News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

European Warhammer Team Championship 15-16 July

Started by El Rey, 20 January, 2006, 02:30:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Daniel

Jeg er sådan set vild med flamers men jeg har før haft mistanke om at de ikke overgår Screamers... Så jeg er åben overfor en afstemning eller et eller andet. Indtil nu er skumler på flamers og kent på screamers. Kan vi få nogle flere bud eller skal jeg lige tage den på 4+?

Derudover er det vidst endeligt besluttet at det er Legion og ikke andre chaos varianter.

Daniel

Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Vedel

Hej Gutter...

Hvis Wilhelm skal spille Skaven så vil jeg foreslå, at vi laver en anden kombo end den jeg kommer med! En hær med Seer+1-2 engineers+Battle standard med Stormbanner.

En sådan hær ville kunne lukke Tzentch Flying + Flying Circus ned, og samtidig være en god hær mod andre...

Kommer med et liste forslag senere.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

El Rey

Har snakket med ham om det og den gider han ikke spille.

Jeg tager anti fly hornet med i min bret hær, så har vi lidt der kan klare disse typer. Der ud over kan skaven jo skyde og magic disse hære væk.

Vedel

Quote from: El Rey on 15 June, 2006, 21:52:09
Der ud over kan skaven jo skyde og magic disse hære væk.

Vi er ikke helt enige der Kent..... En hær som Daniels vil kunne holde sig på 15" afstand og stå og være en pestilens. Screamers smadrer mine ratlings med sikkerhed, og changebringers holder sig på sikker afstand og causer panictest på flanking units i et væk. Jezzails rammer på 6+ da alt skirmisher, med undtagelse af Horrors og Dæmonen. Alt i alt så kan det være umuligt at lave andre point end dem for horrors, hvis Tzentch generalen er smart. Alt i alt nok det dårligste setup for rotterne overhovedet.

MVH Michael Vedel

Daniel

Jeg går ikke ud fra at dette er nødvendigt at spørge om, men gør det alligevel lige for en sikkerheds skyld. Hvem har de 3 ekstra Changebringers jeg skal bruge samt de eventuelle 5 Screamers?

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

El Rey

Du må en tur til standen Daniel. :P Tror Telmor har nogle.

Men ja Vedel Tz DL er god mod skaven også LM skulle jeg mene. En af grundene til at vi skal have den med.

Er der forresten nogle der har et forslag til en Bret hær, sider lidt fast med den jeg har... ikke pts nok. :( Og hvem her en bret hær jeg kan låne, ved ikke hvor "flot" min er.

Grøfte

Undskyld forsinkelsen har været lidt gravet ned.

Vil meget gerne spille skaven misforstå mig ikke og mener klart vi skal have to skaven hære. Men må nok indrømme at det er min ide med en empirehær synes den er langt bedre end tk specielt med dette vælgesystem hvis Mikkel er klar til at spille brets kan Kent evt tage skavenhæren så jeg kan spille empire - tror ikke Kent gider Empire
her føger den skaven og empire hær jeg har syslet med konstruktive forslag modtages med begejstring

1 Warlord @ 146 Pts
    General; Great Weapon
    Twisted Crown of the Horned Rat [50]

1 Warlock Engineer @ 135 Pts
    Warpstone Charm [25]

Storm Daemon [25]

1 Warlock Engineer @ 135 Pts
    Dispel Scroll [25]
    Dispel Scroll [25]

1 Warlock Engineer @ 110 Pts
   Dispel Scroll [25]

3 X 20 Clanrats @ 175 Pts
    Light Armour; Shield; Standard; Musician
    Ratling Gun

20 Clanrats @ 115 Pts
    Light Armour; Shield; Standard; Musician

3 X 20 Clanrat Slaves @ 44 Pts
    Musician

28 Clanrat Slaves @ 70 Pts
    Musician  Pawleader

3 Rat Swarms @ 135 Pts

2 X 6 Giant Rat Pack @ 30 Pts

3 X 6 Night Runners @ 30 Pts

2 X 9 Warplock Jezzail teams @ 180 Pts

5 Gutter Runners Tunnelling Team @ 85 Pts

3 Gutter Runners Tunnelling Team @ 51 Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 100 Pts
   Total Army Cost: 2249

1 * Grand Master of an unnamed Knightly Order @ 260 Pts
    General; Barding; Lance; Warhorse
    Rod of Command [50]
    Enchanted Shield [10]
    Dawn Armour [40]

1 Battle Wizard @ 155 Pts
    Magic Level 2; Warhorse
    Dispel Scroll [25]
    Luckstone [25]

1 Battle Wizard @ 155 Pts
    Magic Level 2; Warhorse
    Dispel Scroll [25]
    Van Horstman's Speculum [25]

1 Battle Wizard @ 145 Pts
    Magic Level 2
    Seal of Destruction [50]

1 Steam Tank @ 275 Pts
    Main Cannon

1 Hellblaster @ 125 Pts

2 X 1 Great Cannon @ 100 Pts

2 X 5 Pistoliers @ 112 Pts
      Marksman Repeater

10 Handgunners @ 105 Pts
     Hochland

9 Knightly Orders of the Inner Circle @ 299 Pts
    full com       War Banner [25]

8 Knightly Orders @ 216 Pts
   standard champ

16 Free Company @ 90 Pts
    2ndWeapon; Standard

Total Army Cost: 2249

Telmor

Daniel: Jeg har 3 change bringer og 4 screamers, men mine change bringers er helt vildt skrøbelige, og jeg vil derfor kun tage dem med som sidste udvej. Så en tur til stranden først, så kan vi snakke om det.

