News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Lizardmen

Started by Telmor, 20 January, 2007, 11:15:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Telmor

Hej Drenge,
Jeg har spillet lidt med den følgende hær og synes den er relativt fæl, men da øgler er en hær der kan customises ret godt til modstanderen, kunne det være vi skal lave den fundamentalt om.


1 Slann Mage-Priest, 2nd generation, general and BSB with 2 Dispel Scrolls, War Banner, Plaque of Tepok and Bane Head 590 Pts

1 Saurus Scar-Veteran with Great Weapon; Light Armour; Quetzl; Tepok, Charm of the Jaguar Warrior and Enchanted Shield 156 Pts

1 Saurus Scar-Veteran with Halberd; Light Armour; Shield; Itzl; Tepok, Aura of Quetzl, Sword of Might and Cold One 187 Pts

10 Skink Skirmishers with blowpipe 60 Pts

10 Skink Skirmishers with blowpipe 60 Pts

10 Skink Skirmishers with blowpipe 60 Pts

4 Kroxigors 232 Pts

4 Kroxigors 232 Pts

6 Saurus Cavalry with Standard; Champion,  Musician and Huanchi's Blessed Totem  300 Pts

5 Terradons 175 Pts

3 Salamander Hunting Packs 195 Pts


Gode matchups: VC, Empire, HE, DE, O&G, TK

Neutrale mathcups: WE, Dwarfs (pit of shades er god til anvil)

Dårlige Matchups: Skaven, TZ Deamonic legion, Bretonnia, drager måske...
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

El Rey

Synes din helt til CO også skal have Enc. Shield. Så er han rigtig hård. Har spillet med ham med Enc. shield, biting blade og 4+ ward mod str. 5+. Synes han virker godt.

Da jeg spillede imod Rasmus til Nifcon havde han ham også med. Jeg chargede ham med en lance på 7 grails, plus mage. Dem tog han ned efter nogle runder.

Telmor

Hej Kent,
Ja sword og might er nu også ret godt mod Drayds og lignende, og efter den nye Q&A giver det fod helten 3 bedre save, så han også kan have muligheden for at gemme sig bag sit skjold. Vil dog ikke totalt afvise dit forslag...

Mvh

Mikkel
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Gulbech

Synes generelt hæren ser rigtig god ud, men er dog enig med Kent.
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

Jan D'Souza

Hvis kaptajnerne skal spille mod hinanden må man gå ud fra at Wood elves ikke bliver en hær man som kaptajn vil komme til at spille mod.

Telmor

God pointe Jan. Lad os se om ikke det bliver DL der bliver kaptajn, men ellers er jeg som sagt meget åben for at ændre det.

BS
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Azrael

Du har 1 point for meget med, din Scar-Vet på Cold One koster 191 med halbard...

Må man spørge hvilke spells du oftest går efter med din Slann?

Mvh

-Tobias

Telmor

Hmm, så skal det være fordi at Army Builder har regnet det forkert ud. Kan du ikke lige regne det igennem igen, og hvis du stadig fastholder dit resultat skal jeg gerne personligt regne det efter. Indtil da vælger jeg dog at tro på AB, no offense.

Men hensyn til brug af spells, kommer det noget an på modstanderen, men jeg har ikke spillet så mange spil i 7th med LZ, så det er helt givet på forhånd. Brets vil jeg dog nok typisk vælge Shadow, for at få steed, creeping death og unseen lurker...
Mod hære der er mere modtagelige for skade vil jeg typisk starte med Shadow i håb om Unseen Lurker (eller Creeping death og pit of shades afhængigt af modstanderen), men da steed er et must have, kan man jo altid tage den i stedet, hvis man får noget håbløst. De tre "fireballs" og eventuelle storebrødre man kan samle op undervejs er også godt, men det kræver som sagt at modstanderen er tilpas modtagelig for skade.

Ja, som tidligere nævnt afhænger det meget af modstanderens hær, og denne sammensætning.

Mvh

Mikkel
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Azrael

Jeg spiller selv med ham så er ret sikker, men 100% bliver man vel aldrig...

Tak m.h.t. spells, bruger oftest selv firefrog 2.0 så var bare lidt nysgerrig.

Mvh

Tobias

Asger

Vil lige gøre mit for at det ikke kun er Kent der skal lyde som en sur gammel nisse :)

Jeg ville ærge mig lidt hvis det her blev normalt og man begyndte at stille "personlige" spørgsmål. Hvis du har lyst til at hjælpe lidt med at starte en fornuftig diskussion, knyttet til hvordan Mikkel skulle vælge spells til ETC afhængig af modstanderen så ville det være super.
Hvis det bare er personlig nysgerrighed, og sådan er det formuleret, så skriv en PM eller spørg på nogen af de boards der er lavet til det.

Jeg synes det er godt at alle har muligheden for at hjælpe med at udvikle hærene og holdet, men er i mod at dette bliver et nyt "spørge-hjørne".

Tænk ETC når du poster.

