News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

European Warhammer Team Championship 15-16 July

Started by El Rey, 20 January, 2006, 02:30:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Asger

Quote from: El Rey on 15 June, 2006, 12:05:15ved ikke om det så var noget for Mikkel?

Øhh... Mikkel spiller da Tomb Kings.

Men prøv at spørge én til gang, så kan det være det virker. Ellers kan du jo bare spørge endnu én gang. Osv.

Ikke at det er vigtigt, men jeg mener sagtens at TK kan spille op med Chaos hæren.

Asger

El Rey

TK hæren er sådan ok... men jeg synes der er nogle problemer med den. Fx vil jeg ikke særlig gerne sætte den op, så modstanderen kan sætte en Chaos eller bret hær imod den fx. Og der er ikke lige nogle hære hvor jeg synes den er super god imod.

Må også sige jeg ikke synes så meget om den TK Mikkel har skrevet her. Synes der mangle noget inf. Fx Tomb guard med det sejre banner.

b0ksah

Quote from: Asger on 15 June, 2006, 13:10:45
Quote from: El Rey on 15 June, 2006, 12:05:15ved ikke om det så var noget for Mikkel?

Øhh... Mikkel spiller da Tomb Kings.

Men prøv at spørge én til gang, så kan det være det virker. Ellers kan du jo bare spørge endnu én gang. Osv.

Ikke at det er vigtigt, men jeg mener sagtens at TK kan spille op med Chaos hæren.

Asger

Tja ... gik da ikke så godt for den til KoldCon imod én bestemt Khorne Chaos Hær .. så vidt jeg husker  8)
The name is Juul, Peter Juul Jensen.
FAQ: Billeder!?!

Drake blev til Kashmir blev til KasH blev til Kasse blev til büchse blev b0ksah .. The Story of a Nick.

Yup, warhammer er noget jeg sux til ...

Telmor

Nej men det gik da fint mod en vis WE... Prøv lige at læse hvad det er Asger skriver en gang til, for jeg tror ikke du har læst det helt rigtigt. Der er nemlig forskel på med og mod, som du nok ved.  ;)

Med hensyn til tomb guard, så kommer det en del an på hvad hæren skal spille imod, men man ville nok bytte dem ud for heavy cavalriet. Mod Skaven vil jeg klart helst have heavy cavalry, der kan charge længere end en ratling gun skyder.

BS
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Asger

Det er rigtigt Peter, men man skal også tage spiller styrke med i betragtningen :P

Kent, Tomb Guards kan ikke betale sig, og jeg tror jeg har mere erfaring med TK end dig. Jeg har leget end del med den, også i turneringer, og i 2250pts er Mikkels udkast en af de bedste.
Hæren vinder simpelthen ikke på infantri enheder.

Asger

El Rey

Quote from: Telmor on 15 June, 2006, 13:56:23
Nej men det gik da fint mod en vis WE... Prøv lige at læse hvad det er Asger skriver en gang til, for jeg tror ikke du har læst det helt rigtigt. Der er nemlig forskel på med og mod, som du nok ved.  ;)

Det er jo også det jeg skrev. Men bryder mig ikke om at skulle "gemme" en TK fordi ellers vil få nogle dårlige match ups. Vil heller gemme noget der er meget godt mod en af de andre hære, i stedet for en der bare er sådan 50/50 mod den.

Og mht til det med WE, så kunne det jo nemt havde gået den anden vej hvis terningerne havde været lidt anderledes.

Jeg kan godt lide cav. Det synes jeg du skal beholde. Men synes også TG er gode. Jeg synes bare du har nogle problemer med hvor dine charactersskal stå. Din Tk kan jo kun stå ved dine bowmen og det er jo ikke en super enhed. Ellers skal han vel rende rundt alene som nok er planen eller hvad) Synes også det kan være svært at beskytte dine LP... synes den virker meget sårbar der.

Asger

Prøv du bare at komme ind til de LPs når der står scorpioner, kæmper og chariots i vejen. Og lige meget hvad du charger vil du blive counter charged til helvede i næste tur.

