News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Kragh går Epic

Started by Kragh, 03 March, 2016, 12:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HM

Jeg er fra Frederikssund, overvejer at hoppe på epic båden.

Kragh

Kan klart anbefales! Har selv kun spillet 6 spil, men har bare fungeret super godt!
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Skal huske at tage billeder lidt oftere. Nu blev der lige brugt lidt tid på at line det jeg ikke har taget billeder af op.

Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Thomas Kragh
Se min blog

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Kragh

Quote from: rosenaa on 16 July, 2016, 18:42:41
Bare så fedt !
Takker!

Lidt mere WIP fra sommerhuset. Ikke taget nok legetøj med kan jeg se :-)

Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

En matchende Scorpion på vej.

Thomas Kragh
Se min blog

Hammer

Uhh har altid gerne ville prøve Epic og få det der lidt mere strategiske feel. Sig endelig til, hvis I kører noget intro dag/weekend!

Kragh

Quote from: Hammer on 20 July, 2016, 12:16:14
Uhh har altid gerne ville prøve Epic og få det der lidt mere strategiske feel. Sig endelig til, hvis I kører noget intro dag/weekend!

Hej Hammer. Havde det ligesom dig. Altid gerne ville prøve det. Tog så springet da GW stak mig i ryggen ;-)

Er selv lige startet og har endnu til gode at spille det 'rigtig' spil på 3000 point. Har max spillet 2000. Har efterhånden fået styr på reglerne og givet mit første introspil. Har vel spillet 10 spil på 1000-2000 point efterhånden. Er positivt overrasket over hvor godt tingene flyder, men det hele er selvfølgelig også Fan-made  ;)

Der vil komme introspil/ weekend den sidste weekend i august. Vi afholder en Spil-con i lokalerne den weekend. Du er selvfølgelig velkommen der :D
___________________________________________________________________________________________________

Derudover blev der leget lidt med dukkerne med den store idag. Vi prøvede at tage nogle billeder, så det var lidt ligesom en film - tror det var det han kaldte billederne, da han så dem :D

Er rigtig godt tilfreds med hvordan dukkerne er blevet. Nu skal de bare bases når jeg kommer hjem fra sommerhuset...
Thomas Kragh
Se min blog

Hammer

Kragh

GF 2016 blev spillet. Jeg deltog for første gang i Epic. Også første 'rigtige' turnering, nemlig 3000 point.

Jeg spillede tyranidder med noget lignende:
1 Swarm: 2 Warriors, 2 Hormagaunts, 4 Termagaunts + 1 Warrior
1 Swarm: 2 Warriors, 2 Hormagaunts, 4 Termagaunts + 1 Warrior
1 Swarm: 1 Hive Tyrant, 2 Hormagaunts, 4 Termagaunts + 1 Warrior + 2 Carnifex
1 Swarm: 2 Hormagaunts, 4 Termagaunts + 1 Warrior + Dominatrix + symbiote + 2 Trygons + Zoantrope (BTS)
1 Harridan
1 Harridan
1 Harridan
1 Harridan
3 Exocrines
4 Dactolys
5 Biovore
3 Lictor

Desværre var der en del afbud i ugen op til turneringen, så deltagerlisten blev halveret og vi endte med 4 deltagere. Til gengæld 4 rigtig flinke, søde og rare deltagere :D

Vi hjalp alle med at sætte op til hele GF fredag og spillede efterfølgende vores første kamp.
Lørdag skulle vi have spillet yderligere tre kampe, men vi nøjedes med to, da vi så havde spillet alle mod alle :-)

Målet for weekenden var at vinde over Thorbjørn...
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Første kamp var mod netop Thorbøjrn.

Sidst vi spillede, en lille intro turnering på 1500 point, vandt han over mig. Vi er gamle warhammer venner, hvorfor det hele lige er en tand vigtigere :-)

Han havde igen medbragt sine fine Imperial Guards, som pløkkede hele min hær i smadder sidst, uden de havde en ærlig tyranidchance for at komme i nærkamp...

Thorbjørn, flink og klar til kamp, som altid

Efter hærene er sat op mv:

Nidderne vælter frem på højre flanke, men Thorbøjrn ryster lidt i bukserne ;-)

På venstre flanke kæmper flere enheder nidder mod en enhed raketskydende valkyrier - De kan skyde ret hårdt!

Heldigvis var der flere nidder en raketter, hvorfor Thorbjørn må lægge en ny plan:

Nidderne får ved hjælp af ly fra alle ruinerne adgang til de bløde mennesker og trænger dem op i hjørnet

I et sidste forsøg på oprejsning kaster Thorbjørn sine tropper frem på højre flanker, desværre for ham blev de efterfølgende spist og skudt inden de sidste efterfølgende stak af.

Kampen ender vidst 3-0 til mig. Målet for weekenden var i hus  ;D
Thomas Kragh
Se min blog

rosenaa

Han ser sgu også lidt træt ud der...  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Kragh

Næste kamp var mod Steffen. Steffen spillede Thounsond Sons, med et stort flyvende slot!

Deployment

1000 sønners luftvåben går straks til angre på de farlige Harridans.

