News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Hour of the Wolf

Started by Hare, 11 July, 2018, 12:12:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hare

Denne tråd vil handle om tilblivelsen af min Space Wolves hær.

Egentlig er det lidt paradoksalt at jeg har besluttet for at lave mig en rum ulve hær. Jeg har altid ment at ulve i rummet var et af de mere fjollede end fede indslag i 40K universet og altid hoppet med på en god håner over en der samlede på ulve i rummet. Hvor dumt er det ikke lige... ::)

Men men men, bøger har det jo med at fange en og min holdning til ulvene ændrede sig totalt efter at have læst Prospero Burns. Alle skandinavere kan jo relatere sig til noget vikinge baseret fluff og hele rollen som Kejserens bødler synes jeg squ er meget fed. Lidt sjovt er det så at Dan Abnett startede med samme holdning da han skulle skrive bogen :-)

Så ulve skal det være. Først fik jeg meget gavmildt en håndfuld ulve af Johan og de var helt sjove at male så jeg gik videre og købte en urimelig billig start boks der indeholder terminators, grey hunters, lidt ulve, en dread, flyveren og en iron priest. Dette er dog over 2 år siden... Jeg fik malet 5 Grey Hunter og 5 ulve. Planen var simpel: køb en enhed, saml den og mal den. Dernæst en ny enhed osv. Det funger dog tilsyneladende overhovedet ikke for mig. Istedet vil jeg køre efter samme koncept som jeg fik lavet min Black Legion hær på. Jeg køber hele hæren, samler og grunder det hele så man kan komme i gang med nogle spil og maler løbende. En enhed om måneden bliver udgangspunktet. Så burde jeg have en hær i løbet af 1-2 år...! :o

Første skridt bliver at supplere den eksisterende samling med nogle ulveryttere, long fangs og en karakter eller to. Dernæst må jeg til samlebåndet...

Listen:

HQ
Njal Stormcaller - samlet
Arjac Rockfist - samlet
Wolf Lord on Thunderwolf - samlet
Wolf Lord - samlet
Iron Priest - samlet

TROOPS
10 Grey Hunters - samlet (5 malet)
10 Grey Hunters
10 Blood Claws - samlet

ELITES
8 Wolf Guard Terminators - samlet
Venerable Dreadnought - samlet

FAST ATTACK
10 Fenrisians Wolves - samlet (5 malet)
3 Thunderwolf Cavalry

HEAVY SUPPORT
6 Long Fangs - samlet

TRANSPORTS
Drop Pod - samlet
Drop Pod - samlet
Drop Pod - samlet

FLYER
Stormwolf - samlet

Hoppe

Space Wolves er platte vikinger i rummet! Du ved den er helt gal Hare!  :)

WTF, skulle vi andre pludselig spille med elverfolk eller hva? Helt ude i hampen... :o

Nej, gå tilbage til noget fornuftigt Black Legion agtigt...

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Ilithien

Haaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu (ulvehyl)

Er du ikke begyndt at spille AoS Hoppe?
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Hare

@Hoppe: Vi blivere åbenbart begge to blidere med alderen :D

Er ret sikker på jeg har malet min sidste Black Legion figur. Mangler lige at færdiggøre en khorne dæmon (og en soulgrinder, men det sker aldrig). Og så har jeg lidt bits og stumper til nogle enkelte mariner og cultister men ellers er skabet tømt for chaos figurer.

Ilithien

Kommer der snart et billede af en rumulv?  :)
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Hare

Narh, jeg skal lige hjem fra ferie og have produceret lidt før der er billeder. Men fik da bestilt nogle drop pods, long fangs og nogle karakterer fra goodgames inden de gik på ferie. Så nu skulle der være til 2000 point når de lander.

Hare

And so it begins...

Kom sent hjem i går efter 19 timers køretur. Så sådan en dag hvor man er godt flad er det perfekt at starte på min vikinger ind imellem udpakning, rengøring, klargøring af trampolin, indkøb og diverse andre småsysler. Jeg fandt min "Ironclaw Strike Force" frem fra gemmerne og fik samlet lidt flere ulve, er startet på at lave baser og har næsten samlet en dreadnought. Sidstnævnte blev en lidt større udfordring end ventet da jeg gerne vil have alle våbenmuligheder og den viser sig ganske magnet resistent. Men det skal nok lykkes. Stay tuned...

Troels S

Godt du er kommet igang.

Sommerferie med familien og hobby er en sær sammenhæng. Jeg oplever tit, at den meget tid til afslapning betyder, at jeg bliver super tændt på hobbyen, men at jeg ikke rigtig har mulighed for at komme i gang, da man enten ikke har adgang til sine ting eller en fuldt booket på ferieting. Så jeg har ofte 100 nye ideer efter ferien som jeg enten har søgt en masse på eller lavet skøre udkast til  :)

Skal du ikke have smidt nogen billeder af de ting du allerede har malet til hæren i bloggen?

