News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Blood Bowl

Started by Pille, 02 February, 2020, 16:11:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Pille

Jeg er begyndt at spille diverse brætspil med min bror. I sidste uge spillede vi Horus Heresy og bagefter snakkede vi om Blood Bowl. I Sorø ligger der en afdeling af figurspilsbutikken Kelz0r, og forrige uge da jeg gik og kiggede rundt i butikken, så jeg at de havde den nyeste version af Blood Bowl. Tilfældigvis havde jeg også et gavekort til butikken, så da min bror viste interesse i at spille, vendte jeg naturligvis tilbage til butikken og købte det  :D

Så i dag har jeg siddet og samlet figurer for første gang i næsten halvandet år, og det var virkelig rart at have figurer mellem fingrene igen. Min bror og jeg har aftalt at spille på torsdag, så det glæder jeg mig meget til. Jeg ved ikke helt, hvad det ender med, men jeg har naturligvis allerede været inde på GWs hjemmeside og tjekke ud, hvad man ellers kan få at spændende ting. Og begyndt overvejelserne over hvilke andre hold jeg gerne vil have  :P

(I ved alle sammen hvordan spillet ser ud, så billederne er bare for hyggens skyld  ;D )

Og svaret er: Chaos, Undead og/eller High Elves :D

Pille

Igår spillede min bror og jeg vores første Blood Bowl spil ud fra grundsættet. Min bror har spillet meget for et par årtier siden, og jeg har spillet en del på pc'en og på fumbbl.
Det blev en meget tæt kamp, som orkerne (mig) vandt med 2-1 på et touchdown scoret i allersidste tur  :)
Vi er allerede begyndt at snakke om at købe yderligere teams, så vi har lidt at vælge imellem.

Pille

Der er sket lidt mere på BB fronten. Min bror og jeg har fået nye hold. Jeg valgte Undead og min bror tog Skaven. Vi starter en lille liga op, hvor vi naturligvis spiller med vores 2 nye hold, og så skiftes vi til at spille med orkerne og humans, når de skal spille.

I sidste uge spillede vi så den første kamp mellem Undead og Skaven. Kampen endte 1-1, selvom jeg egentligt burde have vundet kampen, da jeg spillede 11 mod 8 i næsten hele første halvleg men formåede ikke at score  :o

Udover det nyeste Undead hold fik jeg også fat i et gammelt metal Undead hold. På den måde har jeg både ekstra spillere og kan også veksle mellem plastik og metal modellerne, hvis jeg vil have lidt mere variation  :)

Jeg er så småt begyndt at male holdet. Eller det vil sige en model ihvertfald. Jeg har prøvet lidt med de nye contrast paints fra GW. Resultatet er ok efter min egen standard, så forhåbentligt får jeg snart malet lidt mere  :)

Ryback

Det ser lovende ud :)

Hvad er det for en figur i midten af de gamle Undead? Den med nr. 11 på basen.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Pille

Tak  :)

Og det var da et godt spørgsmål. Jeg ved det faktisk ikke. Jeg kiggede lige lidt nærmere på den og er ikke sikker på det egentligt er en Blood Bowl model i det hele taget  :o

Ryback

Det er nok et skelet fra Warhammer Battle af en art.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

rosenaa

Det ligner et af de gamle fra enten deres Tolkien serie eller fra de sæt med hære fra 80erne, hvor de lavede færdige kompagnier med stats på æsken...
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Pille

Her er lige et par nærbilleder af figuren. Som nævnt tror jeg ikke det er en BB figur. Overvejer at bruge den som en Headcoach  :)

Pille

Igår fik min bror og jeg spillet endnu en kamp. Det blev Orks mod Skaven. Sidstnævnte var lidt hårdt ramt efter sidste uges kamp og havde derfor svært ved at stå imod de brutale orker. Kampen endte 2-1 til orkerne  :)

Ork cage  :D

Derudover er jeg kommet lidt videre med maling af mit Undead hold. Har nu fået malet de 2 mummier, de 2 ghouls og de 4 zombier. Figurerne er hovedsageligt malet med contrast paints, hvilket passer rigtig godt til min noget primitive malestil  ;D
Som det kan ses, så er baserne ikke lavet endnu, da jeg foretrækker at lave dem, når alle modeller er malet.

