News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

European Warhammer Team Championship 15-16 July

Started by El Rey, 20 January, 2006, 02:30:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Telmor

Kent TK er fine mod skaven, bedre end langt de fleste andre hære, og så vil du have mig til at spille dværge eller empire...

Den køber jeg simpelt hen ikke Kent. Jeg kan slet ikke se hvad problemet er.

Cheers,

BS
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Asger

Jan jeg kan godt forklare hvorfor magien bliver mindre mobil, men skriv en PM, hvis du gider høre på det.

Kent dropper Brettonians og spiller dværge!

Da der nu er 3 mere der har skrevet uden at kommentere forslaget går jeg udfra at de samtykker. Bortset fra at Kent gerne så TK udskiftet med dværge eller Empire.

Så 4 ud af 8 er nu for forslaget ;D

Hvad siger de sidste 4?

Martin, Vampyrerne ser fine nok ud. Jeg ville dog foreslå nogen ændringer da I nok skal spille i et lidt mere ekstremt miljø en normalt. Det betyder oftes at skyde hærene er helt skydning, og magi hæren er helt magi. Derfor ville jeg overveje at stryge de to rare choices og bruge dem på flere tropper/ghouls.

Ligeledes foreslår jeg at Bret undlader at tage Grail Knights med. Eller ihvertfald ikke flere end at de kan deployes effektivt i en enkelt rank, og kun hvis der er 3 damsels til at beskytte dem.

Asger

Skummelkrat

Så vidt jeg kan se på reglerne, er der grænser for  magi og skydning, men jeg ser din pointe.

Jeg har selv tænkt over at medbringe flere tropper, eventuelt grave guards. Det skyldes, at man maksimalt må bruge 9 power dice, men man må have 10 dispel dice.

Nyt udkast:

Unnamed2250 Pts  -   Vampire Counts Army

1 Strigoi Vampire Count
    General; Magic Level 2
    Iron Sinew
    Summon Ghouls
    Curse of the Revenant

1 Strigoi Vampire Thrall
    Bat Form

1 Necromancer
    Magic Level 2
    Black Periapt
    Dispel Scroll

1 Necromancer
    Magic Level 2
    Dispel Scroll
    Book of Arkhan

1 Bat Swarm

5 Dire Wolves

5 Dire Wolves

6 Ghouls

6 Ghouls

19 Skeleton Warriors
    Light Armour; Shield; Standard, 1 Skeleton Captain

19 Skeleton Warriors
    Light Armour; Shield; Standard, 1 Skeleton Captain

20 Zombies
    Standard

14 Zombies

9 Black Knights
  Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician, 1 Hell Knight, Banner of the Barrows

2 Spirit Hosts

3 Fell Bats

3 Fell Bats

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Total Army Cost: 2250

Denne hær er mere solid, og den skal også nok slå hårdt.
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Asger

Den kan jeg bedre lide. Virker mere "sikker".

Ligeledes har den to enheder bats hvilket jeg ikke tror du kommer til at fortryde.

Jeg ved godt at der er restriktioner, men meget af det er et mentalitets spørgsmål, og min erfaring siger mig at der stadig vil være flere ekstreme hære end til en dansk turnering med de samme restriktioner.

Asger

Daniel

Ok drenge. Jeg har nu ingen ide om hvordan vi kommer til Polen fra Jylland... Jeg kan ikke skaffe en bil (bortset fra et sært forslag fra min mekaniker om at jeg kan købe en synet mazda 626 på diesel for 5000kr... så hvis nogen er intereserede så sig til). Hvad kommer en bus/tog billet til at koste? Havde du ikke tjekket det Jan? Er det 300 eller er det 1000kr? Dumt forslag men er det værd at købe bilen og hugge den op efter turen? Dumme hentydninger om jyder/trailere/mekanikere osv frabedes.

Jeg er helt med på hærfordelingerne! Færdig.

Kent du har ret i at vi skal have planlagt noget omkring hvorfor vi medbringer hvilke hære, men jeg tror nemt det bliver noget forvirrende råberi her på forummet.
Måske har du ret i at en skydehær ville være god imod monsterhære osv men hvem ville du sætte den op imod? Vi får jo ikke modstanderens hærliste at se når de siger han fx spiller chaos. Så det er jo lidt svært at vide om det er karet/moster-helvede eller hvad det er. (Jeg gider ikke at vi skal snuse rundt og prøve at regne ud hvad der er i modstandernes hære inden spillene, og går ud fra vi alle er enige i det).

Egentligt har vi jo problemer med at planlægge specifikke hære uanset hvad. Hvad skal vi fx med en magi defensivhær? Der er jo ingen hære som per automatik er stærke i magifasen. Måske Lizards.

Måske skal vi bare lave vores normale, stabile og stærke hære.

Jeg vil også gerne have noget mere input på Chaoshæren hvis der er nogen der gider kommentere?
Dæmon hæren kan det den skal men er, synes jeg, ikke helt stærk nok og kan blive fanget i nogle grimme situationer hvis modstander holdene har noget til at counter flyvning. Vi er nød til at sætte den frem først hver gang næsten for at undgå Brets med hornet, skaven med Stormbanner osv. Det er ikke optimalt.

