News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Mine hære - fotoalbummet

Started by Pille, 20 June, 2017, 14:59:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pille

I denne tråd vil jeg lægge billeder op af de forskellige malede hære jeg har.

Man vil hurtigt opdage, at det ikke er så jeg kan prale af mit eminente maletalent. Tråden er derimod en form for motivation til mig selv for at vise at jeg rent faktisk får malet noget en gang imellem. Jeg er ikke synderligt vild med at male, da jeg hverken har evnerne, tålmodigheden eller lysten til det, men jeg synes naturligvis at det er federe at spille med malede figurer, så jeg forsøger mig alligevel.

Jeg forsøger som udgangspunkt altid at gøre det så nemt og simpelt som muligt for mig, da det sikrer den størst mulige motivation for mig. Det involverer sædvanligvis en basefarve som sprayes på, lidt detaljer, lidt drybrush, og wash. Og så malede baser med diverse flock, sten eller sand. Jeg varierer ofte lidt fremgangsmåden for at prøve lidt forskelligt, men resultatet er nu ofte det samme. Det er ikke prangende, men det fungerer og er pænt nok til at putte på bordet, endda til turneringer. Nogle hære håber jeg at genbesøge og smukkesere lidt, men det er ikke nemt at komme tilbage til noget, man har malet.

Det skal så lige tilføjes at ikke alle modeller i mine hære er malet af mig selv. Jeg har også købt en del malede figurer, på PF, Facebook eller Ebay, og forsøgt at inkorporere dem i mine hære. Og det vil jeg fortsætte med fremover.

Jeg har ikke et håndfast kriterie for hvornår jeg tilføjer en hær til tråden. Det vil være forskelligt fra samling til samling, og spilsystem til spilsystem. Nogle hære vil være fast defineret i spilsystem eller tidsperiode for eksempel, mens andre vil være mere bredt dækkende. Hver hær vil sædvanligvis få sin egen post, og jeg vil kommentere vidt og bredt om dem, som jeg nu lyster  :)
Kommentarer er som sædvanligt altid velkomne.

Oversigt over hære. Hære i kursiv og uden link er umalede hære hvor jeg enten har figurerne eller har planer om at indkøbe til dem:
Epic, 6mm Scifi:
Eldar, Thy'Vio Craftworld - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357444#msg1357444
Space Marines, Phantom Dragons chapter - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357445#msg1357445
Space Marines, Celestial Guard chapter - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357441#msg1357441
Tyranids, Hive Fleet Anubis - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357442#msg1357442
Tau - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357443#msg1357443
Orks - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357446#msg1357446
Titan Legion and Imperial Navy - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357447#msg1357447
Imperial Guard, 3rd Draconian Heavy Tank Regiment - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1464196#msg1464196
Armies of Chaos
Sisters of Battle
Necrons
Adeptus Mechanicus

Historisk 6mm:
Ancients - spaniere, romere - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1407960#msg1407960

Historisk, 10mm:
Kejserlig 30 årskrig - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357448#msg1357448
Amerikanske Borgerkrig - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357449#msg1357449
Ancient Romans
Ancient Barbarians
Medieval English
Ancient Egypts
Ancients Sumerians

Historisk, 15mm:
World War II Germans - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1357450#msg1357450
World War II French
World War II English
World War II US
World War II Russians - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1463597#msg1463597

Historisk, 28mm
Normans - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1471217#msg1471217

Blood Bowl
Deadly Devils - Undead - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1463598#msg1463598
Sorø United - Humans - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1471219#msg1471219
Chaos
Orcs

Warhammer 40.000
Eldar - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1463833#msg1463833
Tyranidder - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1465682#msg1465682
Chaos Marines - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=101107.msg1463834#msg1463834
Space Wolves