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Hare

Har præcis samme oplevelse. I går var det dog perfekt at sidde på terassen og lege med plastik mens konen læste en bog og ungerne legede.

Der kommer billeder af det jeg har malet så snart baserne er lavet! Forhåbentlig denne uge.

Hare

Så skal der kløves orker! Er helt vild med den model.

Det lykkedes at samle dreaden med mulighed for at skifte våben til skyder og wolf claw. Der var desværre ikke nogen nem måde at veksle mellem storm bolter og heavy flamer så jeg valgte en storm bolter. Den er billigere og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft gavn af en heavy flamer på en dread.

Krøldrup

Ser fedt ud Kristoffer.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Troels S

Ja, han er bestemt cool (ikke at han kommer til at kløve nogen orker før han er en bunke rygende slagger med pels)

Rigtig beslutning med storm bolter. Har en 17 pts HF tax på min GK dread som stadig har til gode at skyde)

trygsen

Hehe  :)

Godt at se at du Bygger  :)

Og ingen stykker af Gårsdagens Pizza, man kan lime sig selv fast i - Hva ... Er du begyndt og rydde op og holde orden, og sådan noget ?

Dine modeller er ACE - og jeg glæder mig til at følge med i tråden ! Like herfra  8)

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

Hare

Så landede der forstærkninger fra Goodgames. Long Fang pakken skuffede som forventet. Jeg kan lave én f... missile launcher! GW for fanden da...

zacret

Fedt at se du er i gang igen Kristoffer!

Krøldrup

jeg har tidligere handlet FW våben til mine devastators. F.eks. lascannons og multi meltas har jeg brugt.

F.eks.
https://www.forgeworld.co.uk/en-DK/Proteus-II-Pattern-Missile-Launchers-Set
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Hare

Udemærket forslag men lidt for 30K til mig. Ebay havde en del liggende så har bestilt 4 stk der.

Men hvis nogle ligger inde med et enkelt space wolf bensæt vill jeg blive glad.

/K

Hare

Så fik ulvene baser:

De 5 næste ulve og dreaden er grundet og har fået baser og der er 5 baser mere på vej til de malede greyhunters. Derudover er jeg ved at samle 8 terminators plus Arjac og Stormcaller. Det bliver godt!

Ryback

Sådan, du er i gang, vuf-vuf!

DMI skriver i øvrigt, at det bliver BLODMÅNE i morgen aften. Der er ingen undskyldning. Wolftime!

Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Troels S

Blodtørstige bæster - fedt!

Ser godt ud Kristoffer.

Har du overvejet noget til baserne der bryder det grå lidt mere? Det ser godt ud til ulvene som det er, men måske bliver det lidt "gråt i gråt" til dine mariner. Måske nogen visne tufts eller noget i den dur.

Glæder mig til at se Grey Hunters.

Hare

Visne tufts er en rigtig god ide. Jeg tror måske det var med i den oprindelige plan da jeg startede på dem for et par år siden men har glemt alt om det. Kan du anbefale noget god tuft? Har GW noget man kan bruge?

Ryback

GW's er ok og fine. Ellers har Army Painter også nogle fine nogle, de har dem i Faraos. GWs koster 90 kr, Faraos 39 kr.

Prøv at se fx den her: https://www.faraos.dk/games/figurspil/hobbytilbehoer/basematerialer/armypainter/battlefields-xp--wasteland-tuft-77

https://www.games-workshop.com/en-DK/Mordheim-Turf
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Hare

Puha. Klassisk sommer. Når man kommer hjem fra sin egen ferie tager de andre afsted og så er der alt for meget overarbejde og for lidt hobbytid. Har dog fået lavet nogle terminators:

Og et par helte:

Er stadig i tvivl om rækkefølgen med baser. Men tror jeg grunder figurerne, tager dem af basen, laver basen, klistrer figuren på igen og maler.

/K

Ryback

Sådan, fremdrift!

Min baseteknik er anderledes. Jeg maler altid basen som det første efter grunding, er ret god til ikke at overmale basen når først jeg går i gang med figuren. Jeg bruger drybrush på baserne, så det ville nemt ødelægge malejobbet på figuren, hvis basen blev malet som det sidste.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Hare

Så kom de 5 malede Grey Hunters på base (minus tufts, men det er på vej med posten sammen med thunderwolves!).

Ligger syg og det går sløvt fremad. Men er dog godt i gang med at samle long fangs. Derefter skal der laves flere grey hunters/blood claws.