News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Giant Fanatic 2016

Started by Renegade, 30 June, 2016, 15:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ville jeg deltage i verdens første (og sikkert største) Warhammer Age of Sigmar turnering med Generals Handbook opdateringen?

Ja - jeg har allerede booket weekenden i Sigmars navn.
31 (25.2%)
Nej - det er sgu en tynd kop te - selvom jeg og mine venner ikke har prøvet det.
71 (57.7%)
Måske - hvis oplægget er stærkt som Khornes Chosen.
21 (17.1%)

Total Members Voted: 123

Voting closed: 30 July, 2016, 16:07:11

Renegade

Hej alle sammen,

For dem som ikke kender mig, har jeg arbejdet for Fanatic i over 13 år og har været med indeover Giant Fanatic lige siden 2003. Jeg har prøvet alle aspekterne af det lige fra:

* Logistikken.
* Lavet terrænet.
* Spillet introspil.
* Deltaget som deltager.
* Støttet op om alle aktørerne.
* Været stand-in.
* Drevet det økonomiske og administrative.
* Designet missioner og regler.
* Kørt rengøringen.
* Kørt butikken.
* Kørt Kiosken.
* Været kontakt person.
og meget meget mere som en del af de utallige opgaver der er, ved at køre et GF.

Det eneste jeg mangler, er faktisk at være frontfiguren på skibet - det har jeg med glæde overladt til Jonas, Rasmus, Asger, Claus, Storm, Gil og Christian (og alle jer andre der ude som jeg ikke har fået nævnt) - men i år, ser det ud til, at jeg skal udfylde de sko. Og tro mig. De er ikke nemme at fylde ud.

Jeg overtager faklen dette år fra Christian Apetri som har masser af andre ting i ilden.

Som der allerede har kørt en diskusion omkring, er hvorvidt GF skal afholdes i år, hvis det skal - om Remisen så fortsat er lokationen eller noget helt tredje.

Det er i vores ønske af afholde Giant Fanatic første weekend i oktober 2016, men...

Det kræver at vi kan få solgt det antal af billetter som der kræves, for at det ikke bliver en ekstra hård omgang, med økonomisk tab og 300 arbejdstimer optil.

Normalt har flagskibet været Warhammer Fantasy. Der har vi solidt haft solgt omkring de 100-120 tickets hvilket har givet grobunden og troen på, at det nok skulle køre rundt, et år endnu. Som de fleste af jer nok ved, er Warhammer 8'th edition ikke længere supporteret af Games Workshop og derfra ikke længere noget der er fokus omkring. Det betyder helt generelt at troen på, om vi kan sælge de 100ish billetter ikke er der og den tro skal vi have for at få den gigant GF administrativt er, til at leve.

Hertil kommer årets joker - Warhammer Age of Sigmar. Nu med Generals Handbook så spillet også kan bruges i turneringsøjemed. Undertegnede har fået fat i bogen fra Games Workshop der udkommer den 23. juli og det ser rigtig godt ud. Faktisk rigtig, rigtig godt. Men, det er ikke nok at jeg og mine hommies syntes, at det er et godt turneringsspil. Jeg skal kunne overbevise jer andre, at det er noget at komme efter, så det kan sælge 60-80 billetter minimum.

Mit pitch er:

* Verdens første og største Warhammer Age of Sigmar turnering med points reglerne fra General's Handbook.
* I bliver de første generaler, der kommer til at spille competetivt med de spritnye regler.
* Alle de gamle/originale figurer kan bruges - uanset om baserne er firkantede eller runde. Man skal altså ikke tvinges til at gå ud og købe nyt (selvom det altid er sjovt).
* Et tema baseret feel over hele turneringen med mulighed for spil i de forskellige realms (Realm of Fire et vulkanbord, Realm of Undead er et kæmpe necropolis etc.) som den nye fluff opfordrer til.

Vores målsætning er, at kunne drive Age of Sigmar frem i lyset og ind på scenen som et godt, eventys figurspil fra Games Workshop og lade det få samme ekstraordinære behandling som GF altid har give Fantasy og 40,000.

Hvad så med 9'th age som det primære spil, spørger nogle?
Problemet med 9'th age er ikke om det er godt eller dårligt.
Problemet er, at det ikke officielt supporteres af Games Workshop og derfor mister det pondus, når det skal hypes. Se selv på 8'th edition. Hvor mange nye spillere kommer der til det spil?
Men, vi vil også gerne afholde en 9'th age turnering til GF i år.