Der lægges pres på den lille elite hær. Venstre fange skærmer de 1000 sønner inde og gør klar til at få en enhed ud af ruinerne

Sønnerne er rykket godt frem på midten og højre flanke. De holdes dog i skak af den lede dominatrix.

Flyvende sølvtårne og palads rykker modigt frem mod den truende horde af nidder

Dominatrix går straks til angreb på sønnerne længst fremme

En enhed sønner er strandet på venstre flanke da deres transportbiler desværre gik i stykker. Nidderne forsvarer de vigtige punkter, så sønnerne ikke kan nå frem

Paladset omringes

Et forsøg på at få fjendens BTS (Det flyvende slot) dræbt, mast og spist.

Paladset skyder sig dog ud af problemerne

Nidderne sikrer sig dog efterfølgende nogle strategiske punkter og vinder 2-0

Næste kamp skulle vise sig at være en finalekamp, da Martins Eldar også havde vundet sine to første kampe...
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Martin stod for skud. Han havde en meget lille elitehær med en stor farlig titan og en mængde næsten udødelige units, bestående af 4+ re-roll, fearles units samt nogle meget hurtige og hårdtskydende tanks.

Deployment

En lille swarm tager dækning i fortifications

Flere nidder har taget dækning i fortifications. De luskede Eldars gør klar til at mase dem tilbage

En lille swarm på venstre flanke forsøger at få has på en enkelt super eldar, for at kunne sikre et vigtig strategisk punkt

En harridan gemmer sig midt i ruinerne, for at finde det perfekte tidspunkt at hoppe frem og spise en eldar tank...

Nidderne gør klar til en stor offensiv og en kæmpe satsning for at vinde kampen. Hele hæren omringer den store titan for at uskadeliggøre den runden efter

Desvvære... Nidderne trækker sig tilbage for at passe på deres objectives efter det fejlslagne angreb.

Den store titan prøver at mase nidderne tilbage. Desværre er der for mange af de små kryb til at de viger pladsen.

Kampen nærmer sig ene ende. Eldar prøver at hive sejren hjem, men har svært ved det pga. de få units eldar hæren har til rådighed

Normalt spiller man 3 ture i Epic, er der ikke en som har vundet kampen, spiller man en runde mere.

Kampen ender 0-1 til eldars efter tur 4, hvilket er uafgjort. Så slår man en terning hver, slå man ens spiller man en runde mere.
Det gjorde vi ikke. Da kampen er uafgjort tæller man op hvor meget man har dræbt.
Der havde eldars været bedre en nidderne og vinder derfor kampen og dermed turneringen.

Jeg skulle have spillet kampen helt anderledes. Men det er ikke sådan når man er nybegynder, next time...  :D

Alt i alt en super god turnering med 3 gode kampe.
Ender på en anden plads og vinder bedst malet hær prisen.
Meget tilfreds og spillet Epic er fortsat et stort hit hos mig!!!
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Der sker lidt på Eldar-fronten.
Giver jo blod på tanden, når man er ude og spille Epic, og alt bare kører så godt!

MANGE billeder...

Baserne WIP

WIP

Getting there

Overview

Baserne er stadig ikke helt færdige...
Thomas Kragh
Se min blog

Corran_dk

Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

Kragh

Takker, altid dejlig med respons :D

Thanks for the comments guys :D

Lidt mere fremskridt: 8 scouts som sniger sig gennem buskadset.
Beklager, farverne er lidt off, bedst på de to første billeder...

Thomas Kragh
Se min blog

Sean

Det ser simpelthen fantastisk ud. Fedt med alt det terræn på baserne, i min gruppe var jeg den første der brugte basing materiale men du har kørt det hele vejen  :o

Hvor har du fået ruinerne til din eldar flyvere?

Kragh

Quote from: Sean on 11 October, 2016, 18:28:16
Det ser simpelthen fantastisk ud. Fedt med alt det terræn på baserne, i min gruppe var jeg den første der brugte basing materiale men du har kørt det hele vejen  :o
Takker. Det giver bare lidt ekstra når der er noget på baserne

Quote from: Sean on 11 October, 2016, 18:28:16
Hvor har du fået ruinerne til din eldar flyvere?
Det er de gamle fra GW. Købte dem for år tilbage af en eller anden gut på PF.
Havde du noget i tankerne da?
Thomas Kragh
Se min blog

Sean

Jeg mangler pynt på mine Overlord airship baser, jeg anede ikke at GW havde smidt et sådant sæt på gaden??
Afsted til ebay  ;D ;D

Tak for info :) :)

Kragh

Gik lidt død i Eldars da de var 'færdige'

Så videre til noget med motivation, Cultists:

Meget WIP :-)

Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Flere cultister

Mere WIP til print, et farligt tårn på hjul som er venner med Papa Nurgle
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Fremskridt med samling af cultist-hær samt forskellige prints

Flere cultister og mutanter

Første print af Plague Tower, skal forbedres en del

Assault Engine. Andet print. Mangler bl.a. en arm endnu.

Size shot

Med Vulture/ Valkyrie WIP print
http://i37.photobucket.com/albums/e66/thomaskragh/Epic%202016/9D65F70A-1C7F-405E-91A1-08CFB68E744A.jpg

Thomas Kragh
Se min blog

Ryback

De er godt nok flotte dine episke Eldar. Well done!

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride