News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Velkomst og de vigtigste første ændringer.

Started by JP, 18 March, 2016, 18:57:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gorlak

Jeg kan godt se ideen i et skakur som en reminder om at vi har et tidspres. Men som noget der skal bruges til at finde ud af en evt. skyldig synes jeg ikke det dur. Som Klaus siger, hvad med nærkamp i min tur? Hold kæft de kan tage lang tid. For slet ikke at tale om regel diskussion. Er det nogens tid eller pauser vi der?

Generelt synes jeg bare det virker som en bøvlet løsning for at løse et problem der måske ikke findes. Altså den bevidste snyd. Selvfølgelig er folk langsomme og mange kampe stopper tidligt.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

gertinc

Quote from: Gorlak on 08 August, 2016, 11:48:33
Generelt synes jeg bare det virker som en bøvlet løsning for at løse et problem der måske ikke findes. Altså den bevidste snyd. Selvfølgelig er folk langsomme og mange kampe stopper tidligt.

Men det _er_ et reelt problem. Efter fire ture mod et battlecompany, der har både sidste tur og står på objektiverne er det super nedtur at skulle stoppe, lige inden spillet reelt skal i gang. Og det behøver overhovedet ikke være bevidst slowplay, men det gør det ikke meget bedre. Et håndfast incitament til at få øvet, eller vælge en hær man kan overskue synes jeg er en god ide, uden det behøver at blive meget rigidt.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Gorlak

Er helt enig, men kan stadig ikke se løsningen er et skakur. Hvordan skal det skakur oversættes til konkret straf? Mangler detaljer før jeg kan kommentere ordentligt på systemet - lige nu er der bare lidt snak om at det er træls når man taber til slow play og det er da rigtigt, men det er et urgammelt problem jeg endnu ikke har set en reel løsning på.
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Krøldrup

Jens har lige skrevet løsningen.

Træn med din hær med et skakur. Hvis du ikke kan afslutte spillet inden for tidsrammen, spil noget andet.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Rune Hilbert

Quote from: Gorlak on 08 August, 2016, 11:59:30
Er helt enig, men kan stadig ikke se løsningen er et skakur. Hvordan skal det skakur oversættes til konkret straf? Mangler detaljer før jeg kan kommentere ordentligt på systemet - lige nu er der bare lidt snak om at det er træls når man taber til slow play og det er da rigtigt, men det er et urgammelt problem jeg endnu ikke har set en reel løsning på.

Jeg er helt enig i, at det er noget nær umuligt at se hvad den perfekte praktiske løsning skulle være, men man jo arbejde med de redskaber man har.

I min optik er det vigtigste problem vi forsøger at håndtere her ikke bevidst snyd*, men derimod utilsigtet lange ture af velmenende modstandere, hvilket desværre ender med at ødelægge en stor del af den gode oplevelse med spillet. Her vil hele situationen blive ændret til det bedre for alle med brugen af et skakur - og her er det vigtigt at der er noget med bare lidt vægt der står bag denne brug.

Mvh
Rune

* Bevidst snyd er selvfølgelig værre, men som du selv også hinter til, forventer jeg ikke rigtig at dette problem er så udbredt - derfor fokus på det IMO meget reelle problem med tiden mellem velmenende modstandere.

Corran_dk

Undskyld jeg blander mig, jeg spiller ikke Warhammer 40k.

Når man vil være med på det niveau som ETC nu er så må man øve sig i at spille hurtigt.

Det var et af målene da vi trænede til Epic ETC tidligere på året, i DK spiller vi normalt et hygge spil Epic på ca. 3½-4 time, hen til Epic ETC havde vi 3 timer til hver spil og man skal helst spille det på 2½ time så man har tid til at blive færdig, det kræver træning og kendskab til sin og modstanderens hær og så lidt mere træning.

Vi spillede alle vores spil til Epic ETC på under 3 timer, så træning og forberedelse betaler sig.
Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

Rune Hilbert

Quote from: Corran_dk on 08 August, 2016, 12:36:23
Undskyld jeg blander mig, jeg spiller ikke Warhammer 40k.

Når man vil være med på det niveau som ETC nu er så må man øve sig i at spille hurtigt.

Det var et af målene da vi trænede til Epic ETC tidligere på året, i DK spiller vi normalt et hygge spil Epic på ca. 3½-4 time, hen til Epic ETC havde vi 3 timer til hver spil og man skal helst spille det på 2½ time så man har tid til at blive færdig, det kræver træning og kendskab til sin og modstanderens hær og så lidt mere træning.

Vi spillede alle vores spil til Epic ETC på under 3 timer, så træning og forberedelse betaler sig.

