News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

European Warhammer Championship 11-12 august 2007

Started by El Rey, 23 October, 2006, 19:13:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

El Rey

Først og fremmest er jeg imod en turneringen for at finde ud af hvem der skal med. Men ja det er rigtig forstået Martin. Men hvis nu fx kun 8 tør at tilmelde sig, så er det jo så de 8 der går videre og får derved sine penge igen. Tanken er lidt at kun dem der virkelig mener at de er gode nok, tilmelder sig. Men det var bare en tanke, siger ikke den er speciel god.

El Rey

Mmm ideen med NWL er god nok, men ikke hel optimal. Det skylles at ikke alle byer vil kunne få en liga. Så man kunne godt have en god spiller i en lille by, som så ikke kunne komme med. Men man kunne da godt sige at top 3 fra NWL kunne komme med eller sådan noget. Eller bare vinderen.

Skummelkrat

Det synes jeg er en bedre idé.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Stefan

Quote from: Skummelkrat on 29 October, 2006, 22:39:55
Stefan og Kent,
vær søde at skære det ud i pap for mig. Er det meningen, at man skal betale tusind kroner for at være med i kvalifikationsturneringen, og de penge går så ubeskåret til at dække rejseudgifter for dem, som kvalificerer sig?

I mit oplæg er det meningen at man betaler X antal kr. for at deltage i kvalturneringen, svarende til de udgifter der er forbundet med afholdelsen af kvalturneringen. Altså max 200 kr. Når man har fundet vinderne af kvalturneringen bliver de så bedt om at indbetale et beløb svarende til de udgifter der er forbundet med deltagelse og transport til ETC.

VH
Stefan

Perrild

Hmm er selve ranglistens udformning ikke uhensigtsmæssig iforhold til at stille det "optimale" hold. Ranglisten går jo mange år tilbage og viser på ingen måde et øjebliksbillede af de respektive deltageres niveau. Fx kunne det jo nævnes at Basballe vel nok kunne forventes at have en relativ bedre form (hehe hvis man kan sige det om warhammer....) end andre højere placerede på ranglisten, som der ikke har spillet turneringer under de nye regler. Hvis man endelig skulle udtage udfra ranglisten burde det udelukkende være i perioden fra forrige EWC til den nye.

Vedel

Quote from: Stefan on 30 October, 2006, 09:42:36
Quote from: Skummelkrat on 29 October, 2006, 22:39:55
Stefan og Kent,
vær søde at skære det ud i pap for mig. Er det meningen, at man skal betale tusind kroner for at være med i kvalifikationsturneringen, og de penge går så ubeskåret til at dække rejseudgifter for dem, som kvalificerer sig?

I mit oplæg er det meningen at man betaler X antal kr. for at deltage i kvalturneringen, svarende til de udgifter der er forbundet med afholdelsen af kvalturneringen. Altså max 200 kr. Når man har fundet vinderne af kvalturneringen bliver de så bedt om at indbetale et beløb svarende til de udgifter der er forbundet med deltagelse og transport til ETC.

VH
Stefan

Det er sgu da også det eneste der er rimeligt.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

Asger

Jeg er enig med Martin i at Kents forslag om at nogen skal risikere 1000kr er helt hen i vejret. Stefans ide er betydeligt bedre.

Dog kan jeg stadig bedst lide Mikkels forslag med at finde en fra hver landsdel, der udfra sund fornuft, sammensætter et hold. Og mit bud på et hold, ville da også ligne det som Daniel kom frem til via ranglisten.

Et sidste forslag er bare at sige at top 8 har indtil den og den dato til at tilmelde sig (med betaling). Derefter har top 9-12 to uger, 13-16 to uger derefter, osv. Stadig med forbehold om at der skulle være 4 fra hver del af landet.