Pille

I 2014 tænkte jeg at det var på tide at få malet nogle Epic hære færdige. Jeg var begyndt på lidt Eldar og Tyranid, men ikke kommet videre med dem. Jeg tænkte lidt at jeg ville forsøge at male en Space Marine hær på den hurtigst måde muligt (for mig) og sådan blev Celestial Guard født  :)
Grundfarven var en mørkeblå spray med en supplerende bronzefarve på for eksempel shoulderpads, plus ganske få detaljer, og så en wash naturligvis. Basen fik heller ikke meget mere en maling og lidt sten på. Derudover gav jeg hver formation en særegen farve på shoulderpads, så man kunne kende forskel på dem. Det var super simpelt, og det gik forholdsvist hurtigt.
Jeg fik malet omkring 5000 pts. op, så jeg havde lidt forskelligt at lege med, men kønt blev det aldrig. Jeg kommer nok ikke til at male nyt på den, men indtil videre beholder jeg den som den er, men det kan da være at nogle formationer bliver strippet og brugt til min anden Space Marine hær i stedet for.

Pille

Tyranidderne var den anden Epic hær jeg fik malet op til 3000 pts. Tanken var lidt at enhederne skulle males i forskellige farver, men at enheder der lignede lidt hinanden i taktisk henseende skulle have lidt samme farver, for eksempel Hormagaunts og Carnifexes, Gargoyles og Harridans. Resultatet kan nok diskuteres men man er i hvert fald ikke i tvivl om at der er forskellige enheder på bordet  :)
Enkelte modeller har jeg faktisk købt færdigmalet, Exocrines og en Trygon for eksempel, og forsøgt at få til at passe ind i hæren.
Jeg vil gerne gøre nogle af tingene lidt bedre end de ser ud lige nu. For eksempel kan Dominatrixen nok gøres lidt bedre bare med en smule drybrush. Derudover er jeg allerede begyndt at putte tufts på nogle af billeder, hvilket man måske kan ane på billederne.
Jeg vil altid gerne udvide hæren med flere modeller, men indtil videre har jeg kun infanterister, men jeg har altid øjnene åbne for eventuelle købsmuligheder.

Pille

Tau
Jeg har altid haft svært ved at holde mig til en hær, så selvom jeg i forvejen havde figurer til 6 forskellige hære, så skulle jeg da også have en Tau hær  :)
Hæren er en blanding af GW modeller og proxy modeller fra primært Onslaught miniatures. Jeg valgte at male hæren nogenlunde i den traditionelle Tau sept farve, som er lidt sand eller rødbrun. Det gav mig dog lidt udfordringer da den sandfarvespray jeg brugte ikke reagerede særligt godt med nogle resin baser, jeg havde købt specielt til infanteristerne i hæren. Det endte med at jeg måtte pille alle figurer af baserne og puttede dem på GW baser i stedet for.
Hele oplevelsen tog dog pusten fra mig og der gik lang tid før jeg fik malet hæren færdig, og det skete af to omgange, da jeg første malede 1500 pts. færdigt til en turnering i Rogue Trader i 2016. Resten af hæren malede jeg færdig året, hvilket desværre igen gav lidt udfordringer, da jeg fik brugt en anden wash på en del af modellerne, og der har givet lidt nuanceforskelle.
Den er dog til at spille med, og jeg vil gerne udvide hæren lidt, så jeg både kan spille med Third Phase og Vior'la listerne.

Pille

I foråret 2016 besluttede vi i min spillegruppe at lave en Epic kampagne, hvor vi samtidigt skulle prøve at få malet hærene, og jeg valgte Iyanden Eldar. Jeg kan godt lide at navngive mine hære, så jeg navngav dem Thy'Vio. Senere i 2016 tog jeg dem med til Giant Fanatic turneringen, hvor jeg endda vandt, om end deltager antallet ikke var overvældende.
Grundfarven er Chaotic Red fra Army Painter med en supplerende grøn farve.
Udgangspunktet er Iyanden Eldar, men jeg kan nu også stille Biel-tan. Jeg vil gerne udvide hæren, så jeg også kan stille Yme-Loc.

Hæren er på nuværende tidspunkt på lidt over 9000 pts.

Pille

Da jeg i 2017 tænkte at jeg ville med til EEC i september Danmark, var min Eldar hær den første hær jeg tænkte på at tage med. I starten blev der snakket om, at der skulle kvalificeringskampe til for at finde ud af, hvem der skulle med på holdene, så jeg tænkte at jeg skulle finde en anden hær, som kunne være alternativ til Eldar hæren. Efter lidt overvejelser faldt valget på Space Marines, og da jeg ikke syntes at min Celestial Guard hær var fin nok, måtte jeg påbegynde malingen af en ny.
Denne gang blev grundfarven en grøn spray med supplerende lilla farve. Lidt flere detaljer blev malet, især på køretøjerne, og jeg gjorde lidt mere ud af baserne. Resultatet blev lidt bedre end Celestial Guard, hvilket var fint nok for mig.
Planen med denne hær er det samme som med Eldar hæren. Som udgangspunkt er hæren lavet til Codex Astartes listen, men jeg vil male flere enheder, så hæren kan bruges til diverse andre lister, for eksempel også Scions of Iron, m.fl.

Pille

I foråret 2017 begyndte jeg at planlægge at male mine hære efter Minigeddon konceptet. Det vil sige hære på 1000 pts. Baggrunden var at jeg synes at det var nemmere at overskue, og at det derfor kunne få mig til at male mere, og have flere forskellige hære klar.
Orkerne var den første Minigeddon hær jeg fik færdig. Denne gang prøvede jeg lidt noget andet. I stedet for en basisfarve på spray, som jeg havde brugt på alle andre hære, så spraymalede jeg i stedet for figurerne sorte og brugte derefter lidt forskellige drybrush farver til at give hæren et lidt brugt look. Derudover fik modellerne en lyseblå farve diverse steder for at knytte hæren sammen, plus lidt detaljer. Også baserne forsøgte jeg at gøre lidt anderledes med sand på først, derefter sort maling og så diverse Drybrush og grønne tufts for at få lidt farve på.
Infanteristerne er så faktisk primært malet for over 20 år siden. Jeg har en ganske stor samling af ork infanterister, men de er alle sprayet i forskellige farver for 20 år siden. Jeg forsøgte at fjerne malingen fra nogle af dem, men det gik ikke så godt. Så i stedet for valgte jeg at genbruge nogle af de lidt pænere malede figurer jeg har i samlingen, og lige male lidt ekstra lyseblå på dem, så de passede ind.
Jeg er egentligt ganske godt tilfreds med resultatet, som ser tilstrækkeligt orkagtigt ud.
Edit august 2022: Hæren er nu på lidt over 3000 pts.

Pille

Okay, denne her er lidt mere snyd. På et tidspunkt vil jeg nok også lave en Titan Legion hær men i første omgang bruger jeg dem primært som support i Space Marine hærene.
Og endnu mere snyd er kun den ene af de 3 Titans på billedet malet for nyligt, og det er metal Warlord Titanen. Reaver modellen er malet af min bror for 20 år siden, men den er til gengæld meget fint malet, så jeg beholder den som den er indtil videre. Den sidste model er en plastik Warlord Titan er ligeledes malet for 20 år siden, men bare af mig, og det ses tydeligt. Den skal selvfølgelig gøres finere på et tidspunkt, men indtil da bruger jeg den som den er.
Jeg har ikke besluttet mig for om jeg i en fremtidig Titan Legion hær vil give alle titans samme farve, eller om de får lov at være forskellige, men det må tiden vise.
Mht. flyene så er de faktisk købt malede, og jeg har vist kun rettet dem lidt til, så de lignede hinanden lidt. Jeg har dog selv magnetiseret dem  :)