Idéen er at køre et plethora af turneringer set over weekenden. Et udspil kunne være:

Warhammer Age of Sigmar turnering - 60-80 billetter til salg. 350,- kr
Warhammer 40,000 7th edition turnering - 60-80 billetter til salg. 350,- kr.

The 9'th age - Warhammer turnering - 24-36 billetter til salg. 250,- kr.
Warmachine & Hordes MkIII turnering - 48 billetter til salg. 250,- kr.

X-Wing Miniatures turnering - 48 billetter til salg. 200,- kr.
Flames of War turnering - 24 billetter til salg. 200,- kr.

Blood Bowl turnering - 16 billetter til salg. 150,- kr.
Guild Ball turnering - 12 billetter til salg. 150,- kr.
Infinity turnering - 12 billetter til salg. 150,- kr.

For at kompensere for prisen på billetten har vi over de sidste par år kørt med en butik, hvor man kunne købe produkter og spare en god del på prisen. Så hvis man var hooked på mere nice stuff man ville have med hjem på dagen, så kunne man få det til en favorabel pris. Dette koncept vil jeg gerne udbygge og komme med et endnu større sortiment. Det kan være at folk ikke har langt mærke til dette, men vi har prøvet at være nede med prisen på det område  ;)

Der vil selfølgelig være være mulighed til andre spilsystemer (såsom Epic Armageddon, X-wing Armada m.fl) hvis vi prajet omkring interessen for det.

Hvis ovenstående har interesse, så vil jeg give den fuld basarm for at give jer et event i GF's ånd med fantastisk stemning, flot nyt terræn, unikke præmier og sjove turneringer i hjertet af København.

Giv lyd.

De bedste hilsner.
Daniel.
Besøg www.fanatic.dk for mere information.

Alle meninger og synspunkter i disse posts har intet at gøre med eventuelle firma forbindelser eller arbejdsmæssige forhold.

gertinc

Hvad skal du bruge fra os, nu, for at få det til at ske? Tilmeldinger? Forhåndstilmeldinger? Tilkendegivelser?

En løsning kunne måske være at få sat billetsalget i gang, så kan du hurtigt se om det kan lade sig gøre?

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Renegade

Hej Jens,

Umiddelbart, tilkendegivelser og hype. Til at starte med. Brug endda vores poll, hvis man er til den slags ovenover opslaget.

Mens vi i teamet lægger den sidste hånd på grundstammen, design og vores muligheder samt snakker med TO's (Tournament Organisers), har vi brug for god, gammeldags support i form af konstruktiv kritik og positive opråb.

God idé mht. billetsalg.

Mvh
Daniel.

Alle meninger og synspunkter i disse posts har intet at gøre med eventuelle firma forbindelser eller arbejdsmæssige forhold.

Svenne

Jeg vil 100% deltag i 9'th age turneringen

- Svend
Danmarksmester i dab.

Quote from: Azrael on 03 September, 2012, 21:16:22Svend vinder en turnering.. Nu står verden da ikke længere!

Bom

Jeg vil meget gerne deltage i en Warmachine&Hordes turnering.

Mht. feedback, så ser jeg ingen grund til at promovere GF16 som primært en Age of Sigmar turnering. Der er endda ingen grund til at fremhæve et spil frem for andre, så længe det totale antal deltagere når op på et niveau hvor det hele kan køre rundt.

Tilkendegivelser når også kun så langt som dem der faktisk er aktive på powerfist. Jeg kender en del som med stor sandsynlighed ville tilmelde sig en GF Warmachine turnering, men som ikke får taget sig sammen til at tilkendegive interesse herinde.
En mulighed er derfor at oprette en tilmelding, med tilhørende betaling, og så sætte den klausul at der skal være x antal tilmeldte inden en bestemt dato, ellers refunderes pengene og GF16 bliver ikke til noget.
I forbindelse med Fanatics webshop er det måske endda muligt ikke at trække pengene før turneringen er sikret, så bliver der ikke så meget bøvl med at evt. at tilbageføre penge.

Renegade

Hej Bom,

tak for feedback.

Det er heller ikke planen, at promovere GF i år, som en primær Age of Sigmar turnering - men det kan være det spilsystem, der får hele pulsespillet til at gå op.

Det er også den eneste ubekendte som vi har behov for at få analyseret igennem. Grundlaget er spinkelt, idé de nye regler ikke er der ude før om 1 måned, men derfor er det vigtig, at I allerede nu, ved hvilke planer vi har i støbeformen.

Mvh
Daniel.

