News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Consuela AS (Army Selection) - Questions and Feedback

Started by Omalley69, 26 July, 2016, 12:58:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

princelarming

Har du gjort dig nogle tanker om restriktioner og TDTF til Culten??

Jeg ser Aberrants som en kandidat...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Omalley69

tjek AS + opdateringsloggen

jeg når nok ikek et testspil inden Rise, men tænker at stealers med adgang til hatred rage furious mm ikke er for dumme. patriakken heller ikke.

Tror ikke resten er så bad ass. Der er meget tyranid syndromet medikke at kunne åbne transports og røre av 12.

Har overvejet et lee man russ cap, men synes det er nogle ringe leemanns de har adgag til.

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

princelarming

Med de nye HQ TDTF regler kommer du ikke til at se Primus... De to Choices man har er sgu for "dyrebare"...

Purestrain er OK, men mangler granater  ::)

Acolytes er nok 'dexets bedste valg - de kan tilpasses til mange forskellige opgaver
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Omalley69

Ja jeg er også lidt i vilrede over den med HQ, det er få hære der misbruger den, og har lgie tilladt Simons alle greater demons rise hær. Den er ret pøllet.
(????)?????*(???

Skilkoff

Er det ikke standart Le mann russer de kan få ? Har ikke selv læst codex men har ikke læst at de fik deres ejen type tank.

Ryback

Jo, det er standard modellen af Leman Russ og dens varianter, ikke Demolisheren (AV11 rear) og dens varianter.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

AlexBware

Std. Leman Russ og dens varianter er på ingen måde OP.
Std. Leman Russ er ret dårlig (1 skud med battlecannon)
Exterminatoren er udemærket til at håndtere lette transports og den mest brugbare af de 4 varianter IMO (derfor har jeg også brugt den før). Den kan også skyde på infanteri pga. den har flere skud - Men vild er den på ingen måde ikke. Slet ikke i nærheden af punisheren.
Eradicatoreren kan skyde med ignore cover - Men det er også begrænset, hvor meget skade den kan gøre (R36, S6 AP4 Lg. blast)
Vanquisher kan bruges mod høj armor - Men misser ½ af gangene med BS3 - Den er heller ikke særlig brugbar.

Skilkoff

QuoteVanquisher kan bruges mod høj armor - Men misser ½ af gangene med BS3 - Den er heller ikke særlig brugbar.

Og der er grunden til at man bør sætte Knight commander Pask i en Vanquisher! ;D

Hjarl

Quote from: AlexBware on 05 October, 2016, 15:57:37
Std. Leman Russ og dens varianter er på ingen måde OP.
Std. Leman Russ er ret dårlig (1 skud med battlecannon)
Exterminatoren er udemærket til at håndtere lette transports og den mest brugbare af de 4 varianter IMO (derfor har jeg også brugt den før). Den kan også skyde på infanteri pga. den har flere skud - Men vild er den på ingen måde ikke. Slet ikke i nærheden af punisheren.
Eradicatoreren kan skyde med ignore cover - Men det er også begrænset, hvor meget skade den kan gøre (R36, S6 AP4 Lg. blast)
Vanquisher kan bruges mod høj armor - Men misser ½ af gangene med BS3 - Den er heller ikke særlig brugbar.

GSC leman russen skal faktisk betale for sin battle cannon. Std russ for culten er 120 point for den med str 6 ignore cover.

Skilkoff

MichaelAfisker

Ja priserne er de samme, de har bare kun adgang til fire varianter. Battlecannon, vanquiser, exterminator og eradicator nova

Hjarl

Quote from: MichaelAfisker on 06 October, 2016, 07:46:02
Ja priserne er de samme, de har bare kun adgang til fire varianter. Battlecannon, vanquiser, exterminator og eradicator nova

My bad. Troede AM's blev født med en battlecannon ;)

Omalley69

Det var samme overvejelser jeg var ude i. Ringe tanks og de bidrager ikke overdrevet godt til at hjælpe med at åbne transports som gen cult ellers ikke er dygtige til.
(????)?????*(???

Sneakybamsen

Mht Assassins kan jeg ikke se dem, er det fordi de ikke bliver aktuelle alligevel eller er de blevet glemt i din travle tilværelse, Gade? :)

Noget andet er DW Strike Force. Er muligheden for deep strike tur et væk efter deployment som normalt er blevet en mulighed? Bare lige et par ting der er rare at vide =)

Mvh
Sneaky
Emperor's Pride - Castellan

Omalley69

Jeg tænker at give assasins til inq (muliughed for at tage alle 4 i en hær) og en enkelt til de hære hvor det ville give mening gk + sisters? men skal have tjekket op på fluffet.
PT ser vi ingen GK eller sister hære, og flere og flere konverterer til codex SM fra fx Bloodangels.