Det er faktisk relativt ret nemt at beskytte dem.

Og nej TG er ikke gode. De er M4 infanteri der ikke kan marchere, ikke kan raises ordentlige, og ikke er helt billige nok i forhold til hvor hårde de er. Ligeledes tager de et special choice som er meget bedre brugt på scorpions og carrions. Ens incantations kan bruges bedre.
Måske ville de være acceptable i en stationær skyde hær, men den vinder man ikke mange spil med alligevel. Plus den er kedelig at spille...

Og kongen skal skam ud og lege når der er lidt sikkert fra warmachines. Hvilket der hurtigt skulle være med 2 fugle enheder og 3 tunnelers.
Kan han egentlig joine scorpionsne? Har aldrig gjort det og kan ikke huske konsensus.

Med Mikkel bag roret giver jeg den bedre end 50% mod alle andre end reroll dispell eller +2 til slaget. Plus at man ikke skal undervurdere hvad det betyder at folk ikke er vant til at spille imod den.

Dog har du ret I at man skal tænke en lille smule over hvem man stiller den op imod, men det er jo også pointen med det system... At tænke sig om.

Asger

Telmor

Jeg tror jeg har et forslag, der kan gøre os alle glade. Kent spiller Dwarfs eller Empire, efter lyst og behov, og jeg spiller mine Brets, således at jeg også kan spille med mine egne pæne figurer. Alle andre spiller det er står på listen ved dem, hvilket burde gøre alle glade.

Neat eh?

BS

The Calculator kom

The Calculator så

Skummelkrat

Som garvet vampyrspiller vil jeg bedømme den chaoshær, jeg har lavet, til at være pisse nasty mod vampyrer. Nej, I har ret. Man nakker ikke vampyren i nærkamp, men man crumbler ham. Det hele handler om at have mange enheder, der slår hårdt, mens man samtidig stopper hans raises. Det er ikke så svært med en hær som den under disse restriktioner.

Hunde, flyvere og andet småkravl kan bruges til at fjerne champions, og så er det ellers bare med at få den tunge hero ind at tage imod slag fra vampyren, mens enheden smadres omkring ham. Jeg kan godt love jer for at 20 skeletter eller zombies forsvinder i en fart, når der kommer drøn på et par charges.

Mikkel, kan vi ikke tage et slag en dag? Jeg spiller chaos, og du spiller vampyrer? Jeg kunne godt tænke mig at prøve hæren. Du kunne eventuelt spille den hær, jeg medbringer til Polen, som er en standardhær.

Men jeg vil naturligvis ikke tvinge nogen til at spille en bestemt hær. Det var blot til inspiration.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Skummelkrat

Med hensyn til cursed book på en troldmand i min VC hær vil jeg sige, at han naturligvis blot står i den lille enhed zombies bag skeletterne som altid. Det fungerer fint.

Bansheen skal nok fjernes, og så køber jeg 5 skeletter og 2 bats ekstra. Så er hæren vist ved at være færdig. Jeg retter i listen med det samme.

Martin Skummelkrat

Vedel

Jeg synes du skal holde dig til TK, Mikkel. Det gælder bare om at vi ikke smider dig op, så de andre kan vælge hvem du skal spille imod. Det burde kunne lade sig gøre. Din hær er ganske udemærket imod langt de fleste match-ups.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

Vedel

Quote from: Skummelkrat on 15 June, 2006, 14:33:28
Med hensyn til cursed book på en troldmand i min VC hær vil jeg sige, at han naturligvis blot står i den lille enhed zombies bag skeletterne som altid. Det fungerer fint.

Bansheen skal nok fjernes, og så køber jeg 5 skeletter og 2 bats ekstra. Så er hæren vist ved at være færdig. Jeg retter i listen med det samme.

Martin Skummelkrat

Lyder meget fornuftigt. Så kan jeg faktisk heller ikke se hvordan hæren skal blive meget bedre, med de intentioner der er omkring hæren.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

Asger

PS er det ikke idag I skal sende de færdige lister ind?

