News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Golden Templars

Started by Belial, 20 February, 2007, 10:35:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

VSH

Quote from: Henrik on 21 February, 2007, 08:06:16
Mal også gerne basekanten sort. Det er jo ikke 1994 ;)

Også min første tanke...

Det er lidt for old-school Morten

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

superSkip

Quote from: Tulsa Doom on 21 February, 2007, 08:33:56
Hvad med individuelle våbenskjolde på skulderpuderne til sergents og officererne? Det vil da falde ret godt i tråd med deres fluff.

Her kunne du evt bruge Bretonnian colour transfer, hvelke jeg troer vil passe meget godt til figurene. 8)

Thor
"når, er det sådan vi spiller"

Belial

Quote from: VSH on 21 February, 2007, 10:12:40
Quote from: Henrik on 21 February, 2007, 08:06:16
Mal også gerne basekanten sort. Det er jo ikke 1994 ;)

Også min første tanke...

Det er lidt for old-school Morten

/VSH

Jamen, jeg er jo også gammel.  ;D

Ok, ok så. De bliver sorte, men jeg er stødt på et problem. De dippede figurer ser rigtig godt ud på tæt hold og overeksponerede med et digital kamera.

MEN

Tager man et par skridt tilbage, ligner det en brun/bronze masse. Sinfule bemærkede at figurerne havde mange røde toner og de glider lidt sammen når man ser dem på afstand.

Øv, øv, øv.

Men jeg fandt på denne løsning:

Modellen fremtræder mere som et individ på slagmarken. Jeg har ikke dobbelt-dippet modellen, da den brunlige dip er med til at udviske den markante forskel jeg ønsker.

MVH

Belial

@Thor: Jeg vil helst holde mig fra transfers.

Hoppe

Brug nogle bretonian skjolde til dine marines hist og her, det ser godt ud. Så kan du male heraldry der.

Jeg ville nok holde mig til følgende farver: Guld, mørkerød, sort, hvid/bone. Jeg ville holde shoulder pads til sort/bone (skaktern) med få farver ind over (laurbærblade, sløjfer, fugle/griffer etc)

Hvis du ikke er forsigtig ender du med en bretonierhær med en milliard farver, hvilket bare ser rodet ud..

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Belial

Jeg tænkte nu på at holde det ene farveskema gennem hele hæren (ham til højre).

Rød, bronze og sort "larmer" ikke rigtig nok til det jeg havde forestillet mig. Når man ser på nogle af de andre chapters synes jeg endda at jeg har styret mig (Howling Griffons f.eks.)

Bretonnian skjolde. Det er noteret. Land speeder, Razorback og Rhino skal også have nogle stykker.

Ideen med laurbærblade har jeg brugt på min tidligere hær, men den kan sagtens genbruges.

MVH

Belial

Gil

En farve til Company/squad markings på knæene kan også hjælpe lidt til med at pifte dem lidt op  :)
Battle Brother
Press Ganger

He who dies with the most toys win

Belial

Glimrende ide. Det må de da ha'

Faktisk ville jeg ikke bruge skjolde på mine folk da nogen kunne tro de havde en effekt (wysiwyg). Men en del af gutterne har ikke panser på deres arme (svulmende marauder muskler ser cool ud), så et skjold kunne udgøre det for deres manglende armour på armene.

MVH

Belial

Gil

Lyder som om det er ved at tage form og jeg tror også det har stor mulighed for at blive et ret lækkert projekt.
Glæder mig til at se noget mere af det når det bliver til.
Battle Brother
Press Ganger

He who dies with the most toys win

shsuper

Kan godt forstå dig med hensyn til deres ting på hattene de er da for fede, så dem skal du beholde.

sejr

Belial

JAAA. Nemlig ja. De er da rigtig seje.

Ok, så gutterne får nok ondt i nakken når de sidder i deres Rhino, men det er en lille pris at betale for at se sej ud på slagmarken.

MVH

Belial

Taoregorn

Hej!

Det ser jo rigtig godt ud.

Jeg har, ligesom deg, brugt ridderhjelme også. Det var dog til en chaos hær og i sølv - ikke guld.
Jeg berettigede det også med at Marines jo i bund og grund er fremtidsriddere.

Men de to hære må jo næsten mødes engang! Min Warlord har ligefrem en hermelinskåbe.

Belial

Quote from: Clovermilk on 21 February, 2007, 22:54:00
Men de to hære må jo næsten mødes engang! Min Warlord har ligefrem en hermelinskåbe.

Hermelinskåbe. Det må jeg se. Mine veterans har kapper, men ikke noget så fancy. Så må vi se om The Black Knight kan give din warlord noget modstand.

MVH

Belial

Belial

Projekt Golden Templar skrider fremad:

MVH

Belial

Excommunicate

Super fedt at se, Morten!
Hvad for en slags guldspray bruger du? En fra GW? Fortynder du dippen med terpentin eller noget?

Nu mangler vi bare noget brugbart materiale fra Jass-drengen. ;)

Simon

Belial

Jeg prøver at gøre det så billigt som muligt, så...

Guld spray fra Silvan (Best Price) 39 kr.

Indendørs/udendørs bejdse (Trip/Trap - 908) 99 kr. (ikke fortyndet).

Jeg har købt 1 Razorback, 1 Rhino, 3 bikes og en attack bike som burde være på vej nu.

MVH

Belial

Konstantin the Apostate

Virkelig flotte marines. Jeg rystede ellers lidt på hovedet da du snakkede om guldfarve, men jeg blev klogere...
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Belial

Mange tak.

Her er en lille opdatering efter en maleaften med Tulsa Doom:

MVH

Belial

Excommunicate

Sejt nok Belial.

Vildt at du nærmest speed painter hele hæren samtidig  ;D

Simon

Mouse

Må vi ikke se en som er helt færdig med base, detalier og det hele, en prototype?
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

Belial

Jo. Jeg har tænkt på det.

Jeg brygger en sammen i dag.

MVH

Belial

Belial

En færdig Golden Templar:

Jeg går efter nogenlunde table-top standard, så kan jeg altid vende tilbage og rette til senere. Vi skulle jo også helst nå at spille lidt.  ;)

MVH

Belial

Sp0n

Jeg elsker det for at være så cost-efficient - Jeg hader det for at have mouldlines  ;D
Ser rigtig fint ud!

Dine billeder er dog rigtig skidt komprimerede/skalerede... Hvilket program bruger du?
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Belial

Jo tak. Ja, den mould line på pistolen skal i hvertfald væk.  ;) Og så ska den have en lille sort plet så kuglerne kan komme ud.  ;D

Jeg bruger bare office picture manager (dovenskab - kunne smide dem i paint og gøre dem mindre).

MVH

Belial

Excommunicate

Jeg synes det ser fint ud, Morten.

Det jeg ville gøre var nok at en lidt anden farve (optional) og give den blå farve et ekstra lag (must ;) ).

Simon

Frede

Jeg er ikke stor fan af det blå og hvide mønster, det larmer for meget for øjet, hvis du forstår.? Har du prøvet med rød og hvid istedet?
Som allerede sagt før så kunne det måske være en ide at male de forskellige led en anden farve f.eks. sort. Ørnen på brystet skriger også på at blive malet syntes jeg.

Men ellers så giver guld + dyp en ret god effekt syntes jeg.

- F -