Consuela AS (Army Selection) - Questions and Feedback

Started by Omalley69, 26 July, 2016, 12:58:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sneakybamsen

Quote from: Ryback on 04 November, 2016, 13:32:58

Selv det tætteste AS kan knækkes hvis folk prøver ihærdigt nok.

Det har du så absolut ret i. Nu havde jeg ikke selv fornøjelsen af at møde dine bøller fra Ulthwe og omegn til EC, men kiggede man isoleret set på scores fra spillene, kan der vel ikke være tvivl om, at medmindre du har været uheldig i 5 spil, var din hær ikke den stærkeste der var med til EC. Hvilket som eldar spiller siger en del om dig, forstå mig ret. Alligevel vandt du turneringen fuldt fortjent :)

Jeg skal spille mod Eldar i aften, vi spiller Consuela, og jeg forventer at få tæv, men det gør jeg mest for ikke at skulle have skuffet-fjæs på når jeg skal hjem ;)
Jeg stiller dog ikke min EC deathwing liste, der var simpelthen alt for lidt saft i den. Jeg havde ikke units nok eller mobilitet nok, og selv når jeg klarede 2+ saves som i en drøm tabte jeg stort. Så den må betragtes som under niveau for turneringen, vil jeg mene. Eller også er det mit niveau som spiller der er alt for lavt :D

Mvh
Thomas
Emperor's Pride - Castellan

PowerMauls

Et Forge World / Imperial Guard spørgsmål.

Hvad koster en Chimera med Autocannon?

Hvis man kigger i Imperial Armor for Imperial Guard, er den faktisk billigere end en Chimera fra Codex Astra Militarum. Hvilket jeg tvivler på er meningen.

I Imperial Armor bogen er det dog tydeligt at en Autocannon er en 5 point upgrade over Multilaser/HBolter/HFlamer.

Så det der giver mest mening for mig, er at sige at en Chimera med Autocannon koster 65 (grundprisen fra C:AM) + 5 = 70 point.

OK?

Omalley69

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Sneakybamsen

Endnu et spørgsmål fra min side. Er der planer om at lave legion specifikke restriktioner for CSM traitor legions?

Omalley69

Hvad har du spottet af nasty ting? Csm bogen er ikke lige frem god
(????)?????*(???

Sneakybamsen

Jeg synes ikke ligefrem at legionerne er broken. Går ud fra ingen af deres detachments er tilladt i Consuela, men omvendt fungerer en del af dem markant bedre med deres detachments end uden.

Jeg spurgte nok mest for at vide om der var holdninger til nogle ting i nogle legioner der var lidt bedre end Consuela vil være med til. Og så fordi jeg har planer om noget legion spil (world eaters efter alt at dømme). Derfor kunne det være sjovt at lave en hær der kan stilles i consuela også, hvorfor det er relevant om der forventes at lave ændringer?

Detachments er naturligvis det første. Jeg går ud fra de ikke bliver tilladt. Derudover skal man imho måske overveje om der er nogle af de enheder der nu er TDTF, fortsat skal være det for legionerne. Bikes fx er ret rare at have som death guard/world eaters og også for andre. Måske er det bare fordi jeg er vant til et stærkere codex (og dermed også flere begrænsninger).

Jeg er helt med på premissen om at codex CSM ikke er GW's bedste barn. Jeg ønsker at chaos skal være bedre end de har været. Jeg ønsker at CSM er det bedste det kan være.

Mvh
Sneaky

Omalley69

Siden du ikke har formationer tilladt, så sidder du med et snollet foc som alle andre. Fint nok at oblits kan være troops, synes langt fra det reder codexet.
(????)?????*(???

Sneakybamsen

Fedt nok, spurgte også mest for at være på den sikre side. Det er så ærgerligt at købe ind til noget der så ikke kan lade sig gøre, hvis man gerne vil spille med til EC fx =)

Omalley69

(????)?????*(???