Jeg tror alle er enige i at det ville være bedst hvis man kan spille hurtigt nok til at kunne færdiggøre sine spil på 3,5 time, og at det ville være en god idé at øve sig så man kan det.

Vi snakker om måder vi kan hjælpe dette på vej, eller håndtere situationer hvor dette ikke er tilfældet :)

Gorlak

@Rune:
Godt at høre det er ubevidst langsomme I vil prøve at få begrænset. Det er mig mere spiseligt end andre anklager om vilde mængder organiseret snyd. Nogen der ved hvad de gør i det store udland? Specielt ITC der jo elsker MSU må have en del kampe der ikke ender naturligt.

Quote from: Krøldrup on 08 August, 2016, 12:15:11
Træn med din hær med et skakur. Hvis du ikke kan afslutte spillet inden for tidsrammen, spil noget andet.

Det er vel ikke rigtig den løsning Jens reelt søger, han vil hellere have en straf til de folk der ikke fulgte dette råd hjemmefra. Vil dog klart opfordre til at man følger det råd og at hvis man har nogen på sit hold der generelt er for langsomme så prik til dem og nævn de nok skal skrue lidt på listen.

gertinc

Altså jeg er ikke ude i et eller andet Judge Dredd amokløb .-)

Mit forslag er: Hvis en spiller flere gange er ansvarlig for at spil ikke får sin naturlige afslutning, kan/skal dommeren tildele en passende straf. Ansvarlighed afgøres ved fx. at spille med skakure, skrive turtider ned (som til etc), eller få dommeren over undervejs så man lige kan tage en snak om problemet, metoden kan spillerne selv administrere. Straffen bør være pointstraf.

Med lidt held er selve fokus nok til løse problemet, også selvom langsomme spillere måske tvinges til at spille hurtige end de har lyst til - her kommer træning ind i billedet.

mvh
Jens

Sigmaril

Quote from: gertinc on 08 August, 2016, 13:35:34
Hvis en spiller flere gange er ansvarlig for at spil ikke får sin naturlige afslutning....
Det er den her der frustrerer mig mest. Okay. En spiller spiller langsomt tre spil i træk. Han får en eller anden straf. Men hvordan hjælper det de modstandere han havde i spil 1 og 2? De har allerede fået deres spil afgjort med de point de nu engang kunne nå at få inden spillets tvungne afslutning. Det har muligvis resulteret i nederlag eller draws til holdet, og har dermed ændret på fremtidige match-ups.

Jeg er personligt ret ligeglad med om min modstander får en eller anden straf for at spille langsomt, hvis dét at kampen blev afgjort før tid gjorde at jeg mistede point til mit hold.

gertinc

Det er et kompromis mellem Full-on Judge Dredd og så intet at gøre. Den kan sikkert skæres anderledes, kom med et forslag.

med venlig hilsen
Jens

Verminaard

I USA spiller de med 2,5 timer, Per runde. Og der har de store problemer med at blive færdige, nok en af grundene til at BC "klarer sig så godt" i ITC. Man har ikke tid nok til at spille færdig.
Det er også lige i underkanten, men amerikanerne skal jo ha deres mad, og øl og deres small talk ind.

Edit for tusinde gang... Fucking iPad

Verminaard

Tænker man kunne starte med følgende, og så lav en slags løsning til enkelte spillere.
Men det kræver altså nok at der er en dedikeret "judge" som er med.

Den der er mest simpel at gå til er at være klar til at spille, når det er tid.

Team not ready for pairings

5 min late: -5 battle points for The round
10 min late: -10 battle points for The round.

Og så videre, måske justere points lidt ned.

Det er rimeligt simpelt bare at sætte de regler op, og noget som er 100% lige for alle, og garanterer at alle kommer igang til tiden, og hvis man ikke gør, så bliver de rigtige straffet. Straf kan gå begge veje, hvis nu begge hold ikke er klar. Så ender de lavere nede i placeringen osv.

JP

Jeg må indrømme at jeg ikke er meget for at lave helt faste straffe for langsomt spil eller hold der ikke er klar til tiden.
Jeg har ikke oplevet det som et problem til de kvaller jeg har været til.

Det sagt, så vil det naturligvis være dommerens pligt at tage hånd om evt. problemer der måtte opstå under turneringen. Det kræver blot at man gør dommeren opmærksom hvis der er et problem.
Jeg mener også at alle kampe skal tage min. 5 ture og det er begge spilleres ansvar at sørge for at det sker.
Jeg syntes ofte at det er til at se i løbet at de første par ture om tiden bliver et problem og så aftale hvordan det kommer til at foregå fremad rettet.

Ghostdog

Hvis argumentet er træning & rutine med egen hær.
Hvorfor er der så sat 4 timer af til ETC og hvorfor var det kun var få kampe til ETC der var afgjort på 3 timer?