Pille

På et tidspunkt begyndte min lille spillegruppe at interessere os for 10mm historiske spil. Steffen og jeg havde allerede indkøbt tropper til henholdsvis protestantisk og kejserlig hære, men det var først da vi fik Thorbjørn og hans polske hær med, at vi for alvor fik gang i malingen. Det endte med at vi stillede op til DFFCON i 2016 med et spil, hvor vi brugte Pike & Shotte reglerne fra Warlord Games.
Jeg fik derfor malet hæren mere eller mindre klar, selvom jeg dog stadig har flere enheder der skal males til den. Pikemen formationerne havde jeg købt færdigmalet og skulle kun gøres deres baser klar og give dem lidt flag. De andre formationer har jeg så selv malet. Da uniformering på hærniveau ikke rigtigt var så udbredt på det tidspunkt, har jeg malet hver formation af Musketeers i forskellig farve.
10mm er lidt ligesom 6mm dejligt tilgivende at male, og jeg har derfor flere andre historiske hære liggende eller stående klar til at blive samlet og malet, hvis jeg en dag finder tiden og lysten til det. Vi har snakket om at stille op til DFFCON en anden gang med et spil i en anden periode for at motivere os til at male nye hære.

Pille

Jeg har været interesseret i den Amerikanske Borgerkrig siden jeg i mine unge dage så Nord og Syd, så det var meget naturligt, at jeg på et tidspunkt skulle knytte interessen sammen med min figurinteresse.
Jeg debatterede længe med mig selv (der var ikke andre), hvordan jeg skulle gøre det.
Jeg besluttede mig for at lave både en nordstats- og en sydstatshær samtidigt, så jeg hele tiden kunne stille et spil op med begge hære. Jeg overvejede også hvilken skala det skulle være. 28mm blev hurtigt fravalgt, da jeg ikke orkede at male dem. 6mm blev også fravalgt, da jeg følte de var lidt for små. Derimod syntes jeg at 10mm gav rigtig god mening, og dermed startede min 10mm historiske spilsamling, og den udvidede sig hurtigt til andre perioder.
Som al anden af min maling så bliver det gjort så simpelt som muligt. Grå eller blå spray og så lidt detaljer. Jeg håber at samlingen vil blive større i fremtiden, men det er et projekt, som jeg kun besøger med store mellemrum. Det betyder også at jeg har ændret lidt på stilen undervejs, hvilket fremgår af billederne. Håbet er at jeg en dag for rettet op på de første modeller jeg malede, så de ligner de senere versioner lidt mere.

Pille

Krigen som startede min interesse for Historie generelt og som jeg naturligvis også meget gerne vil spille. Min første indgang til krigen var ikke overraskende Flames of War, et spil som jeg også stadig vender tilbage til fra tid til anden. Jeg har dog også fået øjnene op for andre spilregler, men endnu ikke prøvet det så meget.
Jeg har en lille forkærlighed for tyskerne (takket være Panzer General og alt med en 88mm kanon), så det er også dem, jeg har investeret mest i, både når det kommer til indkøb og maling. Jeg har dog også figurer til både englænderne, amerikanerne, russerne og franskmændene. Det er lidt forskelligt hvilke perioder af krigen, figurerne kan bruges til, men for tyskerne har jeg figurer til at dække hele krigen.
Jeg har deltaget i en enkelt FoW turnering med tyskerne, og til den fik jeg malet noget late war infanteri op. Derudover har jeg malet en del early war tanks, om end de stadig mangler decals. Men ellers har jeg indkøbt en hel del færdigmalede figurer. Det gælder alle late war tanks, og også mortar og HMG infanteri, der kan ses på billederne. Overordnet set synes jeg samlingen fungerer fint nok sammen, selvom modellerne er malet forskelligt.

Samlet hær

Infanteri + 88er

Early War tanks

Late War tanks

Frede

Fedt!

Det er nogengange ret rart at se ens arbejde samlet på den måde.

- F -

rubber

Ja, det er nogle ret seje hære du har lavet dig. Jeg er især vild med dine nord og syd hære og din pike & shotte. De ser bare godt ud.

Mvh. Tim

Pille

Quote from: Frede on 20 June, 2017, 17:42:31
Fedt!

Det er nogengange ret rart at se ens arbejde samlet på den måde.