Den anden hær er i sit design genial og kan håndtere det meste. De 2 ridder regimenter er dog ekstremt vigtige. Som Vedel siger skal de selvfølgeligt spilles med en eller to mand i anden række så de ikke behøver tage sig af flank charges. Jeg ville dog gerne have en mand mere i hver af regimenterne af frygt for skydning.

@ Skumler. Jeg ville skære i skelleterne for at få 2 fell bats og en enhed ghouls mere. Ellers er det jo en god standard Strigoi hær.

Daniel

Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Gromnir

Ved godt jeg ikke skal med eller er vildt godt til warhammer (endnu) men jeg ved en ting eller to om taktik. Og hvis i virkelig vil vinde er det skide godt med en eller 2 special designede hære, eftersom halv delen af jeres kampe er det jer der vælger hvem der stiller op i mod hvem, og så bare have gode solide hære ellers.

i har sikkert ikke brug for det, men jeg kan godt lave en skide god Anti-fly/max-damage dwarf army til jer.
Jeg er altid frisk på noget: Warhammer Fantasy, Magic the gathering, poker og Harry Potter TCG.

Make your weakness, your strength.

El Rey

Vi får folks hær lister at vide før turneringen dog uden magic items. Så det er noget man kan bruge til noget.

Skummelkrat

Hej Daniel
Tak  for input. Jeg har selv tænkt på det, men jeg er lidt nervøs for at møde hære med vildt mange dispel dice. Så er det ikke sikkert, at jeg får raised så meget. Jeg tænker, at det her er mere sikkert, og jeg kan sandsynligvis godt klare mig med tre bats i hver enhed. Det gik fint, sidste gang jeg var til turnering. Desuden er batsene billige nu, så de kan ofres i nødstilfælde.

Martin Skummelkrat

El Rey

Synes du skal have 3 units af ghouls, så drop den bat swarm hvis det er... eller noget light armour til en af skelleton enhederne.

Daniel

Fair enough. (Er ikke lige så hurtigt som visse andre på tastaturet. Dette indlæg er møntet på Kents kommentar omkring vores info om modstandernes hære)
Det åbner jo så igen op for at vi kan lave ekstremt specifikke hære.
Men hvor meget kan vi så blive enige om.
Jeg antager at der er enighed om det glimrende forslag at vi stiller Polle frem først (såfremt du spiller WE)
Vi kan vel også med sindsro stille mindst en skavenhær frem da de plejer at kunne håndtere lidt af hvert.

Skal vi have en anti flyv hær som Gromnir skriver, og i så fald hvilken?
Vi skal næsten have en hær som kan prygle VC(/Khemri) da der vel næsten er en på alle hold. Vi er dog max 50% sikre på at komme til at vælge modstander til en given fjendtlig hær.

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Gromnir

lige netop er det derfor, der kun skal være 1-2 specielle hære der måske kan klare 2-3 forskellige andre hær-typer.
Jeg er altid frisk på noget: Warhammer Fantasy, Magic the gathering, poker og Harry Potter TCG.

Make your weakness, your strength.

El Rey

En anti fear hær vil være god... slayers :P nå ikke

En bret hær med anti fly horn skulle der nok være plads til vil jeg tro.

Skummelkrat

Jeg synes, at en eventuel anti-flyvehær skal være skaven.

Flyvehærene er pegasus cirkus og tzeentch daemons, ikke? Det er de værste. Skaven kan pløkke dem ad helvede til, og stormbanneret er jo bare super. Vedel bør tage sig af flyvehærene.

Edit: Glem det ovenstående. Jeg troede, at man kunne tage banneret på storm vermin, men det er åbenbart for dyrt.
Jeg er imod  en dværgehær. Hvem gider spille den? Jeg har en del erfaring med de nye dværge både som spiller og modspiller (da Von Gobbi har købt Adams dværge), men efter 10 spil med dem kan jeg sige, at de spiller draws eller taber/vinder småt. Jeg kører ikke helt til Polen for at spille draws.

Martin Skummelkrat

Skummelkrat

Skummelkrats hær pr. 15/6 - sandsynligvis det endelige udkast.

1 Strigoi Vampire Count
    General; Magic Level 2
    Curse of the Revenant
    Summon Ghouls
    Iron Sinews

1 Strigoi Vampire Thrall
    Bat Form

1 Necromancer
    Magic Level 2
    Book of Arkhan
    Dispel Scroll

1 Necromancer
    Magic Level 2
    Cursed Book

5 Dire Wolves

5 Dire Wolves

6 Ghouls

6 Ghouls

6 Ghouls

22 Skeleton Warriors
    Light Armour; Shield; Standard; Musician, 1 Skeleton Captain

17 Skeleton Warriors
    Light Armour; Shield; Standard; Musician, 1 Skeleton Captain

16 Zombies

10 Zombies

2 Spirit Hosts

4 Fell Bats

4 Fell Bats

9 Black Knights
    Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician,   1 Hell Knight
    Banner of the Barrows

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 113
Total Army Cost: 2250

Tror I, at jeg kan klare mig med en enkelt scroll og ingen periapt? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at have cursed book med. Den er nasty as hell. Hvis nogen hær kan klare sig med 5 dispel dice og en enkelt scroll, må det være VC.

