News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Helt ny spiller 3d, må man det?

Started by Bossedk, 07 July, 2020, 08:45:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bossedk

Hej alle,

Jeg er helt ny spiller og er ved at så småt komme igang med at finde ud af hvad hær jeg skal have.

Jeg er også en erfaren 3d tinkerer og modelbygger. Har malet i 25 år og er semi descent efterhånden med min airbrush. Jeg har læst lidt men der er lige et par ting der nager mig.

Kan det passe man ikke må bruge 3d printed modeller i sin hær, som f. Eks special enheder, alternativer sculpts for at gøre space marines mindre ens, heroes, erstatninger for enheder der er undgået?

Hvordan er holdningen i spilklubber omkring midtjylland?

Må indrømme sidder og kigger på lidt internationale forums og det har taget modet fra mig. Ikke pille ved noget, de rigtigt farver og kun GW modeller, også selv om de er undgået. Er det virkelig sådan det er?

Måske ny warhammer spiller
Bo

AlexBware

De regler tror jeg kun gælder i rigtige Warhammerbutikker.

VonPanne

Velkommen til!

Jeg må indrømme at det lyder mærkeligt hvad du har læst. Det er en meget kreativ hobby, og jo mere der er kælet for detaljerne i figurerne jo bedre. Det bliver kun set som en positiv ting, hvis man konverterer sine figurer til et anderledes udseende, og i sidste ende skal du bare gøre hvad du synes er sjovest. Der er ingen krav til at de skal se ud på en bestemt måde eller være malet på en bestemt måde, og det er helt ok at blande GW og ikke-GW modeller så længe det ser godt ud.

Det der kan være er hvis man spiller i en officiel Games Workshop butik (findes kun én i Danmark, i København) eller Games Workshop turnering (ikke-eksisterende i Danmark) er at de kan finde på at kræve at man kun spiller med deres figurer, men jeg tror ærlig talt at det er en saga blot. Derudover er der nogen der ser skævt til hvis man køber eller 3D printer ulovlige recasts af officielle figurer (GW eller andre firmaer), ofte importeret billigt fra Kina, mens andre er ligeglade.

Jeg kan kun opfordre dig til at du slår dig løs og prøver dig frem og går efter hvad du synes er sjovt. Du skal være velkommen til at oprette en blog her på forummet og dele hvad du laver :)

rosenaa

Og når de først er malet, er det sgu svært at se om det er hjemmebyg eller indkøbte dele du bruger..

Og der fandtes jo en mængde figurer som stadigvæk kan fåes for (nogle gange) Multimegamange penge som ingen kan huske hvordan så ud  8)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Bossedk

Jeg er nok lidt der, hvor jeg ikke magter at f.eks bygge en mega fed Orc army og der så er en eller anden, der sig.. øh hov, det er da vist ikke den rigtige maling eller model. Du kan ikke spille her. Ville være spildt arbejde

Hare

Det kommer aldrig til at ske, bare rolig.

Unforgiven

Quote from: Hare on 07 July, 2020, 17:28:44
Det kommer aldrig til at ske, bare rolig.

Og hvis det er tilfældet, så er din modstander en TFG og ikke værd at bruge tid på.....

Mvh.
Chaplain
"Stand up for what you believe in, even if it means standing alone." - Unknown
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51782.0 Læs og hjælp til så bliver det sjovere at lave turneringer.
EP på PF: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=271.0

easyrider

Nu skriver du orks.

Jeg har i mange år spillet med denne hær, både i Danmark og til internationale turneringer og har aldrig haft nogen problemer med det....

Min gamle blog:

https://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=21152.0
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

El Rey

Sådan er det ikke rigtig herhjemme. Der var hvis kun en gang da GW selv holdt en turneringen at der var noget med kun GW modeller, men ellers ikke. Så tror ikke det er et problem.

Hvis man spiller Fantasy the 9th Age, så bliver det i hvert fald aldrig et problem, da der, der ikke er nogle officielle modeller. Det samme vil jeg tror om Warhammer Renaissance.