Surt opstød overstået :P

Asger

Asger

Hej Mikkel, noegt nyt her?

Hvordan har du tænkt dig at klare dine dårlige match ups? Ville det ikke netop være i mod de hære at du ville have fordel af at flytte enchanted shield over på din helt på cold one? Hvis han får sig en quetzl mark istedet for sin tepok, ville han også stadig have 2+ save imod S6 angreb, og ville derfor sagtens kunne klare grail Knights, Brettonian lords, og potentielt også drage mænd...

Jeg siger ikke det skal gøres, bare at der skal tænkes over det.

Asger

Asger

Jeg sad og legede med en hær, og synes du bør overveje at ændre nogen små ting.

Først og fremmest ville jeg gå væk fra en 2nd Gen (4th gen istedet), og købe mig en Lvl 2 skink med diademet. Stryg ligeledes champion og musician fra dine saurus cavalry. Dette gør også at du kan droppe tepok fra begge dine helte, og istedet købe quetzl.

Den mounted øgle helt, skal pumpes helt. Itzl, Quetzl, enchanted shield, aura of quetzl og biting blade. Du kan helt hæmningsløst rykke ham op foran en hel hær alene. Chariots, Chosen Khorne Knights, Grail Knights, det er altsammen ligegyldigt, han har stadig sit 2+, 4+ save. Det virker også i en snæver vending, hvis du kan få ham i kamp med en kaos drage, samtidig med at en skink enhed charger ind og giver dig outnumber/flanke/rear. Hvis han ikke bliver helt pumpet kan det næsten bedre betale sig at droppe ham og en ridder og købe en stegadon istedet.

Så må man bare bruge nike saurusen enten mere forsigtigt, eller i en selvmords rolle. Han har dog stadig 2+ save, og kan have 1+ i nærkamp hvis han vil.

Et sidste trick til at klare kaos dragen er at købe champions i dine skink enheder. På den måde kan du charge en skink enhed ind og issue en challenge. Han dræber derefter championen med 5 i overkill (6 CR i alt) og du har en garanteret outnumber, og potentielt flanke/rear. Hvis du har et rear charge vil du kun tabe med 3 CR, hvilket er relativt nemt at klare med Ld 9 og et reroll. Så kan man lige holde ham den tur det tager at stikke af eller fange ham med cold one helten.

Asger

PS Nå ja, jeg har lige spillet to spil mod drage manden. Først med 2nd gen slannen hvor jeg tabte, så med 4th gen som beskrevet ovenfor, hvor jeg vandt. Det var dog skøre spil begge to.

Telmor

Okay, så noget i denne stil:

1 Slann Mage-Priest @ 495 Pts
     General; Fourth; Fifth; Magic Level 4; Battle Standard
     Bane Head [15]
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]
     War Banner [25]
     Plaque of Tepok [15]

1 Skink Priest @ 135 Pts
     Magic Level 2; Lore of Heaven
     Diadem of Power [35]

1 * Saurus Scar-Veteran @ 148 Pts
     Great Weapon; Light Armour; Shield; Quetzl; Tepok
     Charm of the Jaguar Warrior [20]

1 * Saurus Scar-Veteran @ 184 Pts
     Halberd; Light Armour; Quetzl; Itzl
     Biting Blade [10]
     Enchanted Shield [10]
     Aura of Quetzl [30]

     1 Cold One @
  • Pts

    10 Skink Skirmishers @ 60 Pts
         Blowpipe

    10 Skink Skirmishers @ 60 Pts
         Blowpipe

    10 Skink Skirmishers @ 60 Pts
         Blowpipe

    4 Kroxigors

    4 Kroxigors

    6 Saurus Cavalry @ 270 Pts
         Spear; Shield; Standard
         Huanchi's Blessed Totem [40]

         
    5 Terradons @ 175 Pts


    3 Salamander Hunting Packs @ 195 Pts
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Skummelkrat

Jeg ved godt, at I alle sværger til fuglene, men jeg sværger til dinosaurer. Derfor synes jeg, at hæren mangler en stegadon. Jeg har lavet et udkast, som I kan se på. Det giver en dispel dice mindre end Mikkels hær, da jeg har måttet slette Tepok på løbehelten. Desuden er der en knight mindre, og fuglene er væk. Min påstand er, at Mikkel får mere ud af en stegadon end 5 terradons.

Martin Skummelkrat


Unnamed2250 Pts  -   Lizardmen Army

1 Slann Mage-Priest @ 495 Pts
     General; Fourth; Fifth; Magic Level 4; Battle Standard
     Bane Head [15]
     War Banner [25]
     Plaque of Tepok [15]
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

1 Skink Priest @ 135 Pts
     Magic Level 2; Lore of Heaven
     Diadem of Power [35]

1 Saurus Scar-Veteran @ 180 Pts
     Light Armour; Itzl; Quetzl
     Biting Blade [10]
     Enchanted Shield [10]
     Aura of Quetzl [30]

     1 Cold One @
  • Pts

    1 * Saurus Scar-Veteran @ 128 Pts
         Great Weapon; Light Armour; Shield; Quetzl
         Charm of the Jaguar Warrior [20]

    10 Skink Skirmishers @ 60 Pts
         Blowpipe

    10 Skink Skirmishers @ 60 Pts
         Blowpipe

    10 Skink Skirmishers @ 60 Pts
         Blowpipe

    4 Kroxigors @ 232 Pts
         Great Weapon

    4 Kroxigors @ 232 Pts
         Great Weapon

    5 Saurus Cavalry @ 235 Pts
         Spear; Shield; Standard
         Huanchi's Blessed Totem [40]

         5 Cold One @
  • Pts

    3 Salamander Hunting Packs @ 195 Pts

         9 Skink Handlers @
  • Pts

    1 Stegadon @ 235 Pts
         Giant Bow

         5 Skink Crew @
  • Pts
              Javelin

    Casting Pool: 8

    Dispel Pool: 5

    Models in Army: 60


    Total Army Cost: 2247
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Asger

Om det skal være terradons eller stegadon, er egentlig et godt spørgsmål. Jeg vil tro at du ofte vil skulle spille en defensiv kamp mod en hær der kommer frem til dig, hvorfor en enhed terradons måske ikke er partout nødvendig da der sjældent vil være warmachines du skal dræbe.

Jeg synes dog ikke det er et problem at fjerne en dispel dice. Du ryger ned fra 6 til 5, men kan tilgengæld komme op på dit maks med diademmet under alle omstændigheder (7 terninger og 2 scrolls).

Ligeledes ærger det mig at der ikke er nogen champions i dine skink enheder. Så vidt jeg kan regne mig frem til har du endda pointene til overs i dit eget udkast. Det gør altså en kæmpe forskel i mod den drage mand.

Stegadon eller Terradons? Stryg endelig din halberd hvis det kan give dig en champion ekstra.

Asger

Telmor

Ja det kommer som sagt meget an på modstanderhærene, men jeg er bestemt ikke uvillig til at tage en stegadon med, for den er så rå...

Jeg har efterhånden glemt hvad det er vi regner med jeg kommer til at møde, men jeg er nu normalt mest bange for skydehære. Hvis det mest er hære der vil forsøge at komme til mig, så snupper jeg bare Martins hær.  8)

Mikkel
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Asger

Hvis du kommer op i mod en skyde hær, og det er dig der vælger bordet, så gemmer du dig bare og går efter en lille, men sikker sejr.

Det skulle en skyde hær ikke rigtigt kunne gøre noget ved, og samtidig så kaster du spells ned på ham (potentielt en god ide at vælge heavens). Under alle omstændigheder ville det være godt med skink præsten til at kunne kaste spells igennem hans øjne.

Asger

Telmor

Jepper, men så er det settled, Martins hær it is... Medmindre nogle af de andre på holdet har indvendinger...
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Asger

De der skink champions koster kun 5 pts, og de er altså rigtig gode imod den drage mand. Jeg ved ikke om det er en god ide, men man kunne stryge biting blade for istedet at købe et spyd (hellebard?) og en champion.

Jeg ved godt det er detaljer det her, men jeg mener sgu faktisk at hæren bliver betydeligt bedre til at håndtere dragemanden. Hvis man lige kan låse ham i en tur med den enhed skinks, så kan ens cold one rytter nå at komme i kamp med ham. Lykkedes det, sammen med en hvilken som helst anden enhed, så skal han nok breake på et tidspunkt.

Asger

Telmor

Ja det kan godt være det er det der skal til...
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Vedel

Synes også det er en god ide med Champ i skinkenheder.
One rat to rule them all:-)

Telmor

Så det afhænger nu kun af om der skal ofres et biting blade for at få en skink champ med. Bortset fra det er det Martins hær, right?

Mikkel
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

El Rey

Synes ikke helt om de ting heltene har. Synes slann bør have +1 PD/DD, samt løbehelt mark of tepok +1 DD. Så har du 7 DD og 2 scrolls på skink.

Asger

Kent, to ting.

1) Foreslår du ikke lige hvordan det skal finansieres, så vi kan forstå hvad det er du vil foretrække det fremfor og ikke mindst hvorfor det ville være bedre. Argumenterne og tankerne bag.

2) Du læser jo herinde så kan du ikke komme med dine ideer tidligere i processen hvis de fraviger "meget". F.eks her og nu har vi diskuteret frem og tilbage, og du kommer så ind til sidst når vi er ved at nå frem til enighed, og flytter diskussionen et par uger baglæns. Personligt synes jeg det er lidt irriterende hvilket nok også kan læses udfra tonen.
Det betyder ikke at hvad du foreslår er forkert, bare at du skal hurtigere ud af starthullerne.

Asger

El Rey

Den hær jeg kommentere er 5 dage gamle Asger, hvor af jeg har været 3 af dagene til CQ. Så kan ikke se hvordan jeg kan være meget tidligere ude end jeg har været.