmeren i full on apeshit mode og hakker Sakura ned med et rul på tolv!

Overblik over bordet. Jeg har alle objektiverne.

Bushien tager hurtig hævn og bonden bliver et hoved kortere.

Og her slutter spillet.

Det var sjovt at få temple til at virke som jeg havde en ide om at den kunne og rart endeligt at vinde et spil. Casper har siden påpeget at vi har gjort en masse ting forkert og det er lidt irriterende, men jeg er stadig meget vild med spillet og glæder mig meget til at få nogle flere figurer at spille med.

Mvh. Tim

Draccan

Ser sgu godt ud Tim og tilløks med sejren!

rubber

Quote from: Draccan on 28 May, 2016, 14:10:15
Ser sgu godt ud Tim og tilløks med sejren!

Mange tak, Draccan. Det kunne jo være at du skulle prøve det en dag.

Mvh. Tim

rubber

Batman

Batman er klar til Batman spillet. Det er gået ret stærkt med ham her, cryx bane base, sort wash, bone drybrush og færdig...  Jeg synes egentligt at det er meget effektivt, og ser godt nok ud på spillebordet.

Batfra!

Det er også blevet til tre SWAT politimænd. Også her er det gået stærkt.

Jeg mangler bare lidt på pingvinen og hans crew og så scarecrow, så er det hele klart. Jeg kan godt mærke at det går ret stærkt med de her figurer, men jeg har bare ikke lysten til at sidde og nørkle med dem alt for længe.

Mvh. Tim