Men som Marloch siger, er der altså stadig problemer med ranglisten. Til tider er det lidt tilfældigt hvilke turneringer der kommer på, og der er trods alt også uenighed om de "krav" Kent har opstillet og håndhæver. Ikke at jeg er i fare zonen, men jeg mindes da at der mangler 2-3 turneringer, hvor jeg var bedste general. Hvis den skal bruges til noget officielt så mangler der lige de sidste 10-20% i et ellers skide godt og stort stykke arbejde.

Asger

Vedel

Quote from: Asger on 30 October, 2006, 14:15:32

Men som Marloch siger, er der altså stadig problemer med ranglisten. Til tider er det lidt tilfældigt hvilke turneringer der kommer på, og der er trods alt også uenighed om de "krav" Kent har opstillet og håndhæver. Ikke at jeg er i fare zonen, men jeg mindes da at der mangler 2-3 turneringer, hvor jeg var bedste general. Hvis den skal bruges til noget officielt så mangler der lige de sidste 10-20% i et ellers skide godt og stort stykke arbejde.

Asger

Enig og derfor er jeg heller ikke sikker på jeg synes, det er nogen god ide at bruge ranglisten.
Kan dog umiddelbart ikke komme på en løsning jeg synes er bedre.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

El Rey

Quote from: Asger on 30 October, 2006, 14:15:32
Et sidste forslag er bare at sige at top 8 har indtil den og den dato til at tilmelde sig (med betaling). Derefter har top 9-12 to uger, 13-16 to uger derefter, osv. Stadig med forbehold om at der skulle være 4 fra hver del af landet.

På den måde kan man jo også miste pengene, hvis man ikke kan komme med alligevel. I hvert fald på den måde Stefan mente.

QuoteMen som Marloch siger, er der altså stadig problemer med ranglisten. Til tider er det lidt tilfældigt hvilke turneringer der kommer på, og der er trods alt også uenighed om de "krav" Kent har opstillet og håndhæver. Ikke at jeg er i fare zonen, men jeg mindes da at der mangler 2-3 turneringer, hvor jeg var bedste general. Hvis den skal bruges til noget officielt så mangler der lige de sidste 10-20% i et ellers skide godt og stort stykke arbejde.

Nu skal vi ikke diskuterer ranglisten her. Men jeg synes at de krav der er til turneringer for at komme på er ret klare og fine. Kan ikke se noget tilfældigt i dem. Kan da også sige at der er 2 turneringer jeg har vundet i år, der heller ikke kommer på.

El Rey

Quote from: Perrild on 30 October, 2006, 11:15:57
Hmm er selve ranglistens udformning ikke uhensigtsmæssig iforhold til at stille det "optimale" hold. Ranglisten går jo mange år tilbage og viser på ingen måde et øjebliksbillede af de respektive deltageres niveau. Fx kunne det jo nævnes at Basballe vel nok kunne forventes at have en relativ bedre form (hehe hvis man kan sige det om warhammer....) end andre højere placerede på ranglisten, som der ikke har spillet turneringer under de nye regler. Hvis man endelig skulle udtage udfra ranglisten burde det udelukkende være i perioden fra forrige EWC til den nye.

Nu har jeg set på ranglisten og alle dem der ligger over Basballe har spillet til en turneringen i 7ed. ud over Asger(ved ikke om han har). Så det synes jeg nu ikke holder. Men man kan også se på ranglisten et år af gangen. Skal dog lige laves for 2005 og snart 2006.

Asger

Kent jeg siger ikke at kravene er tilfældige, bare at det til tider er tilfældigt hvilke turneringer der bliver indhentet data fra. Det kan ikke diskuteres.

Og at du synes kravene er fine, ændrer ikke på det fact at der har været uenighed om dem adskillige gange. Det kan ikke diskuteres.

Ellers er jeg enig med Kent i at Basballe nok er en reserve spiller på det nuværende hold :P

Asger

El Rey

Quote from: Asger on 30 October, 2006, 14:54:13
Kent jeg siger ikke at kravene er tilfældige, bare at det til tider er tilfældigt hvilke turneringer der bliver indhentet data fra. Det kan ikke diskuteres.

Det er skam ikke tilfældigt, vi prøver at indsamle fra alle de turneringer der overholder kravene.

QuoteOg at du synes kravene er fine, ændrer ikke på det fact at der har været uenighed om dem adskillige gange. Det kan ikke diskuteres.

Det er rigtigt, nogle mener at spil hvor en har 2000 pts og en anden 2500, eller en får en gratis special character at bruge skal på ranglisten. Det mener jeg ikke, det har ikke noget med konkurrence dygtig warhammer at gøre.

QuoteEllers er jeg enig med Kent i at Basballe nok er en reserve spiller på det nuværende hold :P

Det var ikke helt det jeg sagde. Ved ikke om Basballe er bedre end nogle af de andre der ligger over ham, på listen. Men mener ligeledes ikke man kan konkludere at han er. Men hvis vi får GF på kan det jo også være han rykker lidt op. Jeg skal nok lige prøve at rykke lidt i folk for at få opdateret listen.

Asger

Så ranglisten mangler kun turneringer hvor der enten er givet gratis special characters eller har været en point forskel på 20-25%.

Jeg synes du er dum at høre på Kent, da du udemærket ved hvad jeg mener. Det at der findes turneringer der ikke høre til kan vi da godt blive enige om, men det er sgu ike lødighed der skinner igennem din argumentation, når du bruger halv ekstreme eksempler.

Men det kan sagtens være at vi ikke bliver enige om den sag, og det er fint nok med mig. Jeg påpeger bare at der stadig er problemer med den.

Asger

Daniel

Jeg er enig med Asger i denne sag.

Det en dum glidebane du, Kent, har sendt ranglisten ud på ved at nægte nogle turneringer adgang til ranglisten. Nu er det endt sådan at Koldcon og Nifcon ikke er på. Det udvander ranglistens formål og gør den til sidst ubrugelig, hvis den ikke allerede er det.

Hvorfor nogle turneringer skal på og andre ikke er der slet ikke nogen grund til at diskutere her. Faktum er bare at det ikke fungerer som den kører nu. Den virker ikke som log-bog og den virker ikke som en rangliste.
Det skal ændres

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

El Rey

Jamen Daniel du skal da være velkommen til at stå for ranglisten, hvis du mener det står så slemt til.

Nu har jeg snakket lidt med Asger, og han er også enig at nogle turneringer ikke skal på, som han hvis også har skrevet. Synes lidt du laver en storm i et glas vand. 

Skummelkrat

Kent,
Stefans forslag gør da ikke, at folk mister 1000 kr. Man sørger da bare for, at hvis en fyr melder fra, kan hans erstatning da bare give ham pengene. Det er kun i tilfælde af afbud med få dages varsel,  at man mister sine penge, hvilket man ville gøre under alle omstændigheder.

Du gør det langt sværere, end det er.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

El Rey

QuoteSlutteligt vil der måske være 1-2 der har indbetalt, som ikke kan komme alligevel, disse penge kan gå til en fælles fest/ transport kasse til de der tager afsted.

Det er ikke sådan jeg læser det.

El Rey

Synes "holdet" som det er du ser ret godt ud. Men hvis man gerne vil have at der skal være en chance for at kæmpe sig ind på holdet, vil jeg forslå: 4 pladsen fra hver landsdel, kæmper med reserven om hvem der bliver hvad. Så kunne de tage 2 spil, hvor de bytter hær, og vinderen af de kampe bliver så 4 og taberen reserver spiller. 

Daniel

Ud fra hvad Asger, Kent og andre har sagt indtil nu har jeg et sammenfattende forslag til holdet.

Hvis vi brugte kaptajn-metoden ville de to kaptajner nok være Kent og Asger pga hhv. deres placering på ranglisten og deres arbejde i forbindelse med turneringen. De har begge sagt at de synes holdet som det er ud fra ranglisten ser fint ud.

Basballe og Jan vil gerne spille sig ind i top 8 og Kent foreslår så at de kunne spille med fjerdepladsen om en plads, hhv Vedel og Grøfte.
Jeg synes det ville være uretfærdigt for Vedel og Grøfte hvis de røg ud, på en sådan kamp men kan omvendt også forstå ønsket om muligheden for at være med. Det er nok heller ikke helt fair at sætte holdet nu da ranglisten vil ændre sig men omvendt er der også en interesse i at få spørgsmålet på plads nu. Især fordi vi ikke ved hvornår de manglende turneringer kommer på.

Mit forslag er derfor er vi giver de 5 øverstplacerede fra hver lansdel chancen for at tilmelde sig inden d. 15 november. Tilmelding kunne foregå ved at man indsatte eksempelvis 300 kr på en bestemt konto.

Såfremt én undlader at tilmelde sig får nummer 5 pladsen. Melder alle sig derimod til må nummer 4 og 5 kæmpe om pladsen. (Som i Kents forslag hvor der spilles to spil med hærbyt.)

Hvis vi skal sætte navne på som eksempel betyder det for Jylland at
Kent, Ask og Paul, Wilhelm og Jan skal indbetale pengene inden d. 15 nov.
Undlader én af de fire første er Jan tilmeldt.
Undlader ingen må Wilhelm og Jan kæmpe om pladsen som beskrevet ovenfor.

Når man indbetaler pengene er tanken at man ikke kan få dem tilbage igen (på nær taberen af en eventuel kamp som får sine 300kr igen). Ellers ville vi alle kunne tilmelde os uden nogen risiko og så vente og se hvad der skete. De går istedet til rejsen eller kan udbetales som lommepenge dernede eller lign.

Inden folk går amok over forslaget vil jeg lige slå fast at der næppe kommer til at blive spillet en kamp om hvem der skal med da det er yderst tvivlsomt om alle kan deltage.
Hvis der er 2 fra en landsdel som melder fra, men ingen fra den anden, bliver det bare som sidst med 5 fra det ene sted og 3 fra det andet. Hvad vi gør hvis 3 eller flere melder fra har jeg ikke taget stilling til. Det må vi tage til den tid.

Endvidere vil jeg sige til de læsere af tråden som ikke har mulighed for at komme med at der jo er en sideløbende turering dernede. (Skummelkrat, kom eller dø)

Daniel

Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

El Rey

Det der mangler på ranglisten er så vidt jeg ved lige pt. CQ, 2MD og GF. De er ikke kommet på da vi ikke har fået date'en, men jeg vil arbejde på at få den. Samt TMS, som snart spilles.

Basballe

Hold da op, vi er godt nok mange som føler meget for den her sag. Jeg tror ikke ligefrem at det bliver afbud vi kommer til at vælte os i...

Jeg er selvfølgelig klar til at spille kval-kamp, hvis det er det der skal til, men jeg synes egentlig at det både er forkert og for tidligt at frede nogle spillere, henholdsvis udelukke andre (jeg er fx kun et enkelt point over Damoun(s sovepose)).

Jeg vil meget gerne slå til lyd for en så objektiv som mulig fordeling af pladserne. Hvis ikke der er stemning for to minikvalturneringer, ville det være mest fair i mine øjne være at bruge ranglisten, når nu den er der (kudos til folket bag, også selv om der er skønhedsfejl), og allerbedst, hvis man kunne nå at medregne resultaterne fra forårets turneringer.

vh Basballe

El Rey

Et andet forslag. Man deler folk ind i 4 grupper efter ranglisten(måske flere tror ikke det bliver nødvendigt). Top 1-3, 4-10, 11-20 og 21+. Folk i de forskellige grupper er så ligestillet, undtagen dem der har været med før. Som har første ret frem for andre i samme gruppe, men ikke over.

Men først og fremmest synes jeg også lige vi skal slå koldt vand i blodet og ikke bestemme som nu og her, som Daniel gerne vil.   

El Rey

En anden ting hvis vi kommer til at spille med det polske system eller en variant der af. Så skal folk være indstillet på at de ikke lige kommer til at spille den hær de gerne vil. For det først får vi kun en af hver hær i år, regner jeg med. Derudover skal vi have hære der passer sammen og ind i systemmet. Det vil sige nogle one trick ponies.

Det er derfor også lidt vigtig at man kan spille mere end en hær godt. Hvis der fx er 2 spiller der kun kan spille, lad os sige Skaven godt, har vi kun brug for en af dem. Tror dog ikke det bliver et problem, men noget folk lige skal være opmærksom på.

ul

(nu er jeg på ingen måde i fare for at blive udtaget, så mine kommentarer er vist ret objective)

Det nemmeste er helt klart at gå efter ranglisten, men det mener jeg egentligt ikke er en god ide, for det første fordi at ikke alle turneringer er inkluderet, men også fordi at de afhænger af resultater der nemt kan afhænge af held, og til sidste men ikkemindst fordi at jeg ikke mener at resultater for tre år siden er specielt relevante.

Det næst nemmeste (og lidt mere funktionelt imo) er kaptain systemet hvor at to personer der allerede er sikre på at skulle med (jeg kan ikke forstille mig kent ikke komme med f.eks.) bestemmer hvem fra hver enkelt landsdel der kommer med. Fordelen er at det er nemmere, og det undgår de problemer der er med ranglisten.

Den tredje mulighed er en kvalifikations turnering i en eller anden form. Måden jeg personligt ville forslå det blev gjort på er at der inden for et eller andet tidsrum (2-3 uger) blev bestemt en data i foråret hvor den skulle ligge.
Kravet for deltagelse ville være at man havde min. 1775 point på ranglisten (for at holde det så småt at der ikke er nogen der får nogen virkeligt nemme modstandere. Normalt swiss draw.
Turneringen skulle så give 0-30 point per spil, og der skulle være syv spil. Efter spil 1, 3 og 5 bytter man hær med sin modstander og spiller igen, for at minimere effekten af dårlige matchups. (spil 7 er inkluderet for at man når fire forskellige modstandere, istedet for tre, ret stor forskel IMO).
Selvfølgeligt også en gentlemans agreement om at man ikke stiller med det absolut klammeste man kan finde inden for standard danske restruktioner. Vi vil finde de bedste spillere, ikke de mest ekstreme hær lister (man kna lave nogle ekstreme hær lister som er svære at spille med hvis man ikek er vant til dem)
Og det er så den liste man tager personer fra

Jeg syntes i hvert fald det er klart mere fair en at Vedel og basballe skulle spille om fjerdepladsen, to spil kan så utroligt nemt være heldbaseret. Det er lidt svære for 6 spil med hærbyt at være heldbaseret (især når dårlige matchup-uheld er fjernet på den måde.

Weekenden skulle selvfølgeligt bestemmes snart, så alle folk har en mulighed for at tage en weekend (fra fredag til søndag) ud af kalenderen.
Better to be silent and have people think you're stupid, than to open your mouth and prove them right.

Daniel

Oki doki

Jeg er også fint tilfreds med at vente, men jeg synes dog det ville være smart at sætte en dato for hvornår ranglisten tæller så vi ikke skal have den samme diskusion til den tid.

Og Henning, det kan godt være der er mange som brænder for sagen men det er da åbenbart ikke flere end at vi sidste år fik afbud fra Asger, Ask og dig. Jeg tror simpelthen ikke på at mindst 9 ud af 10 spillere har tid til at tage til Polen og spille warhammer i det, som ikke engang er sommerferien for alle.

Daniel, som ikke har mere at sige om emnet.
Daniel Hedegaard