News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Kragh går Epic

Started by Kragh, 03 March, 2016, 12:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flannov

Jeg er naturligvis altid klar på at give dig en om kamp kragh?

- Thorbjørn

Kragh

Det må vi jo finde ud af...

Måske vi skulle finde en weekenddag og få spillet noget mere Epic. Måske andre også er friske?
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Testbase til den næste hær.

Næste base snart klar, med blå 'riller'
Thomas Kragh
Se min blog

Waaargh

So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Kragh

Første testmodel til foreningens Dark Eldars. Meget godt tilfreds med det blå, lidt i tvivl om det røde. Måske gøre den mere kraftig og mørkere?

Basen er ikke færdig.

Thomas Kragh
Se min blog

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Waaargh

Teknisk er det godt. Det ligner bare også nidderne.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Lauge

Quote from: Kragh on 04 June, 2016, 19:40:28
Testbase til den næste hær.

Næste base snart klar, med blå 'riller'

Guide or it did not happen!  virkelig en fed glow effekt, meget pænt be om guide... bare en lille en

Lauge
Der skal mørke til for at se lyset.

Kragh

Takker, skal nok lave en lille guide på baserne. Står en røvfuld som er klar til maling hjemme på bordet.
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Quote from: Lauge on 08 June, 2016, 21:55:05
Guide or it did not happen!  virkelig en fed glow effekt, meget pænt be om guide... bare en lille en
Lauge

En lille hurtig en. Er ingen ekspert, men her er hvad jeg gjorde og tænkte:

1: Lav en base. Mit gæt var det skulle være noget mørkt, så glow'en tydeligt kunne ses.
Den males osv. Det som skal gløde males derefter hvid, med lidt ekstra hvid ud rundt om stenen.

2: Airbrush fra oven. Det skal være meget tyndt og farven man bruger skal være lysere end man regner med. Til sidst køres meget forsigtigt rundt med airbrush, rundt om stenen, så også siderne bliver ramt.
Det er vigtigt man rammer jorden, så der kommer lys-effekt på jorden, eller hvad der ellers er tæt på det som lyser.

3: Med hvid laves hvide streger i bunden, for øget lyseffekt. Skulle der være steder som er sorte (havde nogle huller i limen, som var helt sorte) males disse hvide.
Færdig.

Man kunne sagtens gøre det flottere, blende det hvide i bunden mv. Men taget i betragtning af hvor nemt det er at lave og hvor hurtigt det er at lave er jeg yderst tilfreds.
Thomas Kragh
Se min blog

Lauge

Nice! enkelt og effektivt

takker

Lauge
Der skal mørke til for at se lyset.

King_Cuttuk

Det ser sgu meget godt ud det der.

Kragh

Takker.

Der males Dark Eldar. Er gået igang med noget infantry. Har lavet to testere.

Tror jeg foretrækker den som er lidt kraftigere i det røde. (Den uden ruiner på basen) Hvad synes I?

Ved godt det kan være lidt svært at se på billederne, men lyset er ikke fantastisk lige nu.
Thomas Kragh
Se min blog

Corran_dk

Som skrevet i anden tråd:

Quote from: Corran_dk on 17 June, 2016, 20:41:19
Når man kikker på en 6mmm høj figure på en 50+ cm afstand skal der være lidt pang og liv i farverne.

Jeg syntes du skal bruge den kraftige røde.
Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

Kragh

Ligger lide på hospitalet som arvesønnen. Der er gået betændelse i en andengradsforbrænding, som gik i blodet :(
Han er i bedring og håber vi kommer hjem idag.

Inden hospitalet blev der dog malet lidt Dark Eldars, som ikke er helt færdige...

Thomas Kragh
Se min blog

Ravage

Fed hurtig tutorial tak for den,
Fede figurer, især i den skala!

God bedring med arvesønnen.
Quote from: Honsou on 02 February, 2009, 11:50:52
Du er så nørd at jeg føler mig helt normal

Kragh

Så var det idag vi havde Episk hygge i Dragon Factory.
Det var rigtig hyggeligt og med god frokost og is  :D

Alle fik spillet to kampe og vi trak lod om hvem som skulle spille mod hvem.

Stephan havde medbragt Eldars
Søren havde medbragt Necrons
Christian havde medbragt Chaos Marines
Jeg selv havde medbragt mine Nidder

Jeg spillede mod Christian og Stephan. To gode kampe, hvor jeg fik bedre styr på nogle af de "nye" regler jeg havde medbragt i min hær idag - Bombardment og Disruption. Begge regler/ mekanismer fungerer super godt og gav lige mine nidder lidt flere strenge at spille på, med lidt mere skydning.