- F -

Ja, det var også ret sjovt at hive det hele frem og tage billederne  :D

Ja, det er nogle ret seje hære du har lavet dig. Jeg er især vild med dine nord og syd hære og din pike & shotte. De ser bare godt ud.

Mvh. Tim

Mange tak  :)
Eneste ulempe er at hærene ser faktisk lidt små ud, så jeg må se at tage mig sammen og få udvidet dem lidt  :D

Pille

I sommeren 2017 begyndte jeg at overveje om det ikke var nemmere for mig at male 6mm historiske hære frem for 10mm, da det var gået ret godt for mig at male 6mm Epic hære. Jeg valgte at begynde med Ancients, da jeg kender en der havde en malet romerhær, som jeg kunne spille imod.

Jeg valgte at bestille nogle antikke spaniere og romere, så jeg havde 2 hære, der kunne kæmpe imod hinanden, men jeg kunne også kombinere de 2 hære til en samlet hær på flere forskellige måder.

Jeg bestilte spanierne fra Baccus og romere fra Rapier og Irregular. Jeg prøvede lidt forskelligt firmaer for at se hvordan de var. Jeg fandt hurtigt ud af at selvom Irregular er meget billigere, så er kvaliteten også derefter. Ikke at man ikke sagtens kunne lave nogle fornuftige hære ud af dem, men det var bare meget nemmere at arbejde med Baccus, som dog også er klart de dyreste. Rapier var egentligt også ret fine, men krævede lidt mere forarbejde end Baccus, så jeg tror jeg holder mig til Baccus. Om ikke andet så kan prisen da være med til at jeg ikke får bestilt alt for mange figurer før jeg får dem malet  :)

Hærene er baset efter L'Art de la Guerre reglerne. Det betyder at heavy infantry er på 40x15, medium og light infantry er på 40x20, og cavalry er på 40x30.

Som sædvanlig er malestilen lagt an på at gøre det nemmest muligt. Spanierne blev spraymalet brune som grundfarve, og så givet et par enkelte detaljer. Jeg gav nogle af de spanske infanterister en anden farve skjolde simpelthen for at kunne se forskel, hvis man har en unit der er elite eller noget i den stil. De spanske skirmishers blev spraymalet hvide, da de fik hvidt tøj.
Hos romerne blev legionærerne og auxiliary infantry spraymalet med metal, da de havde mere armour. Resten blev så spraymalet brune, da det passede med deres udstyr. Også her har jeg givet auxiliary infantry forskelligt farvede skjolde for at kunne differentiere hvis nødvendigt.
Baserne er lidt forskellige i de to hære. Primært fordi jeg hele tiden eksperimenterer med hvordan baser kan laves. Personligt synes jeg de spanske er pænest, men romernes er så lidt nemmere at lave.

Alt i alt er jeg ganske godt tilfreds (som jeg generelt altid er når jeg får malet noget). Det gik ret stærkt at få malet de to hære i reel maletid. Og selvom man ikke skal for tæt på og studere resultatet, så ser de ganske fine ud på almindelig spilleafstand  :D

Først spanierne

Og så romerne

rubber

Det ser bare fedt ud når hærene er stillet op på rad og række på et flot bord. Jeg kan især godt lide romerne, men jeg er også stor fan af den periode.

Mvh. Tim

Pille

Quote from: rubber on 04 July, 2018, 14:54:16
Det ser bare fedt ud når hærene er stillet op på rad og række på et flot bord. Jeg kan især godt lide romerne, men jeg er også stor fan af den periode.

Mvh. Tim

Ja, det giver mig også en ekstra motivationsgrad at tage disse billeder  :)
Udfordringen bliver lidt at udvide hærene, da jeg hele tiden finder på andre projekter at lege med  ::)

Pille

I sommeren 2018 begyndte Steffen og jeg at spille Chain of Command, som er et ret fedt WW2 spil. Steffen fik malet nogle tyskere op, og jeg valgte denne gang at male russere, da jeg havde umalede figurer liggende.