Kent: <barnestemme> Nej, jeg spiller kun Brets, hvis Kent spiller dværge...</barnestemme>

Resten: Hvis det skal koste nogen søvn om natten at jeg spiller TK, kan vi godt foretage den omrokering i hære som Grøfte foreslår. Som Kent er inde på er det jo også nemt at skrædersy en bret hær, uden at den mister meget effektivitet mod andre. Man kunne for eksempel lave en vampyr eller træmand dræber...

BS
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Asger

Jeg synes altså ærlig talt det er fuldstændig gak, gak at I foreslår at stille en Leadership 7 Empire hær frem for en Tomb Kings hær.

Og så endda med argumentet at de ville være gode mod skaven... Hvilken af de to hære Wilhelm postede tror I lige ville vinde? Empire hæren har jo ikke en chance! Udover det kommer hæren til at tabe spil på fear, terror og panic.

Jeg synes ærlig talt I er vanvittige.

Med hensyn til Skaven hæren er den helt i top! 18 Jezzails... det kan vi lide. Er ikke sikker på Vedels ide med en seer hær, men det kunne være spændende. Og sindsygt godt imod flyve hære.

Brets som jeg ville lave dem, baseret på min UK GT hær (uden bogen vel at mærke)

Træmand dræber med reroll save.
BSB med sword of might og duty
3 Lvl 2 magere med scrolls og flyve hornet

3x6 errants FC
9 errants FC
8 Realm FC
10 skirmish archers
7 questing FC
4 pegasi FC

Også skulle du stadig have nogen points tilovers hvis jeg ikke tager fejl.

Asger

PS Tosser!

Telmor

Tosser eller ej, man kan vist kan have 3 ens knight delinger i hæren... Du kunne dog sagtens tage nogle questers eller realm knight med i stedet for den fjerde deling errants, specielt hvis der er point til overs.

BS
The Calculator kom

The Calculator så

filur

Hej gutter

BB sagde engang til mig

"Jeg glæder mig til hvert spil warhammer, indtil jeg opdager min modstander også har en plan."

Held og Lykke!

kim johansen  kilani medlem

Vedel

Quote from: filur on 16 June, 2006, 10:20:14
Hej gutter

BB sagde engang til mig

"Jeg glæder mig til hvert spil warhammer, indtil jeg opdager min modstander også har en plan."

Held og Lykke!

:D god kommentar.....

Er enig med Asger. Den der Empire-hær kan vi altså ikke bruge til ret meget. Hvad er det lige i vil have den skal kunne tæve???? En drage??? For det er da også det eneste som den hær er god til.

MVH Vedel

Grøfte

Ingen problem jeg spiller skaven og Telmor spiller tk, lad os bare slå det fast nu.
Men - som man siger når man aligevel ikke kan holde kæft:-)

Jeg mener nu stadig at empirehæren er fuldt ud på niveau med den tk hær der er postet og at en hær med kanoner og ikke mindst steamtank vil give os nogle taktiske fordele i vælgeprocessen fordi der er hære modstanderne ikke vil kunne sætte frem med samme selvfølgelighed som ellers. Den vil give os et bedre mix af hær typer.

Jeg argumenterer ikke for at empire er kategori A eller noget i den retning udelukkende at den tilfører en ekstra dimension til holdet

El Rey

Enig med Wilhelm, selvom Skaven jo også er en skyde hær.

Men vi skal ligesom gøre os klar, hvorfor en af vores hære vi sætter op imod fx skaven eller VC. Udmildt bart synes jeg ikke der er nogle oplagte valg. Måske LM mod Skaven, men så skal slann'en jo nok have 2+ ward save. Men lad mig høre hvad folk forslår.

Telmor

Måske vi lige skulle kigge de forskellige sandsynlige matchups igennem, da jeg som tidligere nævnt gerne spiller brets, så jeg kan spille med min egen hær.

Skaven, kan tages med Tzeentch DL cirkus, TK eller lizzes...

We kan tages med Tzeentch DL cirkus.

Chaos drage kan tages med skaven, empire eller brets.

Brets kan tages med Skaven.

Lizzies kan måske tages med WE og brets.

VC kan tages med brets, lizzies og skaven.

Hjælper det os egentlig videre?