Så hvem er det der skal have gavn af tidspres og strafpoint
Eliten eller massen?

Og jeg kan heller ikke se hvordan det skal få flere til at have lyst til at være med til Kval'en.

Den første gang jeg selv var med, der havde vi 3,5 timer og jeg havde opfattelsen af, at de fleste spil blev spillet færdige.
Det synes jeg er værd at tage med i betragtningen.

/Karsten
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

Sigmaril

Var det en idé at sænke antal point? Til eksempelvis 1500 point?

Tulsa Doom

Det kunne man snildt kaste sig ud i.

Det er nu sjældent jeg har set problemet. En enkelt gang brugte en modstander urimeligt lang tid på at sætte op, en anden gang blev bordet blokeret af en anden spiller - der ikke kunne finde ud af at fjerne sin hær fra den tidligere runde.

Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

Gorlak

Quote from: Sigmaril on 12 August, 2016, 14:37:39
Var det en idé at sænke antal point? Til eksempelvis 1500 point?

Arh, skal vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet :D

kse.dk

Spiller man MSU eller anden hær med enheder der interagere i nær alle spillets faser (warpspiders, scatterbikes, deamons, BC, AM horde det er jer, jeg kigger på) har man en forpligtigelse at til at kunne spille den hurtigt/inden for tiden. Det er for stor en fordel man ved at alle ens spil, tilsigtet eller utilsigtet, slutter i tur 4 eller 5. Hvis man bruger 40-50% mere tid end sin modstander og man ikke kan nå en evt tur 6-7 skal det efter min mening ha en konsekvens i den pågældende spille runde og ikke senere.
Vi kunne evt diskutere en procent forskel der accepteres i tid anvendt. Dette også for at beskytte Eldar, BC, og deamon spillerne, så vedkommende ikke "automatisk" beskyldes for slowplay hvis spillet ender i tur 4.
Tænker vi skal finde en eller anden afklaring inden kval.

Dorner

Quote from: kse.dk on 15 August, 2016, 21:05:13
Spiller man MSU eller anden hær med enheder der interagere i nær alle spillets faser (warpspiders, scatterbikes, deamons, BC, AM horde det er jer, jeg kigger på) har man en forpligtigelse at til at kunne spille den hurtigt/inden for tiden. Det er for stor en fordel man ved at alle ens spil, tilsigtet eller utilsigtet, slutter i tur 4 eller 5. Hvis man bruger 40-50% mere tid end sin modstander og man ikke kan nå en evt tur 6-7 skal det efter min mening ha en konsekvens i den pågældende spille runde og ikke senere.
Vi kunne evt diskutere en procent forskel der accepteres i tid anvendt. Dette også for at beskytte Eldar, BC, og deamon spillerne, så vedkommende ikke "automatisk" beskyldes for slowplay hvis spillet ender i tur 4.
Tænker vi skal finde en eller anden afklaring inden kval.

+1
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Verminaard

Vi skal vel også have kikket på ETC faq når GW's faq bliver finalized, og komme næste års etc lidt i forkøbet på de ting der er obvious..
Tænker vi beholder ban på den der worldscape, impassable walls, mega-drop pods osv..
Men ellers at vi kommer til at spille så tæt op ad GW's final faq som vi kan.

read this right after posting.....
Quote from: Gorlak on 15 August, 2016, 21:16:13
Hvordan med draft FAQ? Gik ud fra vi spillede med dem, men ville lige checke :D

Gorlak

Doktorevil

Quote from: Gorlak on 15 August, 2016, 21:43:58
Jeg er helt enig med Rasmus!

Kan du ikke bruges NICKS, til os som ikke kan alles navne :P!

Gorlak

Quote from: Doktorevil on 16 August, 2016, 08:25:24
Quote from: Gorlak on 15 August, 2016, 21:43:58
Jeg er helt enig med Rasmus!

Kan du ikke bruges NICKS, til os som ikke kan alles navne :P!

Åh undskyld! Men jeg er som sagt helt enig med sukkermåsen!

Omalley69

I KBH så vi en overgang en masse spil gå langt over tid til ITC og consuela turneringer. Folk blev modvilligt tvunget til at stoppe i tur 5 fordi der var få minutter tilbage trods store handlinger stod til at ske i tur 6 hvis den kom. Flere spillere var meget fustreret over at skulle ende deres spil uden at få deres tur 5/6.
Da der blev indført straf for at gå over tid, samt skakure, så blev problemet løst.

Der var en del snak om til denne ETC at der fremtidigt kun vil være 2 scources. Ville det ikke være interessant at indføre til denne kval?
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