Skummelkrat

Hej drenge
Jeg tænkte lidt over, at I gerne vil have en hær, som kan smadre vampire counts (og  tomb kings). Jeg har et bud på sådan en hær. Der er udmærket anti-magi, som skal bruges til at stoppe raising i enhederne til at begynde med, og magien skal så smadre spøgelser og andet træls småkravl i en fart.

Der er masser af attacks, så man burde kunne æde sig gennem hæren i løbet af kort tid, og de mange enheder burde kunne sikre, at man til sidst får et flank attack ind.  Chariots, fugle og andet kan indledende smadre ghouls, bat swarms og andet træls, så man til sidst vil have fri bevægelighed omkring de store blokke.

Se på den og kom endelig med kommentarer. Måske er den ikke lige jeres stil, men jeg tror, at den kan være effektiv.

1 * Exalted Chaos Champion
    Mark of Chaos Undivided; General; Great Weapon; Chaos Armour; Barding
    Gaze of the Gods
    Enchanted Shield
    1 Chaos Steed

1 * Beastlord
    Mark of Tzeentch; Lore of Tzeentch; Great Weapon; Heavy Armour; Shield
    Staff of Change
    Dispel Scroll

1 Bray Shaman
    Mark of Chaos Undivided; Magic Level 2; Braystaff
    Dispel Scroll

1 Chaos Chariot of Tzeentch
    Mark of Tzeentch

1 Chaos Chariot of Khorne
    Mark of Khorne; Frenzy

5 Chosen Chaos Knights
    Mark of Chaos Undivided; Barding; Chosen Unit; Shield; Standard; Musician
    War Banner

6 Chaos Knights of Khorne
    Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

5 Chaos Warhounds

5 Chaos Warhounds

3 Minotaurs
    Mark of Chaos Undivided; Great Weapon

3 Minotaurs
    Mark of Chaos Undivided; 2ndWeapon

7 Chaos Furies

5 Beast Herd (Gors)
    2ndWeapon; Standard; Musician
    1 Foe-Render
    5 Ungors

3 Dragon Ogres
    2ndWeapon; Light Armour

Casting Pool: 9
Dispel Pool: 7
Models in Army: 54
Total Army Cost: 2247

Asger

Hvis du vil have cursed book med, hvilket jeg godt kan lide, skal du stryge din banshee. Så bliver der lidt fler point til skelleter/bats.

Asger

Telmor

Jeg er ikke så hooket på minotaur delinger af 3 i hver, ville meget gerne have 4, da det ikke er 100% sikkert at denne hær kommer til at spille mod VC/khemri hver gang.

BS
The Calculator kom

The Calculator så

Skummelkrat

Det var netop meningen, at den hær skulle møde undeads stort set hele tiden. I sådan en kamp er 3 minotaurs udmærkede, men mod andre kan de ikke så meget.

Martin Skummelkrat

El Rey

Enig med BS, hæren har heller ikke noget der kan klare slagene fra en vampire... eller slå ham ihjel. Synes ikke vildt godt om hære.

Telmor

Mon ikke exalted gutten kan holde lidt ud med 0+ armour save og 4+ ward...

BS
The Calculator kom

The Calculator så

Jan D'Souza

Jeg synes din VC hær ser fin ud Martin. En mulighed er som Asger skriver det, at fjerne din Banshee og for pointete købe 2 fugle, flere skeletter og ghouls. Angående Cursed Book, mener jeg sagtens du kan have den med. Det ville gavne mod mange hære bygget mod VC som Chaos hære med mange angreb. Dog kan det være risicibetonet at have den på en Necromancer (har ikke bedre forslag) da han må være tæt på, hvor det sker.

Mvh. Jan

El Rey

Quote from: Telmor on 15 June, 2006, 11:38:59
Mon ikke exalted gutten kan holde lidt ud med 0+ armour save og 4+ ward...

BS

Jo men han løber jo pga. fear...

El Rey

Wilhelm forslår også at han kan spille Empire og Daniel Skaven(hvis det ikke er tzeencth hæren som han synes vi skal have med). Så har vi bare ingen chaos hær... ved ikke om det så var noget for Mikkel?

Daniel

Jeg har ikke lyst til at spille skaven.

Med hensyn til tzeencth flyvehæren siger jeg ikke at den ikke kan spilles men jeg vil gerne høre andres mening om den.

Daniel
Daniel Hedegaard

El Rey

Jeg skal lige prøve at kigge på en og se om jeg kan lave en der er bedre end din... Ved ikke om det er nødvendigt med en BSB.