News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Basekanter - Hvilken farve er den Rigtige

Started by rosenaa, 06 May, 2020, 07:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hvilken farve skal basekanten være ?

Sort
40 (63.5%)
Goblin Grøn
5 (7.9%)
Samme farve som basen
11 (17.5%)
Brun
6 (9.5%)
Gennemsigtig
1 (1.6%)

Total Members Voted: 63

rosenaa

Bare fordi det kunne være sjovt !  ;D

I gamle dage startede "Vi" med den Goblin Grønne basekant

"Vi" gik derefter over til den Sorte (mange fordi "vi" ikke gad male basen  :)

Nogle sætter gennemsigtige baser på og andre maler den nu brun af en art  ;D

Hvad syntes du ?
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Hare

Jeg har stemt sort, men jeg vil nu mene en brun base kant er fin til en model der er malet sort. Min Black Legion hær har brune basekanter, det ville squ se lidt fladt ud hvis de var sorte synes jeg.

Troels S

heh he.

Et opfølgende spørgsmål.

Hvor mange af jer anvender GWs technicals til at lave baser? og hvad synes I om det?

Personligt har jeg kun erfaring med Stirland Mud som jeg synes fungerede okay, men ellers er jeg nok fanget i en tradition med PVA lim og grus, men er faktisk ved at være lidt træt af det.
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

MR

@Troels - jeg bruger Stirland Mud til grønne AoS baser - det synes jeg giver den bedste kontrast. Shade med Agrax. Highlight med Ryza Rust og så Terminatus Stone. Har købt Stirland Battlemire som er den grove udgave, som jeg skal teste med - tror måske det giver et look mere a'la PVA og grus, som jeg i øvrigt synes er forfærdeligt og kun for boomere ;)

Armageddon Dust + små områder med Agrellan Earth fungerer rigtig godt til tørre bi aser som ørkener mm.

Ift. basekanter så har jeg, mens jeg er i sommerhus og i øvrigt venter på Lumineth, lavet nogle testbaser med forskellige farver på kanterne. Jeg ved at der i EP stadig er overherredømme ift. sorte kanter, men jeg synes at de andre farver også kan noget.

Fra venstre til højre: Vallejo German Cam. Dark Green, Waagh Flesh, Steel Legion Drab, Doombull Brown, Vallejo sort (mat)

It became apparent that one reason why the Ice Giants were known as the Ice Giants was because they were, well, giants. The other was that they were made of ice.

Troels S

Men vi gamle idioter har jo så vanskeligt ved at lære nyt Mads  ;D

Det er nogen fede baser og selvom min vanetænkning trækker mig i retning af den sorte, så synes jeg, at de to brune spiller rigtig godt. Grønne basekanter er sgu for underligt med mindre det altså er goblin green og en fantasyhær fra 80'erne.

Player1

Sort selvfølgelig! Det er jo ikke legetøj.

Sarke

Jeg har stemt sort, da jeg oftest bare syntes det ser pænest ud.

Jeg bruger selv GWs technicals, til de fleste af mine baser i følgende trin:
Armageddon Dust
Agrax Earthshade
Tryrant skull drybrush
PVA lim og lidt static grass
sort kant

Det syntes jeg selv har virket rigtig fint på alle mine baser, og det binder alle mine hære sammen.
40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho

Kristian

Sort basekant. Naturligvis. Jeg har ikke tal på hvor mange hære jeg har malet gennem tiden, både med grøn, brun og sort basekant.
Sort er bare pænest. A.L.T.I.D.

Goblin green på "red period" retro hære har sin charme. Brun har jeg selv brugt, men jeg er blevet klogere med alderen.
#sortebasererflottest#grusogpvatiljegdør
Konge af Lethian!

Thejs

Sort virker altid, men brun er fin hvis basen primært er brun.
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

andse

Det kommer vel an på, om man bruger dukkeskubbebakker... hvis man gør, er sort det logiske valg. Men hvis man nu er typen der grundsprayer sine figurer med andet end sort, får man jo automatisk malet basekanten... og farven vil jo så passe til figurernes dybeste skygger, hvilket jo ser pænt ud!
Jeg mistede engang 5 malepoints til en Giant Fanatic, fordi en af mine modeller havde brun kant istedet for sort som resten, så det er jo et vigtigt spørgsmål (må fanden tage dig, Mosegård). Jeg er nok mest til sort, tror jeg.

Kristian

Quote from: andse on 08 May, 2020, 17:07:24
Det kommer vel an på, om man bruger dukkeskubbebakker... hvis man gør, er sort det logiske valg. Men hvis man nu er typen der grundsprayer sine figurer med andet end sort, får man jo automatisk malet basekanten... og farven vil jo så passe til figurernes dybeste skygger, hvilket jo ser pænt ud!
Jeg mistede engang 5 malepoints til en Giant Fanatic, fordi en af mine modeller havde brun kant istedet for sort som resten, så det er jo et vigtigt spørgsmål (må fanden tage dig, Mosegård). Jeg er nok mest til sort, tror jeg.

Muah ha ha ha ha! Andse for pokker, jeg har sgu nakket folk for mindre end det :P

Det eneste jeg har at sige er at det godt kunne betale sig at læse malepointsregelerne ;)
Konge af Lethian!

Troels S

Synes 5 point lyder som en alt for mild straf. Du burde være røget ud af turneringen på røv og albuer andse  ;D