Chain of Command er et platoon level spil, så infanterister fungerer bedst på egen base, så jeg skulle lave dem lidt anderledes end mine Flames of War hære. Man kan få diverse support options i CoC, så det fik jeg også malet lidt af. Blandt andet en del tanks og tank destroyers. Selvom der sjældent er mere end 1-2 tanks i et spil, så fik jeg malet alle dem jeg havde, bare hvis jeg skulle bruge dem til FoW eller andet en dag.

Som altid er niveauet ikke det vildeste, men hurtigt og effektivt, hvilket er godt nok for mig  :)

Pille

Jeg har spillet en del Blood Bowl på både PC og Fumbbl, men aldrig med figurer. Da jeg genstartede min figurinteresse i januar 2020 fik jeg lokket min bror med på at spille, så jeg fik hurtigt købt spillet.

Vi besluttede begge at få nogle nye hold til at supplere Humans og Ork holdene fra grundspillet. Jeg valgte Undead og fik dem malet forholdsvist hurtigt. Jeg forsøgte mig med at hovedsageligt bruge de nye GW contrast paints, og det fungerede ret fint og hjalp helt sikkert med at få dem malet hurtigt  :)

Pille

I starten af 2020 kom jeg endelig helt igang med at få lavet hære til Warhammer 40.000. Jeg havde længet tænkt over at få nogle til at spille mindre skirnish spil med.
Efter længere tids overvejelse blev den første hær Eldar, og jeg valgte at male dem mere eller mindre ligesom min Epic Eldar hær. Det vil sige en Chaotic Red som grundfarve og Goblin Green som supplerende farve. De blev malet ret hurtigt, hvilket naturligvis også kan ses, men jeg er nu stadig ganske godt tilfreds  :)

Pille

I 2017 fik jeg et par 40K hære med i en auktion, som mest af alt indeholdt noget Epic jeg gerne ville have. Egentligt ville jeg have solgt det videre, men jeg overvejede at begynde at samle mindre skirmish hære at spille med. De to hære var dog ikke fuldt malet, og på det tidspunkt havde jeg ingen interesse i at male 28mm. Så derfor prøvede jeg at finde malede hære, og kort tid efter vandt jeg følgende Chaos Marine hær i en auktion.
Den er ret fint malet og er ganske passende som en lille skirmish hær. Der mangler måske en karakter eller 2, men ellers er jeg godt tilfreds.

rosenaa

Fedt - Du er en heldig ost

Har du så sat det til salg fra 40K som du ikke ville have ?  ;)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Pille

Quote from: rosenaa on 23 March, 2020, 16:58:32
Fedt - Du er en heldig ost

Har du så sat det til salg fra 40K som du ikke ville have ?  ;)

Jeg fik solgt den ene hær, som var tyranidder. Jeg har stadig en delvist malet Space Wolves hær, som jeg ikke helt ved, hvad jeg gør med endnu  :)

Pille

Så fik jeg malet figurer til at lave en Imperial Guard minigeddon hær. Den er lavet ud fra Minerva listen, så der er først og fremmest Super heavies med. Derudover ville jeg også gerne lave et artillery kompagni. Jeg har malet flere points end til minigeddon hæren, da jeg lige så godt kunne male det jeg havde af de forskellige modeller til hæren.
Jeg har brugt den sædvanlige simple metode med en sprayet grundfarve og så lidt detaljer og wash. Jeg skulle nok have brugt en lysere wash, da de blev lidt mørkere end jeg havde håbet, men ellers er jeg ganske tilfreds  :)

Pille

Så fik jeg også malet mig en Warhammer 40.000 Tyranid hær  :)

Figurerne er udelukkende malet med contrast paints, og jeg er ganske godt tilfreds med resultatet. Jeg ønskede samtidigt at prøve med lidt lysere farver, og det lykkedes også ret fint. De er malet ret hurtigt, og det kan man også tydeligt se, hvis man kommer tæt på, men i spilleafstand er de ganske godkendte  :)