News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

15mm romere

Started by rubber, 14 August, 2017, 13:34:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rubber

Jeg har altid synes at Det Gamle Rom og alt med Julius Caesar var rigtigt spændende og har gerne ville lave noget i den periode, med legionærer og alt hvad der hører sig til. Jeg kunne bare ikke lige finde de helt rigtige legionærer, dem med de firkantede skjolde. Dem har Forged in Battle lavet og nu har jeg fået mig en bande augustæriske legionærer.

Jeg hentede dem på posthuset i morges og har lige siddet i Fælledparken og samlet dem. Jeg må sige at de er virkeligt fine og jeg er virkeligt glad for dem.

Jeg har også fået en enhed bueskytter, men jeg tror altså at jeg skal have en enhed til, så flotte er de.

Jeg har også fået tre oksetrukne bolt throwers og nogle generaler, men de har lige mange stumper nok til at samle udendørs.

Jeg begynder nok først for alvor med dem her når mine zuluer er færdig, men jeg måtte lige se figurerne samlet.

Mvh. Tim

blomkaal

Shit, de er fine! Hvad tænker du de skal bruges til?

rubber

Hej Jens Henrik.

Tanken var at de skulle tæve mine gallere i Kings of War Historical og Warmaster Historical. Der er en del systemer til den slags, men det der er lettest at gå til, med de letteste regler, er KoW, og det er altså et stort plus hvis jeg samtidig skal lære at spille By Fire and Sword, der er lidt i den tunge ende hvad angår regler.
Warmaster fordi at jeg har hørt at det er et vildt godt spil. Ved første øjekast virker det faktisk også til at have med at gøre.

Mvh. Tim

blomkaal

Fedt! Hvilken størrelse baser er de på? 40mm?

rubber

Ja, 40x30. Det passer vist til de fleste systemer.

Mvh. Tim

Cazino

Immer weiter Rollo, immer weiter!

rubber

Quote from: Cazino on 14 August, 2017, 16:48:20
http://www.littlebigmenstudios.com/product-category/15mm-transfers/

Bum, bum. Det er godt nok nogle fine transfers. Jeg ved ikke lige om det bliver for meget af et pillearbejde med 3x24 skjolde. Jeg har ikke så gode erfaringer med sådan nogle transfers og i 15mm er det måske ikke så meget at det kan ses.

Jeg skal lige tænke over det, tak for linket, Casper.

Mvh. Tim

Pille

De ser fede ud. Dejligt at se så meget historisk komme frem  :D

Master Ciaphas

rubber

De har godt nok ligget stille, mine romere, men forleden kom lysten til at samle de sidste ballistaer og generalen, over mig. De er også blevet grundet, men det er jo ikke så sjovt at vise billeder af. Der er stadig lang vej til at de er klar til at komme på bordet, men nu er de da lidt tættere på at kunne tæve nogle gallere.

Mvh. Tim

merlin

Det er lækkert Tim :) tænkte på om du ikke fik taget nogle fede billeder til perspektiv Con?

rubber

Tak skal du have, Merlin.

Jeg fik ikke taget så mange billeder, men dem jeg tog kan jeg da lige ligge op når jeg har tid.

Mvh. Tim

rubber

WIP

Jeg har haft mine romere med på arbejdet, hvor de har fået en masse grundfarver i frokostpausen. Her er et farvehuskebillede til hvis jeg skal male nogle flere (og det skal jeg jo nok).

Jeg tænker mig at deres hestehale på hjælmene skal være hvide, det mener jeg at jeg har læst et sted. Med mindre der er nogen der ved mere end jeg. Centurionernes fjerprydning på hjælmen skal være rød.

Jeg synes at jeg er nået et godt stykke vej med dem, men der er stadig et godt stykke før de er klar. Jeg tror at det bliver fedt til sidst.

Mvh. Tim

Draccan

Tordenkuglen

Spiller/vil gerne spille: JRIII, SAGA, Bolt Action, Deus Vult, By Fire and Sword, Impetus, Trafalgar, Check your six, Hail Caesar, Black Powder, Sword Point, Sharp Practice, Force on Force, The Sword and the Flame, Sword and Spear, Blood and Plunder the Barons War, Warmaster og meget mere!!!!

rubber

Tak skal i have, Lars go Jesper. Det er ret motiverende, så motiverende faktisk, at jeg har givet den en god skalle her til aften. Nu mangler der bare lidt græs på baserne.