Min liste var noget i retning af 3 billige swarms
1 Dyr swarm med Dominatrix.
3 gange Harridans
3 Dactylis

En gang blandede billeder fra mine kampe:
Bordene der blev kæmpet på

Første kamp efter deployment

Et billede fra nabokampen

Frække flyvere kommet og lægger pres på mit artilleri

En swarm har taget dækning bag noget fortification

Chaos krigerne rykker forsigtigt frem og lægger pres på nidderne med skydning

Store beslutninger skal tages

Nidderne er blevet presset i bund af teleporting terminators og predators med lidt for meget skydning

Modstanderens dyreste unit

Dominatrix og Harridan går til modangreb på Terminators og udsletter chaos krigerne

En harridan lægger pres på nogle nærkamps chaos krigere med lidt ekstra daemons som lige kom fra the Warp

Flyvere lægger pres på Harridanen ovenfor

Den store kamp sidst i spillet. De to dyreste units mod hinanden + diverse supporting fires

Dominatrixen gør det godt :D

Ikke flere billeder fra den kamp. Mener kampen ender 2-0 til Nidderne

Kamp 2 mod Stephans Eldars.
Hans tropper er bedre taktisk end mine og bedre til at skyde. Han vælger derfor en skrå deployment, for at øge afstanden mellem de sultne Nidder og de skydeglade Eldars

Efter deployment, med de meste af Niddernes hær så tæt på Eldars som muligt, med en enkelt lille swarm og Harridan på flanken

Eldars deployment i hjørnet som de kyllinger de er ;-)

Overview

Målet set fra mit Artilleri

Harridan afmærker sit mål

Eldars rykker frem på flanken og lægger pres på de yderste Nid units

Nidderne er rykket godt frem, så meget de nu kan uden at have hovedet under armen

Eldars unit til 600!!! point indtager bygningen på min højre side, og sender swarmen i en taktisk retræte

Den mægtige Eldar General tænker og lægger planer for hvordan han bedst muligt stopper de sværmende tyranidder som hastigt lægger pres på Eldarne

Eldars er blevet fjernet fra bygningen på højre side, men en enkelt meget frygtløs overlevende wraithguard

Eldars er presset i bund, men har mulighed for at bevæge sig forfærdelig langt

Store beslutninger skal tages

De to Eldar titaner tager objectivet nederst til højre og lægger pres på Dominatrixen med alle deres Macro Weapon attacks. Det skal dog vise sig at Dominatrixen saver 'Like a Boss' :D

Det ender med en stor nærkamp nede i hjørnet med Dominatrix + venner mod de to Titaner. Ender med den ene Titan går ned og den anden breaker og laver en taktisk tilbagetrækning.
Nidderne kan derfor sikre sig nogle strategiske positioner og vinder 2-0 mener jeg.

Tak for en rigtig hyggelig dag :D
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Hvor er denne model fra?
(Ved godt den også har 'kæder' under sig på andre billeder...)

Thomas Kragh
Se min blog

DarkAngel

Speaker to Machines

Quote from: Kragh on 02 July, 2016, 20:19:38
Nidderne kan derfor sikre sig nogle strategiske positioner og vinder 2-0 mener jeg.
Mindst - hvis den fejlede sit 4+ rally ville det have været 3-0... En meget overbevisende sejr, og jeg kan ikke en gang skyde skylden på mine terninger denne gang.

Quote from: Kragh on 02 July, 2016, 20:19:38
Tak for en rigtig hyggelig dag :D
I lige måde - jeg glæder mig til at se hvad der kommer op at stå af Epic-miljø hos jer!  Det er jo alle tiders sted til den slags I har :)
Stephan Dahl

Kragh

Så er foreningens Dark Eldar tæt på at være færdige. Mangler bare at bygge et Vessel of Pain, som er tæt på at være færdig. Derefter maling af smerteskibet.

Thomas Kragh
Se min blog

HM

Hvor kan man finde regler osv?

Kragh

Quote from: HM on 06 July, 2016, 15:18:36
Hvor kan man finde regler osv?

Reglerne findes gratis her:
http://www.net-armageddon.org/page/army-lists

Modeller findes alle mulige steder. Hvis der er noget specifikt må du bare sige til :-)

Giver også gerne et intro-spil, selvom jeg selv også er ny. Ellers er de andre Epic-spillere rigtig flinke og giver helt sikkert også en hjælpende hånd med hvad som helst.

Hvor i landet er du fra?
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Sidste model til foreningens Dark Eldars er næsten færdig.

Et styk hjemmeavet Vessel of Pain, samt WIPs fra byggeprojektet.

Thomas Kragh
Se min blog

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby