News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Hvilke hære vil være bedst at stille frem...

Started by Asger, 13 June, 2007, 10:33:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Asger

Og hvilke hære er bedst at holde i reserve.

Vi stiller samlet de 8 følgende hære.

Wood elfs
Tomb Kings
Vampire Counts
Lizardmen
Skaven
Bretonnians
Dwarfs
Daemonic Legion

Hvis vi alle 8 nu tager og kommer med et forslag til de 4 hære der vil være bedst at stille frem og dermed kunne vælge side, samt modsat de 4 hære der ville være bedst at holde tilbage og selv sætte frem. Der må gerne være en enkelt overlap i de to grupper, da vi nogen gange kun skal sætte 3 frem eller holde 3 igen.

Hære vi kan sætte frem:

1. Wood Elfs
2. Lizardmen
3. Skaven
4. Vampire Counts (Hvis modstanderens WE er gået; ellers dwarfs?)

Hære vi holder igen:

1. Bretonnians
2. Daemonic Legion
3. Tomb Kings
4. Vampire Counts

Jeg er ikke sikker på hvad jeg vil anbefale til Kaptajn hær, men ummidelbart siger jeg stadig Demonic Legion. Jeg kan dog godt overbevises om at jeg tager fejl med en bunke gode argumenter ;)

Hvis alle 8 deltagere giver deres besyv med her, foreslår jeg at, når dette er på plads, vi laver en liste til haver hær over hvad de kan forvente at møde. Konkret går vi så hver hær igennem, og skriver hvilke 3 hære de absolut helst vil møde (A hærene) og hvilke 3 de næst helst vil møde (B hærene). Eventuelt kunne man også lave en liste over hvad de ikke vil møde...

Asger

El Rey

Asger

Er der ikke en moderator der kan slette ligegyldige spam indl?g som det ovenfor... :P

Jeg foresl?r netop man godt kan have dubletter, og dwarfs er (halvt) n?vnt. M?ske er det et problem med dv?rge h?ren, men hvis du nu kommer med dit forslag kan vi jo se hvor du synes dv?rgene h?rer til...

F? fingeren ud Kent, og skriv et indl?g der er mere end en s?tning lang.

Asger

Vedel

Synes som udgangspunkt ikke det er en god ide at sætte VC hære frem.

De tre hære vi har at sætte ind må derfor være Lizardmen, WE og Skaven. Fjerde valg må blive dværgene i mangel af bedre. Hvis vi da i det hele taget skal have en dværgehær med.

Hærene der skal blive tilbage er derfor TK, Brets, Deamonic Legion og VC.

Med hensyn til Kaptajnhær så må det blive enten Deamonic Legion eller Øgler som jeg ser det.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

El Rey

Jeg tror dwarfs er rigtig gode i mod fx en hær som WE. Hvis andre folk sætter deres WE frem tidligt, kan vi sætte vores dwarfs imod dem. Så vil forslå dwarf hæren var anti WE. Den kan også laves god mod andre hære fx VC, ved dog ikke om det er nødvendigt.

Mht. til kaptajn hæren. Så synes jeg lidt det er en af vores one trick ponies. Dog hvis vi har dwarfs til at være anti WE, så gør det måske ikke så meget.

Asger

Kent du er velkommen til at synes det er en fjollet måde jeg har foreslået vi gør det her på, men så tag initiativ til et forslag selv, eller skriv i det mindste at du er uenig. Indtil da så lad være med at skrive om anti hære, og hold dig inden for tråden.

Jeg vil stadig gerne høre dit forslag. VC er vist røget ud af vinduet som "opstiller" hær, men Skaven, Wood Elves og Lizards har opbakning. Er alle enige i at de 3 hære skal være på den liste?

Det er så et problem hvis Lizards skal være vores kaptajn hær, da vi så mangler endnu en hær at sætte frem.

Asger

El Rey

Ja de 3 hære lyder som fine til at sætte op. Kom vil det jo også komme an på hvorfor nogle hære modstanderen har tilbage. Fx hvis de har en bret(IT style) eller Tz DL tilbage, er det måske ikke så godt at sætte vores LM frem.

Men Brets kan vel også sættes frem, den er da god med de fleste hære, plus den så kan vælge et bord uden huse.

Asger

Du har ret med Bretts Kent, de kan også sættes frem mod mange hære.

Kent og jeg har snakket lidt på msn, og vil nok foreslå at Wilhelm skifter dværgene ud med High Elves.

Asger

Gromnir

Ser ud som om i har sadt jer fast i at i SKAL sætte de samme hære frem hver gang, men det behøver i jo ikke...
Jeg er altid frisk på noget: Warhammer Fantasy, Magic the gathering, poker og Harry Potter TCG.

Make your weakness, your strength.

mcpolle

Sidste år sat vi We op 1. hver gang undtagen en gang, og det virkede ret godt for mig, så kunne jeg finde de borde med fleste skov på, synes at det burde vi forsætte med.

LM, og Skaven er jeg også enig med at stile frem.

Hvorfor vil i have Vilhelm til at spil HE istedet for dværge??? Hvad har han lyst til at spil??

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Daniel

Jeg holder fortsat fast i idéen om DL som kaptajn hær. De eneste hære som er slemme for den er antiflyv magisk items, og de hære vælger fjenden næppe som deres kaptajn. Det skulle gerne give os mindst én sejr.

Mht de hære som ikke skal frem er jeg enig i TK og VC skal blive tilbage da de netop er gode mod bestemte hære.

Brets og WE skal bare hurtigt frem så de kan vælge deres borde.

Ellers er je enig i hvad der tidligere er sagt i tråden.

Daniel

P.s er blevet lidt nervøs for hvad vi egentligt vil sætte VC imod... Hvis de andre hold har cirka de samme hære som os sat frem er mulighederne ikke særligt attraktive. Skaven... WE... Brets... Liz...
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Asger

Jeg ved selvf?lgelig ikke hvad han vil spille, men jeg ved da at han har en High Elf h?r og at han har spillet den meget mere end dv?rgene.

Hvis vi f?r lov at v?lge, s? v?lger vi at s?tte frem f?rst, og WE hver gang. Ved at s?tte frem f?rst, kan vi ogs? f? lov til at bestemme de sidste to match ups. Dern?st kommer lizardmen og Skaven, og WE og Lizards pr?ver at v?lge borde med bygninger, skov og sump. N?r de borde er taget, skulle det v?re sjovere at s?tte Brettonians frem.

Alle indtil videre, har v?ret enige om de tre h?re.

Hvis vi s? kan blive enige om hvad der skal v?re vores Kaptajn h?r, kan vi begynde tydeligt at definere rollerne for de sidste 4 h?re. Jeg stemmer stadig p? Demonic Legion, og ville blive overrasket hvis den konstellation ikke ville give os mindst 5 ud af 6 sejre, og flere af dem ville v?re "sikre" sejre med favorable match ups...

Asger

mcpolle

Enig med dig der, lad os gøre det til DL.

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Vedel

Quote from: Daniel on 13 June, 2007, 17:45:12

P.s er blevet lidt nervøs for hvad vi egentligt vil sætte VC imod... Hvis de andre hold har cirka de samme hære som os sat frem er mulighederne ikke særligt attraktive. Skaven... WE... Brets... Liz...

Enig, men du kan godt lave en VC hær der f.eks. er ret god mod Skaven. Masser af enheder og masser af ghouls. Den hær ville også kunne klare sig godt mod O&C og muligvis også dværge.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

El Rey

Det var også en mulighed at droppe VC for noget andet. Men VC burde man dog kunne spille min. en draw i mod alle.

Telmor

Jeg ved snart ikke, VC er "so last year... "

Jeg tror også at Dl er super som kaptajn hær, selvom man godt kunne frygte at nogen havde deres Bret hær som kaptajn, og at der i den hær kunne være et horn. Men det er vel enten Dl eller øgler.

Mvh

Mikkel
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Asger

Jeg pådutter lige folk en mening...

Kaptajn hæren er hermed Daemonic Legion.

De hære vi stiller frem, er (i prioriteret rækkefølge):

1. Wood Elves
2. Lizardmen
3. Skaven

Wood elves har størst fordel af at vælge bord, dernæst kommer øglerne og nupper borde hvor de kan udnytte aquatic og difficult terræn, tilsidst rotterne.

Medmindre der er nogen der mener der skal en afstemning til er det besluttet.

De 4 hære skal selvfølgelig laves tilpas all round, så de som minimum kan hive en draw hjem mod alt, og gerne har en god chance for at vinde kampen.

Så mangler vi at definere hvad de resterende 4 hære skal tunes imod. Hærene er pt stadig...

Vampire counts (til debat? noget forslag om alternativ?)
Dwarfs (det er foreslået at det bliver High Elfs istedet)
Tomb Kings
Brettonians

Jeg starter en ny tråd hvor vi kan diskutere de 4 hære.

Mvh
Asger

Gulbech

Jeg er langt hen af vejen enig med asger. Synes der er mange andre hære som også kunne være gode kaptajn hære, men de vil ofte være de samme hære som er gode at stille frem og derved mister vi en hær at stille frem. Det eneste som er list synd er at DL er forholdsvis god mod WE som en af de få, og det får vi ikke længere mulighed for.

Jeg mener det ville være en fejl ikke at tage VC med, synes dem står godt mod mange hære, og kun få hære hvor den direkte virker til at være i problemer fx WE, men hvis andre også regner med at stille WE frem som en af de første burde det slet ikke være et problem.
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0