Ryback

Fedt, det ser godt ud.

Skelettet er vist en gammel figur fra WHFB. Den vil være ret perfekt som Necromancer (aka. udød træner).

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Pille

Pille

Så blev jeg færdig med at male Undead holdet. Eller ihvertfald plastik figurerne. Metal figurerne må lige vente lidt  :)

Hele er lige lidt billeder af dem alle sammen.
Ghouls

Mummier

Zombier

Wights

Skeletter

Og så lige et fælles billede  :D

Pille

Mit nymalede Undead hold kom også i kamp tirsdag aften. Min bror jeg spiller vores lille liga, og mine Undeads skulle møde Humans.

Jeg frygtede naturligvis et kæmpe nederlag, som er kutyme for alle nymalede hære/hold, men slap afsted med en lidt heldig uafgjort  :P
Vi regner med at det skyldes at jeg ikke havde fået malet boldene til holdet  ;D

Så holdet har stadig en sejr til gode. Men i det mindste ser de pæne ud nu  :)

Jeg fik scoret til 1-1 i midten af anden halvleg. Næste kickoff gav Pitch invasion og 13 spillere blev tævet af "fansene"  :o

Ryback

Tillykke med dem, de ser fine ud.

Jeg tror, du kommer til at savne Ghoul nr. 3 og 4, når du kommer i gang med at udvikle holdet. Undead bliver en del bedre af flere af de hurtige spillere. Så jeg spår, at du nok kommer til at anskaffe et par ekstra Ghouls før eller siden. Det kan jo være, der kommer en boosterpack til Undead på et tidspunkt, så du kan få lidt variation i figurerne.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Pille

I løbet af sommeren fik min bror jeg spillet vores første liga færdig. Vi spillede med 4 hold, hvor min bror havde Skaven og jeg havde Undead, mens vi skiftede til at spille med Humans og Orcs. Det blev til en ligasejr til Undead, dog kun med bedre målscore en humans  :)

Vi har startet en ny sæson, og denne gang har vi fået lidt flere hold med. Min bror fik indkøbt både dværge og Wood Elves, mens jeg har købt et chaos hold.

Inden jeg måtte samle og bruge mit nye chaos hold, skulle jeg dog male enten humans eller orcs holdet. Efter vi fik indkøbt både ogre og trold til de 2 hold endte jeg med at male humans holdet, da ogren så nemmere ud at male end trolden  :P

Så det betød at disse her er klar til kamp, inklusiv en fødselsdagsgave i midten  :D  De skal nok blive malet på et tidspunkt, men lige nu har jeg andre ting øverst på malelisten  :)

Pille

Årets sidste maleprojekt blev mit Chaos BB hold. Jeg har kørt med en regel om at jeg ikke måtte tage nye hold i brug før jeg havde malet et eksisterende hold. Så derfor skulle jeg have male chaos holdet færdig, da der er et nyt hold på vej, som snart skal tages i brug  :)

Holdet er malet på min sædvanlige simple måde med contrast paints og en copper metallic til armour.

Se flere billeder på min blog - https://myworldofwargaming.blogspot.com/

rubber

Det ser sgu godt ud, dit Chaos hold. Det er godt nok længe siden at jeg har spillet Blood Bowl, men lysten kommer lidt igen når jeg læser din blog. Samtidig er det nye sæt ret fedt, så det frister også.

Mvh. Tim

Pille

Mange tak, Tim  :D

Vi har også bestilt det nye sæt, så vi får endnu flere hold med. Jeg har læst mange gode ting om den nye edition, så glæder mig til at prøve den  :)

Nillernisse

fede teams du får malet. Har længe tænkt på en human team.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech