News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

European Warhammer Championship 11-12 august 2007

Started by El Rey, 23 October, 2006, 19:13:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Telmor

Tjaeh, nu er ranglisten jo ikke den bedste indikator af de nævnte årsager, samt yderligere. I et land splittet som Danmark er det mest retfærdige måske at man har to holdledere (diktatorer) der, hver især inviterer 3 medlemmer med, såfremt at det giver bedst mening at dele pladserne ligeligt op mellem landsdelene.

Jeg ved godt at denne løsning er ret nepotistisk, men lad os bare indse med det samme at vi er ret indspiste. Alternativt er vi ude i noget med ranglisten, der fordeler med 4 pladser til hver side af storebælt. Så bliver folk spurgt på hver side uafhængigt, indtil holdet er fyldt.

Jeg hælder måske nok mest til den første løsning.

Mvh

BS
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Skummelkrat

Quote from: Asger on 26 October, 2006, 14:55:34
Nej ikke dig konkret, men hvis jeg gerne vil med vil jeg da være ked af at pladsen gik til dig. Du kan jo ikke spille warhammer mere din gamle mand :-*

Asger

Hahaha, du har så ganske ret.

Jeg nød virkelig at være afsted i år, og jeg tager gerne med næste år, hvis lejligheden byder  sig. Alligevel vil jeg ikke stå i vejen for andre, der har denne store oplevelse tilgode.

Det, der sidste år var vigtigst for mig,  var, at vi var en god gruppe,  der fungerede overmåde godt socialt. Dét gjorde turen super, ikke blot spillene.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Basballe

Hvad med at lave en event ud af det, fx kunne man lave to endagsudtagelsesturneringer, en i Kbh og en i Århus. 4 pladser til fordeling hvert sted.

Under alle omstændigheder ærgrede jeg mig gul og grøn over at være nødt til at springe fra i sommer, og jeg ville enormt gerne have mulighed for at tage revanche næste sommer.

Basballe

El Rey

Synes en turnering lyder som en dårlig ide, da lille Palle på 13 år kan være heldig og vinde den. Synes det er lidt for tilfældigt.

Daniel

Fuldstændig enig med Kent mht kvalifikationsturnering. Skidt idé

En dårlig spiller kan være kortvarigt dygtig eller heldig og en god spiller kan være uheldig.
Og endnu vigtigere: Hvad så hvis man ikke kan komme til kvalturneringen. Så er man jo i princippet ude i samme problemer som hvis man kun må komme med hvis man var med sidst. - Nemlig at man er udelukket fra at deltage hvis man ikke kan være med til kvalifikationsturneringen.

Med hensyn til Mikkels forslag er jeg nu heller ikke sikker på at det på nogen måde er bedre end ranglisten. For det første skulle der jo så vælges 2 fra hver landsdel... (Så er vi vel tilbage ved ranglisten). For det andet tror jeg ikke det er noget der sikrer et bedre hold, hvis da det er formålet.
Slutteligt tror jeg bestemt ikke at de som fravælges synes det er mere retfærdigt end ranglisten.

Man kan mene hvad man vil om ranglisten men om ikke andet er resutatet da gennemskueligt for alle. Hvis vi sætter én til at vælge tre andre kommer det formentligt op til debat om det er de rette, og i så fald kan vi ligeså godt tage top8 fra ranglisten og debattere dem nu. 

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Daniel

Ud fra ranglisten ville holdet komme til at se således ud:

Jylland
1. Kent Max Hansen
2. Ask Gulbech Jensen
3. Paul Bridge
4. Wilhelm Grøfte
(5. Jan D' Souza)

København
1. Asger Sams Granerud
2. Daniel Hedegaard Nielsen
3. Mikkel Buch Skadhauge
4. Michael Vedel
(5. Henning Grubb Basballe)

Sandsynligvis vil også den 5. mand få buddet.
Holdet ser stærkt ud i mine øje og jeg kan næppe forestille mig at holdet ser ret meget anderledes ud hvis nogen fra toppen skulle sætte holdet. (Satiriske kommentarer frabedes, Asger)

Hvad siger folk til den holddeling?

Daniel

Edit: Stavefejl i mit eget navn... flot.
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Basballe

Jan D'Souza

Jeg kunne godt tænke mig at jeg havde en chance for at komme med på holdet. Her tænker jeg på spil mod de andre potentielle deltagere, så afgørelsen kan træffes derefter, og ikke kun, som standbyspiller, hvis der skulle komme et afbud.

Mvh. Jan

Telmor

Tjaeh, jeg synes det ser fint ud, og det er da en flok drenge jeg gerne vil hænge ud med, selvom det aldrig rigtigt kan blive det samme når Skummelkrat ikke er med, men måske han kan overtales til at deltage i den sideløbbende turnering...

Næste store spørgsmål er så, hvornår holdet skal sættes? Risikerer jeg min plads til EWC hvis jeg spiller for mange fjollehære i turneringer?

Mvh

BS
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Basballe

Jeg vil principielt godt tilslutte mig Jans kommentar om at det kunne være fedt hvis man havde en mulighed for at arbejde sig ind på holdet. Frem for at det bare blev besluttet her 3/4 år før event'en.

Tidligere foreslog jeg at man afholdt to små kval turneringer, en i hver landsdel. Det blev skudt ned, fordi tilfældige spillere i princippet kunne vise sig heldige for en dag... Men hvad med om man nøjedes med at invitere de fx 8 højest rangerende spillere i hver by/landsdel. Det ville i mine øjne både være fair og sikre et stærkt hold.

Et alternativ var at man satte en dato og så ganske enkelt gik efter ranglisten på dette tidspunkt. Det ville ganske vist betyde at BS ikke kan stille 'fjolle'hære indtil da uden at risikere sin plads. Men på den anden side, det har han alligevel aldrig gjort ;)

Basballe

El Rey

Synes vi skal vente til at se hvordan ranglisten ser ud når året er slut. Så vil det også være muligt at se listen bare for år 2006. Dog kommer der nok ikke så mange flere turneringer inden året slutter. Men så skal vi lige have ranglisten opdateret.

Daniel

Det er en god ide at vente med at se på ranglisten selvom de eneste turneringer som vel kan komme på er Comequest, GF og TMS. Jeg ved ikke hvor meget det vil ændre men det er vel mest fair at foretage et valg om hvad vi gør nu. Frem for at vente og se hvordan stillingen er til den tid kunne vi jo så passende træffe valget nu.

Under alle omstændigheder synes jeg en kvalturnering bliver noget rod. For det første er det lige så unfair for de som holdes uden for den turnering grundet deres rangliste-placering. Det giver også tidsproblemer for folk da en sådan turnering givetvis kommer til at ligge op til eksamner og lign. Det skal være en 2-dagesturnering for at være bare nogenlunde fair hvilket igen kan gøre at nogle folk ikke kan. Derudover er der ting som fx held med hvem man møder og osv.

Til sidst er der det faktum at nogle af dem som vinder en plads alligevel ikke kan komme og så ender det alligevel med at vi skal til at kigge ned af listen.

Mit bud er at det alligevel ender med at være afbud frem for noget andet som kommer til at afgøre holdet.

Daniel
Daniel Hedegaard

Schack d.y.

Den sideløbende turnering. Tilmelding restriktioner, hvor mange pladser, etc. er det noget der kører fra en hjemmeside og hvilken.

mojn
Gregers
Fortes Fortuna Juvat

Gregers M. Ebert
Ring of ancients
Inner circle

www.bugmansbrewery.com - The oldest, largest & most informative Dwarf Website in the old world

El Rey

Tidligere bruger1

-

Stefan

Enige bliver i nok aldrig, men her kommer så et forslag.

Fastlæg en pris som reflekterer turneringsdeltagelse samt transport. (Eks. 1000 kr)

Tilbyd de første 8 på ranglisten, at de lige nu kan købe sig en plads ved at indbetale pengene til f.eks. Kent. Tilmelding er bindende. Så får i at se hvem der er 100% sikre på at de gerne vil med.

Dernæst er jeg ret sikker på, at der stadig er 2-3 pladser åbne.

Nu afholdes en kvalturnering for de interesserede.

7 kampe, standard restriktioner.

Deltagerne starter turneringen med et antal point svarende til deres pladsering på ranglisten. Dette skulle sikre, at Henning på 7 ikke pludselig har en lotto weekend og vinder sig en plads. Sandsynligvis vil det helt afholde ham fra at stille op.

Ved kvalturneringens afslutning tilbydes de resterende pladser til deltagerne alt efter hvor godt de blev pladseret. Kravet for at tage imod pladsen er, som ved udbudet til de første 8 på ranglisten, at man er parat til at forpligte sig med det samme, og indbetale.

Slutteligt vil der måske være 1-2 der har indbetalt, som ikke kan komme alligevel, disse penge kan gå til en fælles fest/ transport kasse til de der tager afsted.

Står man kort før turneringen og mangler en mand (måske grundet sygdom) vender man tilbage til kvalturnerings resultatet og udbyder pladsen til den næste i rækken.

Slutteligt en afrundende forsikring om, at jeg ikke selv er interesseret i at deltage. Dette er udelukkende ment som et indspark.

Skulle man mangle lokaler til at afholde en miniturnering, samt dertil hørende dommer, er jeg frisk på at være behjælpelig.

Venlig Hilsen
Stefan

El Rey

Quote from: Stefan on 29 October, 2006, 18:33:30
Deltagerne starter turneringen med et antal point svarende til deres pladsering på ranglisten. Dette skulle sikre, at Henning på 7 ikke pludselig har en lotto weekend og vinder sig en plads. Sandsynligvis vil det helt afholde ham fra at stille op.

Gå ud fra du mene de points man har lægges til, fx 1850 pts osv.?

Efter at have læst dit indlæg har jeg selv fået nogle ideer. En er lidt som din, lad nogle fra toppen komme med, også lad resten blive "kæmpet" om. Man kunne evt også sætte en høj pris for at deltage i turneringen, fx. 1000 kr. De pengene skulle så gå til transport for dem der kvalificere sig til at komme med.

Skummelkrat

Det er da totalt urealistisk at få ret mange til at melde sig til en turnering, hvor de risikerer at tabe 1000 kr.

Martin Skummelkrat

El Rey

Stefan

Quote from: El Rey on 29 October, 2006, 19:09:29

Gå ud fra du mene de points man har lægges til, fx 1850 pts osv.?

Ja som udgangspunkt. Har ikke tænkt det videre igennem, det er muligt der er brug for en form for omregningstabel. Pointen er bare, at hvis man vælger en model der involverer en kvalturnering, så vil det være en fin ting, at lade folks tidligere præstationer tælle i et eller andet omfang. Det skulle fjerne en stor del af lotto indslaget.

Ud over det ville mit forslag til kvalturneringen være, at deltager prisen som udgangspunkt er sat efter, at den blot skal dække evt. omkostninger ved afholdelsen af arrangementet, men at evt. vindere efterfølgende promte bliver bedt om enten at betale for deltagelse i ETC eller lade pladsen gå videre.

Med fordel kunne man lave en en deltager begrænsning på kvalturneringen, således at der f.eks. er 16-20 pladser, og at de er udbudt til folk der rent faktisk har en matematisk chance for at kvalificere sig. Altså ville folk med f.eks. under ca. 1700 points på ranglisten ikke komme på tale, forudsat der fordeles ca. 20 points pr. kamp i kvalturneringen.

Husk den pris jeg mener man skal sætte på deltagelsen til ETC på ingen måde skal være højere end den faktiske pris turnering + transport koster. Der er bare tale om, at man forpligter sig ved at betale tidligt. Skulle prisen senere vise sig at være højere/ lavere kan deltagerne justere indbetalingerne.

Venlig Hilsen
Stefan

Skummelkrat

Stefan og Kent,
vær søde at skære det ud i pap for mig. Er det meningen, at man skal betale tusind kroner for at være med i kvalifikationsturneringen, og de penge går så ubeskåret til at dække rejseudgifter for dem, som kvalificerer sig?

Hvis det er tilfældet, får I da ikke nogen til at tilmelde sig, som ikke er 100% sikre på at kvalificere sig i forvejen. Hvis jeg lå nr. 6 på ranglisten eksempelvis, ville jeg da ikke engang turde tilmelde mig. Jeg kan forestille mig, at andre har det på samme måde.

Hvis det her forslag går igennem, kan jeg kun applaudere dig, Kent,  for så har du fået nogen til at betale noget af  din tur til Polen.

Martin Skummelkrat

Norx

Skummelkrat, nu kan jeg ikke snakke på Kents vegne, men kan huske at han nævnte det(vistnok i anden tråd). Og der var det en høj pris(ca 1000) til deltagerne i selve tuneringen og ikke til kval.
Basballen's private gulvklud

Skummelkrat

Nej, Norx,  jeg læser det som, at Kent gerne vil have, at der laves en turnering, hvor alle lægger 1000 kr. i en pulje, og den pulje betaler så  rejsen for dem, som kvalificerer sig. Men lad os høre, hvad Kent siger.

Martin Skummelkrat

Norx

Hm hvis det er sådan og han får succes med det, så vil lave en tunering hvor alle skal betale 500(god i'm modest) i kontigent som så skal gå til at JEG kan købe nogen flere figurer :D
Basballen's private gulvklud

Marloch

Var dette en ikke en oplagt ide til NWL, på sigt altså, der vil der være en masse som betaler lidt for at de 6 eller 8 bedste spillere som vi i Danmark kan stille, kommer afsted. Helt eller delvist betalt.

Jeg ved godt det ikke løser problemet i år, men fremover vil jeg mene det er oplagt.

Mht. ranglisten, så mener jeg den i år, nok er det bedste udgangspunkt. Men fremover skal der være nogle standarder for om en turnering kommer med eller ikke. Jeg mener jeg kan pt. kun tage til 2-3 turneringer om året, og vil jeg gerne have en god rangliste position, så vil jeg da gerne vide om en turnering kommer med eller ikke. F.eks. Var der en turnering for et par år siden, hvor jeg (heldigt nok) kom på en anden plads. Men efter turneringen kom Kent med den udmelding at det var en for fjollet turnering til at komme på ranglisten.
Ikke sagt at jeg ikke ville have deltaget hvis jeg på forhånd vidste, at  turneringen ikke var rangliste-godkendt, men var der nogle ambiciøse mennensker derude kunne det være de ikke ville deltage. Eller måske netop ville deltage, fordi de her kunne spille med en "fjolle" hær.

Så min budskab er kort-

1. Brug ranglisten i år.
2. Brug NWL til at finde de bedste spillere i riget, og premier dem med en tur til EWC.
3. Skal ranglisten bruges fremover, så skal der lidt mere styr på den

- Klaus -

Ps. Jeg vil godt sige at jeg synes det er et super arbejde, og en kanon ide med ranglisten, den mangler bare de sidste 10% for at være der.
Nightshift United - You are going down.