Så har I vist en lille bitte smule travlt.

Asger

Skummelkrat

Min hær er klar. Den er at finde på s. 9 i denne debat.

Martin Skummelkrat

Asger

Måske ville det være en ide at samle dem i en seperat tråd?

En tråd til hver hær, og så kan man lige finjustere dem. Der burde ikke være så meget der skal rettes til.

Asger

Telmor

Så er min hær rettet til omme på side 8... En scroll mere og en light armour og carrion mindre.
The Calculator kom

The Calculator så

Skummelkrat

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har lavet en tråd til army lists. Flyt selv jeres hærlister over.

Martin Skummelkrat

El Rey

Jo det er i dag de skal afleveres, har dog skrevet at det godt kan være vi er lidt sent på den.

Wilhelm vil gerne spille Empire og han har lavet en udemærket en.

El Rey

Her er et andet forslag til en DL hær:

1 Lord of Change

11 Horrors  250 Pts
    Standard; Musician Champion

11 Horrors  250 Pts
    Standard; Musician Champion

5 Screamers of Tzeentch  165 Pts

5 Screamers of Tzeentch  165 Pts

5 Changebringers  350 Pts

4 Changebringers  280 Pts

1 Chariot of Tzeentch  140 Pts

Daniel

Ok Jeg havde ingen anelse om at vi havde en deadline.

Jeg synes stadigt jeg mangler lidt feedback på mine dæmoner.

Det kan godt være din chaos-hær er god skumler, men jeg har aldrig spillet noget der minder om den og hvis jeg skal spille hæren ville jeg sætte pris på en smule rutine bag roret.

Jeg synes også at det er fint at Wilhelm spiller noget Empire. Når det kommer til stykket handler det vel om at spille nogle hære som vi hver i sær kan li'. Så spiller vi dem nok også bedst.
Mikkel spiller TK, og Kent håner hvis han taber... Nej, jeg går ud fra at det stadigt handler om at have en god og sjov turnering (bortset fra at vi skal vinde hvilket vi også gør).

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Asger

Nasty demon liste der. Den er god offensiv og deffensiv i magi.

Det eneste jeg ikke ville turde stille den hær op i mod er nogen med anti flyve items. Alt andet er den super sej i mod.

Hvis Wilhelm vil spille Empire, skal I så kun stille én skaven hær? Jeg mener klart at Empire er dårligere end Tomb Kings, og den svageste af de 7 hære der er på holdet lige nu.

Forstår nok ikke helt jeres Empire fiksering.

Asger

Skummelkrat

Jeg synes, at Empire er en vits i denne sammenhæng. Slet og ret. Wilhelm spiller er en af de allerbedste skavenspillere i landet. Hvis han ikke skal spille skaven, er det da helt forkert.

Martin Skummelkrat

Daniel

Enig med Skumler. Nu hvor Basballe er væk ville det være en god ide med en skaven hær mere. Jeg tror som sagt det er nogle af de bedre hære at stille frem.

Kent din dæmonhær er fin. Den kan til en hver tid tage mindst en lille sejr så længe den ikke kommer op imod antiflyve-items. Der er dog 15 point for meget.

Hvis jeg skal lave den hær mangler jeg 3 Changebringers og 5 Screamers. Men det finder vi vel ud af. Er alle helt imod Flamers? Ellers kan jeg tage 6 af dem med i stedet for den ene enhed screamers. Så passer pointene også.

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Skummelkrat

Jeg går helt klart ind for en enhed flamers. De er nasty.

I øvrigt synes jeg, at det er en meget ond hær, så lad os endelig tage den med.

Martin Skummelkrat

El Rey

Screamers er bedre. Change bringers har jo også flamers.. så man har ikke brug for flere af dem. Men efter at have spille i mod Jacobs hær med 17 screamers tror jeg det er vejen frem af.

Det er klart at Wilhelm spiller Skaven fremfor Empire. Vil lige prøve at lave en bret hær.