News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Mine hære - fotoalbummet

Started by Pille, 20 June, 2017, 14:59:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ryback

Hvor lang tid tog det dig at male så mange figurer? Altså dine 'nids (som ser fine ud på billederne).

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

vejby

De er da faktisk vældigt fine, uanset om de er hurtigt malet eller ej. Det skæmmer dog lidt, at der er støbelinjer hist og her, der har undgået grovfilen. Jeg ved godt der er flere støbelinjer på de ældre nids, end der er spydige kommentarer i svigermors mund, men det løfter virkelig en model at få fjernet dem.
Maling 2023: 28/41 modeller

Pille

Quote from: Ryback on 01 May, 2020, 17:43:49
Hvor lang tid tog det dig at male så mange figurer? Altså dine 'nids (som ser fine ud på billederne).

Mvh

Det har taget mig cirka 4 uger. Så vidt jeg kan se så startede jeg med at samle den 3. april og blev færdig med Hive Tyrant'en i tirsdags (28. april)  :)

Quote from: vejby on 01 May, 2020, 18:10:13
De er da faktisk vældigt fine, uanset om de er hurtigt malet eller ej. Det skæmmer dog lidt, at der er støbelinjer hist og her, der har undgået grovfilen. Jeg ved godt der er flere støbelinjer på de ældre nids, end der er spydige kommentarer i svigermors mund, men det løfter virkelig en model at få fjernet dem.

Ja, det er jeg sådan set enig. Men jeg kæmper altid lidt med tålmodigheden når jeg samler og maler figurer. Så jeg får sjældent gjort det ordentligt, og ofte opdager jeg det først, når jeg har spraymalet figurerne. Det er helt sikkert en af de ting, jeg skal blive bedre til.

Pille

For efterhånden mange år siden købte jeg en pakke Norman knights, og planen var at lave en hær til SAGA. Som mange af mine andre figurplaner så blev det ikke til så meget, men i det mindste havde jeg figurerne til når lysten engang kom frem. Og i år skulle det så være. Ansporet af en spilledag sammen med Steffen, hvor vi fik spillet noget SAGA kampagne, fik jeg bagefter taget mig sammen til at male rytterne, samt nogle Crossbowmen jeg også havde købt. Kombineret med nogle malede Dark Ages warriors, som jeg købte på ebay for nogle år siden, havde jeg pludselig en færdig SAGA hær  :)

Som med de fleste andre 28mm figurer jeg har fået malet på det sidste, er det meste malet med GWs contrast paints. Disse malinger er som skabt til mig, da de giver et fornuftigt resultat med forholdsmæssig lille indsats. I denne hær har jeg så også prøvet mig frem med lidt forskellige farver, blandt andet for at finde ud af, hvilke der var gode til at male heste.

Resultatet er en lidt rodet hær i farve sammensætning, men det fungerer fint for mig. Især da jeg nu har en malet hær til SAGA (og andre systemer)  ;D

Pille

I stort set alle spil jeg spiller, bliver jeg altid fristet af at have flere hære, og Blood Bowl er ingen undtagelse. Efter at have købt startsættet gik der ikke længe, før jeg begyndte at overveje, hvilke andre hold jeg skulle have.

Men jeg lavede en regel for mig selv, at jeg ikke måtte samle og spille med et nyt hold før jeg havde malet et af holdene fra startsættet. I sidste ende faldt valgte på Humans holdet, da det forekom mig at være nemmere at male, efter vi fik tilføjet både trolden og ogren til hhv. Orcs og Humans.

Som sædvanlig ønskede jeg at male figurerne forholdsvist nemt og hurtigt, og endnu engang blev GWs contrast paints min redning. Figurerne er udelukkende malet disse malinger, og jeg er ganske tilfreds med resultatet  :)

Holdets officielle navn er i øvrigt Sorø United.

Sturmmann

Super flotte.

Du ved godt hvad der sker, når du har malet alle dine figurer??

Pille

Quote from: Sturmmann on 03 September, 2020, 16:17:29
Super flotte.

Du ved godt hvad der sker, når du har malet alle dine figurer??

Mange tak. Og bare rolig, jeg har stadig en ret stor backlog af figurer, som der skal males. Og jeg er ret sikker på, jeg nok også skal få indkøbt mere  ;D