Temaet til Jule-Rise-ngrød kunne være noget hvor vi tester om det er fedt med assasins i alle hære.

Så vidt jeg husker ville Gertsen gerne bare have at man kunen deploye som normalt, så det var det vi endte med at sige. Ingen deep strike i tur 1. Det er legion of the damned der kan gør det. =)
(????)?????*(???

Sneakybamsen

Fedt, tak for svar, Gade. Rart at være sikker på vilkårene inden man dukker op til dukkeskubning i næste weekend til Emperors Chosen  :D

Omalley69

Der kommer en opdatering af maelstrum decket, og bliver nok 12 fastsatsatte kort med et par valgmuligheder og 6 valgfrie kort.

fx
objekt 1-6

supremacy
acendancy
witchhunter/big game hunter
linebreaker/recon/issue challenge
domination
skyd units/dræb units i cc

+ 6 valgfrie kort (må gerne være race specifike kort)
(????)?????*(???

joakim balsgaard

MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

Sneakybamsen

Er der en grund til at Predators ikke er TDTF for astartes hære? Det er ikke enheder man ser særligt tit?  :)

Mvh
Thomas

Omalley69

Hmm godt spørgsmål, synes da vi har haft hære med laspreds som TDTF.
(????)?????*(???

Sneakybamsen

Quote from: Omalley69 on 04 November, 2016, 12:15:50
Hmm godt spørgsmål, synes da vi har haft hære med laspreds som TDTF.

Hvorfor ikke bare preds generelt? to med autocannons er ikke skræmmende imo når de skal være i samme enhed? =)

Omalley69

2 gange autocannon + hb preds er væsentligt bedre end gennesniittet af TDTf i andre codexer.

En unit af en pred kunne godt være TDTF.
Tror jeg slettede demf ra TDTF da de kom i units.
(????)?????*(???

Ryback

Men er der ikke også et aspekt omkring prisen i pts, man også lige skal have med i tankerne? TDTF enheder under 150 pts er vel det samme som at spille med selvvalgt handicap?

Koster en enkelt Predator ikke væsentligt under 150 pts?

Eldarspilleren her synes i øvrigt, at ganske mange af Eldar TDTF enhederne er ganske gode i spil. Eldar har et overall højt niveau, ikke rigtig nogen direkte skodenheder i det powerlevel, som Consuela giver. Omvendt skal der jo være nogle TDTF enheder, hvis ikke AS'et "bare" skal handle om at give nogle codex færre point end andre - i stil med hvad de gjorde i WHFB i mange år. Ændrede pointsatser virker nogenlunde godt til at balancere spillet, men de giver ikke noget incitament til at medbringe subpar enheder og "alt det gakkede gøjl vi aldrig ser". IMO er en væsentlig styrke ved Consuela, at hun promoverer brug af nogle af de utraditionelle enheder.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Omalley69

Eldar har ikke klaret sig godt til de seneste Rise, og det er der jeg tager mit udgangpunkt da folk ikke melder tilbage med spilerfaringer.

Der er også mentatiltet aspektet i ASet. Århus prøvede consuela til en maks bisse turnering, og det gik ikke godt.
Ude i lyngby kan vi dog godt finde ud af at tage dumme units med og hygge imens der stadig er et højt niveau i spillene.

Det skal dog siges at jeg har overvejet at lave TDTF mere flydende, men ejg frygter at folk går over til at tage 2 gange 1 pyrovore til få point og smider 200+ point i "en god enhed".

En tanke har været at opdele TDTF i 2 kategorier. En der giver ekstra slots, og en der ikke gør.
Deraf kan SM ikek spamme chars i en stjerne og demoner kan spille en af hver great demon.

Personligt er jeg igang med at male leeman russ, sentinel og neopgythes med shotguns og flamers da de er fede og ikke fordi de er gode.
Consuela bør spilles med en mentatilet der siger yay nu kan ejg stille mien skod units og hygge.
(????)?????*(???

Ryback

Quote from: Omalley69 on 04 November, 2016, 13:23:25
Consuela bør spilles med en mentatilet der siger yay nu kan ejg stille mien skod units og hygge.

Jamen jeg kunne ikke være mere enig :)

Selv det tætteste AS kan knækkes hvis folk prøver ihærdigt nok.

Jeg synes egentlig, du rammer et godt niveau med Eldar. Al det sædvanlige powerræs er total vingeskudt og man belønnes for at tage noget utraditionelt med. Jeg har i hvert fald ikke oplevet, at Eldar strøg lige igennem, tværtimod har jeg flere gange oplevet folk sige "hey fed hær, den og den og den enhed har jeg aldrig set på et bord før", så jeg tror din erfaring fra Rise er ret så korrekt.

Keep it up, det er fedt, der omsider er kommet et AS, vi kan være lidt fælles om her i Danmark.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride