News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

"Egrimms" 40k sektor

Started by Egrimm, 19 September, 2013, 22:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rosenaa

Kan godt lide farveskemaet. Den røde er som altid perfekt og sat sammen med hvid/sort bliver det rigtig godt  ;D
(Ultramarines Smølfeblå har altid stødt mit øje)  ;)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Egrimm

Rart at høre med den blå I guess  :o

Det er ikke meget mere at sige end i sidste indlæg, tre mere og jeg bliver mere og mere glad for skemaet omend der er noget der i visse vinkler irriterer mig lidt med castallaxens brystplade, men det er malet præcist når jeg ser efter.

Egrimm

Jeg var stadig ret glad for mit Tyranid farveskema, og jeg ville da lige se om jeg kunne bruge contrast malinger til at lave noget der ligner men hurtigere. Det blev et ja ud fra nedenstående test genestealer vil jeg sige, dem kan der komme flere af når jeg har brug for at male noget jeg ved virker.

Tog mig samlet <30 min for denne enkelte figur, absolut ikke værst.

Egrimm

Her er min anden Tolmeron, denne gang uden hjelm. Jeg vil ikke sige den blev bedre, nogle steder blev den mere spotty rød end den første, men jeg kan da arbejde videre med Blood Angels. Jeg er ikke sikker på at den gule er perfekt base, den gør det sværere at få en ensartet farve hvor hvid lettere giver et glat lag med contrast, men den giver på den anden side en dejlig varm rød. Som altid gør fotografierne det dog endnu mere markant end når man har den i hånden, sidste billede er tættere på når man står med den, men edge highslightsne blev rigtigt fine med den base!

Benene fik et lidt kraftigere lag rød for at afspejle at de var tættere på den mørke, lysabsorberende undergrund men blev lidt for mørke desværre.

Jeg eksperimenterer med colourshift maling for tiden, sværdet har er perlemors agtigt skær der er svært at fange på billeder. Ikke helt tilfreds men skal jo eksperimentere.

rosenaa

Det ser spændende ud dog   :)
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Egrimm

Quote from: rosenaa on 07 April, 2021, 17:41:31
Det ser spændende ud dog   :)
Sværdet? Ja, GSWs colourshift malinger kan helt klar noget, skal bare finde ud af hvordan jeg får effekten endnu mere udtalt og ideelt til at dække større flader helt. Jeg burde vel få sat min airbrush station sat helt op nu jeg har fået et skab med udsugning.

rubber

Det lyder rigtigt spændende med de colourshift malinger. Skal man bruge en airbrush, eller kan man bruge en pensel.

Jeg synes lidt at det lyder som contrast maling til metallics. Det vil jo være fantastisk.

Mvh. Tim

Egrimm

Quote from: rubber on 18 May, 2021, 21:52:58
Det lyder rigtigt spændende med de colourshift malinger. Skal man bruge en airbrush, eller kan man bruge en pensel.

Jeg synes lidt at det lyder som contrast maling til metallics. Det vil jo være fantastisk.

Mvh. Tim
Fik aldrig svaret, beklager!

De er ikke som contrast, der giver en massiv farve og for øvrigt fungerer glimrende på en metallic base, men de giver forskellige toner efter lys. Den jeg har afprøvet ender med noget perlemor, og andre minder mere om de (gyselige) biler vi ser køre rundt. Når jeg får min Keeper of Secrets færdig kommer der eksempel op.

Før det en intermission, og alting tager generelt tid nu med meget arbejde og nyt barn.

Jeg er ved at få malet lidt flere af de næsten færdige, og disse har ligget sådan i omkring fem år så det var på tide. Medens disse blev færdige for nogle uger siden inden jeg blev far fik jeg ikke lagt dem op men næste batch er ved at være klar så nu skal de op – og så en større gruppe sammen med de sidste.

Nu de er svampe gik jeg bevidst efter en tung, grøn-brun wash til skyggelægning og ikke megen rensning efter, for renhed heller ikke noget de just går op i. Det er måske blevet lige i overkanten, men kan jeg jo gøre anderledes på næste batch, de skal jo alle være lidt forskellige anyway.

Egrimm

I det mindste gik der ikke fem år mellem de sidste orker og de næste seks, men jeg har haft en periode hvor jeg igen havde svært ved at fokusere på grund af arbejde og vores lille baby. De få minutter jeg har fået malet af gangen har jeg dog nydt enormt, og tilfredsheden ved endelig at få dem "ud af vagten" giver mig fornyet mod på hobbyen.

rubber

Hej Egrimm.

Tak for svaret med metaleffektmalingerne. Det kan være at det skal prøves en dag.

Tillykke med babyen, det er ret skønt. Der kommer nok til at gå lidt før du har den samme tid til at male som før, men det kommer. Det hele bliver lettere med tiden.

Jeg synes at det er flot at du har fået maling på dine orker, de ser fede ud.

Mvh. Tim

Egrimm

Jeg får malet endnu mindre med den lille ny, men jeg har da noget på vej. Udover noget dæmon, der dækker både Fantasy og 40k, har jeg et kitbash med tre centrale aspekter: Order of the Yellow Rose, have planet og anime stand.

Egrimm

Jeg fik endelig malet min gamle, metal Karanak færdig. Contrast malinger gjorde skællene lette omend den ser noget mørkere ud i virkeligheden frem for på billederne. Jeg forsøgte at få de midterste horn lidt mørkere, hvilket ikke lykkedes helt, men blodet fra den nederste mund er til gengæld blevet rigtig fint.

rubber

Det er en sej hund. Jeg er selv blevet kæmpe fan af Contrast maling. Det ser ret fint ud, samtidig med at det ikke tager ret lang tid.

Mvh. Tim

Egrimm

Quote from: rubber on 12 November, 2021, 21:15:22
Det er en sej hund. Jeg er selv blevet kæmpe fan af Contrast maling. Det ser ret fint ud, samtidig med at det ikke tager ret lang tid.

Mvh. Tim
Hvilket er enormt rart grænsdende til fantastisk når man har dårligt fokus og tid som jeg >.<

Egrimm

Så har jeg snart fået malet det kitbash jeg antydede tidligere, jeg er virkelig tilfreds med alt fra komposition til farveskema indtil videre. Lad os håbe jeg ikke ødelægger det i de sidste trin her i weekenden.

Egrimm

For lidt tid siden fik jeg malet denne færdig, jeg har antydet den før rundt omkring men havde for travlt med at gøre mit speciale færdigt til at få fotoerne lagt op.

Jeg havde lyst til at male gul og samtidig en ide til et kitbash hvor ånder af tidligere søstre støtter en kongregation af troende. Således blev Order of the Yellow Rose (mener ikke at det navn er brugt "officielt") født, og det ledte tankerne lidt videre.

Ordnens kloster ligger på en paradis verden der stort set er en stor have, og deres tro siger at de tidligere rettroende fortsætter livet blandt roserne. Blomsterne afgiver en sødlig duft, der gennemtrænger alt på planeten og giver livet der en dulmet, dvask stemning selv under bøn, hvilket ledte mig til stemningen og musikken fra et af de bedste afsnit af en af mine yndlingsanimeer, planeten Dardanos i Kiddy Grade.

Figuren er lavet af en Adeptus Sororitas Palatine og en Dreadscythe Harridan, der mere eller mindre bare er sat på kappen så den svæver bag søsteren. Tanken er ret meget inspireret af en ånd på skulderen og især stands fra JoJo's Bizarre Adventure anime og mangaen.

Den er stort set malet udelukkende med contrast malinger, måske blev lidt af plamagerne lidt tykke men samlet udmærket. Ansigtet drillede mig dog, jeg havde det ret godt og så da jeg skulle til at lakere den var noget løbet og jeg måtte genmale og så genmale igen etc. Det blev aldrig helt godt igen desværre.

rosenaa

Hold da fest, hvor er det en fed effekt !

Jeg blev en smule skræmt ved tanken, især da det ser ud til at spøgelset ser ud til at ville dræbe sin host også...

Egrimm

Jeg kom desværre ikke videre med søstrene, men som med alt andet kan det være jeg finder gnisten igen en dag.

Til gengæld har jeg endelig fundet nogle bud på at male en af mine yndlingsfarver, havgrøn/blå, og som mange andre i hobbyen har jeg altid elsket Horus Heresy, så kan I regne ud hvad jeg er ved at have klar (fejlretning efter første lakering så tæt på færdig for mig). Jeg har dog tråde nok, og når det er samme  univers som 40k kan de passende komme her - man kan altid give warpstorms skylden :P

Egrimm

Jeg har i mange år været vild med havblå-grøn, hvilket passer med den "ny" farve Sons of Horus space marine legionen fik efter deres navneskifte for at ære deres primarch Horus. Medens folk ofte maler dem en tand mørkere er jeg ret glad for en lidt lysere tone, hvilket man også ser i nogle illustrationer så det rammer dem ok i min bog.

Jeg faldt over at Army Painter har en speed paint i en den tone da jeg kiggede på farver til Necromunda Van Saar gangere, og så slog det mig at jeg jo havde en stak "heresy" marines i ældre armor marks fra Battle for Calth liggende som jeg aldrig fik malet på nær nogle få legionærer og en praetor, som jeg aldrig rigtig blev tilfreds med. Så nu gør jeg fra de yderst regelrette over til lederne af rebellionen, må se om jeg genmaler de andre eller hvad jeg gør, for jeg har en del helt umalede i første omgang men den praetor irriterer mig (men jeg så også en mere umalet, så det er ikke så kritisk).

Det første jeg fik færdigt var contemptor dreadnoughten, der viser både styrker og svagheder ved speed paints på større flader, hvor de danner lidt for kraftige skygge områder, de er lidt som GWs constrast malinger bare endnu mere wash skygge tendens. De fungerer om nok endnu bedre på de mindre, almindelige marines som jeg er tæt på at have klar.

rosenaa

Egrimm

Quote from: rosenaa on 15 July, 2022, 19:15:45
Wow - Flotte !!
Takker, er ikke helt tilfreds selv, synes den er blevet for "blotchy" og skal helt klart arbejde med speed paintsne for at få bedre resultater. Jeg er til gengæld glad for farven, og de almindelige marines jeg næsten har klar er som sagt endnu bedre udnyttelse af deres potentiale vil jeg sige.

rosenaa

Jeg overtager ham gerne ganske gratis  ;D

Egrimm

Quote from: rosenaa on 17 July, 2022, 21:31:58
Jeg overtager ham gerne ganske gratis  ;D
Så utilfreds er jeg dog ikke, fint at mærke progress ved at have ting man ikke er helt tilfreds med, men så selvkritisk som jeg er er det stort set alt :-X

Egrimm

Jeg vil lægge ud med at takke dig rosenaa, tak fordi du altid opmuntrerer mig og var lidt skarp i dine sidste svar. Du har fået mig til at indse at jeg nok er for selvkritisk når jeg kigger på mine ting, ja de er er ikke perfekte, men de er heller ikke helt ringe og jeg lyder i retrospekt til tider næsten irriterende selv nedgørende i min kritik, så jeg må nok tage det som et punk for personlig udvikling at komme væk fra det mind set.

Jeg har fået malet de første "almindelige" Sons of Horus space marines, som blev nok en tand lysere end dreadnaughten, men jeg kan nu godt lide farven selvom den ikke er deres helt klassiske tone (som dog varierer noget fra illustrator til illustrator og tekst beskrivelsen "sea green" er ret vag").

Jeg er udmærket tilfreds med dem, det er (som hver gang ny stort set) de bedste space marines jeg har malet. Den grøn-blå er lidt blotchy på visse områder og har ikke dannet helt perfekte skygger, men det er acceptabelt.

rosenaa

Flotte !

Det ser (på min skærm) ud som om at deres ben er "støbte"... hvis det er rigtigt, er det en Fed effekt !