BS
The Calculator kom

The Calculator så

El Rey

Jeg var sådan rimelig tændt på bret hær med flamme lanse og re-roll mod S5+. Men jeg ser endelig ikke bret hæren som at være den bedst mod fx WE. Så tror jeg vil droppe den ideen igen. Hvad vil vi gerne have brets til at spille imod? Chaos, TK, LM, måske VC.

Asger

Glem ikke at der også er nogen der sandsynligvis tager O&G med.

Der er TK nok en af de bedste hære. Ligeledes ville jeg også være tryg ved at sætte TK til at spille imod WE. Selv hvis de har reroll staven, men 100% hvis de ikke har. TK er også ok imod Lizardmen, da alle deres skirmish units har svært ved at gemme sig.

Asger

PS Brets er da også ret gode imod WE.

Skummelkrat

Jeg spiller gerne en hær  med zombiedrage til at tage skaven. ;)

Hvad ved vi egentlig om, hvordan de andre bygger deres hære op? Laver de gode hære ligesom os, eller laver de dårlige hære pga. fluff og andet? Jeg har jo kun erfaring med udenlandske spillere fra kampen mod Polen og GT 2003, og her synes jeg, at jeg hovedsageligt så dårlige hære.

Jeg ved dog, at polakkerne sværger til drager.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Jan D'Souza

T-shirts:

Vedel - nr 13 - XL
Polle - 69 - Large
Skummelkrat - 77 - Large
El Rey - 1 - XL
BS - 55 - Large
Daniel Hedegaard Nielsen - 4 - Large
D´Souza - 66 - Large
Wilhelm Grøfte - 9 - Large (XL)

Således! Er det fint med jer, hvis Kopi-Kristian laver vores Logo. Et middelalderligt Våbenskjold med tilhørsforhold til Danmark. I så fald bliver det
150+25 - altså 175 per man.
Jeg sender jer inden længe mit konto og registrerings nummer i en PM. Så i kan overføre penge til mig.

Mvh. Jan

Forresten. Jeg havde kun fundet priser på DSB-orange og ikke andet. Har nogen fundet et tilbud vi kan bruge?

Grøfte

Jeg mener at det første vi skal afklare er i hvor høj grad vi vægter effektivitet i forhold til underholdning - forklaring følger

I forhold til det polske vælgestystem skal vi have hære til at sætte frem samt reaktionshære  4 af hver selvfølgelig med nogle hære i en dobbeltrolle alt efter modstandere og terræn på det bordsæt vi skal spille på i den runde.

Hære til at sætte frem skal være stærke allraund hære og eller hære med en stor fordel af at vælge terræn; det vil i min bog sige standard skaven, lizards og woodelves samt måske DL  listen vokser efter de første par machup fordi poolen af modstander hære ikke længere vil være så komplet som man må forudsætte den er til at begynde med  - er den ikke det er det jo bare godt for os -  

Det vigtigste når vi sætter en hær frem er selvsagt at der ikke er et rigtig dårligt machup i modstandernes resterende hær pool

vender vi logikken om får vi en ide om hvad vores hære skal kunne reagerer på:

Med en DL hær i vores pool er det nok tvivlsomt at de starter med lizards og gennerelt tror jeg at skavenhærene vil blive sat frem tidligt; det fører mig frem til spørgsmålet skal vi lave en skaven hordehær lavet først og fremmest til at tage andre skavenhære eller kan vi få mere ud af at tage nogle dårlige matchup for at få nogle gode.

Helt generelt hvor højt vægter vi hele holdets matchup i forhold til den enkelte kamp - det er vigtigt fordi jeg ofte tror at det vil blive de samme hære hos os vi kommer til at smide ind mod "overmagten" og det er måske ikke så sjovt at få 8 dårlige match up selvom det er godt for holdet

en sidste åbenbar konklusion vores reaktionshære skal kunne noget forskelligt.

så hvilke hære sætter vi frem?

hvilke hære reagerer vi med?

hvad sætter vi frem mod skaven?

Kragh

Send en ogrehær med -4LD test til skaven og chaos frem mod skavenhæren  ;)
Thomas Kragh
Se min blog

El Rey

Det er skam også noget jeg har tænkt på. Men ved nu ikke helt hvor godt det er af den grund.

Skummelkrat

Som sagt kan jeg godt stille en undead horde til at møde skaven med.

Hvis I ønsker det, skal jeg gerne lave et udkast til en hær.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Jan D'Souza

Man kan få busbilletter tur/retur Berlin til 700 kr d. 14/07 - 17/07. 630 for unge (dem under 26) hos Abildschou rejser.

Dsb orange koster 700 kr. tur/retur Berlin. Togrejser er meget mere behagelige efter min mening og jeg foreslår derfor vi slår til og køber os 5 orange billetter med afrejse d. 14 juli og hjemrejse d. 17 Juli????
Hvad siger i?

Mvh. Jan

El Rey

Hvor lang tid tager det at kommer til Berlin?