Mvh. Tim

blomkaal

Det er sgu godt gået, Tim!

Waaargh

Det ser meget imponerende ud. Kan ikke se detaljeniveauet, men farverne, og tonerne, spiller smaddergodt sammen på billedet.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

rubber

Tak skal i have.

Mht. Detaljeniveau, så er der ikke rigtigt nogen at se. Jeg har bevidst fravalgt at male bæltespænder, øjne og små dingenoter man ikke kan se når de står på bordet. Det er altså for ikke at bruge så meget tid på det at jeg aldrig vil blive færdig med det. Det fungerer ok, synes jeg, men når man tager dem op i hånden og studerer dem ser det sgu ikke så flot ud. Men 15mm er meget tilgivende synes jeg, så det skal nok blive ok at spille med.

Mvh. Tim

blomkaal

Mit indtryk er også, at den slags små detaljer kan det ikke betale sig at bruge tid på på 15mm. Mine grækere er, svjh., primært også bare base coat + wash, og så har jeg highlightet op igen med base coaten på nogle af farverne, men ikke dem alle. Ikke noget særligt på nært hold, men det ser fint ud på en armslængde.

rubber

Klar til at krydse Rubicon:

Jeg kunne godt tænke mig nogle ryttere og nogle katapulter og man kan også få nogle gladiatorer til dem som jeg skal have en dag. Det ligger dog lidt ude i fremtiden, jeg har lige en masse ting jeg skal have gjort færdig før jeg køber mere ind.

Mvh. Tim

Tordenkuglen

Ser mega dejligt ud, hvilket regelsæt påtænker du at spille med ??
Spiller/vil gerne spille: JRIII, SAGA, Bolt Action, Deus Vult, By Fire and Sword, Impetus, Trafalgar, Check your six, Hail Caesar, Black Powder, Sword Point, Sharp Practice, Force on Force, The Sword and the Flame, Sword and Spear, Blood and Plunder the Barons War, Warmaster og meget mere!!!!

rubber

Mange tak, Jesper. I første omgang har jeg lavet en liste på 1150 pts til Kings of War og jeg har nogle gallere de kan slås mod. Jeg tænker at jeg på et tidspunkt også skal prøve Warmaster Ancient med dem, men så skal jeg lige have lavet nogle flere officerer til dem. Og en masse andet selvfølgelig, lige pt bruger jeg germanske ryttere i hæren (Julius Caesar har en særregel der gør at han kan vælge allierede fra barbarlisten), men jeg skal da have de flotte romerske på et tidspunkt.

Mvh. Tim

rubber

Kings of War Historicals, Romere vs. Gallere

Jeg fik testet KoWh med mine friskmalede romere her for nyligt og fik taget en masse billeder. Kort fortalt er spillet ret sjovt, det glider ret hurtigt og man bruger ikke meget tid på at slå op i regelbogen og det føles som om at man kommer nogen vegne. Det sker måske lidt på bekostning af nogle detaljer, men jeg synes stadig at der er en god feel i spillet og styrkerne er rimeligt forskellige.

Der findes en armybuilder på nettet hvor man kan lave sine lister og når man  printer dem ud får man også de regler som er relevante for de enheder man har valgt, med på papiret. Supersmart.

Verkingetorix, gallernes konge gør klar til at smide nogle romere ud!

For at gøre en lang historie kort, så vandt romerne og Gaius Julius Caesar over de vilde horder. Det var dog et ret tæt spil der kunne have gået begge veje, men jeg havde bare lige de heldige terninger med den dag. Det endte i et opgør inde på midten i spillets to sidste ture, hvor i sær de kretanske bueskytter glimrede ved at lave et rear charge og udslette en horde gallere.

Gaius Julius slår Verkingetorix til jorden, mens 13.legion overvinder en horde af barbarer.

Spillet var ret sjovt, og kan klart anbefales til dem der gerne vil skubbe nogle dukker og drikke en pils imens.

Mvh. Tim

Draccan

Wow. Hvor sejt Tim. Det ser sgu' godt ud. Og fedt at KoW Historical ser strømlinet og underholdende ud. Og ikke mindst at det også fungerer med 15mm.

Tror Kings of War også har lidt af den forsimpling Warmaster har og at der er lidt overlap.