News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Transportkasse - magnetisk

Started by Troels S, 02 October, 2018, 10:23:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troels S

Med stadig flere større modeller i mine hære, er jeg blevet udfordret på transport.

Har gennem årene haft mange forskellige transporttasker fra både Felttherr, Battlefoam og GW. Udover svingene kvalitet, synes jeg, at det kendetegner dem alle, at de reelt egner sig bedst til transport af infantry og kampvogne med god firkantet facon. Er med på Battlefoams custom cut kan tilfredsstille nærmest alle behov, men laver man bare lidt om i sine hære, kan man hurtigt stå i en situation, hvor det ikke længere passer. Derudover bliver det hurtigt omkostningstungt med cutsmom cut til alle hære.   

Det nye sort indenfor figurtransport virker til at være kasser med metal i bund og/eller sider så det et muligt at transportere sine figurer stående efter montering af magneter under deres baser eller i deres bund. På den måde kan figurer stå op under transport og selv de mest fesne tentakler eller store kanoner risikerer ikke at knække.   

Jeg har kigget i et par byggemarkeder efter passende kasser - gerne med remme eller håndtag - men uden held. Værktøjskasser, hvor en metalplade kan limes fast i bunden har umiddelbart virket oplagt men de er ikke høje nok til Knights, Gorkanauts mv.

Så kære PF - hjælp  ;D - hvor har I fundet jeres kasser til dette formål og hvordan har I tilpasset dem. Har set det ved et par lejligheder, men har forsømt at få forhørt mig.

Håber I vil dele jeres erfaringer og måske smide et par links.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Nillernisse

Ikke et komplet løsningsforslag, men greenstuffworld har nogle fede magnet ark som kan limes på hvad der nu skal være magnetisk. http://www.greenstuffworld.com/en/48-magnetic-sheets
Jeg købte nogle stable kasser i jem og fix, og så fik jeg bakset en super billigt transport løsning sammen.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Landbooster

Ud over skum, har Battlefoam nu også magnet indretninger til deres tasker.

Troels S

Tak for hjælpen drenge.

@ Nillernisse - super - kigger i jem og fix efter passende kasser.

@ Klaus - ja, Cornelius pegede mig også i den retning. De er vildt fede, men også relativt dyre. Derudover er min betænkning også, at man skal op i en 720 for at få plads til en knight i højden og så kan der ikke være ret meget mere end et enkelt lag figurer i den. Men har overvejet at kigge væk og bare bestille en 720 og en 432 med magnet racks, et par spacers og så aldrig mere bekymre mig om figurtransport. 

Landbooster

Mine knights kan skilles ad i hoften (Magneter) hvilket gør dem ganske fleksible at pakke:)

rosenaa

Jeg bruger Trævarens udsalgskasser  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Kirdel

Jeg bruger en bradepande med låg til 30,- i Bilka. Det virker godt, selvom jeg ikke helt stoler på lågets "låsemekanismer".

Jeg overvejer selv andre løsninger, men hvor kan man finde en billig, magnetisk plade til at montere i bunden af kasser?

rosenaa

Prøv om du ikke kan få din Automekanikker til at skære nogle ud - det gjorde jeg for lang tid siden til at lave hjælme af til Live  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

MR

It became apparent that one reason why the Ice Giants were known as the Ice Giants was because they were, well, giants. The other was that they were made of ice.

Thejs

Jeg kigger også på transport/opbevaringskasser for tiden og mit bedste bud (til prisen) er dem her fra Bauhaus https://www.bauhaus.dk/farve-bolig/boligindretning/opbevaringskasser.html?brand_vac=20854

Køb en 0,6mm stålplade i jem og fix, klip den til og monter den i bunden af gamma kassen.
https://www.jemogfix.dk/staalplade-0-6-x-1000-x-400-mm-type-459/4145/9035003/ (findes også i 50x40cm, hvis man ikke vil klippe).

Jeg har kigget længe efter sortimentskasser, men de er for små til alt andet end infanteri, og trækasser, men de bliver for dyre og tunge.

Gamma kassen + låg + stålplade bliver, alt efter størrelse på kassen mellem 250 og 300kr.
Hvis man ikke har expoxy lim og en pladesaks, kommer der 150-200kr oveni.
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Troels S

Det er super med alle jeres bud og kan godt se at jeg ikke er den eneste der prøver at finde løsninger på samme udfordring.

Kan mærke at jeg nok ender med Battlefoam og magnet racks - mest af alt fordi jeg er en doven hund og det virker som den bedste at have med i bus/tog og på cykel. Her bliver de øvrige løsninger lidt voldsomme.

Mvh
Troels

Nillernisse

Hvis man skal kunne cykle med det, så er det nok ingen vej uden om battlefoam og ligne.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Thejs

Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Troels S

Quote from: Nillernisse on 03 October, 2018, 21:34:29
Hvis man skal kunne cykle med det, så er det nok ingen vej uden om battlefoam og ligne.

Det er ikke et krav at den skal kunne cykles med, men efter at have set battlefoams taske vil det være en klar bonus.

casper h

Quote from: Thejs on 03 October, 2018, 12:09:54

Køb en 0,6mm stålplade i jem og fix, klip den til og monter den i bunden af gamma kassen.
https://www.jemogfix.dk/staalplade-0-6-x-1000-x-400-mm-type-459/4145/9035003/ (findes også i 50x40cm, hvis man ikke vil klippe).

Husk at tage en magnet med i jem og fix, så du er sikker på pladen er magnetisk, det er nemlig ikke alt stål der er det.