News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Batman Miniatures Game

Started by rubber, 07 August, 2016, 15:46:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

rubber

Jeg tror ikke at der er nogle danske forhandlere, Firestormgames.co.uk er rigtig fine til det.

Der er jo ikke lavet noget crew til HL Jokeren, så det er sådan lidt op til hvad du synes passer ind. Der er lavet noget Al-Ghul og en Scarerow fra Dark Knight filmene, men ellers ikke noget, så jeg synes bare at du skal tage hvad du synes passer ind. Det gode ved straffefangebanden er at de kan bruges i stort set alle skurkecrews, så du kan også have dem med i f.eks. Mr. Freeze eller Riddler crew. Det sammen gælder free agents, det kan være en god ide at vælge nogen der kan bruges i flere sammenhænge, så du får mere ud af dem.

God fornøjelse med spillet.

Mvh. Tim

Jenova

Nu fik jeg nogle batman-damer hjem fra Firestorm Games. De er godt nok fine.

Jenova Painting -  Like watching paint dry

Silva

@Jenova

Jeg er lige blevet færdig med Nightwing og skal hente Jokeren og hans folk i dag :) Og Firestorm afsender Two-Face inden længe.

Husk at poste billeder!

- S.

rubber

Fedt at du er med på bølgen, Jenova. Det er et rigtigt godt sæt med de sirener. Fede figurer og de kan bruges til en masse forskellige crews. Og husk at poste billeder. Og husk at vaske dine figurer først.

Mvh. Tim

Silva

Hej, Tim.

Har du fået spillet mere BMG siden de første anmeldelser i tråden?

Jeg tænkte lidt på om det kunne være en ide at høre om nogle af de (os) nye BMG-spillere/hobbyister skulle prøve at mødes, evt. nede i RT, og få prøvet et lille spil af eller to?

Vi er jo ikke mere end en 3-4 styks, måske 5 hvis nogle af de mere garvede fra Gotham Taastrup sluttede sig til. Ikke noget fancy eller officielt, men bare en eftermiddag hvor man vidste man kunne møde andre Batnoobs, og teste et minicrew af eller bare se spillet i aktion?

Hyg.
- F.

rubber

Hej Silva

Jeg har kun spillet den to spil som man kan læse om her, jeg har været ret optaget med andre ting end figurspil (æv), så jeg er ikke blevet rutineret eller elite spiller endnu. Jeg mangler faktisk stadig at male mit Pingvin Crew.

Jeg synes at en rigtig god ide med en spark-i-gang dag her i en ikke for fjern fremtid. Om ikke andet så for at få spillet lidt og snakket lidt Batman. Dem fra Tåstrup virker ret friske, så jeg tror sagtens at det kan lade sig gøre. Jeg synes at du skal prøve at smide et lille oplæg op i Facebook gruppen og se om ikke at vi kan finde en dato hvor så mange som muligt kan komme.

Mvh. Tim

rubber

Batman vs Gotham sirens

Jeg spillede igen mod Hans Rasmus som havde sit Gotham Sirens Crew med. Jeg stillede selv med et ret lille crew, bestående af Batman DKR, Batgirl, Red Hood og Azrael. Jeg vidste at jeg ville få problemer med at samle objectives, men jeg tænkte at jeg kunne smadre mig igennem det hele med mine helte. Især Azrael havde jeg store forventninger til.

Bordet fra sirenernes side. Vi spillede et scenarie hvor objektiverne blev samlet inde på midten, og så skulle man slås om dem der.

Fra min side.

Jason Todd tager sig af flugtfangen fra Blackgate... Men han er bare en rigtig hård nød at knække og han kan godt slå fra sig. Senere kommer Harley Quinn og hjælper til, men Jason klarer den lige og contester objektivet resten af spillet.

Azrael og Batgirl lunter ind mod midten, mens sirenerne zapper ind på midten med rekordfart.

Herefter går det lidt galt for mig. Poison Ivy får mindcontrollet både Batman og Azrael og de giver hinanden nogle tæv i nogle runder indtil at de slipper ud af hendes hypnose. Det gimper ret meget mit spil at miste to figurer af fire i to runder, men jeg får da til sidst banket Ivy og får lidt points på det. Spillet ender 9-14 til Rasmus, der var klog nok til at have en billig klovn med der ikke lavede så meget andet end at holde et objektiv og score VPs.

Et ret spændende spil der gik fra at være en total katastrofe for mig, til kun at være et lille øv til sidst. Jeg er stadig ret begejstret for BMG og dets fede mekanikker, og jeg tror at det bliver et af de spil jeg holder fast i længe.

Mvh. Tim

Silva

Arrrgh! Jeg vil også prøve!!!  :'(

Ser ellers ud som om det var et fedt spil.

rubber

Det var det også, jeg synes at det var to fede crews, og jeg vil gerne spille med det igen.

Vi må se om ikke vi kan sætte noget op en dag, jeg er sikker på at du vil blive bidt af det.

Mvh. Tim