Bom

Quote from: Renegade on 30 June, 2016, 16:38:37
Det er heller ikke planen, at promovere GF i år, som en primær Age of Sigmar turnering - men det kan være det spilsystem, der får hele pulsespillet til at gå op.

Det er også den eneste ubekendte som vi har behov for at få analyseret igennem. Grundlaget er spinkelt, idé de nye regler ikke er der ude før om 1 måned, men derfor er det vigtig, at I allerede nu, ved hvilke planer vi har i støbeformen.

Ok, helt fint. Jeg var bare bange for at en fokus på AOS ville være med til at skræmme potentielle 9'th Age spillere væk, det er mit (ganske u-informerede) indtryk at de fleste er hoppet på 9'th Age, det er dog absolut kun gætværk hvad folk er gået over til.
At der ikke er mange 8'th edition spillere tilbage forstår jeg godt, ville gå ud fra at de fleste enten er gået på 9'th eller AOS

Sune Krarup

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at deltage i 40K delen.

Vi har for få en den slags turneringer, så jeg vil meget gerne støtte op omkring dem der findes.

Prisen afskrækker mig ikke. På den anden side har jeg heller ikke nogen stærk holdning til at det skal være i remisen. En anden lokation kunne også gøre det for mig.
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

goldbaek

Jeg er 100% klar på Blood Bowl turneringen.

Skovtrold

hvor er "Nej, jeg har booket weekenden i 9th's navn" muligheden ? evt også med en 8th for at i kan se hvad der reelt set er mest opbakning om ?

van der loo

Safran

Det lyder suuuper fedt:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Renegade

Det kan være at jeg skal justere poll'n - det bliver efter svigermor er fejret med hendes 50 år i aften.

Tak for feedback.

Mvh
Daniel.

carstone

Hvad med Kings of War?

thor trommstrong

Age of Sigmar nej tak

9th age Ja tak

Krøldrup

Jeg er klar på:

AoS eller 40k
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

corky

Jeg tror lige i skal sondre markedet en gang for AoS i Danmark for at sikre at det kan trække folk til.
(Jeg kender vitterligt ikke en der har villet spille det med mig).

Turneringsmiljøet som har købt 70 - 80% af billetterne de sidste år spiller 9th age og kommer nok ikke til at skifte.

Jeg vil også våge at påstå at i nok i hvert fald vil kunne trække 60 spillere til Gf i 9th age på den første billet aften. Nu når både etc og funhammerenklaven er hoppet med.

Det sagt så ville en stor AoS turnering være fedt og jeg ville overveje det.
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Ni

Jeg har de sidste 2 år organiseret "turneringsdelen" af 40K sammen med min bror, det gør jeg/vi naturligvis gerne igen. Jeg stiller naturligvis også TK til rådighed så der ikke bliver alt for travlt ved dommerbordet :)
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Hingsten

Jeg ee klart på 9th age men men 36 billetter er alt alt for lidt. Der skal nok nærmere 80. Medmindre planen bevist er AOS skal være træk plaster.  Det store træk plaster vil stadig være fantasy.
Det røde og hvide tøj måtte godt blandes ikk?

Mallosdir

Hvis jeg skal komme med min mening såå tror jeg simpelthen ikke at AOS vil kunne trække GF, da største delen i Danmark spiller 9th age :/

AOS - Nej TAK

9th Age - Ja TAK

Kristian

Ja tak til 9th age.
Nej tak til AoS.
Konge af Lethian!

Glitter

Hvor er det super skønt at du vil tage det på dig. GF gør bare livet mere ... levværdigt.

Quote from: Renegade on 30 June, 2016, 15:57:25
Warhammer Age of Sigmar turnering - 60-80 billetter til salg. 350,- kr
The 9'th age - Warhammer turnering - 24-36 billetter til salg. 250,- kr.

Her er det min ydmyge mening, at det nok burde være omvendt. Jeg kan tage helt fejl, men jeg tror ikke det bliver svært at afsætte 70 pladser til T9A. Af dem jeg kender er 3/4 gået over til 9. og resten er gået til Kings of War.

Forslag: Ens pris, et totalt antal pladser, folk bestemmer selv, hvad de vil spille. Folk fylder ca. det samme uanset om det spiller 40K, AOS eller 9. age. Så kan de gode gamle markedskræfter afgøre fordelingen indbyrdes mellem turneringerne.

Hvad gør man for at opmuntre jer yderligere? Køber en billet? Jeg køber hermed to.

AlexBware

40K - ja tak, det vil jeg sgu gerne...

eido

Tror godt jeg vil være med til noget Kings of War. Er det noget der kan lade sig gøre?
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog